Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gnome
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ajattelinkin jutella tästä neuvolassa. Viimeks en apua hakenut, kun kynnys tuntu niin korkeelta enkä oikeen tienny edes mistä apua olis voinu saada.
MörttiRöpö ootko kokeillu onko melatoniinista tai unilääkkeistä apua? Unilääkkeitä ei kyl varmaan raskaana saa syödä, mutta eikö melatoniini oo ok?

Itseasiassa ei saa käyttää tuota melatoniiniakaan :( eikä valerianaa tms mikään mikä luonnollisemmin vaikuttaisi uneen. Mutta mulla on ollut vaikka mitä lääkettä uneen eikä niistäkään alun jälkeen ole juuri ollut hyötyä. Nyt tietysti olen jättänyt kaikki ne pois.

Mä nukahdan kyllä helposti mutta heräilen vähän väliä eikä syvää unta tule juuri ollenkaan. Aika koville ottaa.. joku kehon stressi reaktio, ei anna vaipua syvään uneen, keho on ns hälytystilassa koko ajan. Vaikka en tietoisesti edes stressaa mistään...

MörttiRöpö, oon vähän huono neuvomaan, kun en pode itse unettomuutta. Mutta jäänyt jostain mieleen että olet liikunnanohjaaja? Vaikuttaako sulla unenlaatuun jos oot vetänyt jotain oikein reippaita jumppia illalla? Ihan sillä kysyn, kun jopa mun on vaikeampi saada levollinen uni, jos keholla on nukkumaan mennessä vielä täys vireystila päällä. Myös kahvi vaikuttaa minulla noin, nukahdan, mutta nukun levottomasti. Tsemppiä uniongelmiin, uskon että on melko hajottavaa...

Ja mitä tulee niihin muihin ongelmiin makuuhuoneessa. En voi edes valittaa kipuja, koska meillä ollut Todella hiljaista sillä saralla plussasta asti... :( Mua pelottaa kaikki vuodot niin, ettei oikein oo inspistä edes yrittää... Onneksi mies ymmärtää. Ja kuten mpk jo sanoikin, onhan niitä tapoja muitakin kuin yhdyntä, mielikuvitusta kehiin. Toisella kolmanneksella taitaa useimmilla halukkuus lisääntyä, sitä taas odotellessa... ;)

Kiitos tsempeistä :) joo teen mm liikunnan ohjausta, mutta en vedä nyt mitään ryhmiä. Ilta liikkuminen on korkeintaan rauhallinen kävelylenkki. Sit suihkut, venyttelyt, magnesiumit jne. En käytä sähkölaitteita iltaisin, juon kahvia vain aamulla jne. Kaikkea oon yrittänyt kohta vuoden.. hajottavaa kyllä mutta yritän hyvällä ja positiivisella asenteella vaan mennä :) me äidit ja naiset ollaan kuitenkin aika sissejä :D

Nyt kaverit! Kertokaa ettei tämä seuraava "aihe" oo tabu..eli kipeetä tekevä seksi alkuraskaudessa :sad001 sattunu oikeastaan koko raskauden ajan (nyt 7+4). Nyt kylläkin ollut makkarissa hiljasta parisen viikkoa kohta, kun kaikki kiva sattuu TODELLA paljon eikä sen takia haluta yhtään..ja se pelottaa.. tänään piti jo mieheltä pyydellä anteeksi :sad001 onneksi ymmärtää mutta minua vaivaa! Enkä netistäkään oikein meinaa löytää mitään fiksua selitystä. Kuivuudesta ei siis ole kyse vaan kaikki ennen nautinnollinen sattuu nyt.

Anteeksi avautuminen!

Kyse voi olla kohdunkaulan sijainnistaki. Tekeekö nimenomaan yhdyntä kipeetä ja sattuuko kaikissa asennoissa?

Hilimainen raskaudessa kohdunnipukan ja emättimen limakalvo saattaa olla hauras tai turvonnut joka voi aiheuttaa kipua tai pientä verenvuotoa yhdynnässä. Kannattaa koittaa liukkaria vaikka ei varsinaista kuivuutta ole mutta voi helpottaa oloa. Veikkaan että kuhan kroppa tottuu raskaana olemiseen niin toivonmukaan olo helpottuu.

Mörttiröpö, onko tämä uniongelma tullut nyt raskauden myötä? Mä olen kuullut, että monet kärsii juuri tuon tyyppisistä uniongelmista raskauden alussa ja sitten taas raskauden loppupuolella.

Mörttiröpö, onko tämä uniongelma tullut nyt raskauden myötä? Mä olen kuullut, että monet kärsii juuri tuon tyyppisistä uniongelmista raskauden alussa ja sitten taas raskauden loppupuolella.

Ei kyllä tää on jo vuoden vaivannut vaiva. Eikä siihen ratkaisua ole löytynyt, nyt raskaana vaihtoehtoja vielä vähemmän. Näillä on mentävä vaikka tämä todella kurjaa onkin :(

Pahoinvointi ei helpota asiaa, onko muilla ollut kuinka huonoa oloa?
Mulla mennyt eilen ja tänään suurin osa päivästä pitkällään. Hain eilen sea band rannekkeet ja nyt yökkiminen vähemmällä. Etomista ja heikotusta vaan, illalla saa onneksi jo syötyä paremmin :)

Mulla on niin paljon ajatuksia että heräilen öisin paljon... saatan myös vaihtaa nukkumispaikkaa, olen hetken hereillä ja nukahdan taas. Yleensä n. 02-04 välillä. Aamulla on herätys viideltä töihin. Onneks ei ihan joka öistä, mut useemman kerran viikossa kuitenkin.

