Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gnome
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rondine, miehen ehdotuksesta tuo kielto mullekin tuli :joyful:

Anzku, toivottavasti osaat myös nauttia. Oireeton raskaus on ihan mukava joskun hermoja raastava.

Nyt löytyi hyvä ällöolon helpottaja: amppari mehujää, toimii!

Huh tänään on ollut kyllä aivan hirveä olo:depressed: Kuvottaa kaikki, huono olo, oksettaa muttei tule oksennusta, pyöryttää ja silmissä heittää.
Toi lämpö ei tee ainakaan mulle hyvää..
Ja sit tää väsymys on jotain aivan karmeeta, voisin koko ajan vain nukkua :woot:

Hei! Milloin teillä tuo pahointi on alkanut? Mulla menossa nyt viikko 5-6 eikä vielä oireita ole kuin turvotus, joka on ollut jo kolmatta viikkoa. Muistelen kuitenkin viimeisimmästä raskaudesta kuuden vuoden takaa, että viikot 8-9 olisivat olleet ne ensimmäiset jolloin todella teki pahaa, vaikka en juuri oksentanutkaan. Muistan myös älyttömän väsymyksen tuolta ajalta, nyt ei ole sitäkään :wideyed: vieläkö siis edessä vai pääsisinkö helpolla:grin

Täällä myös ihan tolkuton väsymys. Työaamut (ja -päivät) ihan tuskaa. Jostain syystä myös töissä paha olo yllättää usein. Vielä ei kertaakaan ole oksennus tullut, mutta huono olo on usein. :hungover: Viime raskaudessa pahoinvoinnin pystyin välttämään riittävällä levolla ja tiheällä syömisellä, mutta nyt ei lepäillä ehdikään samalla tavalla.

Kyllähän se uus testikin plussaa näytti. Rauhotti ainakin mieltä. Kaippa mullekin se pahoinvointi vielä tulee. Aika lievänä oli onneks esikoisen kohdalla, enkä kertaakaan oksentanu edes. Toivotaan, että nyt sama.

Mulla tää pahoinvointi ei tule syömättömyydestä vaan syömisen jälkeen alkaa etomaan. [emoji12] Onks muilla sama? Esim. ennen aamupalaa ihan fine mut kaks leipää ja kuppi kahvia niin johan alkoi tulla palan tunne kurkkuun ja öklö olo.

Clue, mulla oli edellisessä raskaudessa just noin, tosin huono olo tuli myös jos vatsa oli ihan tyhjä. Nyt tullu kans muutamia kertoja huono olo syömisen jälkeenkin. Mä veikkaan että mulla se on ollu jotaki närästystä, joka ei oo oireillu poltteena vaan semmosena palan tunteena, yskimisenä ja huonona olona.

Hei! Milloin teillä tuo pahointi on alkanut? Mulla menossa nyt viikko 5-6 eikä vielä oireita ole kuin turvotus, joka on ollut jo kolmatta viikkoa. Muistelen kuitenkin viimeisimmästä raskaudesta kuuden vuoden takaa, että viikot 8-9 olisivat olleet ne ensimmäiset jolloin todella teki pahaa, vaikka en juuri oksentanutkaan. Muistan myös älyttömän väsymyksen tuolta ajalta, nyt ei ole sitäkään :wideyed: vieläkö siis edessä vai pääsisinkö helpolla:grin

Mulla huonovointisuus on alkanut jo viikolla viisi. Saatan kuitenkin olla pidemmällä mitä laskennallisesti, joten varmaksi en pysty viikkolukemaa sanomaan. Ensiksi oli vain vähän etovaa oloa aamuisin, joka muuttui sitten koko päivän kestäväksi huonovointisuudeksi ja nyt olen kolmena viime aamuna oksentanut ensitöikseni. Olo kuitenkin hieman helpottuu syömällä, kunhan ensin saa jatkuvat kuvotuksen ja yökkimisen ohella jotain syötyä. Tosin huonovointisuus myös alkaa uudestaan syömisen jälkeen ja helpottaa 30-45min kuluttua siitä :D toivon todella kaikkien puolesta ettei huonovointisuutta tule tai jos tulee niin pieni kuvotus on vielä ihan siedettävää :)

Mullakin alkoi pahoinvointi tossa viikko-pari sitten. Kertaakaan en oo oksentanut mutta etova olo melkein koko ajan, etenkin jos vähänkin nälkä tulee :yuck:

Vaivaako muita unettomuus? Iltapäivisin ja iltaisin pysyn hädin tuskin hereillä. Aamuyöstä sitten herään ja voi kestää muutamakin tunti ennen kuin saan taas unen.

