Raskausoireet

Äiti sanoi että aikanaan hänen koira ”hylkäsi” raskauden aikana niin olen kauhulla odottanut sitä😂 mutta vielä tuo oma koira onneksi seuraa ja hakeutuu viereen ❤️ yhdessä ollaan päiväunia nukuttu nyt lähes päivittäin ja hyvin onnelliselta se vaikuttaa kun joku hänen kanssa lusikassa päiväunet ottaa🤣
Eikä, toivottavasti tää varominen ei pian käänny tähän. Pennusta asti ollut ihan "pieni" sylikoira ja niin läheisyyden kipeä. 😭😭
 
Hui, voikun meijän pentu ei hylkäis mua! Se on hurjan kiinni mussa 😄 öbaut 6,5kk ikänen pieni pallero!

Mä oon miettiny et enää ei sillee tunnu sitä jatkuvaa nipistystä mistä aiemmin "tunsin" että tyyppi on viel kyydissä, ja se huolettaa. Mut tajusin tossa et jos hetken mietin asiaa ni sit alkaa tuntuu. Ehkä tää on sellanen juttu missä aivot tottuu johonki mikä on kokoajan? 🤔

Kaikenlaisia muita pieniä kipuja tuolla kyllä aaltoilee kokoajan. Heijastelee mm. selkään ja välillä tohon alas eripuolille kohtuu. Ja siis kai siellä alakerrassa jotai ehkä tapahtuu ku iski toi oksettava olo tänää uuella voimalla 🤔
 
Mua pissattaa koko ajan. Hienhaju voimistunut. Vatsaa nippailee tai menkkajuilintaa. Rinnat arat ja heräilen yöllä. Vähän etovaa oloa, syöminen auttaa.
 
Mulla oli just jauhelihaa ruskistaessa ekaa kertaa tosi etova olo!
 
Teillä tuntuu kyllä monella olevan tosi selkeitä oireita, mulla ei oo oikein mitään. Uni on ollut vähän huonoa mutta niin se on ollut viimeiset pari vuotta, joten en suoraan pysty yhdistämään raskauteen.

Saa nähdä, mihin tää kehittyy. Jotenkin vielä niin alussa ja epätodellista kaikki (ja tietty aika kiireistä tämä taaperoarki) että raskaus ei ole mitenkään koko ajan mielessä. Toki useamman kerran päivässä tulee sellainen "ai niin" -hetki.
 
Mulla alkoi lauantaina (dpo8) nipistely oikealla puolella alavatsaa ja ajattelin tuolloin, että joku suoli se siellä vain.. 😂 Jatkunut päivittäin siitä asti ja tänään (dpo12) tuntuu välillä ihan koko ajan semmosta lievää jomotusta. Sunnuntaina olin ihan itkuherkkä, mikä tyypillistä vain ihan päivää ennen menkkoja. Turvottaa vähän ja tissit on lievästi arat. Vv määrä normaalia isompi. Jano on lisääntynyt, tänään oli myös ihan hullu nälkä. Oudon levollinen olo, yleensä on tähän aikaan se perus pms-vitutus päällä. 🤣

Ihania nuo koiratarinat täällä! 😍
 
Muokattu viimeksi:
Mulla myös nipistely jatkuu ja yöllä tosi vaikeaa löytää hyvää asentoa. Kaikki tuntuu tukalalta ja apua, kun jo tässä vaiheessa niin mitäs myöhemmin. 🙈😄 Nälkä ja jano on myös melkoiset.
 
Viimeyö oli melkoista nippailua. Ei oikeen nukkumisesta tullu mitään ja joutu jopa kauratyynyn lämmittämään unikaveriksi.
 
Ensimmäinen oire oli rv3+4 kun aloin ikävöimään miestäni kesken päivän ja meinasin alkaa itkemään, samana iltana sain nauru”kohtauksen ja perään aloin itkemään 😅😂 Nyt nännit tulleet araksi rv4+1
 
Muokattu viimeksi:
Ja toinen mikä tänään nostellut päätään niin ruokahaluttomuus. Mitään ei tee mieli syödä, mutta hirveä nälkä, joten pakko. Ostin kaupasta nyt paniinin ja kokeilen sen alas saada
 
Mulla oli viime yönä taas sellanen tosi voimakas alavatsakipu mitä oli jo kerran aiemmin. Piti siirtyä vessan lattialle makaa sikiöasentoon, pyörrytti samalla kauheesti. Olin aivan varma että vuoto alkaa, mutta ei vaan näkyny, eikä oo vieläkään näkyny. Kipu meni lopulta taas sit ohi, ja siirryin takas sänkyyn. Mutta nyt oon taas ihan vakuuttunu että kesken se meni... Tänään oireetki on lievempiä, ei samalla lailla okseta. Voi voi. Mut ei tässä kai oikeen muuta voi ku olettaa että kyydissä se vielä on, siihen asti että vuotoa alkaa näkyy...
 
