Raskausoireet

Otan osaa ahdistuksen kans @mai- ❤️ mut niinku @Dumbo sano ni oon kans lukenu et tosi monilla noita oireettomia päiviä tulee! Mut todellaki ymmärrän, mä hermoilen kaikesta! Tänään mulla tuli aivastaessa ihan järjetön repäisykipu tuol kohdussa. Aattelin että siinä se nyt varmaan repeyty irti aivastuksen voimasta 😬 no tuskinpa kuitenkaan 🤔
 
Mulla on ollut niin olemattomat oireet, etten niistä osannut ollenkaan arvella raskautta, vasta siitä kun menkat oli myöhässä. Mutta ehkä vähän semmosta hengästymistä myös ja vähän menkkamaista oloa. Ei mulle kyllä ekaltakaan tullut oireita kuin vasta ehkä jostain viikolta 6 😊
 
Tänään sängystä noustessa oli kans sellast repäsykipua et piti hitaasti suoristautua ettei sattunu liikaa 😮 onks tää normaalia 👀
 
Täällä kans ollut lähes oireettomiakin päiviä mutta eilen ja tänään etova olo on nostanu entisestää päätä. Tänään ei ees aamupala oikein uponnu
 
Tänään sängystä noustessa oli kans sellast repäsykipua et piti hitaasti suoristautua ettei sattunu liikaa 😮 onks tää normaalia 👀

Mulla on ainakin noita repäisykipuja millon missäkin vaiheessa😅 ollut toki jonkin verran ennen raskauttakin (varmaan endoleikkauksen kiinnikkeet) mutta nyt lisääntynyt selvästi!
 
Voisko ne olla jo täs vaihees jotai kohdun kasvuun liittyviä? Ei oikeesti mitää hajua vaan veikkailua vaan🤔😅
 
Mä googlettelin ja tulos oli että tosi normaalia jopa tällee näi varhain 😄 tai siis et monet raportoi samanlaisia oireita. Periaatteessa kai käy järkeen et heti ku raskaus alkaa ni elimistö alkaa siel tuottaa aineita minkä avulla aletaan valmistaa kroppaa tuleviin muutoksiin, ja niistä tulee erilaisia oireita sit 🤔 sanoinkohan jo täällä et mulla melkeen heti alusta iski sellanen että niveliä (lähinnä kyynärniveliä mut myö polvia) yöllä särki jos oli liian ojennettuna tai liian koukussa? Luin että sekin johtuu siit ku elimistö alkaa erittää aineita mitkä löystyttää just esim lantiota valmiiks ja sama voi aiheuttaa sit oireita muissaki nivelissä!
 
Noi repäisykivut on kyllä ikäviä. Aivastaminen pelottaa, kun viiltää niin vahvasti 🙄
 
Niinpä! Kun huomaan et aivastus tulossa ni meen valmiiks kippuraan mutta ei silti saa kaikkea sillä ehkästyä 😬
 
Täällä myös repäisykipuja. Nyt vielä tosi lieviä ja harvakselteen. Loppuraskaudessa kuopuksen aikana olivat pahoja.
 
Täällä ei vielä ole ollut repäisykipuja. Lunttasin jälleen edellisen raskauden päiväkirjaa, silloin ne on alkaneet 8-viikon tienoilla.

Ja noista nivelkivuista, niin raskaana erittyy relaksiinihormoonia joka löysyttää niveliä, jotta keho mukautuisi raskauteen ja synnytykseen. Mutta joko se näin aikaisin voi alkaa aiheuttaa oireita?
 
Tänään on alkanut pahemmin närästää, ja nous ekaa kertaa semmosta hapanta suuhun. Hyi hitto! Myös huolehdittava säännöllisestä ravitsemuksesta tai tulee huono olo.
 
Ja noista nivelkivuista, niin raskaana erittyy relaksiinihormoonia joka löysyttää niveliä, jotta keho mukautuisi raskauteen ja synnytykseen. Mutta joko se näin aikaisin voi alkaa aiheuttaa oireita?
Mul on itellä yliliikkuvat nivelet ja välillä tullu jotain nivelkipuja erilaisista jutuista missä ne jotenkin äärirasittuu liikaa. Toi yöllinen särkyheräily alko pari päivää plussan jälkeen enkä eka yhdistäny tähän ollenkaan, ennen ku luin just että ihan alusta asti jo alkaa erittyy tota relaksiinihormoonia ja just että se voi oireilla muissakin nivelissä, minkä jälkeen aloin aattelee että sehän varmaan johtukin siis siitä! Vaikka todellisuudessahan voi olla että joku juttu vaan sattuis ajottumaan samoille ajoille eikä oikeasti johtuiskaan raskaudesta :)
 
Nyt on täälläkin yhtäkkiä hävinnyt oireilu, rintoja ei särje ja ei oo etovaa oloo. Aamupäivällä vielä oli oireita, nyt yhtäkkiä loppunut.

Ahdistaa 😭
 
Mullakin on tänään ollu hiljasempi päivä oireiden kanssa ja oon yrittäny olla ajattelematta asiaa liikaa 🙈
 
Mulla ei ole oikeastaan muuta kuin pientä nippailua vatsassa silloin tällöin. Tai sitten en ehdi vain ajatella ja huomata 🫣 saa nähdä mihin kehittyy, jos raskaus jatkuu. Eka raskaus oli aika helppo. Alussa oli kovaa väsymystä mutta muistaakseni kerran oksensin koko raskauden aikana ja kipuja tai muita vaivoja ei oikeastaan ollut.
 
Mulla on pudonnu Ourassa lämmöt nyt kahtena päivänä "normaalitasolle" mikä huolettaa 😬 oon kolmen päivän ajan käyttäny enää puolikasta annosta keltarauhastukea kun lääkäri sano et ei oo hyötyy jatkaa, mut mua huolettaa että toi pudotus olis merkki siitä että elimistö ei ittekseen tuottais tarpeeks. Kun keltarauhashormoni siis nostaa lämpöjä. Laitoin sinne hoitoyksikölle huolistani viestin. Onneks on ainakin toistaiseksi vielä kaikki muut arvot tuolla Ourassa "huonot" niin ku raskaana yleensä on. Periaatteessa tuo Ouran lämpömittaus voi olla hyvin altis ympäristölle, kun sormesta mittaa ja käsi voi joskus matkustella peiton ulkopuolelle. Mut ei se tieto täysin huolta poista.
 
Takaisin
Top