Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rsnn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
diadem, oireesi kuulostavat ihan samoilta kuin minunkin, täällä menossa 6+2 :) ainut että oma väsymys ei ole vielä aivan kamalaa, mutta muuten on kaikki samat oireet kuin sinullakin, kuulosti ihan siltä, että olisin voinut ne itse kirjoittaa.

Nyt alkaa tuntumaan siltä että tää oksentelu on ihan päivittäistä kun ensin tuli vaan noin kerran viikkoon.. Keittiöön pitää mennä nenää pidellen kun tuntuu että ihan kaikki siellä haisee...

Mulla on ollu tänää selkeesti parempi olo kuin moneen päivään, paitsi päätä särkee tosi herkästi jos on yhtää pitempi väli syömisissä. Mulla kans ajoittain jäätävän kylmä, eilen illalla saunassaki olin ihan kananlihalla. Piti ottaa kovat löylyt, et se lämpö meni luihin ja ytimii asti.

Onko kenelläkään muulla vuorotellen kylmä ja sit iskee hiki? Ei oikein tiedä kuinka täs pukis päällensä..

Mulla oli tota lämpö/vilu-aaltoilua paljon esikkoa odottaessa. Silloin vielä talvipakkasella, ku iski ihan kauhee hiki niin oli pakko mennä vähis vaatteis partsille et helpotti. Nyt mua lähinnä on vaa palellu tai sit on sopiva kun muilla on kylmä :rolleyes:

Yöllä toi kylmä/kuuma on tympeetä, kun koko ajan saa olla potkimassa peittoa pois, sit kun on ilman peittoa nii tulee heti kylmä :D

Mun maha on möyrynny koko illan. Siis sellanenkin murina että huhhuh :o nälkäkin ehti iskeä ja pakko oli syödä kun meinas pyörryttää ja tulla huono olo.

mimi. mulla on tota nyt koko ajan! Hermo menee kun vuorotellen on hirveä hiki tai aivan jäässä, enemmän palelen kuin hikoilen.

Kiva kun en oo ainut :D
Kattelin tossa äsken tätä mahaa peilistä ja järkytyin. Herranjumala kuinka voikin turvottaa iltaisin näin paljon! :o

Täällä välillä ollut repäisykipuja etenkin iltapuolesta. Ja voi tätä väsymisen määrää! Unta riittäisi yli puolen päivän jos vaan haluaisi... Tänään yrittää levätä enemmän, kun ei mihinkään ole kiire. Seuraava isompi homma hakea tyttö hoidosta päivällä.

Pahoinvointi kummittelee taustalla aika ajoin, mut nyt ei ole tarvinnut oksentaa onneksi! :)

Hermot on kiitettävän kireällä välillä. Etenkin esikoiselle tulee suututtua liiankin herkästi :( Mies osaa onneksi suhtautua minun mielialoihin lempeästi ♡

Eikös täällä ollu jollain jossain vaiheessa pahoinvointia illalla/yöllä?
Eilen kun menin nukkumaan niin alkoi ällöttää :o

Itse aloin yökkäillä eilen illalla ennen nukkumaan menoa, tuntuu, etät huono olo tulee mihin aikaan päivästä tahansa, on vähän taka-alalla kokoajan, pahasti ei ole yököttänyt. Aamuyöllä alkoi selkää särkeä niin, ettei mikään asento ollut hyvä. Hieman alkoi jo pelottamaan, mutta minulla on selän kanssa ollut ongelmia jo aiemminkin, joten osaa näitä kipuja heti ainakaan yhdistää siihen, että olisi jotain pahaa tekeillä. Ja edelleen vihloo ajottain myös alavatsaan, selkään tai vatsaan silti melkein kokoajan, mutta ei niin pahasti, että tulisi esim. mieleen ottaa särkylääkettä. Kipu vihloo myös reisiin ja pakaroihin, ärsyttää lähinnä ja ärsyttää myös se turha huoli mikä tästä aiheutuu, helpompaa olisi jos tuota kipua ei olisi. Tissit edelleen painettaessa kipeät, hieman kuumeinen olo ja tuota kylmä/hiki vaihtelua on minullakin :)

Onko muilla tullu sellasta oiretta että ikenet alkaa vuotaa verta hampaiden pesun yhteydessä? Mulla on tullu ja muistaisin että esikoista odottaessa oli sama. Enkä pese edes lujaa hampaita...

Välillä. Ikenet kuulema herkistyy niin silloin voi ikenet vuotaa verta. Onneksi on vain väliaikaista :)

Kerran jo oksennettu. Ärsyttää tämä että on välipäiviä pahoinvointien välillä... Ehtii ajatella, että jospa nämä oli tässä ja sitten taas oksennetaan. Mies sai tossa yks päivä hyvät naurut, kun oksentamiseni jälkee hän halasi minua ja mä totesin "mistä kaikesta ihanuudesta äitini onkaan jäänyt paitsi.." Mun äiti kehui esikoistani odottaessa ettei hänellä ollut kummassakaan raskaudessa minkäänlaista pahoinvointia.

Muokattu viimeksi:
Mulla vuotaa ikenet. :)

Söin äsken ruokaa ja hetki niin tuli taas sellanen ällö olo. Ei vielä kovin paha mutta kuitenkin. Saa nähä tekeekö pahoinvointi paluun :o

Multa on kaikissa raskauksissa joku kysynyt "onko sulla aamupahoinvointia jo ollut" ja on melkein saanut nyrkin nenäänsä. Mun pahoinvointi on aina ollut 24/7.

Mimi: mulla alkoi rv 6+ Koko päivä kestävä etova olo ja iltaisin aina oksentelin. Nyt onkin viimeiset kolme päivää tullut oksut myös jo aamulla :depressed:. Vaikka oon päättänyt pysyä urheana, enkä halua valittaa vasn suostun ilomielin hyvin sujuvan raskauden vuoksi kestämään mitä vaan, niin kyllä mä vähän jo päiviä laskeskelen, että koska tää saattaisi alkaa helpottamaan. Kuulemma rv 9:llä olis useimmilla pahoinvointi huipussaan.

Tänään rv 8+6

Mulla taas viimeset kaks päivää ollu oireettomia.. Miten sitä pahaa oloa tuleekin ikävä kun mieleen hiipii pelot? Nyt siis rv 8+5. Koko tänkin pöivän kuulostellu mut ei..

Lueskelin tossa esikoisen aikaista odotuskirjaa ja sillon mulla on oireet loppunu rv 6-7 ja rv 9 tullu takasin.
Eli ei välttämättä kannata maalata vielä piruja seinille vaikka oireet väheneekin.
Tänään on kyllä pitäny syödä tiheemmin, koska heti alkoi oksettaa jos ei syöny.

Onneks huomenna pääsee aamusta ultraan. Saa taas tietää missä mennään.

Mua ärsyttää kun täällä ei toivoakaan ultraan jos ei itse maksa yksityisellä. :(

Joo täytyy yrittää ajatella et voihan nää olla välillä pois. Ehkä tää panikointikin pitää niitä poissa..

Siis toi on kyllä niin väärin että pitää odottaa sinne np-ultraan asti!
Ite ainakin haluan tietää mahdollisimman pian, jos raskaus ei jostain syystä jatkukkaan.. :/

Täällä tuli nyt ihan tosissaan se pahoinvointi takasin. Oksettaa niin että tekis mieli vähän auttaa, jos vaikka helppais :o yhh..

Muokattu viimeksi:
Takaisin