Raskausoireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Thl:n sivuilta kopsattua: Haukea on vältettävä kokonaan korkean elohopeapitoisuuden vuoksi. Muita petokaloja suositellaan rajoitetusti: sisävesialueen isokokoisen ahvenen, kuhan ja mateen runsasta ja yksipuolista syöntiä on vältettävä elohopeapitoisuuksien vuoksi. Itämeren isoa silakkaa, lohta ja meritaimenta voi syödä enintään 1–2 kertaa kuukaudessa.
 
Mulla kahvinjuonti on jäänyt kokonaan, ennen siis join kolme-neljä kuppia päivässä. :D Lihaa ei yhtään tee mieli, se ällöttää! En ole leivän päälle voinut kinkkua käyttää, jauheliha ällöttää ja muukin liha. Kalaa ja kanaa pystyn syödä. Oon alkanu ihan hulluna syödä pinaattikeittoa ja kananmunia ja näkkileipää :D Katon hesburgerin mainoksia onnessani ja kuola valuen, mutta siinäkin se pihvi varmaan ällöttäisi. On se kummallista miten voi ruokaan alkaa suhtautua eri tavalla kun ennen :D
 
Minä taas rakastan kahvia <3 Koko ajan haluan kahvia, hirveesti himottaa mut pakko rajoittaa ja oonki itelleni antanu luvan juoda vaan aamukahvin.
Liha ällöttää muaki, hyi hitto ei voi edes kuvitella jotain kebab annosta jota ennen oisin himonnu maan perhanasti :D Hyi kaikki liha vaikka yleensä on nam kaikki liha :D Myöskään en himoitse yhtään roskaruokaa, mitkä edellisessä raskaudessa oli suurta herkkua :D Jännä miten voi raskaudetolla samalla ihmisella niin erilaisia!
 
Mulla tulee ja menee himotukset tosi nopeasti, töistä tullessa bussissa kuolasin jonkun kiinalaisen ruuan perään mut kotona jo ajatuskin ällötti. Reilu viikko sitten söin hampurilaisen mutta siihen se kunnon ruuan (tai siis, kunnon ja kunnon, kyllä te ymmärrätte :D) syöminen onkin jäänyt. Suurimman osan ajasta kaikki ruoka kuvottaa, mut leivän päällä cheddaria, salaattia, tomaattia, suolaa ja pippuria olis aika unelma. Lopulta sekään ei pysy sisällä mutta hyvältä maistuu sen hetken :D Liha ei täälläkään maistu, hiilihydraatit on pop.
 
Jaha aloitetaanpas jutustelu tässäkin loosissa :hello
Ihan alussa ollaan. Menkat myöhässä tänään kolme päivää... Päivänä jollain menkkojen olisi pitänyt alkaa, alaselkääni juili melkein koko päivän menkkamaisesti. Silti jotenkin iltaa kohti "tiesin", kun menkkoja ei alkanut näkymään, että nyt taitaa olla plussapallot pomppimassa. Sama aavistus/tieto oli edelliselläkin kerralla, kun plussasin. Ja silti olin hyvin epävarma, kun torstaina ekan testin tein... Kauhistuin jo, että nega tuli, kun testiviiva piirtyi niin viiveellä ja hailakkana. "Virallisen" aamupissitestin tein siis eilen aamulla ja sain digiin Raskaana 2-3. Ja tavallaan tuo testitulos on ainut, mistä tiedän nyt, että ollaan paksuna.

Epäsäännölliset menkkamaiset alaselkätuntemukset, repäisykivut nivusissa, mahakipuilut on kaikki sellaisia, mitä minulla voisi olla normaalistikin ennen menkkoja... No, ehkä vatsa on möyrinyt ja ollut tavallista herkempi ja löysempi nyt viime päivinä, mikä poikkeaa tavallisesta... Niin ja eilisestä lähtien on nännit alkanut oleen jotenkin kovemmat ja kosketusherkät (ei varsinaisesti kipeät). Tuntuu, että tisut on vähän mehukkaammat! :rolleyes: Aamulämpö on edelleen normitasoani selvästi koholla: 37.2. Erikoista on myös, että en saa nukuttua öisin! Siis väsymyksen tunnetta on, mutta en vaan saa nukuttua kuin kituliaasti kuutisen tuntia! Onko muilla uniongelmia? Näitä samanlaisia "normaaleita" oireita ja raskausoireiksi tulkittavia oireita minulla oli myös edellisen plussani alkuvaiheissa.

Metsis 4+3
 
Minun tuntemukset kuulostaa tosi samanlaisilta kuin sinulla Metsäläinen :)

Tähän mennessä oireina ollut:
- lämmöt koholla n. 37, normaali vähän reilu 36
- flunssainen olo, nenän tukkoisuus
- yhtäkkiä iskevä armoton väsymys
- kuiva suu, jano
- jatkuva vessassa ravaaminen
- nännit turvonneet ja välillä rintoja kihelmöi
- ajoittaiset menkkajomotukset ja vihlonnat alavatsassa ja nivusissa
- hiivatulehduskin iski muutama päivä sitten aika rajuna, tiedä sitten johtuuko raskaudesta

Näitä oireita tuntuu näköjään riittävän ihan omiks tarpeiks ja testin teinkin aikaisin kun oli olo niin selvä. Nyt ois siis rv 4+1 28 päivän kierron mukaan, mutta mielestäni ovis oli jo aiemmin tässä kierrossa kp 10-12 tienoilla :)
 
Metsäläinen, täällä päin on unettomuutta myös, mutta poiketen herään kyllä aamuisin todella pirteänä. Huhuilinkin tonne toiseen ketjuun, että mikä ihme siinä on, kun pitää hypätä ylös kukonlaulun aikaan. :p.

