Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rsnn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kenelläkään nipistelly alapäätä? Siis ei tuolta sisältä vaan tosta pinnalta? Kuulostaa tyhmältä, mutta mulla nipisteli tänään hetken aikaa ja pisti vähän ihmetyttämään. :o

Tänään on illemmalla pariin otteeseen huimannut. Pahoinvointia ei ole vielä ollut. Tosin eilenkin se alkoi yötä vasten. Oon eilisyön kärsimisen jälkeen kokeillut akupainantaa ranteisiin muutaman kerran vrk aikana. En tosin tiedä johtuuko tosta ettei ole lpahoinvointia nyt mut enivei..

Onko kenelläkään nipistelly alapäätä? Siis ei tuolta sisältä vaan tosta pinnalta? Kuulostaa tyhmältä, mutta mulla nipisteli tänään hetken aikaa ja pisti vähän ihmetyttämään. :eek:

Mulla kans on pari kertaa nipistelly. En kyllä aatellu raskausoireeks aluks. Toinen mikä mulle on nyt tullu kunnolla on kauhee nälkä koko ajan! :D

Tänään tuli ekaa kertaa olo että tekis mieli juosta oksentamaan, huimasi ja mahassa velloi, tuli tuskanhiki. Ei siinä muuta mutta olin juuri vanhemmillani kylässä ja heille ei vielä olla kerrottu ja ajateltiin kertoa vasta myöhemmin. Selvisin tilanteesta onneksi vain sekaisin menneellä vatsalla ja oksennuksen pidättelyllä :D

Tänään on ollut niin etova olo että huh huh. Ja iltaa kohden on vaan pahentunut. :s toivottavasti tää ei pahene tästä.

Oon kirjoitellut foorumille todella todella vähän, mut nyt alan kaipaamaan vertaistukea.

Pahoinvointia mulla ei oo ollut oikeastaan ollenkaan vatsassa olevaa vellovaa ja etovaa tunnetta lukuunottamatta. Samat ruoat ei maistu enää kuin aikaisemmin ja erityisesti aamupala on nykyään huomattavasti pienempi kuin aiemmin, kun ei vaan tee mieli mitään. Syön kyllä säännöllisesti pitkin päivää ja lounasaikaan ruokaa uppoaakin jo todella hyvin.

Sen sijaan itseä vaivaa eniten ihan järkyttävä väsymys, huimaus ja heikko olo. Neuvolassa mitattiin hyvin alhainen verenpaine ja luulen että se selittää tätä oloa. Mut inhottaa itseä, kun tuntuu ettei jaksa tehdä mitään muuta kuin makoilla. Työpäivät on niin hektisiä, että töiden jälkeen illat menee aina lepäillen.

Isanen: mulla mitattiin myös tosi alhaiset paineet..olikohan 99/66. Mulla on auttanut suolan lisääminen ruokaan ja lakun syönti.

Pahoinvointi alkoi mulla rv 6+6 iltaoksenteluina ja tänään ensimmäistä kertaa oksensin myös aamulla. Muita oireita on tolkuton väsymys ja jaksamattomuus, pissalla ravaaminen ja vaihteleva rintojen arkuus, sekä kuppikoon kasvu..JEI. Se on tälläin pienirintaiselle iso ilon aihe:grin

edit. ei siis todellakaan kakun syönti, vaan lakun. Pirskatin puhelimen ennakoiva:grin

Muokattu viimeksi:
Minä olin ihan jäässä viikon verran, ja oli menkka kipuilua. Kun menkat ei sitten alkaneetkaa, tein testin. Vkolla 7 alkoi etova olo, joka muuttui kunnon oksentamiseen, nyt viikot 7-10 on tosiaa oksennus lentänyt enemmän ja vähemmän.. pahimmillaa 20x päivässä. Pahoinvointi rannekkeita kokeilin kerran, toimi hyvin kunnes otin yöksi pois niin yöllä alkoi kauhea migreeni, maha kipu ja oksentamine.. sen jälkeen en ole uskaltanut niitä laittaa. Vaan annan vain yrjön tulla :D kauhea maku suussa koko ajan, tissit aivan järkyttävän kipeät ja tosiaan nukkua voisin koko ajan.. esikoinen on tosiaan tulossa ja ultra ääni on 16.6! sitä odotellessa. Oon niin kauhulla lukenut täältä kuinka yleisiä esim. nuo tuulimuna raskaudet on.. :o haluan vain tietää että kaikki on hyvin. Ja olisi se plussaa että pääsis näistä oireista eroon että pääsisi nauttimaanki tästä odotus ajasta..

La 27.12.2015 tänään 10vko :)

Nyt on tullut myös huomattua tuo jatkuva väsymys, kaikki veto on ihan pois.
Edellisviikolla alkoi se oksentelu, kerran silloin ja nyt maanantaina kerran mutta tänään on tullut jo kaksi kertaa ruuat ulos.. Ensimmäisellä kerralla alko vielä hysteerinen itku jollasta en oo koskaan tehny aiemmin! Mies sitten siivosi sotkut kun en ihan pöntölle asti kerennyt..
Niin käy sääliksi tuo kun mies joutuu melkein kaiken tekemään yksin :( Ei yhtään kivalta tunnu kun itse ei jaksa niin mitään tehdä..

millä viikoila menet miur? joo toi tunne ettei jää aikaa parisuhteelle on kyllä surkeaa :(

Onko muilla ollut repäisykipuja tai jos vaikka aivastaa niin sattuu alamahaan? Ei kai sellainen ole vaarallista? Tänään vaan aivastin niin kovaa että oikeella puolella alavatsassa tuntui repäisevän vatsasta.

