Raskausoireet

Suosittelen kyllä pohtimaan pahoinvointi lääkettä, jos muut keinot ei auta. Olen itse nyt käyttänyt toista viikkoa ja täytyy sanoa että "sain elämäni takaisin". Olen päivän jaksanut paremmin, n.klo18 alkaa röyhtäily ja ilmavaivat, mutta siltikään olo ei ole sellainen kuin useamman viikon jo oli, enkä meinannut jaksaa nousta sängystä, mutta nukkumaankaan ei huonolta ololta oikein pystynyt.
Pitää kyllä alkaa miettiin tota. Auttaakohan se ihan yökötykseen? Jäi näköjään tosta mun ekasta viestistä sanoja pois🤯

Oliks sulla ihan oksentelua?
 
Pitää kyllä alkaa miettiin tota. Auttaakohan se ihan yökötykseen? Jäi näköjään tosta mun ekasta viestistä sanoja pois🤯

Oliks sulla ihan oksentelua?
Auttaa yökötykseen. Mulla oli "vain" etovaa oloa, röyhtäilyä ja yökötystä, koko hereillä olo ajan. Selvästi aamun ekat tunnit oli helpompia, mutta klo11-23 olin ihan tokkurassa. Oma kokemus on että kerran kun sain oksennettua niin olo helpotti, mutta se jatkuva etova ja yökkäily oli kyllä myös tosi raskasta. Sain siis oksennettua tasan sen kerran.
Pahoinvointi lääkkeenkin kanssa (2tbl illalla, kun max.olisi 4tbl päivässä) selvästi työpäivän jälkeen olo on heikompi, mutta ei lainkaan sellainen kun ennen lääkettä.
 
Onko joku saanut selkeän avun Primperanista, vai onko tarvittu Xonvea/Bonjesta? Ja onko tullut kovaa väsymystä jälkimmäisistä?

Alan tässä itsekin pohtia lääkettä, kun olo pahenee vaan. Oksentaa ei ole tarvinnut, mutta on enää ajan kysymys.
Mulla Xonvea käytössä 2tbl illalla. Ekalla viikolla lääke väsytti älyttömästi, mutta nyt kroppa on tainnut lääkkeeseen tottua, kun ei enää niin paljon väsytä. Kiitos, tämän lääkkeen, pystyn ja jaksan tehdä 80% tehoilla töitäni. Pari viikkoa ennen lääkettä, meni kyllä ihan sumussa yökkäilyn ja etomisen kanssa.
 
Aloitin Xonvean eilen illalla ja oon niiiiiin vaikuttunut! Sain mun elämäni takaisin! 😍

En ollut oksentanut vielä kertaakaan, mutta pahoinvointi oli sellaista kaiken valtaavaa oksetusta, ettei mitään muuta pystynyt tekemään. Toimintakyky ihan nollissa, vaikka koko ajan yritti syödä jotain.

Mutta nyt! Paha olo on melkein kokonaan poissa! Syön edelleen ainakin 1-2h välein, mutta onhan tämä nyt ihan luksusta. Sitä aiemman kaltaista väsymystä on edelleen, mutta en sanoisi että se on mulla edes pahentunut.

Todellakin lämmin suositus tästä kaikille, joilla pahoinvointi vie selvästi toimintakykyä!
 
Onko muita jotka toivois voimakkaampia raskausoireita? 🫣 Koko raskaus ollu tähän asti hyvin vähäoireinen, ei mitään pahoinvointia ja huonoa oloa vaan on pystynyt hyvin normaalisti vielä elelemään ja esim treenaamaan. Pitäis varmaan olla tyytyväinen mut silti jotenkin on vaan koko ajan epäusko et onkohan kaikki nyt varmasti hyvin...
 
Onko muita jotka toivois voimakkaampia raskausoireita? 🫣 Koko raskaus ollu tähän asti hyvin vähäoireinen, ei mitään pahoinvointia ja huonoa oloa vaan on pystynyt hyvin normaalisti vielä elelemään ja esim treenaamaan. Pitäis varmaan olla tyytyväinen mut silti jotenkin on vaan koko ajan epäusko et onkohan kaikki nyt varmasti hyvin...

Ei minullakaan ole koskaan ollut ja seitsemän lasta saattanut maailmaan niin mitään ihmeitä raskausoireita. En ole oksentanut esim ollenkaan. Nytkin 7+6 ja ei edes etomista enää. Ainoa oire on nänniarkuus ja kasvaneet rinnat. Ruokahalu kamala.
 