Mulla oli viime yönä taas sellanen tosi voimakas alavatsakipu mitä oli jo kerran aiemmin. Piti siirtyä vessan lattialle makaa sikiöasentoon, pyörrytti samalla kauheesti. Olin aivan varma että vuoto alkaa, mutta ei vaan näkyny, eikä oo vieläkään näkyny. Kipu meni lopulta taas sit ohi, ja siirryin takas sänkyyn. Mutta nyt oon taas ihan vakuuttunu että kesken se meni... Tänään oireetki on lievempiä, ei samalla lailla okseta. Voi voi. Mut ei tässä kai oikeen muuta voi ku olettaa että kyydissä se vielä on, siihen asti että vuotoa alkaa näkyy...
Hui! Toivotaan että kaikki on edelleen hyvin! Hyvä merkki ettei ole vuotoa 🌈

Täällä ollut tänään ensimmäistä kertaa semmoista menkkajomottelua. Se pisti vähän jännittämään..
 
Tosi erilaisia on kyllä päivät keskenään, välillä on jos jonkinlaista pientä oiretta ja seuraavana päivänä ei välttämättä mitään😅

@Nurppu Toivottavasti ei enää ennen varhaisultraa tulisi tuollaisia kipuja ja vuodottomuus olisi nyt hyvä merkki ❤️ Nuo varmasti säikäyttää!

Minäkin ratkesin eilen googlettelemaan että pitääkö Cyclogestit vuodon pois kun oireettomana ajattelin, että ehkä keskenmenovuotoa ei lääkkeiden vuoksi tule😒 mutta ei se niin taida mennä
 
Täällä ei juuri muita oireita edelleenkään kun unettomuus, se tässä vähä pelottaakin... Ruoka ei myöskään maistu. Kahdessa edellisessä raskaudess oireita oli alusta asti.

Koirista sen verran sanottava, että siskon koira vahtasi siskoa koko raskauden ajan, kulki perässä jne 😊
 
En tiedä lohduttaako yhtään, mutta mulla oli @Nurppu viime raskaudessa todella kovat vatsakivut myös ja se säikytti kyllä melkein päivittäin. Mutta ei välttämättä merkkaa mitään muuta kuin, että kohtu kasvaa, venyy ja paukkuu.

Nyt huolettaa enemmänkin kun ei ole mitään oireita. Ehkä vähän on etonut ohimennen pari kertaa. Koskaan ei ole hyvä 😅😆
 
@Netta123 hyvä tietää, oon nimittäin miettinyt tällä viikolla ihan samaa noista cyclogesteistä 🙈🙈

Viime yönä oli Polarin arvot parantuneet 😬 selasin dataa kevääseen 21, ja oli mulla näköjään esikoisestakin alun jälkeen arvot parantuneet, joten ehkä ei pitäs liikaa tuijottaa noita arvoja..
Tää oireiden vaihtelevuus on kyllä peestä, eilen oli taas oloja, ja tänään jälleen ei juurikaan..

Ja täällä kans jona wc reissulla tuijotellaan paperia
 
@mai- ihan ku mun suusta 😄 viime yönä parani mullaki arvot ja huolestuin, lisäks oireet on ollu lievemmät tänään. Mulla nyt tietty oli se viimeöinen kipu taustalla kans että jotenkin epäuskonen olo kun ei oo vuoto vielä alkanu. Viime keskenmenossa oli vuoto samaan aikaan ku ne kivut, niin en tiiä mitä ajatella. Tosi kiva @Netta123 kun kerroit ton cyclogesteista koska kyl muakin täällä huolettaa että ehkä sen takia se vuoto ei alkanu viel 😄 hyvä et kaikki tääl samoissa mietteissä 🙈
 
Täälläkin ollut oireettomampi päivä, mutta nyt näköjään tuttu nipistely taas ilmoittelee itsestään 🙈
 
Huh, olin jo unohtanut repäisykivut, mutta sieltä ne taas tuli 😅 samoin vanha tuttu unettomuus nostelee päätään…
 
Takaisin
Top