Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gnome
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muakin kiinnostaisi onko pahoinvointi loppunut jollain piankin? Kai tässä koko ajan elättelee toiveita, että tämä voisi kuitenkin loppua/helpottaa nopeastikin. Yleisesti kai kuitenkin pahenee entisestään viikoille 9 ja 10 saakka :( odotan kauhulla..

Mulla menee aaltoillen pahoinvointi, ehdin jo huokaista helpotuksesta n. viikko sitten, kunnes se tuli rytinällä takas. Nyt rv10+5 ja pahentunut on kyllä viikko viikolta toistaiseksi. Tai sitten se vaan tuntuu siltä, kun alkaa kyllästyttää pönttöä halailu... Elättelen toiveita, että reilun viikon päästä helpottaa, haha.

Mulla se jatkuva öklötys ja nieleskely on helpottunu tässä viikon aikana, nyt 8+2. Mutta ruokailujen ja syömisen kans pitää olla tosi tarkka! Nälkä ei saa ehtiä tulla kunnolla. Nyt vaan on välillä tullu ihan yhtäkkiä semmosia että sylki nousee suuhun ja kiireellä pitää juosta vessaan...mitään ei kuitenkaan tule, vain sylettää ja yökkäyttää. Tämä vatsan turvotus ja väsymys on kyllä inhottavaa senkin edestä..

9+3 menossa täällä ja tuntuu että pahoinvointi alkaa ehkä helpottaa. En silti vielä huokaise,mutta mulla ei oo kuvotusta kummempaa pahoinvointia ollutkaan.

Mulla alko jo ennen plussaa sellanen pieni nuha ja jatkuu vieläkin. Nenää pitää niistää jatkuvasti ja on tukkoinen. Yskittää kans. Niistäessä tulee kans melkein aina verta, samoin ku hampaita harjatessa, et vissiin ne limakalvot on sit kovilla ku oli sitä vuotoakin..

Joo, nenää saanu niistää kaikissa raskauksissa alussa. Mulla ei varsinaisesti vedä tukkoon mutta kuitenkin räkää tulee.

Ennen aamupalaa vointi ok. Sit alkoi puuro tökkimään, kahvikin oli liian vahvaa. Toivottavasti tämä on hyvä merkki.

Mahtaako se mennä niin, että jos kerran annat periksi ja menet kakomaan vessaan pahaa oloa niin sit siitä lähtee oksentelukierre käyntiin? Huoh!!!!!! Aamulla herätyskello soitti ja en olisi jaksanut millään herätä. Olen tosi huono syömään aamupalaa kotona ja odotan töissä jo ensimmäistä kahvitaukoa, koska se on mun aamupalani. Pitäis varmaan ottaa joku nopea suupala heti ku nousee sängystä.... Eilen illalla ku menin nukkumaan, oli niiiiiin valtava omena himo. Itse olen myös omenalle allerginen, voi voi... :D

Onko kukaan muuten kokeillut tai ajatellut kokeilla akupunktiota raskaus pahoinvointiin? Jostain luin sen auttavan....kenties...?!

Ja te jotka oksennatte, oksennatteko pitkin päivää vai vain esim aamuisin tai iltaisin? Äh, en halua mennä oksentamaan.....

Riippuu päivästä. Jos on hyvä päivä niin on vaan huono olo. Jos huonopäivä niin saa useempaankin kertaan juosta oksentaan.

Mulla on vielä tämä viikko töitä ennen kesälomaa ja mun tuurilla loman sit vietän pöntön vieressä... Pitäis vähän reissatakin kyllä! Töissä onneks niin hiljaista, siis ei ole kuin minä ja pari muuta töissä ja monta vessaa, et sit kauimpaan vaan oksentamaan ettei kukaan huomaa....

Täälä pahoinvointia on24/7 tosi huonona päivänä oksentaa koko päivän. Parempina päivinä selviää yhdellä oksennuksella alkuillasta. Jatkuva huono olo vien kyllä voimat ja ruokahalun

Mulla alko jo ennen plussaa sellanen pieni nuha ja jatkuu vieläkin. Nenää pitää niistää jatkuvasti ja on tukkoinen. Yskittää kans. Niistäessä tulee kans melkein aina verta, samoin ku hampaita harjatessa, et vissiin ne limakalvot on sit kovilla ku oli sitä vuotoakin..
joo, mullakin alkoi tukkoisuus ennen plussaa ja varsinkin 4-6 viikoilla sai niistää koko ajan. nyt 7+5 jo vähän helpottanut, mutta varsinkin öisin menee nenä tukkoon ja limakalvot on tosi herkillä.

Mulla on nyt tositosi tukkonen nenä. Koko päivän. Mutta illalla pahiten. Ärsyttävää.. paheni oikeastaan viime viikolla rv 7+ ja pahenee vaan.

Onko jollain jo helpottanut väsymys? Voisin nukkua vaan 24/7 eikä meinaa jaksaa tehdä yhtään mitään.

Ei varmaan mun vastaus oo sitä mitä hait, kun mä niin vähän oon väsyilly muutenkaan, mutta mulla melko normaalit vuorokausiunet nyt. Ihan muutaman päivän oon ollu koko päivän väsyny. Mutta se on kyllä nyt tullu, etten jaksa kuitenkaan koko päivää valvoa putkeen eli nukun lasten kanssa päikkärit, mikä sit tekee sen, että menee pitkälle yöhön ennen kuin saan unta. Sit on vaikee nousta aamulla ja tarvii taas päikkärit jne. Mut vaikka mies antais nukkuu aamusta niin silti tartten ne päikkäritkin.

Mulla on kans tää oksenteleminen jotain aivan hirveetä, oon nyt viimesen kahen viikon aikana ollu muutaman yksittäisen päivän pois töistä koska mikään ei pysy sisällä ja kaikki ällöttää. Tänäänkin makaan vaan kotona ja syön riisikakkuja ku ei mikään muu maistu :D töissä ei muut tiiä ku pomo ja vastaava että oon raskaana enkä muille haluakkaan vielä kertoo, mutta jotenki tuntuu tosi pahalta olla poissa töistä jos/kun muut aattelee et oon turhaan... :(

Takaisin