Raskausoireet

Itsellä on ollut aika oireeton alkuraskaus myös. Aikaisemmat raskaudet olleet myös aika oireettomia. Jotain väsymystä ehkä ja joinain päivinä väsyttänyt niin, että töiden jälkeen pitänyt ottaa päikkärit, mutta saattaa mennä aikaisten aamuvuorojen ja lyhyiden yöunien piikkiinkin. Ehkä parina viikkona ollut hetkiä, että on ollut kuvotusta ja sen takia ei oikein tehnyt mieli syödä mitään ja välillä taas nälästä johtuvaa, mutta ei mitään sellaista jatkuvaa pahoinvointia tai oksentelua. Tällä viikolla, kun oon normaalia enemmän liikkunut, niin on tullut parina päivänä menkkakipuja, niin pelästyin kyllä, että nytkö alkoi keskenmeno kesken lomareissun. Mutta ei vuotoa oo onneksi näkynyt, pientä limaisuutta vessassa pyyhkiessä. Vielä pitäisi jaksaa odottaa ja jännittää viikko NP-ultraa.

Samoilla oireilla siis edelleen mennään: Pahoinvoinnin ja väsymyksen lisäksi vatsa on kokoajan turvoksissa ja varsinkin iltaisin näytän siltä, että raskaus olisi paljon pitemmällä kuin onkaan. Monikaan ruoka ei tahdo maistua. Nyt menossa rv 12 ja hartaasti toivon, että pahoinvointi kohta alkaisi mullakin helpottaa...

Onko teillä pahoinvoinnista kärsivät toiminut vatsa? Mulla on huonoin olo sillon kun on menny liian tukkoon suoli. Sillon on myös närästävä olo.
Huomaan tämän vaikuttavan oloon eli jos vatsa ei ole toiminut on huonompi olo. Ja kun vatsan saa toimimaan niin olo helpottuu 😅

Tosin vaikuttaa myös miten pystyy syömään. Välillä ei vaan saa mitään alas ja sitten se myös näkyy voinnissa. Säännöllinen syöminen pitäisi olonkin kohtuullisena ja silloin toimisi myös vatsa.

Olo oli viikon jo parempi, mutta sitten ei saanut oikein mitään alas niin nyt on taas kärsitty pahoinvoinnista ym 🤢
Nyt siis 11+1

Mulla on nyt 12+ alkanut tulla hirveästi hormonifinnejä suun ympärille. Normaalisti en kärsi sellasista.. esikoisen tyttöraskaudessa taisi pienimuotoisesti olla, mutta kuopuksen poikaraskaudesta en muista kärsineeni. Jännittävää 🙊

Mulla on nyt 12+ alkanut tulla hirveästi hormonifinnejä suun ympärille. Normaalisti en kärsi sellasista.. esikoisen tyttöraskaudessa taisi pienimuotoisesti olla, mutta kuopuksen poikaraskaudesta en muista kärsineeni. Jännittävää 🙊
Mulla myös, toki tasaisesti koko kasvoilla. Ja näpyt tuli heti, kun raskaustesti näytti positiivista. Muistelen myös että tyttöjen raskauksista iho on aina ollut näppyinen, pojasta ei niinkään. Jännää nähdä pitääkö tämä teoria tällä kertaa paikkansa. 🥰😅

Mulla myös ollut nyt muutamia finnejä suun ympärillä eikä oo mitenkään tyypillinen paikka. En ajatellutkaan että liittyis raskauteen, mut tosiaan voikin olla 🤔

Täällä myös ilmaantunut yhtäkkiä finnejä suun ympärille ja ohimolle myös.. Ei ole ennen ollut vastaavaa, ei edellisessä raskaudessa myöskään. Silloin iho oli oikeastaan poikkeuksellisen hyvässä kunnossa koko ajan