Vatsakipuja ei enään ole, mut rinnat kipeät. Eilen ne kipeytyi saunan jälkeen...outoa.
Vähän jännitän tuleeko pahoinvointia... pientä ällötystä on. Valmistan ammatikseni ruokaa, joten hajuja ja makuja on vaikea välttää :android:

Kyse voi olla kohdunkaulan sijainnistaki. Tekeekö nimenomaan yhdyntä kipeetä ja sattuuko kaikissa asennoissa?

Siis mulla on aina just ennen menkkoja orgasmit tehny kippeetä päivän tai kahen ajan. Mutta nyt raskaana ollessa sattuu itse yhdyntä ja orgasmit. Orgasmin saaminen sattuu niin paljon että vetää ihan kippuraan ja kipu kestää useemman minuutin :sad001

Joskus muutama vuosi sitten kävin yksityisellä orgasmikipujen vuoksi ja gyne ultrasi paikat mutta mitään ei löytynyt. Sillon kivut hävisikin sitten lopulta eikä niihinkään syytä löytynyt. Mutta nyt raskaana nämä kivut on ihan omaa luokkaansa:sad001
Varasin ensi viikolle yksityiselle gynelle ajan.. en tiiä onko "turhaa" mutta jos sais edes omaa mieltä rauhotettua sillä käynnillä.

MörttiRöpö, olet ehkä jo kokeillut, mutta mulla on toiminut hengitykseen keskittyminen (4-7-8 on myistaakseni joku intialainen hengitysharjoitus). Voi olla aluksi hankalaa, kun ajatus ei pysy hengityksensä, mutta helpottuu harjoittelun myötä. Eli hengitä nenän kautta kautta sisään neljään laskien. Pidätä henkeä samalla, kun lasket seitsemään. Ulos hengitys suun kautta samalla, kun laskee kahdeksaan.

Ite ainakin saan tällä sikeän unen levottomina öinä. Toivottavasti olis sullekin apuna!

Hilimainen, oiskohan sulla erityisen supistusherkkä kohtu? Orgasmihan aiheuttaa aina pientä kohdun supistelua, mutta jos sulla jostain syystä nää supistelut tuntuu erityisen selkeesti ja nyt kasvavan kohdun myötä on kipeytyny entisestään? Ihan mutua tämä, mutta tuli vaan mieleen.

voi hengästys sentään! Ei tarvi ku selittää jotain asiaa pitkään ni hengästyy välillä, jaiks! Tarvis varmaan alkaa kuntoilla tai lenkkeillä enemmän et kunto paranisi. :bored: Ja toiseksi eilen sanoin neuvolalääkärille, että nyt onnistuisin hyvin olemaan bulimikko, kun jokaisen aterian jälkeen tekee mieli mennä oksentamaan...huoh!

Epäilyttävää kun oireita ei ole tullut lisää. Väsynyt olen töistä johtuen (pitkiä vuoroja, liian vähän unta). Tosiaan edelleen äklöttää aika ajoin, tissit arat. Vuotoa ei ole tullut. Jotenkin on "varma" olo, mutta sitten taas kun muilla on enemmän oireita niin miettii, voiko tää olla näin "helppoa"? Koskaan ei ole hyvin [emoji23]

MörttiRöpö: Mistä sä hait sen pahoinvointirannekkeen? Onko siitä mitään apua etovaan kuvottavaan oloon? Mä en tiedä miten tätä etovaa oloa saisi vähemmälle, tulee välillä aina olo että pitäisi oksentaa kun on syönyt.

Mä myös kysyisin tuosta rannekkeesta, että auttaako se? Nyt on pari päivää ollut illasta sellaset olot ettei meinaa pystyssä pysyä, eikä auta oikein mikään :o

Mä jo luulin että mun oireet on lähes kadonnut, mutta tää huono olo on ollu ihan järkkyä eilen ja tänään.... siis kaikki (ihan kaikki!) Yököttää ja kyllä laatta on lentäny. Mikään makea ei sovi ollenkaan, paitsi hedelmät ja tietyt jogurtit... nälkä on, mutta mikään ei oo tänää käyny, äsken teki mieli puuroa ja meinasin jo ruveta keittää ja se himo meni ohi...peltileipää sain alas pari ruutua. La-su iltavuoro, saa nähä mitä tulee jos tää vointi jatkuu...

Mulla on pahoinvointirannekkeet vieny pahimman terän pahoinvoinnista, mutta ei ne oloa täysin normalisoi. Nyt mun rannekkeet on hukassa eikä oo energiaa ettiä niitä niin kärvistelen oloissani.

Onko muillakin, jotka kärsii pahoinvoinnista, niin vähän samanlainen olo kuin krapulassa :grin Mulla on siis semmoinen olo kokoajan et vatsa ois tyhjä, jotenkin ontto, ja tekee mieli syödä jotain vähän väliä(kaikkee raikasta tai sit vastaavasti pizzaa) mut sitku syö niin, parin suupalan jälkeen tulee täysstoppi ja ähky olo:hungover: Harmittaa ku tekis mieli syödä normaalisti, mut ei pysty, vatsa ei vaan vedä. En oo kertaakaan vielä oksentanu, vaikka lähellä on ollu ja välillä vaan tekis mieli mennä kakomaan ku on niin tajuttoman pahaolo. Jo kaks viikkoo kestänyt tää olotila. Tänään jouduin ekaa kertaa jäämään töistä poiskin:shifty: Mut tänään oli eka neuvola ja meidän oman neuvolatädin sijainen oli aivan ihana ainakin eli toivotaan että tuleva oma täti on myöskin!:Heartred

Takaisin