Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rsnn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on iltaan asti kestävä tiimipäivä huomenna töissä, joka kaiken lisäksi on risteily. En oikein tiedä miten päin selviän kun voin normaalistikin pahoin veneissä jos on yhtään aallokkoa. Lisäksi tällä hetkellä pahoinvointi pysyy siedettävänä kun syön koko ajan (vähintään kahen tunnin välein). Ei yhtään epäilyttävää kun meille on varattu yksityis buffa ja mulla on omat eväät vielä lisäks mukana:dead: Ollaan siis kummankin suunnan matkat suljettu kokoustilaan välissä parin tunnin kävely maissa. Saiskohan sen maissa olon jättää väliin ja nukkua parin tunnin tirsat..:hilarious:

Oon muuten huomannu, että tulen todella vihaiseks jos en saa nukkua tarpeeks. Mies on sen saanut tuta. Yleensä flippaan koska joudun väsyyneenä hoitamaan meidän esikkoa eikä apua heru kuin nalkuttamalla (en tykkää). Tämmöinen suuttuminen ei ole minulle normaalia mitenkäänpäin.

Mul on alkanu häpyluun alue alkanu särkemään ihan jatkuvasti, sellasta jäytävää pientä särkyä. En tiiä onko liitoskipua/kasvukipuja vai lantionpohjan löystymistä. Muistan et on aiemmissaki ollu mut että missä vaiheessa. Lisäks mua on alkanu kutittaa; käsivarret, naama ja kintut kutisee ja sais vähän väliä jostain raapia. Heti ekana tulee mieleen hepatoosi, mut en oo viittiny googlailla et missä vaiheessa se voi alkaa oireilla, ja ei oo aiemmissa ainakaa ollu. Tosin voi johtua siitäkii et on vaan kuiva iho, eli pitäs ruveta rasvailemaa, ja mä inhoon sitä. Tai sit tää johtuu siitepölystä.

Tänää muistin soittaa neuvolaan et se lääkäri kirjottas reseptin närästykseen huomena :) Tosin nyt sain kuulla et Gaviscon vois auttaa ja on kuulemma tehokasta, ja saa käyttää raskaana. Jännä et ei siitä oo koskaa neuvolas sanottu. Aina annettu vaihtoehdoiks Rennie ja Magnesiamaito, ja kummastakaa ei oo hyötyy ollu.

Täällä ollu ekat 6 viikkoa helppoja, mut nyt tää viimesin viikko ollut aivan kamalaa. Oksettaa koko ajan, meinaa taju lähteä jos en syö 2h välein. Heti ku herään mun täytyy juoda/syödä tai alkaa oksettaa.. :( Ihan kamalaa! Esikon raskaudessa ei ollu kertaakaan huonoa oloa.

Mul on alkanu häpyluun alue alkanu särkemään ihan jatkuvasti, sellasta jäytävää pientä särkyä. En tiiä onko liitoskipua/kasvukipuja vai lantionpohjan löystymistä. Muistan et on aiemmissaki ollu mut että missä vaiheessa. Lisäks mua on alkanu kutittaa; käsivarret, naama ja kintut kutisee ja sais vähän väliä jostain raapia. Heti ekana tulee mieleen hepatoosi, mut en oo viittiny googlailla et missä vaiheessa se voi alkaa oireilla, ja ei oo aiemmissa ainakaa ollu. Tosin voi johtua siitäkii et on vaan kuiva iho, eli pitäs ruveta rasvailemaa, ja mä inhoon sitä. Tai sit tää johtuu siitepölystä.

Tänää muistin soittaa neuvolaan et se lääkäri kirjottas reseptin närästykseen huomena :) Tosin nyt sain kuulla et Gaviscon vois auttaa ja on kuulemma tehokasta, ja saa käyttää raskaana. Jännä et ei siitä oo koskaa neuvolas sanottu. Aina annettu vaihtoehdoiks Rennie ja Magnesiamaito, ja kummastakaa ei oo hyötyy ollu.

Mulla on tota samaa häpylyyn kipuilua ollu jo tovin, ja se tuntuu etenkin tossa virtsaputken lähellä. samoin nivuset poksuu. Muutaman juoksuaskeleen ku ottaa nii etenki sillo.. Mulla oli esikoisesta samat kivut jo aikaisin, ei tosin ihan näin aikasin, mutta tiedän siitä et on mulle normaalia.. Synnytys oliki sit nopee ja helppo ku paikat oli venyny ;)

Muuten etova olo, jatkuva nälkä, finnit naamassa ja selässä ja menkkajomotukset mahassa ja selässä jatkuu.....

Rv 10+4

Bettie, Gaviscon on mulla ollut käytössä raskaana ollessa aina jos tarvinnut jotain. Tosin pahoinvoinnin aikaan ei tule mieleenkään käyttää ;) Gavisconia käytetään myös ihan pienille vauvoillekin jo eli ihan turvallista kamaa on. Pidemmässä käytössä toki ei voi tietää kun sisältää alumiinia, mutta jos annostukset pysyy kohtuullisena eikä tarvi kuukausia käyttää putkeen niin ihan ok.