Mulla ollut joka raskaudessa paljon finnejä otsalla, nenässä ja selässä, nyt vaan pari hassua ollut nenässä 🤔. Normaalisti mulla ei ole finnejä kun tosi harvoin yksittäisiä eli alkuraskauksissa vain tullut. Ehkä tämä on nyt sit tyttö 😅, kun selvästi jotain poikkeavaa! Musta kyllä muutenkin tuntuu että tää pahoinvointi olis erilaista, muistelen et ei muissa raskauksissa ollut jotenkin näin pahaolo ihan jatkuvana 24/7 et iltaisin oli myös hyviä hetkiä sillon.. nyt olen sit öisinkin heräillyt pahaanoloon.. tuntuu et vointi mennyt koko viikon ajan vaan huonompaan.. 😣

Mulla on myös tullut näppyjä just tuohon suun yläpuolelle, mihin ei kyllä tosiaan tavallisesti niitä tule 🤔

Mulla taas tuntuu että iho olis vähän parantunut. Voi siis liittyä ihan hoitoonkin. Kun siis edellisen raskauden jälkeen mulle puhkesi ihottuma, johon saattoi myös hormonien lisäksi vaikuttaa sopimaton ihonhoitotuote. Mutta vähän sormet ristissä toivon että iho taas tykkäisi raskaudesta niin kuin viimeksikin. 🤞🏻🤞🏻😅

Mulla taas tuntuu että iho olis vähän parantunut. Voi siis liittyä ihan hoitoonkin. Kun siis edellisen raskauden jälkeen mulle puhkesi ihottuma, johon saattoi myös hormonien lisäksi vaikuttaa sopimaton ihonhoitotuote. Mutta vähän sormet ristissä toivon että iho taas tykkäisi raskaudesta niin kuin viimeksikin. 🤞🏻🤞🏻😅
Mulla myös iho hyvässä kunnossa, normaalisti tulee kuukautisten aikaan yksittäisiä isoja ”hormonifinnejä”, nyt ei mitään. Ainoastaan rinrakehälle tullut pientä näppyä, ei kylläkään finnejä. Mä alan niin olla varma, että poika tulossa kun ei ole pahoinvointia ja vointi muutenkin hyvä 😄. Eikös ole se joku sanonta, että tyttö vie äitinsä kauneuden ja sen vuoksi tyttöraskauksissa hiukset lähtee, iho on näppyjä täynnä ja on pahoinvointia yms. En tiedä miten tutkittua tuo tieto sitten loppujen lopuksi on 😅.

Mulla myös iho hyvässä kunnossa, normaalisti tulee kuukautisten aikaan yksittäisiä isoja ”hormonifinnejä”, nyt ei mitään. Ainoastaan rinrakehälle tullut pientä näppyä, ei kylläkään finnejä. Mä alan niin olla varma, että poika tulossa kun ei ole pahoinvointia ja vointi muutenkin hyvä 😄. Eikös ole se joku sanonta, että tyttö vie äitinsä kauneuden ja sen vuoksi tyttöraskauksissa hiukset lähtee, iho on näppyjä täynnä ja on pahoinvointia yms. En tiedä miten tutkittua tuo tieto sitten loppujen lopuksi on 😅.
No viimeks oli kyllä pahoinvointia, mutta iho hehkui ja tukka oli upeimmillaan ja tyttöhän se sieltä tuli. Tukka kyllä sitten lähti raskauden jälkeen😂 että en tiedä. Jännä jos tulisikin poika tässä raskaudessa kun ei ole pahoinvointia🙈

Mielenkiinnosta kyselen, että onko teillä 10+ ja pidemmällä olevilla oireet jo helpottaneet tao lievittyneet, ja jos on niin missä kohtaa? Tunnetteko vielä kasvukipuja ja onko esim alkuraskauden turvotusta tai tissien pinkeyttä enää niin reilusti kuin aluksi?
Mulla turvotus ummetus helpottanut huomattavasti. Myös se pahin lamaava väsymys on hieman helpottanut. Tissit on painaessa arat ja suurentuneet, mutta ei niin pinkeät kuin aluksi. Myös pissaralli on hieman rauhoittunut ja oletan senkin johtuvan tuon turvotuksen helpottamisesta 😊. Kohdun kasvukipuja tulee edelleen silloin tällöin, mutta ei välttämättä joka päivä. Nt ultraan olis vielä kaks viikkoa 😤. Juuri viikko sitten olin ultrassa ja kaikki hyvin, ha nyt taas jo murehdin.

