Raskausoireet

Joo nyt on muakin aamuyöllä valvottanut mutta on tosiaan ollut aika pahoja uniongelmia esikoisen syntymän jälkeen niin en oo ihan varma, onko tää raskaudesta johtuvaa vai mitä. En myöskään ekasta raskaudesta muista tällaista.
 
Aamulla sängyssä maatessa ajattelin että noniin, kaikki oireet on kadonnu. Sit nousin ylös ja sieltähän vyöryki oksettava olo taas voimalla 😄 hajuherkkyyttä on nyt kans alkanu olee, jossain kodin tutuissa paikoissa on yhtäkkiä ihan uudenlaiset hajut, ja joku kaukana oleva roskapussi haisee nenään.
 
Tää on kyllä hämmästyttävää ja tavallaan kiehtovaakin, miten erilaista voi olla - siis kun toisilla niin voimakkaita oireita ja mulla ei ainakaan vielä juuri mitään. Eka raskauskin meni aika vähin oirein. Voihan se siis olla, että vasta edessä. Vähän jo käy mielessä, onko toinen poika tulossa, kun näin helppoa 😁
 
Tää on kyllä hämmästyttävää ja tavallaan kiehtovaakin, miten erilaista voi olla - siis kun toisilla niin voimakkaita oireita ja mulla ei ainakaan vielä juuri mitään. Eka raskauskin meni aika vähin oirein. Voihan se siis olla, että vasta edessä. Vähän jo käy mielessä, onko toinen poika tulossa, kun näin helppoa 😁
Mulla varmaan neljäs tyttö tulossa kun ihan samanlaiset oireet 🤣
 
Oon lukenu et jotkut kokee olonsa huijareiks kun ei mitään oireita, tai tosi lieviä! Mut ei niitä kaikille tuu! Munkin mielestä on tosi kiehtovaa miten erilailla eri ihmiset oireilee 😄 ja eilen ku oli lievemmät oireet ni mietin et joku rennompi ihminen varmaan vaan aattelis että ihanaa kun saa hetken vähän helpotusta. Ku ite vaan mietti et apua, onko kaikki toivo nyt menetetty 🙈
 
Mies saattaa vähän järkyttyä, jos tulee toinen poika kun tämä meidän yhteinen (miehellä siis myös 13v tytär) on aika kova luu ja vauhtia riittää. Mä taas oon vähän jo identifioitunut pojan/poikien äidiksi vaikka ajattelinkin, että ihminen on paljon muutakin kuin sukupuolensa ja yritän kasvatuksessa vähän murtaa ns perinteistä roolitusta. Kummatkin on siis oikein tervetulleita mutta varmaan vaatii jommalta kummalta vähän sopeutumista sen mukaan kumpi tulee 🤭
 
Mulla ei oo vielä ollut huonoa oloa paitsi eilen nukkumaan mennessä oikealla kyljellä maatessa tuli jotenkin ihan karsea olo 🤢 Kylkeä kääntämällä onneks helpotti 😂
 
Mä oon muuten elämässä hermoilija mutta raskauksissa oon ollut yllättävän zen. Toki se varmasti vaikuttaa kun ei ole (vielä - *koputtaa muuta*) joutunut kokemaan pettymystä ja oon raskautunut niin helposti. Siitä on jopa vähän syyllinen olo, kun ympärillä on niin paljon ihmisiä, jotka ovat joutuneet yrittämään pitkään.

Mutta on mullakin omat huoleni lapsen terveyden suhteen. Yksi päivä oikein paniikki nousi, kun mietin niitä ultraustilanteita ja ikuisuudelta tuntuvia sekunteja kun ultraaja tutkii, näkyykö mitään poikkeavaa. Mutta toivotaan, että meillä kaikilla on kaikki hyvin ❤️
 
Täällä kans muuten toi sama, että oon ollu heti alusta asti jotenkin tosi zen, ihan hämmentävää! 😂

Tuon syyllisyyden tunnistan myös. Ehti sitä hermoilla moneen kertaan, että mikä tässä raskautumisessa nyt kestää, mutta eihän tuossa nyt OIKEASTI edes kestänyt kauaa (yk5 tärppäsi). Nyt vähän hävettää, kun jotkut yrittää vuosia. Mutta kai se aika vaan tuntuu niin matelevan, kun jotain haluaa ja odottaa niin kovasti. 😅 Ja omassa ystäväpiirissä melkein kaikki ovat tulleet tosi äkkiä raskaaksi, niin toki se varmaan jyskytti omassa takaraivossa.
 
