Raskausoireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla juilii alamasua :/ olin viime yönä yövuorossa ja heräsin päivällä kolmen aikaan vatsakipuun.. Semmoiseen menkkamaiseen.. Pelottaa että menee kesken :( mutta tänään on kokoaika ollu huono olo ja tissit turpeat ja arat niin kaippa sielä vattarepus vielä joku on mukana..
 
Mulla on tullut pari kertaa ihan levossa ollessa niin kova vihlasu alavatsaan että huuto on päässyt, sit taas mennyt ohi... Ihme juttu, en muista että viimeks olis ollut tollasia, mut koitan olla hermoilematta. Ehkä ne on jotain ilmavaivoja :D

Oksentaminen on tänään siirtynyt ihan uudelle tasolle, koko aamupäivän tuli 40 minuutin välein seitsemästä puol yhteen.

Mulla oli hunajameloni ekassa raskaudessa menkkamaisia kipuja muistaakseni viikolle 9 asti, sit ne loppui kun seinään ja muut oireet jatkui samaan malliin.
 
Täällä myös hermot kireällä! Ihan pienet asiat saa varsinkin kotona menettämään hermot :sour:
 
Alavatsan pistely ja krampit, ja välillä rintoja jomottaa ja nyt ekaa kertaa tänään yökkäilin autolla ajellessa mut mitenkään pahoinvointia ei ole ollut. Sanonko näin ettei mitään oireita ole... mm...mutta purskahdin mä salaa kyyneliin ihan pätö asiasta kun koiran ulkoilutus. :D 4+4 kai. :)
 
Mullaki alavatsaa nipistää ja niistäessä/aivastaessa/yskiessä tai muuten äkkiliikkeen tehdessä tukee juurikin tuo todella kova vihlasu että huuto kyl välillä pääsee.
 
voisin lisätä "oireisiin" että unennäkeminen on muuttunut,ihan hulluja unia plus muistan ne kun yleensä en :grin joku kerta niin elävästi näin unta et muksu potki ja möyri jo tässä vaiheessa samalla tavalla ku viimesillään raskaana ollessa et heräsin siihen ku pitelin mahaani :laughing021
 
Bussin tärinä saa mulla mahassa aikaa kipakoita vihlontoja.Tissit on aivan super kipeät. Leijumalla liikkuminen vois olla parasta tällä hetkellä. Mahallaa nukkumisesta voin vaan haaveeksia. Mielialat kans heittelee ja itku tulee vähän pöhköistä jutuista. Positiiviset asiat itkettää kaikista eniten :D
 
Edelleen maha kipua välillä . Jos itte puristaa rintoja sattuu se vähä.jostain nyt kaks finniä ilmestynyt mut voi toki olla et ruokavalio vaikuttaa vaikka nyt oon syöny vähempi suklaata ym.. et enpäs tiiä.
 
Mulla kans juilii alamahaa just silleen menkkakipumaisesti...en kyllä muista viime raskaudesta tämmöstä. Ja väsymys on kans astunu kuvioihin ja pinna on välillä niin kireellä...:banghead:, käy melkeen sääliksi miestä... ja taas alkanu tämä mässäily, eilenkin vedin kahvilassa ison croissantin täytteillä ja siihen päälle vielä voisilmäpullan ja joka päivä oon hakenu jotain karkkia, kun se muka vie pahanolon pois!! Että ihmekös tuo, jos alkaa olla jo vähän turpea olo....:laughing025
 
Täällä näköjään tulee huono olo heti, kun saan silmäni auki. Täällä sängyssä makoilen ja mietin pitäskö jatkaa unia, kun nukkuessa ei tunne voivansa pahoin :D

Mielialat vaihtelee todella paljon ja miehen kanssa kinastellaankin päivittäin, kun marisen jostain pikkuasista. Sit kun se sanoo mulle vähän vastaan niin tulee itku, kun on mukamas loukannut niin syvästi. Huhhuh

Ps. Auttaakohan apteekin pahoinvointirannekkeet?
 
Mulla ainaki autto ne pahoinvointirannekkeet. Omasta mielestä tosi hyvä keksintö :)
 
Onkohan normaalia ku ei ole muutamaan päivään ollut mitään tuntemuksia masussa :( Ja tissitkään ei ole melkeen yhtään arat enää niinku aiemmin. Ainut mitä luulen raskausoireiksi niin on väsymys ja ei tee mieli syödä mitään, ei varsinkaan lihaa.
 
Eiköhän ne ihan normaaleja ole. Muistan kun joku tuolla elokuisissa sanoi ettei ollut viikkoon mitään ja kerkes jo huolestua, mut silti kaikki oli hyvin.
Mullaki on ollut välillä sellasia päiviä, ettei tunnu mitään. On sellanen "en ole raskaana" olo.
Mut mitä isoimmille viikoille mennään niin vähemmänhän niitä kait tuntuukin. :) En sinuna huolestuisi vielä.
 
