Raskausoireet

Etovaolo alkoi tänään jo heti aamusta. Aaltoilee kylläkin, välillä ok olo ja sit taas huonompi. Oksentaminen on käynyt jo mielessä, mut ei oo vielä tullut ylös. Pohdin, jos hirveesti alan oksentelee niin pakko jäädä töistä pois. Ei oikeen omaa hommaa voi tehdä, jos pitää oksennella kesken työpäivän...
 
Mulla on pudonnu Ourassa lämmöt nyt kahtena päivänä "normaalitasolle" mikä huolettaa 😬 oon kolmen päivän ajan käyttäny enää puolikasta annosta keltarauhastukea kun lääkäri sano et ei oo hyötyy jatkaa, mut mua huolettaa että toi pudotus olis merkki siitä että elimistö ei ittekseen tuottais tarpeeks. Kun keltarauhashormoni siis nostaa lämpöjä. Laitoin sinne hoitoyksikölle huolistani viestin. Onneks on ainakin toistaiseksi vielä kaikki muut arvot tuolla Ourassa "huonot" niin ku raskaana yleensä on. Periaatteessa tuo Ouran lämpömittaus voi olla hyvin altis ympäristölle, kun sormesta mittaa ja käsi voi joskus matkustella peiton ulkopuolelle. Mut ei se tieto täysin huolta poista.
Minä en tiedä näistä lämmöistä ihan hirveästi, mutta eikös niissäkin voi olla vaihtelua? Toivotaan että kaikki on kuitenkin hyvin ja saat pian vastauksen hoitoyksiköstä! Ymmärrän huolen täysin ❤️
 
Minä en tiedä näistä lämmöistä ihan hirveästi, mutta eikös niissäkin voi olla vaihtelua? Toivotaan että kaikki on kuitenkin hyvin ja saat pian vastauksen hoitoyksiköstä! Ymmärrän huolen täysin ❤️
Joo helposti voi, ja varsinki tossa ku sormesta mittaa! Mut tuo ku on kaks peräkkäistä päivää ollu matalat heti ku vähens progesteronia oli huolestuttava. Vaikka toki vois olla puhdasta sattumaa. Ja netistä kyl löytyy paljon kommentteja mis joku huolissaan lämpöjen pudotuksesta alkuvaiheessa mut lopulta kaikki onki ollu hyvin.

Lääkäri vastas jo, sanoi että verikoetta ei kannata ottaa ku siitä ei vois päätellä mitään, mutta että jos kovasti huolettaa niin voin jatkaa cyclogesteja vaikka varhaisultraan asti, vaikka hyödystä ei olekaan näyttöä. Mä nyt vähän miestiskelen asiaa. Toisaalta vielä tuntuu siltä että kylhän tässä raskaana ollaan, etoo välillä vielä ja esim nännit on todella arat. Ja ne kaikki muut arvot ollu ourassa "huonot" mikä mulle indikoi et ehkä kaikki vielä hyvin. Toisaalta siitä tuesta ei mitään muuta haittaa pitäs olla ku se et se on sottasta, pitää pitää kokoajan pikkuhousunsuojaa.
 
Joo helposti voi, ja varsinki tossa ku sormesta mittaa! Mut tuo ku on kaks peräkkäistä päivää ollu matalat heti ku vähens progesteronia oli huolestuttava. Vaikka toki vois olla puhdasta sattumaa. Ja netistä kyl löytyy paljon kommentteja mis joku huolissaan lämpöjen pudotuksesta alkuvaiheessa mut lopulta kaikki onki ollu hyvin.

Lääkäri vastas jo, sanoi että verikoetta ei kannata ottaa ku siitä ei vois päätellä mitään, mutta että jos kovasti huolettaa niin voin jatkaa cyclogesteja vaikka varhaisultraan asti, vaikka hyödystä ei olekaan näyttöä. Mä nyt vähän miestiskelen asiaa. Toisaalta vielä tuntuu siltä että kylhän tässä raskaana ollaan, etoo välillä vielä ja esim nännit on todella arat. Ja ne kaikki muut arvot ollu ourassa "huonot" mikä mulle indikoi et ehkä kaikki vielä hyvin. Toisaalta siitä tuesta ei mitään muuta haittaa pitäs olla ku se et se on sottasta, pitää pitää kokoajan pikkuhousunsuojaa.
Ehkä lääkkeen jatkaminen voisi tuoda mielenrauhaa kun kerran oleellisia haittojakaan ei ole 😊
 
Täälläkin lievää pahoinvointia alkanut tulla. Uni on myös keventynyt, heräsin jo 5 enkä nukahtanuy enää uudelleen. Viime raskaudessa unettomuus oli ehkä pahin oire, muuten meni aika hyvin, ei ollut kipuja tmv. Nyt toivon ettei tuo unettomuus toistuisi 😖
 
Rinnat aristaa täällä ja pientä menkkamaista jomottelua ja nippailua vatsassa. Hirvee jano koko ajan kans!
 