Onko muita jotka toivois voimakkaampia raskausoireita? 🫣 Koko raskaus ollu tähän asti hyvin vähäoireinen, ei mitään pahoinvointia ja huonoa oloa vaan on pystynyt hyvin normaalisti vielä elelemään ja esim treenaamaan. Pitäis varmaan olla tyytyväinen mut silti jotenkin on vaan koko ajan epäusko et onkohan kaikki nyt varmasti hyvin...
Täällä vähän sama. Vähäisten oireiden vuoksi ei ole vielä osannut mistään varsinaisesti nauttia tai iloita. Ultran jälkeen sitten kaikki konkreettisempaa, jos siellä kaikki todetaan olevan ok.
 
Onko muita jotka toivois voimakkaampia raskausoireita? 🫣 Koko raskaus ollu tähän asti hyvin vähäoireinen, ei mitään pahoinvointia ja huonoa oloa vaan on pystynyt hyvin normaalisti vielä elelemään ja esim treenaamaan. Pitäis varmaan olla tyytyväinen mut silti jotenkin on vaan koko ajan epäusko et onkohan kaikki nyt varmasti hyvin...
Mulla täysin sama. Suurimpina oireina turvotus ja tissien kasvu, kaikki muu aaltoilevaa ja hyvin lievää. Mulla ei myöskään oikeastaan pahoinvointiakaan ole ollut. Stressasin tätä mun lieväoireisuutta ihan hirveästi, mutta menneellä viikolla 7+2 ultrassa oli kaikki niinkuin pitää 😊. Nyt 7+5 ja edelleen varsin rauhallista oireiden osalta. Pissahätä on kokoajan ja huimaus lisääntynyt, muuten ei oikeastaan mitään sen kummempaa.
 
Monta kertaa yössä joudutte menee vessaan?
Aiemmin riittänyt yksi kerta mutta yövuorosta heräsin ekan kerran jo puolenkymmenen aikaan ihan jäätävään hätään ja sitten pyolen päivän aikaan ja heräsin sitten kahden aikaan ja taas ihan kamala hätä. Häiritsee unta.
 
En välttämättä joudu kertaakaan. Mutta jos herään on aivan välttämätöntä käydä vessassa ja syömässä. Ja herään kohtuullisen helposti lapsen kolisteluun tms. Usein yön aikana on 1-2 heräämistä, joskus jopa kolme heräämistä. Se ärsyttää koska nälän ja syömisen takia herään kunnolla.
 
Mulla täysin sama. Suurimpina oireina turvotus ja tissien kasvu, kaikki muu aaltoilevaa ja hyvin lievää. Mulla ei myöskään oikeastaan pahoinvointiakaan ole ollut. Stressasin tätä mun lieväoireisuutta ihan hirveästi, mutta menneellä viikolla 7+2 ultrassa oli kaikki niinkuin pitää 😊. Nyt 7+5 ja edelleen varsin rauhallista oireiden osalta. Pissahätä on kokoajan ja huimaus lisääntynyt, muuten ei oikeastaan mitään sen kummempaa.
Huimaus saattaa liittyä veren tilavuuden lisääntymisen myötä sen "laimenemiseen", jolloin hemoglobiinin suhteellinen määrä veressä vähenee ja aivot eivät saa siitä syystä happea samoissa määrin kuin ennen raskautta. Toivottavasti sun ferritiini varastot ovat kunnossa, jotta hemoglobiinia ym pystyy nyt muodostumaan.
 
Mä herään joka yö puoli neljän aikaan. Siinä kun vähän aikaa makoilen niin totean että täytyy käydä vessassakin, sit hörppy vettä kun suu ihan korppu. Sit yritän saada nukuttua mutta tulee nälkä ja pakko syödä banaani. Tähän sekoiluun menee aina joku tunti.🙄
 