Mielenkiinnosta kyselen, että onko teillä 10+ ja pidemmällä olevilla oireet jo helpottaneet tao lievittyneet, ja jos on niin missä kohtaa? Tunnetteko vielä kasvukipuja ja onko esim alkuraskauden turvotusta tai tissien pinkeyttä enää niin reilusti kuin aluksi?
Mulla turvotus ummetus helpottanut huomattavasti. Myös se pahin lamaava väsymys on hieman helpottanut. Tissit on painaessa arat ja suurentuneet, mutta ei niin pinkeät kuin aluksi. Myös pissaralli on hieman rauhoittunut ja oletan senkin johtuvan tuon turvotuksen helpottamisesta 😊. Kohdun kasvukipuja tulee edelleen silloin tällöin, mutta ei välttämättä joka päivä. Nt ultraan olis vielä kaks viikkoa 😤. Juuri viikko sitten olin ultrassa ja kaikki hyvin, ha nyt taas jo murehdin.
Mulla ei oo tällä hetkellä juuri mitään oireita! Nyt menossa 13+1. Ehkä 11+0 kohdalla suunnilleen mun muutenkin aika lievä pahoinvointi alkoi väistyä ja ummetus/turvotus helpotti jo aiemmin. Kohdun menkkaimaisia kasvukipuja tuntuu joskus, mutta tilalle on tullut vähän sellaisia tuikkivia kipuja siinä kohdun umpäristössä. Lääkärikäynnillä sanoi, että nämä ovat varmasti ihan normaaleja ja liittyvät kohdun kasvuun, kun kaikki sisuskalut hakee uutta paikkaa 😁 doppleri on ihan kiva kyllä, pystyy tarkistamaan, että edelleen ollaan raskaana 🙈

Juuri näin on minullakin mennyt, oireet helpotti 10+ viikolla ja panikoin sitten kaks viikkoa odotellen nt-ultraa ja tänään vihdoin se oli ja kaikki oli hyvin ❤️
Nyt siis 12+4

Mulla ei juurikaan oireita, paitsi jos on syömättä liian kauan, niin tulee heikko/kuvottava olo. Menkkakipuja ollut tänään. Turvotus on edelleen samanlaista. Tisseissä ei muuta, kuin että ne ei mahdu minneen. 😰
Päänsärkyäkään ei tänään onneksi ole ollut.

Muoks: nii oireet helpotti muistaakseni rv 11+... Oksentaminen jne jäi pois..

Mulla 12+0 ja viimeisen viikon tai pari pahoinvointi on melkeinpä ollut runsaampaa kun aiemmin, vaikka toivoin että pikkuhiljaa helpottais 🫠 Kohdun kasvukipuja on välillä, turvotusta vaihdellen mutta nyt tuntuu että on ehkä jo pieni raskausmaha ilmestynyt joka ei mene pelkän turvotuksen piikkiin. Rinnat ei oo enää niin kipeät. Mutta siis oireita on sen verran ettei voi unohtaa olevansa raskaana 😅

Minusta tuntuu, että oireet on vain pahentunut, nyt siis 11+1. 😅
Nälkä on vaivannut kokoajan, ja voisin sanoa että kymmenenä päivänä koko raskauden aikana on ollut etova olo muutaman tunnin. Nyt eilen aamulla alkoi hammastahna maistua hirveältä ja se maku jäi suuhun lounaaseen asti 😐 Tänään näköjään jatkuu tämä. Sinänsä outoa, ettei illalla pestessä mitään ongelmaa 😅

Takaisin