Mulla on ihan järkyttävät nää pahoinvoinnit kyllä. Mies juuri mietti meidän kesäreissun ajankohtaa et joudutaanko perumaan se. Onneksi siihen on vielä kuukauden verran aikaa eli ehkä tämä on jo siihen mennessä helpottanut.

Ja naama kukkii kyllä edelleen erityisen kauniisti. Tosi kipeäkin koko ajan.

Liitoskipuja tms ei vielä ole onneksi juurikaan ollut. Edellisessä raskaudessa nekin kyllä alkoi tosi aikaisin eli ei tässä varmaan enää kovin kauaa mene.

Rinnat on edelleen ajoittain arat ja tosi täyden tuntuiset koko ajan verrattuna normaaleihin rukkasiin. Tällä hetkellä ei huomaa sitä, että niillä on jo kaksi lasta imetetty yli vuosikkaiksi ;)

Hieman etovaa oloa ja väsymystä, mutta pahimpana yhä edelleen alakuloisuus... Melkein jo ajattelen että mitäköhän tuli tehtyä ja kuinka jaksan koko raskauden... Toivotaan, että on vain raskushormoonien aiheuttamaa!

Minua nukuttaisi kokoajan. Oon pienet tirsat jo tänään ottanutkin, mut ei tunnu tälle väsymykselle loppua tulevan. Koko viime viikonloppu meni myös kauheessa väsymyksessä sekä etovassa olossa...

Muokattu viimeksi:
En tiedä uskallanko tätä edes ääneen sanoa, mutta tänään menossa 10+6 ja olen voinut jo monta päivää tosi hyvin, oksetus on tiessään. Vaan näin kun kirjotan, niin kohtahan se ällötys varmaan löytää tiensä takaisin :grin

Täällä on ollut yöllä aivan järkyttäviä suonenvetoja.. :/ pahoinvointikin palasi.. Ja väsyttää! Heräilenkin kyllä nykyään yöllä tosi herkästi.. Finnejäkin tuntuu koko ajan tulevan lisään eikä edelliset ole vielä edes hävinneet.. Ennen tuli kerran kuussa yksi finni, siitä aina tiesi että kohta alkaa menkat :D jos kohta alkais helpottaan, pikaisesti laskettuna niin ultran mukaan nyt olisi 11+5 :) kohta ollaankin jo vähän turvallisemmilla vesillä <3

Mulla ois tänään 11+4 menkoista laskettuna.

Anni kannattaa kokeilla magnesium-lisää suonenvetoihin, ja se voi jopa auttaa nukkumisenki suhteen :)

Pitkään oon miettinyt miltä noi repäsykivut tuntuu. Äskön sitten aivastin ja ihan selvästihän se alavatsaa kouras. Ensin hämmästyin, että mitä tää on, mut nyt oon täällä ihan onnessaan selvästä raskausoireesta :smiley-bounce012

Nyt on kaksi päivää ollut ihan mieletön nälkä. Eilen söin aamupalaa, lounasta, päivällistä, iltapalaa ja neljä välipalaa! Tänään sentään ehtinyt vain aamupalaa, lounasta, kaksi välipalaa ja vielä toisen lounaan... Silti on nälkä. Miten se nyt menikään, tässä vaiheessa ei kulutus vielä kasva ollenkaan? Miksi sitten on näin törkeä nälkä, voisin nakertaa tuota pöytää jos en kohta saa jotain muuta.

Itsellä kanssa nälkä kokoajan. Ja menee hermo tähän mahan toimintaan. Eilen illalla turposin kuin ilmapallo, kun mitään ei tullut ulos. Aamulla maha meni taas aivan sekaisin yhtäkkiä ja nyt tässä päivän aikana on mennyt aivan tukkoon, mitään ei tule ulos ja alkaa ahdistamaan :confused:

Mullakin, tuntuu siltä että olis pohjaton vatsa! Mitenköhän sitä juhannuksen pärjää mökillä...ottaa omat eväät mukaan... :D

Nälkä on, mutta mikään ei kuitenkaan maistu :bored: Ja jos ei syö vähän väliä, niin olo on hetikohta vielä kamalampi. Tuntuu, että saa olla koko ajan pakkosyömässä jotain, vaikkei yhtään huvittaisi...:meh:

Nälkä olisi, mutta ruoka maistuu pahalle. Tai se jälkimaku on jotain ihan hirveää. :eek:

Pahoinvointia esiintyy vain, jos en ole syönyt.:meh: Tilalle on tullut armoton väsymys. Voisin nukkua 24/7.:cat:

Täällä ihan jatkuva nälkä.. Nälkä jopa silloin kun syönyt ison aterian. Ja kohta sit onki paha olo.. :D

Mulla tulee kans nälkä tosi herkästi. Ennen en oo pystyny syödä aamupalaa, mutta nyt jos jättää välistä niin ei hyvä heilu. Tulee huono olo.
Repäisykipuja on vieläkin, ihan hyvä vaan niin on ees jotain oiretta, vaikka kipeetä ottaakin just aivastaessa.

Sain eilen olla melkein koko päivän yksin, vein esikoisen päikkäriaikaan mummolaan ja tulin ite kotiin nukkumaan, vetäsin siinä sitte 2,5h päikkärit! Tänään nukuttiin tytön kans taas parintunnin unet. Tää väsymys on aika järkkyä :D

Takaisin