Rinnat aristaa täällä ja pientä menkkamaista jomottelua ja nippailua vatsassa. Hirvee jano koko ajan kans!
Mulla on kans tota jatkuvaa janoa muuten! Luulin että oon addiktoitunut muuten vaan veteen mut niin janohan mulla kokoajan onkin😂
 
Tuun tänne varovasti kurkistelemaan teidän juttuja. Mulla on jäänyt aamukahvit puolitiehen parina aamuna ja menkkakivut alkoi ennen vuotoa. Heti tänään myös häpyliitos ilmoitteli itsestään, joka ollut edellisessä raskaudessa vasta viimeisten viikkojen huoli. Tänään olis kaiketi 4+2 jonkun laskurin mukaan.
 
Mua vielki pelottaa että se lämpöjen lasku enteilee keskenmenoa, mut jos on menossa kesken ni ainakaa vielä ei kukaa oo kertonu mun rinnoille! Äsken suihkussa ihan tuskaa ku nänneihin sattu se putoova vesi!
 
Mua vielki pelottaa että se lämpöjen lasku enteilee keskenmenoa, mut jos on menossa kesken ni ainakaa vielä ei kukaa oo kertonu mun rinnoille! Äsken suihkussa ihan tuskaa ku nänneihin sattu se putoova vesi!
Auts, kuulostaa kipeältä!
 
Täällä eritttäin huonosti ja lyhyesti nukuttu yö. Heräsin tekemään testiä, mutta aamutesti olikin ehkä haaleampi kuin eilinen. Oireketjuun kirjoitan tätä siksi, että on melko kovaa menkkajomotusta ja jopa kipua alavatsalla. Ei kuitenkaan aaltoile vaan puristaa tasaisesti. Esim vatsallaan nukkuminen oli vaikeaa. Saa nähdä enteileekö huonoa. Oliko muita vatsakipuisia?
 
Huh, tänään lämmöt oli noussu taas Ourassa ja kaikki muut arvot jatkaa huonoina, mikä nyt siis hyvä. Ehkä se pallero ei vielä ehtiny pudota kyydistä, toivotaan! 🤞🌈

@Tooto voi ei ❤️ mulla on ollu paljon sellasia aaltoilevia. Yhen kerran iski tosi pahat kivut ja meni vatsa sekasin, mut seki meni sit ohi kun olin vessassa käyny ja maannu lattialla. Ja sit on jatkuvaa pientä nipistystä ollu. Mut ei jatkuvaa kovaa ❤️ toivotaan että menis ohi ja kaikki jatkuis hyvin!
 
Täällä eritttäin huonosti ja lyhyesti nukuttu yö. Heräsin tekemään testiä, mutta aamutesti olikin ehkä haaleampi kuin eilinen. Oireketjuun kirjoitan tätä siksi, että on melko kovaa menkkajomotusta ja jopa kipua alavatsalla. Ei kuitenkaan aaltoile vaan puristaa tasaisesti. Esim vatsallaan nukkuminen oli vaikeaa. Saa nähdä enteileekö huonoa. Oliko muita vatsakipuisia?
Kokeile tehdä seuraava testi ylihuomenna. Siinä kestää vähän aikaa et se testi tummuu lisää. Vähemmällä stressailulla pääsee kun ei joka päivä tee. Vaikka tiedän, että se voi olla hyvin vaikeaa olla tekemättä 😅
 
Malttamaton toki olin. Innostuin niin, kun tiedän miehen epäuskon noihin haamulaisiin. 🤭 Nyt on testivarasto loppu niin helppo homma olla testaamatta.
 
Mulla ei oo tissi tuntemuksia ollut, en muista esikoisen ajalta et miten oli. Mutta mä imetin vielä syyskuun loppuun asti, joten voihan se johtua siitäkin, ei tarvi niin suuria muutoksia rintoihin tapahtua
 
Huh, tänään lämmöt oli noussu taas Ourassa ja kaikki muut arvot jatkaa huonoina, mikä nyt siis hyvä. Ehkä se pallero ei vielä ehtiny pudota kyydistä, toivotaan! 🤞🌈

@Tooto voi ei ❤️ mulla on ollu paljon sellasia aaltoilevia. Yhen kerran iski tosi pahat kivut ja meni vatsa sekasin, mut seki meni sit ohi kun olin vessassa käyny ja maannu lattialla. Ja sit on jatkuvaa pientä nipistystä ollu. Mut ei jatkuvaa kovaa ❤️ toivotaan että menis ohi ja kaikki jatkuis hyvin!
Toivotaan parasta! 🤞🏻 Toi oura on itteeki kauan kiinnostellu mut ehkä parempi etten oo innostunu hommaamaan, varmaan kanssa huolestuisin muutoksista ja kyttäisin tietoja kun olojakin jatkuvasti tarkkailen😅
 
Takaisin
Top