Raskausoireet

Täällä kans valkovuoto lisääntyny. Ja naama kukkii! Mulla on muutenkin huono iho, niin lisänäpyt ei paljoo houkuttelis.. Niin ja millon tämä väsymys loppuu!? Viime yönäkin sain unta ainakin 10 tuntia, niin silti veto pois.
 
Mimi, pahoinvoinnin kesto on yksilöllistä. Joillakin se kestää koko raskauden ajan, toiset selviää muutamalla päivällä :) Itsellä edellisessä raskaudessa pahoinvointi kesti 2 viikkoa ja sitten se lähti yhtä nopesti kuin oli tullutkin.
 
Toivottavasti täälläkin tuo pahoinvointi ei kestäisi turhan kauan, hermo jo menee kun ei mitään saa syötyä :sad001
 
Missä kohtaa teillä on tullut se tolkuton väsymys ja pahoinvointi?

Täällä vasta tissit kipeänä ja nännejä aristaa. Iltaisin ehkä väsyn nopeammin ja haukottelen enemmän. Toki tämä vasta ihan alussa onkin, mutta silti voisin ottaa pari raskausoiretta lisää... :)
 
Mul on tänää ollu eka päivä, ku ei päätä säre, syynä se että oon syöny vispipuuroa, missä on sokeria :) Mulla päänsärky onkii johtunu liian matalista sokereista. Ja näköjään ei riittäny hedelmien ja kasvisten sokeri vaa piti olla ihan oikeeta sokeria lisäks. Esim. porkkanat on maistunu enemmän ku hyvin, mut neki siirs päänsärkyä vaan hetkeks pois. Nyt on menny jo monta tuntia särkemättä.

Ajatus ei kulje kyl yhtää. Tein nimittäin teetä kylmää vetee, enkä tajunnu sitä ennen ku maistoin :grin Olin kyl laittanu vedenkeittimen kiehumaa, mut ei se mihkää kiehu jos ei johtoo oo seinässä. Se vaa huvittaa, et ei mitää hälyttäny sekää et se vesi ei mukissa höyrynny:oops: Sit uus yritys meinas kaatua siihen, et en millää muistanu kumpaan suuntaa sitä keittimen vipua piti vääntää, no onneks mies pelasti tilanteen.
 
Kamalaa pahoinvointia 24/7. Minä en sentään oksenna mutta olo on koko ajan siinä ja siinä tuleeko oksennus. Töissä menee joten kuten sinnitellen ja kun kotiin pääsen, niin lopun ajan makaan sohvalla välillä aina syöden. Vaikka tekee pahaa niin samaan aikaan koko ajan sellainen olo että pitäisi jotain syödä. Liikun normaalisti paljon mutta nyt pahoinvoinnin vuoksi kaikki liikunta on tauolla. Että minä taida ensi jouluna olla meidän pöydässä se joulukinkku tällä menolla. Lähinnä tekee mieli jotain suolaista tai raikasta. Ja ihan sama silti syökö paljon vai vähän ja mitä syö, samanlainen pahoinvointi jyllää silti. Maitotuotteet etoo nyt eniten. Töissä meinaa kyllä poru välillä tulla kun ei millään jaksaisi pahoinvoinnin vuoksi..
 
Tänään kävin ostamassa ne pahoinvointirannekkeet, oli ihan oma versio raskaana oleville. Liekkö muuta eroa kuin väri tosin :P
Olen näitä nyt pitänyt tämän illan ja ajattelin yönkin pitää ranteissa, ei ollut muuta ohjetta kuin miten ne pitää asetella ranteeseen. Onko kellään ollut näitä ennen? Saakohan näitä edes pitää 24/7?

Tuntuu kyllä että olo on helpottunut aika hurjasti, mutta ehkä huomen aamuna saa jo vähän tarkempaa dataa teille jaettavaksi.
Elikkä ruoka ja nesteet ei ole ennen näitä menneet kunnolla alas noin viikkoon mutta nyt sain illan mittaan syötyä paketillisen tuc keksejä! Jes :)
 
Työpäivän jälkeen on jomottanut koko illan alavatsaa oikealta puolelta :sad001 pelottavaa tämä jatkuva jomottelu.. Mieskin sanoi, että oon kalpea kasvoiltani..
 
Teki mieli vesimeloonia kun koko päivä mennyt taas vessanpönttöä halaillessa. Mies lähti sitä sitten vartavasten ostamaan. Itku pääsi kun hän tuli meloonien kanssa kotiin, en voinut uskoa että tuo uljas ritarini voikin olla nuon ihana.. vielä isompi itku pääsi kun aloin sitä vesimeloonia syömään, se maistui niin mahtavalle sen kaiken yrjön ja sappinesteiden jälkeen! Mies sitten hetken hieman hölmistyneenä katsoi mun touhuja ja sanoi "kai se on pakko jo uskoa että sä oot oikeasti taas raskaana" (viime raskaudessakin löysin aihetta kyynelille lähes joka päivä, vaikka normaalisti oon niin kova muija ettei mua niin vaan pistetä pillittään):angelic:
 
