Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gnome
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun pahoinvointi oli viimeksi, just semmosta krapulaista! Ja se yhdistettynä matkapahoinvointiin. Niinku ois ollu merisairaana krapulassa laivassa. Siinä ei paljo liikuttu. Hyi!!!

Joo, mullakin verrattavissa krapulaan/merisairauteen. Yh. Kärsiikö muuten kukaan muu levottomista jaloista? Mulla on nyt vaivannut ne jo jonkin aikaa iltaisin. :/ ärsyttävä vaiva sekin.

Mulla on ollu lapsesta saakka levottomat jalat, jotka pahenee vielä entisestään raskausaikana. Oon nyt syöny magnesiumia alusta asti, mut silti vaan vaivaa... viimeks kokeilin myös kompressiosäärystimiä, mut ei niistäkään ollu apua. Vinkkejä otetaan vastaan, jos joku on jostain saanu helpotusta siihen vaivaan.

Mulla oli levottomat jalat viime raskaudessa vasta raskauden loppupuolella. Ja just sillon ku meni nukkumaan. Tosi ärsyttävää!!

mulla myös tää alkoi esikosta vasta loppuraskaudesta, mutta nyt näköjään jo tässä vaiheessa :/ magnesiumia otan aina iltaisin ja se auttaa jonkun verran mut mä myös otan vinkit ilolla vastaan jos jollain on jotain kikkakolmosia :)

Täälä ei ainakaan nyt pahimpaan aikaan oo apua rannekkeista. Laatta lentää. Sillon alkuun tuntui auttavan lievään pahoinvointiin, mutta nyt ei. Ainoo mikä auttaa niin pitää osata syyä oikein väliajoin. Aamulla heti herätessä lasi appelsiinimehua ennen ku alkaa touhuu mitään, siitä puolituntia niin täyttyy syyä vähän jotain. Sit pitää syödä 2 tunnin välein. Eilen pystyin jopa syömään palan pitsaa. Eilen oksensin kylläkin vaan kerran. Tänään ei vielä oo tullut mitään ulos :) toissapäivä oli aivan tuskanen, aamulla söin liikaa jogurttii ja sit laattasinkin jatkuvasti kun ei enää pystyny syömään mitään. Mut onneks ei oo niin paha kun viimeks. Tähän menessä olin laihtunu 7kiloa. Nyt vaan 1,5 ja nekin vaan nesteitä :)

Ei ole onneksi oireita oikeestaan mitään.Ehkä se että käyn nykyään kerran yöllä vessassa, voi olla oire.Vähän odottelen kyllä vaikkei ehkä pitäisi ☺.Raskauspahointi vointi kun on viidessä raskaudessa tullut tutuksi.Viimeisin oli pahinta.Kesti 6-16 viikkoon ja 24/7.Pitäis osata nauttia kun on hyvä olla.☺

Tänä aamuna oli ihan kaamea olo. Anna Sofian kuvaus pahoinvoinnista osui nappiin ainakin omalta kohdalta. Ei oikeen tiedä mitä syödä... jos aamut on tollasia niin mietin jo miten sujuu aamupalan syönti työkavereiden seurassa :hungover:
Onneks muutama päivä enään ja alkaa loma!

Voisko joku muuten kertoa mitä levottomat jalat-oire on?

Mulla ainaki se on sellasta, et jalkapohjia kuumottaa ja jaloissa on tosi epämukava tunne, eikä niitä voi pitää paikoillaan. Vaivaa aina eniten just nukkumaan mennessä ja joskus menee montakin tuntia ennenku saa unta sen takia. Parhaiten auttaa jos voi nukahtaa jalkapohjat kylmää seinää vasten.

MörttiRöpö: Mistä sä hait sen pahoinvointirannekkeen? Onko siitä mitään apua etovaan kuvottavaan oloon? Mä en tiedä miten tätä etovaa oloa saisi vähemmälle, tulee välillä aina olo että pitäisi oksentaa kun on syönyt.

