Raskausoireet

Noniin nyt se alkoi taas, esikoisen odotusajalta tuttu yöhaahuilu. Ensin esikoinen herättää, sitten on pissahätä, sitten nälkä, jano 🙈 ja se nälkä on ihan kamala, jos ei syö niin ei vaan pysty nukahtamaan uudelleen. Onneksi mies opiskelee nyt niin antoi mun nukkua aamusta vähän pidempään, ja mulla etätyö ja liukuva työaika joka joustaa 😅
 
Kokeile tehdä seuraava testi ylihuomenna. Siinä kestää vähän aikaa et se testi tummuu lisää. Vähemmällä stressailulla pääsee kun ei joka päivä tee. Vaikka tiedän, että se voi olla hyvin vaikeaa olla tekemättä 😅
Samaa mieltä, malttamattomuus lopulta lisää epävarmuutta!
 
Noniin nyt se alkoi taas, esikoisen odotusajalta tuttu yöhaahuilu. Ensin esikoinen herättää, sitten on pissahätä, sitten nälkä, jano 🙈 ja se nälkä on ihan kamala, jos ei syö niin ei vaan pysty nukahtamaan uudelleen. Onneksi mies opiskelee nyt niin antoi mun nukkua aamusta vähän pidempään, ja mulla etätyö ja liukuva työaika joka joustaa 😅
Itekki on pakko nousta välillä yöllä syömään. Oonkin ostanut hedelmiä, joita on sit kätevä yöllä napostella suurimpaan nälkään.
 
@Tooto[/USER] voi ei ❤️ mulla on ollu paljon sellasia aaltoilevia. Yhen kerran iski tosi pahat kivut ja meni vatsa sekasin, mut seki meni sit ohi kun olin vessassa käyny ja maannu lattialla. Ja sit on jatkuvaa pientä nipistystä ollu. Mut ei jatkuvaa kovaa ❤️ toivotaan että menis ohi ja kaikki jatkuis hyvin!
Tähän mulla jäi vastaamatta. Sulla on ollut myös kipeitä oloja. ❤️ Mullekin on tullut tähän nyt vähän vaihtelua ja lämpö näyttää auttavan hyvin. Taitaa mies kohta jo arvata tän menon, kun harvemmin alavatsaa haudon jyväpussilla kuitenkaan. On kyllä niin erityistä aikaa aina tämä alku pohdintojen, olojen, testien ja kertomisten kanssa. Kaikki ajallaan kyllä asettuu uomiinsa, mutta ensin pitää käydä ne läpi.
 
@Tooto Mullakin on ollut paljon aaltoilevaa vatsakipua joka ensimmäisen viikon menkkajomotuksen jälkeen muuttui kylläkin nippailuksi🤔

Mulla rintojen arkuus on vähän hellittänyt ja muutenkin melko oireetonta ollut pari päivää, pelottavan hyvä olo..
 
Ei nyt varsinaisesti raskausoire, mutta kiinnitettiin huomiota, ettei koira enää hypi ollenkaan mua päin. Käyttäytyy muutenkin tosi varovasti. Alettiin miettimään, että varmaan menny jo kohta viikko, mutta ei aiemmin olla hoksattu. Hassua, miten ne vaistoaa tommoset🫣🤭
 
Ei nyt varsinaisesti raskausoire, mutta kiinnitettiin huomiota, ettei koira enää hypi ollenkaan mua päin. Käyttäytyy muutenkin tosi varovasti. Alettiin miettimään, että varmaan menny jo kohta viikko, mutta ei aiemmin olla hoksattu. Hassua, miten ne vaistoaa tommoset🫣🤭
Pakko tähän kertoo tarina meidän edesmenneestä koirasta kun odotin kuopusta. Hän oli riistaverinen koira, joten hirveen kova miehen perään, koska hän oli se joka touhusi sen kanssa. Eräänä iltana sit muutamia päiviä ennen kuopuksen laskettua aikaa meidän koira rupesi seuraamaan mua. Jos istuin keittiössä se tuli mun jalkojen juureen makaamaan. Jos menin vessaan hän tuli vessan eteen vahtimaan. Hän seurasi mua sen illan joka paikkaan. Miehen kaa vitsailtiin et koira mennyt sekaisin. Noh aamusta 5 maissa menikin sitten vedet 😅😅 Epäilen et tää koira jollain tavalla vaistosi tän ja sen takia seurasi mua.
 
Ihanat koirat! ❤️ Mä en viel oo meijän pennun käytöksessä huomannu mitää 😄

Tänää uutena oireena iha hirrrvee jano.
 