Siiseliini soita neuvolaan ja kysy pääsisitkö käymään! Vai ootko käyny jo ultrassa? Mulla samat oireet, kipu vain oikealla puolella ja pelkäsin että olis kohdun ulkoinen. Pääsin lääkärille joka ultralla kattoi että tyyppi on kohdussa, mutta kipua aiheuttaa tod näk veri jota kohdussa on jostain syystä paljon. Rauhoitteli ettei syytä huoleen olisi, ihmetyttää kyllä mistä veri on kohtuun edes joutunut, mutta helpotti tieto ettei ainakaan kohdunulkoinen kyseessä! :)
 
Itsellä on tänä aamuna tuntunut vatsassa oudolta, en oikein tiedä mitä se olisi. Välillä juilii tai jomottaa alavatsaa, välillä ylempää. Hieman huono olo, välillä kipu tuntuu taas selän puolella. Välillä taas tuntuu että joku yrittäisi alakautta tunkeutua sisääni tms., tuntuu särkyä sielläkin. Toivon ja uskon, että nämä ovat vain normaaleja särkyjä tässä vaiheessa, 5+4 olisi menossa ja tällä viikollahan pienen koon pitäisi kolminkertaistua. :happy: Tissit tuntuu sivuilta hieman kipeiltä. Muita oireita ei oikeastaan olekaan, paitsi palelu ja hieman kuumeinen olo varsinkin iltaisin, väsymystäkään ei pahemmin ole. Välillä jopa tulee olo, että onkohan matkassa ketään. Mitenhän jaksan odottaa kolme viikkoa, että olisi ensimmäinen neuvola ja ensimmäinen lääkäri, mitään ei ollut puhetta ultrataanko tms., mutta toivon ainakin niin, silloin kuitenkin olisi jo 8+2 ja 8+4.
 
Pikkainen voi olla ihan kohdun kasvukipuja tai sitten voi johtua siitä ettet ole muistanu juoda ja virtsatiet vihotteleen mutta voi myös kyseessä olla alkuraskauden VTI joka kannattaa hoidatuttaa kyllä. Mulla viime raskauden aikana oli just tommosia oireita ja VTI:hän se sit oli ja sain Selexid-kuuri siihen.
 
Minua mietityttää, että kun viime viikolla ja maanantaina rinnat oli todella arat, niin eilen ja tänään ei ole ollut minkäänlaisia tuntuja rinnoissa. Onko tämä nyt ensimmäinen merkki raskaushormonin vähenemisestä eli keskenmenon ensi oireista? Rv nyt 5+6.. muita oireita ei ole oikeastaan ollutkaan, hieman munasarjojen jomotusta, mutta ei joka päivä.. Onko muilla kokemusta alkuraskauden oireista jotka loppuivat , mutta silti raskaus on jatkunut?
 
Minulla ei ole ollut kuin kerran elämässäni vti ja siinä ei ollut muita oireita kuin selkäsärky ja pieni lämpö, menin näiden vuoksi lääkäriin, joka ohjasi sairaalaan päivystykseen, jossa otettiin röntgenit ja ultrat ja kaikki mahdollinen, olin tiputuksessa noin kahdeksan tuntia (olo ei siis kuitenkaan ollut mitenkään kovin huono) ja lopulta sanottiin, että on vain vti. Nämä nykyiset oireet ovat kyllä todella vähäiset ja vatsaa ei särje kokoajan. Normaalisti tulee käytyä vessassa, tosin yöllä välillä tuntu että onkohan hätä vai ei, vähän oli rakossa tuntu että olisi, mutta välttämättä ei ollutkaan. Mutta en tiedä kuuluuko sekin tähän vaiheeseen. Tuntuu, että alhaalla on pieni polttava tunne, mutta vessassa käydessä ei ole kyllä mitään oireita. Äh, pitäisikö käydä antamassa näyte? Hoidetaanko nämä neuvolassa vai pitääkö mennä vielä ihan normaalille lääkärille? Muutenkin inhoan pissanäytteen antamista, kun omistan ujon rakon, niin valmiiksi pelkään jo neuvolakäyntejäkin tämän vuoksi :eek: Voihan pöh, toivottavasti oireet häviäisivät, uskon näiden kyllä olevan normaaleja kasvukipuja.
 
Pikkainen, soita neuvolaan ja sano että tekevät lähetteen labraan ja hae ite näytteenottovälineet kotiin ja ota rauhassa kotona näyte. Mää oon tehny aikasimmissa raskauksissa että oon näytteen ottanu kotona juuri ennen neuvolaan lähtöö niin oon saanu rauhassa sen tehä (labrasta saa purkkeja sitäkin varten).
 
Kiitos paljon Maajo :happy: Olinkin itseasiassa jo työterveyteen yhteydessä, hoitaja sanoi, että voin kotona ottaa näytteen keitettyyn lasipurkkiin (onneksi kotoota löytyy bona-purkkeja välipalaa varten) ja viedä hänelle aamulla niin voi testata sen heti. Pitää varmaan ekassa neuvolassa pyytää, että saisi kotiin jatkoa ajatellen ne purkit tosiaan valmiiksi, menisi paljon helpommin.
 
Täällä on kyllä nyt niin tyyntä että ihan tosissaan huolestuttaa. Edelleen ainut oire on rintakipu. :/
Tulis nopeasti se ens tiistai ja ultra..
 
Takaisin
Top