Ehkäpä sitten tässä raskaudessa pääsen näillä lievemmillä oireilla, turvotusta, pientä jomotusta alavatsalla, rintoja vihloo yms. Eli tietää että raskaana ollaan mutta ei pääse oireet häiritsemään elämää Mutta tosissaan vasta viikon kuusi keskivaiheilla ollaan että ehtiihän tässä tulemaan vaikka mitä

Mulla on tuon pahoinvoinnin kanssa ollu joku päivä paljon vähemmän. Eilen illalla oli kyllä niin karseeta. Tänään myös ollut pahoinvointia aika ikävästi ja olen kyllä hirveän väsynyt. Kohta tämä alkuraskaus on ohi ja energiat palaa ainakin mulla edellisissä on palannut sitten alkuraskauden jälkeen. Odotan kyllä sitä kun tuntuu kaikki tekeminen niin kamalan raskaalta.

Meneekö teillä muilla välillä vatsa sekaisin ihan yllättäen? Ärsyttävä vaiva...:grumpy:

Mulla vatsa oireillut joka raskaudessa, varsinkin alussa jopa ennen plussausta. Että tuttua on..

Tänään sitten ensimmäinen kunnon pahoinvointi kohtaus, piti tosissaan miettiä pääseekö töihin lähtemään. Onneksi olo siitä tokeni hieman, kun sain väkisin syötyä jäätelön :P
mietin että onko kuitenkin asiakkaille jossain vaiheessa jotain mainittava jos paha olo yllättää töissä äkisti. Voivat ihmetellä hieman kun naama harmaana siinä yrittää hengitellä syvään :D

Vaikka muuten ihmisille kertomista ollaan päätetty venyttää np ultraan saakka..

Mulla oli koko ekan raskauden ajan vatsa löysänä joka aamu ja nyt tämä ihana oire on palannut. Heti synnytyksen jälkeen vatsan toiminta palasi normaaliksi, joten kai tässä taas saa odottaa 9kk.

Itkuherkkyyttä on nyt ilmennyt taas niin kuin viime raskaudessa. Eilen meidän taloyhtiön pihalla oli pieni poika, joka selvästi halusi leikkiä meidän pojan hiekkaleluilla, mutta ujosteli. Pyysin sitten meidän poikaa viemään hänelle lapion, jotta hän uskaltaisi tulla leikkimään. Mulla nousi kyyneleet silmiin, kun hän sitten vei lapion ja toinen uskalsi tulla hiekkalaatikolle. Vähän oli noloa kun siinä nieleskelin itkua, mutta en usko kenenkään huomanneen mitään.

Mulla on kans maha ihan sekasi. Maitohappobakteerit on auttanut. Oon syöny jo pariviikkoa, eilen ajattelin ettei niitä enää tarvi ja jätin ottamatta. Tänä aamuna totesin, että tarvii...Ravintoterapeutti ystäväni neuvoi syömään riisiä ja mustikoita, jos maha on kuralla.

Kiitos vinkeistä fifi, ei tullut mieleen että maitohappobakteerit voisivat auttaa.

Mullakin on ollu edellisissä raskauksissa vatsa alussa aivan ruikulilla, mutta nyt vain satunnaisesti. Lienee mullakin mhb:ja kiittäminen, kun niitä aloin syömään muutama viikko ennen plussaa.

Ah, huonovointisuus illalla. Pala kurkussa, ja vasta 5+6. Iloinen joka oireesta, koska vahvistaa tunnetta että kaikki ok vaik tiedän ettei se mikään vakuus ole[emoji85]. Viikot TODELLA matelee. En kestä.

Todellakin matelee. Mulla viikkoja 5+5. Ihan valovuoden päässä monista muista tän ryhmän odottajista :grin.

Takaisin