Sori kun vastaaminen vähän venynyt. En ole pystynyt paljon lukemaan miltään näyttöpäätteeltä mitään tämän olon vuoksi :( apteekista hain rannekkeet. Eivät auta. Sitten hain b6 vitamiinia. Ei auta. Kokeilin piparminttu eteeristäöljyä,ei auta. Olen syönyt ja juonut kaikkea mistä vaan olen kuullut mikä voisi helpottaa, mutta ei. Olo on aika epätoivoinen.

Viime yönäkään en juuri nukkunut, tämä olo on 24/7 läsnä, joskus vain pahempi jolloin ei voi muuta kuin olla kylki makuulla ja hengitellä. En todellakaan oksenna helposti ja siitä syystä käyn vain yökkimässä pöntöllä, mutta se jostain syystä helpottaa vähän. En tiedä miksi. Eli ei ole nyt vinkkejä oikein täältä ainakaan tarjota :( sympatiaa senkin edestä. Tätä ei toivoisi kenellekään..

Tsemppiä muille pahoinvoiville! Mulla ei oikein ole muu auttanut kuin nyt se, että olen saikulla ja syön ja juon vähän väliä. Neuvolastakin sanottiin, että nyt vaan suupala ja kulaus kerrallaan, ei ole pakko edes yrittää syödä paljon vaan vähän ja tosi usein. Nyt vain yritän pitää kiinni siitä, että on koko ajan jotain naposteltavaa ja juotavaa käden ulottuvilla ja että oikeasti lepään kun tulee hiukankin huonompi olo. Eihän tätä onneksi loputtomiin kestä kun helmikuu on koko ajan lähempänä!

Voi hitsit miten inhottavan kuuloset olot teillä MörttiRöpö ja Poksuli :/ Paljon tsemppiä! Toivotaan, että meillä kaikilla jää alkuraskauden oireeksi nämä eikä enää myöhemmin kiusaa!

Tsemppiä pahoinvoinnista kärsiville! Eikö siihen vois jo pyytää jotain lääkitystä tms jos on noin pahana? Toivottavasti helpottaa pian!

Täällä menossa rv 18 ja edelleen oksennan monta kertaa päivässä.. sain pahoinvointilääkkeen, mutta eipä siitä mitään apua ole ollut. Yhdesti käynyt tiputuksessa ja toivottavasti ei toiste tarvitsisi mennä [emoji30]

Noissa pahoinvointilääkkeissä taitaa olla just toi, että ne aika harvoin tehoaa, niin ei haluta määrätä turhia lääkkeitä.

Mulla ei esikoisen raskaudessa migreeni vaivannu tosiaan kertaakaan. Nyt sit tällä viikolla vaivas kolme päivää putkeen joten töistä saikkua ja nukkunu vaan koko ajan. Mulla siis migreeni aurallinen.. nyt pelkään et jos tää alkaa vaivaan enemmä [emoji53]

Onko muillakin pahoinvointi yhtäkkiä kadonnut/helpottunut? Mulla pahoinvointi alkoi ihan yhtäkkiä, kesti viikon-pari ja katosi yhtä nopeasti kuin alkoikin. Enää vaan jos kova nälkä tulee niin tulee vähän paha olo

Mä sain esikoisen raskaudessa oksenteluun lääkkeet, mutta eipä ne tosiaan vieneet pahoinvointia kokonaan ja tulin niistä jotenkin tokkuraiseksi. Lisäksi vielä niillä voi olla jotain vaikutusta sikiöön, niin kuin kaikilla lääkkeillä, eikä senkään takia tehnyt niitä mieli syödä. Kaiken kruunasi se, että niissä oli laktoosia ja mulla on laktoosi-intoleranssi, joten jäi käyttö aika vähälle, vaikka pahoinvointia oli synnärille saakka.

Takaisin