Ninni22: ymmärrän kyllä huolesi, mutta kannattaa silti olla ihan rauhassa, stressi ei ainakaan paranna asiaa.
Mulla oli tuossa myös pari päivää, kun ei oireita ollut. Yleensä on nännit kipeät ja rinnat muutenkin hiukan turvonneen oloiset, mutta silloin olivat ihan lässähtäneet ja nännit ei olleet yhtään kipeät. Ajattelin tietty, että raskaus on mennyt kesken. Mutta kyllä niitä oireita taas ilmaantui sen parin päivän jälkeen.
Tänäänkin tuntuu että oireita ei ole, mutta kyllä ainakin rinnat tuntuu isoilta ja raskailta.
 
Onks kellään muulla jo ilmenny voimakkaita mielitekoja ruuan suhteen? Mun teki eilen kauheesti mieli paprikaa ja kurkkua ja tonnikalaa ja smetanaa :D nyt tekee mieli ruohosipulia ja keitettyjä kananmunia.
 
Ninni22: Kyllä niitä oireettomia päiviä saattaa olla. Ota ihan rauhassa, kyllä niitä oireita varmasti taas ilmestyy. :Heartred

Gekkoliini: Mä olen syönyt plussasta asti joka päivä kanasalaattia fetalla ja sinappikastikkeella.. :grin tänään alkoi jo vähän tökkimään, että ehkä en huomenna enää tee sitä. :confused: Lohta tekee kans ihan älyttömästi mieli.. Joo, uunilohta ja munakastiketta NAAAM. :love2

ON: Tänään tuli todistettua, että raskaus tekee ihan lahopäiseksi. Olin kaupan kassalla ja ISOT ostokset, ja tottakai huomaan unohtaneeni pankkikortin kotiin. Piti passittaa ukko tuomaan autolla korttia ja jäädä itse odottelemaan kauppaan. Ai kamala että hävetti, aika tuntui ihan ikuisuudelta ja meinas kyynelkin vierähtää poskelle siinä. :schocked028

Oon muutenkin ollu ku myrskyn merkki ja olo ei oo vaan yhtään autuas, niin kuin ehkä pitäisi ja mitä viime raskaudessa oli. Oon jotenki ihan masiksessa ja pillitän vaan kui elämä on ihan kakkaa, vaikka ei edes ole. En tiiä, ehkä tää menee ohi kun uskaltaa alkaa suunnittelemaan sitä erilaista elämää ja vauva-arkea valmistumisen jälkeisen työelämän sijasta. Mä valmistun siis ammattiin samassa kuussa kun tyypin ois tarkoitus syntyä.. :happy2
 
Mä tein raskaustestin, kun ei näkyny menkkoja ja housuista huomasin, että ne kiristi joten yhtenä oireena on turvotus. Lisäksi aamulla etova olo, joka kyllä helpottaa kun on syöny aamupalaa. Vähä huimausta ja ennen plussausta olin tosi itkuinen muutaman päivän. Niin ja nyt alkaa nännit aristamaan. Ja mulla on viä sellanen tilanne, että imetän esikoista, joka täyttää 7 kk ens viikolla. :) Saa nähdä, kauanko pystyn imettämään, jos nännit kipeytyy kauheesti.. Niin ja vihlontaa mahas kans.
 
Mä jo meinasin, että selviydyn ilman pahoinvointeja, kunnes tänään ihan yllättäen alkoi kuvottamaan. Onneks ei okseta sentään (ainkaan vielä). Tänään ainoat hetket ilman kuvotusoloa on kun nukuin ja ratsastaessa. Yks hepoista nuuski kovin mun mahan seutua ja oli ylirauhallinen mun vierellä. Lisäksi laski turvan olkapäälle ja puhalteli mun korvaan ja taas siitä turpa mun mahan kohdalle nuuskuttamaan:Heartred Ja kyseinen hevonen ei tee ikinä niin ja aloin melkein itkua vääntää (hiton hormonit):smiley-angelic006
 
Catherine, joo mun on tehny kans lohta mieli! Ja sitä tonnikalaa nii paljon! Mites se nyt meni noiden kalatuotteiden syöminen raskauden aikana? Mä oon huomannu muutenki alkaneeni kattomaan syömisiä tarkemmin ku ennen, yritän syyä terveellisesti ja monipuolisesti. Hassua miten se ennen raskautta tuntu "vaikeelta" ja yhdentekevältä, siis syömisten kattelu, mut nyt ku sain tietää olevani raskaana se käy melkeen automaattisesti :O Mut hyvä näin :)
 
Takaisin
Top