Täällä on vieläkin oireetonta rintakipua lukuunottamatta (ja hiusten rasvottumista). Ja alkanu sellaset menkkajomot, välillä tuntuu että pitäs ottaa särkylääke ja sit taas helpottaa. Hitto jos tää on tässä :/
Mahakin on ihan sekasin..
Onneks tiistaina näkee taas tilanteen.

millä viikoila menet miur? joo toi tunne ettei jää aikaa parisuhteelle on kyllä surkeaa :(
7+4 tällä hetkellä pitäisi olla. Sitten vielä se kun mies käy töissäkin ja päivät venyy joskus aikalailla hänellä.. Tulee kotiin enkä ole saanyt mitään aikaiseksi pahoinvoinniltani :(

kauanko sulla on kestänyt tota pahoinvointia?= tosiaan mulla kestäny nyt 3 vkoa.. tällä hetkellä tasan 10vko olen.. ja oon ihan maani myynyt kun en mitään jaksa tehdä.. :( mutta kyllä ne meidän puoliskot ymmärtää meitä, paremminki kuin luuullaan <3

Miur, täällä ihan sama tilanne :( mies tekee pitkiä päiviä töissä ja ite olen kotona esikoisen kanssa, eikä millään riitä voimat siivoamiseen, pyykin laittoon ja vielä ruoan tekemiseen.. Tänäänkin makasin koko aamun sohvalla, sitten kun nousin ylös kun mies oli laittanut ruokaa, söin, ja heti kun nousi pöydästä niin sai juosta vessaan oksentamaan :( mutta ihanan ymmärtäväinen tuo on nyt ollut kun on itsekin ollut näkemässä nyt miten tämä raskaus vie kaikki voimat.

Olen itse uusi foorumilla joten listailen tähän nää mun monikirjavat oireet koko alkuraskauden ajalta, nyt siis 8+4..

Eli oireet alkoi jo ennen plussaa. Tähän mennessä olen pitänyt oireilua ennen plussaa vähän luulotautina mutta itse en ajatellut olevani raskaana ja pari kaveria sitä suoraan kysyi kun valitin palelua ja vähän etovaa oloa (esim. joistain ruuista).

Plussan jälkeen onkin tässä 5 viikkoa painiskeltu jos jonkinmoisten oireiden kanssa: 1. pahoinvointi ja etenkin iltapäivisin ja iltaisin, en ole kuitenkaan kertaakaan oksentanut mutta monta viikkoa ollut olo kuin vatsatautiseksi ois tulossa. Paha olo iskee etenkin ruokailun jälkeen.
2. Lähes päivittäiset alavatsa- ja selkäjomotukset jotka joinain päivinä olleet niin vahvoja et vähän jo säikäyttäneet.
3. Sitten ollut jatkuvaa näläntunnetta mutta samalla täyteläisyyden tunnetta
4. Lämpö koholla ja flunssainen olo mikä saa vedon aika veks, nenä tukkoinen
6. Järjetön väsymys
7. Runsas valkovuoto
8. Vuoroin ummetusta, vuoroin löysää vatsaa
9. Alussa etenkin raudan maku suussa ja vesi maistui tosi pahalta

Siinäpä noita :D esikoisesta oli tuo valkovuoto ja jomotukset ja väsymys läsnä mutta tässä raskaudessa pahoinvointi ja lämpöily uusia tuttavuuksia jotka myös tehneet tästä rankempaa varsinkin kun saa juosta tuon pienen esikoisen perässä. Toisaalta yritön ajatella positiivisesti että ehkä ne oireet on hyvästä (ja samalla paniikki herää niinä päivinä kun pahaa oloa ei olekaan - jolloin se on tullut vain kahta kauheampana takaisin) ;)

Muokattu viimeksi:
Ja mulla sama tilanne kuin ylemmillä kirjoittajilla: mies pitkää päiväö töissä ja itse niin loppu et kaikki energia menee esikoiseen. Siivoilut ym ylimääräiset tuntuu tällä hetkellä tosi raskailta..

Ja siis tosissaan tuota menkkakipua on päivittäin, ja niin oli esikoisestakin kun tuossa siitä oli puhuttu :)

Samaten repäisykivut aivastaessa esim ovat tuntuneet jo useamman viikon..

kauanko sulla on kestänyt tota pahoinvointia?= tosiaan mulla kestäny nyt 3 vkoa.. tällä hetkellä tasan 10vko olen.. ja oon ihan maani myynyt kun en mitään jaksa tehdä.. :( mutta kyllä ne meidän puoliskot ymmärtää meitä, paremminki kuin luuullaan <3
Kolmas viikko menossa nyt pahoinvointia täälläkin

Takaisin