Monta kertaa yössä joudutte menee vessaan?
Aiemmin riittänyt yksi kerta mutta yövuorosta heräsin ekan kerran jo puolenkymmenen aikaan ihan jäätävään hätään ja sitten pyolen päivän aikaan ja heräsin sitten kahden aikaan ja taas ihan kamala hätä. Häiritsee unta.
Mä joudun kaks kertaa, tai riippuu milloin herään. Mutta vaikka olisin käynyt juuri ennen nukkumaanmenoa vessassa niin viimeistään klo 2 ja 6 mentävä.
Huimaus saattaa liittyä veren tilavuuden lisääntymisen myötä sen "laimenemiseen", jolloin hemoglobiinin suhteellinen määrä veressä vähenee ja aivot eivät saa siitä syystä happea samoissa määrin kuin ennen raskautta. Toivottavasti sun ferritiini varastot ovat kunnossa, jotta hemoglobiinia ym pystyy nyt muodostumaan.
Mulla on 2 viikkoa sitten työterveydessä katsottu hb joka ollut hyvä, syyskuussa ferritiini ollut 41. Otetaan oletettavasti nyt neuvolassa uusiksi? Labrat siis toistaiseksi kunnossa. Mulla on selvästi verenpaine madaltunut. Ilman raskauttakin mulla on ns normaalia matalampi verenpaine ja nyt raskauden myötä madaltunut entisestään. Mulla 19.2 tulossa taas neuvola-aika ja täytyy jutella siellä näistä 😊.
 
Mä joudun kaks kertaa, tai riippuu milloin herään. Mutta vaikka olisin käynyt juuri ennen nukkumaanmenoa vessassa niin viimeistään klo 2 ja 6 mentävä.

Mulla on 2 viikkoa sitten työterveydessä katsottu hb joka ollut hyvä, syyskuussa ferritiini ollut 41. Otetaan oletettavasti nyt neuvolassa uusiksi? Labrat siis toistaiseksi kunnossa. Mulla on selvästi verenpaine madaltunut. Ilman raskauttakin mulla on ns normaalia matalampi verenpaine ja nyt raskauden myötä madaltunut entisestään. Mulla 19.2 tulossa taas neuvola-aika ja täytyy jutella siellä näistä 😊.
Matala verenpaine voi selittää paljon... Mulle sanaakaan ennen viime raskautta että ferrin olisi hyvä olla väh. 70 ennen raskauden alkua. Siitähän muodostuu muutakin kuin hemoglobiinia.
 
Matala verenpaine voi selittää paljon... Mulle sanaakaan ennen viime raskautta että ferrin olisi hyvä olla väh. 70 ennen raskauden alkua. Siitähän muodostuu muutakin kuin hemoglobiinia.
Uskon että mulla tuo verenpaine selittää huimauksen, mutta katsotaan mitä labrat näyttää seuraavaksi 😊. Oon ton syyskuun jälleen syönyt monivitaa, jossa rautalisä. Saa nähdä onko ollut mitään vaikutusta.
 
Onko muita jotka toivois voimakkaampia raskausoireita? 🫣 Koko raskaus ollu tähän asti hyvin vähäoireinen, ei mitään pahoinvointia ja huonoa oloa vaan on pystynyt hyvin normaalisti vielä elelemään ja esim treenaamaan. Pitäis varmaan olla tyytyväinen mut silti jotenkin on vaan koko ajan epäusko et onkohan kaikki nyt varmasti hyvin...
Mullakaan ei oo mielestäni pahemmin oireita ollut. Oon ollu aika huolissani raskauden jatkumisesta, kun en oo vielä käynyt ultrassakaan. Viikkoja vähän päälle 7. Huimausta on ollu vähän enemmän mitä aiemmin. Alussa oli ruokahaluttomuutta, mut viime aikoina on tullut nälkä nopeammin ja jos ei oo tunteihin syönyt niin tulee sellainen olo et pyörryn tähän nälkään. Nänneissä usein pientä aristusta. Yöunet on parantuneet, koska oon vuosia kärsinyt unettomuudesta ja nyt oon iltasin ollu niin väsynyt et oon saanu unta öisin.
 
Uskon että mulla tuo verenpaine selittää huimauksen, mutta katsotaan mitä labrat näyttää seuraavaksi 😊. Oon ton syyskuun jälleen syönyt monivitaa, jossa rautalisä. Saa nähdä onko ollut mitään vaikutusta.
Kurkkaa siitä monivitasta et onko siinä kalsiumia/ magnesiumia. Ne kun estävät raudan imeytymistä, kalsiumin tehdessä sitä tosi tehokkaasti. Varmaan jo tiedätkin, että parin tunnin hajurako olisi hyvä olla raudan ja kalsiumin (maitotaloustuottee), kuten myös raudan ja kofeiinin nauttimisten välillä. Vaan on se hyvä että labroihin pääset....
 
Takaisin
Top