Mä olen tosi hämmentynyt, kun nämä oireet alkaa tyyliin ennen plussaa tai samana päivänä. Olen viime raskaudestakin kirjoitellut samaa tonne flohun, mutta silloin malttanut testata joka toinen päivä ja vasta tyyliin viikko menkoista. 🤭
Mulla juilii alavatsa aaltoillen. Se pahin kokoajan sattuminen kesti vuorokauden. Tossa jossain häpyluun tienoilla on kuumottavaa tunnetta jatkuvasti. Mun ei tee mieli syödä (onkohan tää joku kehon oma muistijälki?), siis aloittaa sitä syömistä tai valmistaa ajatellen jotain "herkkuruokia". Iho on kuumeisen oloinen, mutta muuten on kylmiäväreitä. Hiukset rasvottuu hirveetä vauhtia ja stressihikeä pukkaa. 😳
 
Pakko tähän kertoo tarina meidän edesmenneestä koirasta kun odotin kuopusta. Hän oli riistaverinen koira, joten hirveen kova miehen perään, koska hän oli se joka touhusi sen kanssa. Eräänä iltana sit muutamia päiviä ennen kuopuksen laskettua aikaa meidän koira rupesi seuraamaan mua. Jos istuin keittiössä se tuli mun jalkojen juureen makaamaan. Jos menin vessaan hän tuli vessan eteen vahtimaan. Hän seurasi mua sen illan joka paikkaan. Miehen kaa vitsailtiin et koira mennyt sekaisin. Noh aamusta 5 maissa menikin sitten vedet 😅😅 Epäilen et tää koira jollain tavalla vaistosi tän ja sen takia seurasi mua.
Ihana! Koirat on kyllä niin maagisia olentoja miten ne vaistooki kaikkee
 
Mä olen tosi hämmentynyt, kun nämä oireet alkaa tyyliin ennen plussaa tai samana päivänä. Olen viime raskaudestakin kirjoitellut samaa tonne flohun, mutta silloin malttanut testata joka toinen päivä ja vasta tyyliin viikko menkoista. 🤭
Mulla juilii alavatsa aaltoillen. Se pahin kokoajan sattuminen kesti vuorokauden. Tossa jossain häpyluun tienoilla on kuumottavaa tunnetta jatkuvasti. Mun ei tee mieli syödä (onkohan tää joku kehon oma muistijälki?), siis aloittaa sitä syömistä tai valmistaa ajatellen jotain "herkkuruokia". Iho on kuumeisen oloinen, mutta muuten on kylmiäväreitä. Hiukset rasvottuu hirveetä vauhtia ja stressihikeä pukkaa. 😳
Täällä myös rasvoittuu hiukset. Ihanaa.
 
On aina ihana lukea juttuja näistä tarkoista ja viisaista koirista 😍
Meillä kaksi koiraa, mutta kummankaan käytös ei ole nyt muuttunut, eikä muuttunut viime raskaudessakaan.
 
Tajusin että olen plussasta asti palellut jatkuvasti!
 
Ihania koiria teillä 😍

Mä oksensin viime yönä varmaan 3 kertaa ja järkyttävän huonovointinen koko yön. 😨 Epäilen kyllä et ois ollu jotain muuta kuin raskausoiretta. Mulla ois ollut lähipäivä mut jäin täksi päivää sairastamaan kotiin. Nyt onneksi jo parempi olo. Viime raskaudessa en oksentanut varmaan kertaakaan mut oli muutaman viikon semmonen jatkuva vellova huono olo.

Nyt on kyllä täydet raskausoireet jo päällä, pahoinvoinnin lisäksi järkyttävä nälkä ja jano ja pissahätä koko ajan 🙈 En muistanut et tää alkuraskaus oli näin rasittavaa 😅
 
Mä heräsin viime yönä pisaalle, samalla hirvee jano ni join, ja juomisen jälkeen huomasin että oksetti 🤢 aiemmin se oli vaan lievä etominen. Ei tullu kuitenkaa oksennus. Heräämisen jälkeen sama. Mut toi oksettaminen on ainaki viel pysyny kurissa sillä et pistän aina välillä ihan vähän jotain pientä poskeen, muuttuu sillä takas siihen etomiseen eikä enää nii voimakas.

Erikoinen reaktio elimistöltä toi, et jos ei syö niin alkaa oksettaa 😅 että "jos et anna lisää ruokaa ni mä tyhjennän täältä nää edellisetki pois!!"
 
Äiti sanoi että aikanaan hänen koira ”hylkäsi” raskauden aikana niin olen kauhulla odottanut sitä😂 mutta vielä tuo oma koira onneksi seuraa ja hakeutuu viereen ❤️ yhdessä ollaan päiväunia nukuttu nyt lähes päivittäin ja hyvin onnelliselta se vaikuttaa kun joku hänen kanssa lusikassa päiväunet ottaa🤣
 
Meillä on useampi koira ja ne on aina esim nukkunut mun lähellä ja mä oisin aivan tyytyväinen jos saisin vähän omaa tilaa😂
Äiti sanoi että aikanaan hänen koira ”hylkäsi” raskauden aikana niin olen kauhulla odottanut sitä😂 mutta vielä tuo oma koira onneksi seuraa ja hakeutuu viereen ❤️ yhdessä ollaan päiväunia nukuttu nyt lähes päivittäin ja hyvin onnelliselta se vaikuttaa kun joku hänen kanssa lusikassa päiväunet ottaa🤣
 
Takaisin
Top