Oon lukenu et jotkut kokee olonsa huijareiks kun ei mitään oireita, tai tosi lieviä! Mut ei niitä kaikille tuu! Munkin mielestä on tosi kiehtovaa miten erilailla eri ihmiset oireilee 😄 ja eilen ku oli lievemmät oireet ni mietin et joku rennompi ihminen varmaan vaan aattelis että ihanaa kun saa hetken vähän helpotusta. Ku ite vaan mietti et apua, onko kaikki toivo nyt menetetty 🙈
Just tuo kun ei ole mitään oireita (=pahoinvointia) niin on tosi vaikea uskoa, että olisi raskaana ja onko kaikki toivo menetetty 😅 jospa se olo tästä muuttuisi 😂
 
Vaihtelee oireet todella paljon, välillä on päiviä ettei tunnu missään ja välillä tuntuu todella paljon. Oksennusrefleksi on selkeesti tosi herkillä, yökkimistä tulee herkästi. Yöllä oon tämän viikon valvoillut, mutta voi olla ihan vain stressi koko raskaudesta (yllätys oli koko juttu)
 
Nyt taas tuttua vihlontaa näköjään heti aamusta eilisen suht. oireettoman päivän jälkeen 🙈 jokohan mulla on viestit kasassa "suljettua osastoa" varten, kauhee viestitykitys päällä 😂
 
Toi syyllisyys nopeasta raskautumisesta on kyllä hämmentävää. Meillä on mieskin ihan hämillään, miten plussa tuli toisesta kierrosta. Mutta tosiaan onhan niitäkin, jotka vahingossa tulevat raskaaksi.
 
Minullakin vaihtelua oireissa. Eilen oli aaltoillen etomista, tänään ei mitään ja yllättävän normaali olo. 😊 Testasin uudestaan aamulla ja plussa oli vahvistunut edellisestä.
 
Toi syyllisyys nopeasta raskautumisesta on kyllä hämmentävää. Meillä on mieskin ihan hämillään, miten plussa tuli toisesta kierrosta. Mutta tosiaan onhan niitäkin, jotka vahingossa tulevat raskaaksi.
Joo, mä oon molemmilla kerroilla tullut raskaaksi heti ekasta ja olin varma, ettei voi olla toista kertaa yhtä hyvä tuuri, etenkin, kun ikää on 37v.

Ekan kohdalla varsinkin miehelle puhuin siitä, että siinä voi kestää ennen kuin tärppää ja siksi ei musta kannata odottaa mitään täydellistä hetkeä (en tiedä, onko sellaista olemassa muutenkaan). Olikin sit vähän järkytys, kun yksi ainoa kerta ja vielä pari päivää ovulaation jälkeen tärppäsi. Mutta nää on näitä kun koskaan ei tiedä.
 
Okei, tänään mäkin huomasin ekan kerran, että etoo 😬 mä en kyllä mitenkään iloitse näistä oireista 😅
 
En ole vielä edes sisäistänyt koko raskautta (yllätys tämäkin), mutta koska oireet iskivät niin voimalla ja nyt katosivat, niin hämmentää. Voiko ne näin vaihdella vai olisko mennyt kesken? 🤔
 
Voi kai ne vaihdella paljonkin ja olla melkein mitä vaan maan ja taivaan väliltä (tai olla olematta - siis ettei juuri mitään ole). Mutta ymmärrän toki, että tossa tilanteessa tollaset ajatukset hiipii helposti. Toivotaan kuitenkin, että kaikki hyvin ❤️
 
En ole vielä edes sisäistänyt koko raskautta (yllätys tämäkin), mutta koska oireet iskivät niin voimalla ja nyt katosivat, niin hämmentää. Voiko ne näin vaihdella vai olisko mennyt kesken? 🤔
Moni on sanonut, että raskausoireet voi olla erilaisia eri raskauksien välillä samalla odottajalla, mutta myös saman raskauden aikana. Eli ilmeisesti ihan voi heitellä laidasta laitaan. Toivotaan, että kaikki on siellä pienellä hyvin 🌈
 
Ravintolassa kun oon töissä ja punaviiniä piti lasiin mitata, niin herranjestas miten pahalle se haisi. Meinas ihan jo yökätä😬
 
Takaisin
Top