Muita oireita ovat palelu, nippailut sekä iltakuvotus. Ja tietty ruokakin maistuu.. :rolleyes:

Muoks, rv 5+0 mennään
 
Mulla 7+2 nyt ja ihmeen vähän tällä hetkellä mitään oireita. Rinnat on tosi turvonneet ja nännit kipeät, siinä ne melkein on. Välillä vähän huonoa oloa jos ei syö tarpeeksi säännöllisesti ja jotkut hajut esim lohi jota ennen rakastin, kuvottaa. Itkuherkkä ja räjähdysherkkä olen jatkuvasti, emmerdale pistää itkettää usein ja muutkin ohjelmat, mies ihmettelee kun välillä saatan alkaa itkeä ilman syytä, mutta kohta jo naurattaa :D
Saa nähdä iskeekö pahoinvointi pahempana jossain vaiheessa :/
 
Sama homma Pauliina! Mulla kans 7+3 ja oireita ihmeen vähän. Olen kans tosi itkuherkkä, eläinohjelmissa itku tulee herkästi :'D syödä kans pitäis säännöllisesti ettei tulis pahaa oloa, mutta kohta loppuu ajatukset mitä söis, kun mitään ei tee mieli :x
 
nyt on kyllä itellä alkanu mietityttämään että miten hitossa jaksan pysyä hereilä kun vauva syntyy ja sitä vielä pitäs hoitaa kun nyt jo tuntuu että ei jaksa :D viimeset yöt on esikoisen kanssa menny valvoessa ja päivällä väsyttää niin vietävästi että voisin nukkua töissä seisaalleen, nyt on alkanu myös yöheräily vessaan, enpä muistanu että se näin aikasin alkaa :shifty: nyt 7+4menossa... onneksi vielä muuten suht oireettomana :)
 
Täällä palelee aivan hitokseen... tänään aamulla bussia odottaessani kattelin, kun joku jätkä skeittasi pelkkä t-paita päällä! Itellä 4 paitaa+talvitakki!!! Ja väsymys on aivan armotonta ja ällöttää kokoajan... kyllä mä niin ootan, että tämä eka kolmannes on ohi, jotenkin hirveän masentunut ja kireä olo kokoajan :dead: Ja suolasta voisin syödä 24/7....hiilarit todellakin on pop!
 
Täällä tänään eka päivä pahoinvoinnin alkamisen jälkeen kun ei oo tullut oksennus! Oon saanut syötyäkin jopa pari paahtista ja kananmunan, ja nesteetkin on pysyneet sisällä. Luulis että olis siis tosi hyvä fiilis, ja toki onkin ton oksentamisen osalta, mutta tänään on kyllä ollut niin vetämätön olo ettei varmaan ikinä ennen oo ollut näin. Mitään en oo tehnyt eikä kyllä oo huvittanutkaan, haluaisin vaan käpertyä miehen kainaloon illaks mutta se ei aina ihan natsaa nyt kun anoppi asuu hetkellisesti täällä. Päänsärkyäkin on taas mutta huomasin sentään että iho on mennyt parempaan kuntoon nyt kun oksentamisen aiheuttamat verenpurkaumat rauhoittui. Mä oon myös palellut alusta asti, ei puhettakaan mistään kevätvaatteista :P
 
Mä kävin tänään pitkällä kävelyllä ja ilta onkin sitten mennyt vuoteenomana. En tiedä, oliko mulla liian vähän vaatetta vai mitä oikein tapahtui, mutta palellut olen nyt muutaman tunnin. Olo on vähän kuumeinenkin, mutta muuten ei kyllä flunssan oireita ole. Taitaa olla ihan normaalia kuitenkin? En usko mihinkään tartuntaan, kun olo on muuten normaali. Olisi vaan pitänyt pukeutua lämpimämmin!
 
Jatkuva yökötys on nyt jatkunut kolmisen päivää.. Alkoi sitä ennen ihan muutamana päivänä oli vähä yrjöttävä olo mutta nyt on kokoaika.. Inhottavaa. Mikään ei maistuisi mutta silti on nälkä.. Ja kylmä ❄ ja väsy :/
 
Äyriäinen: Mulla myös tuota hillitöntä paleltamista, illalla on pakko käydä aina suihkussa lämmittelemässä kun ei muuten lämpiä. Eiköhän tuo ole normaalia. Mulla tuo paleltaminen tulee aina illalla eikä tosiaan monta peittoakaan auta.
 
täälla on edelleen suht oireetonta, iltavilut tosin täälläkin vaivaa ja vähän ruokaa tasasin väliajoin tarttee mut ei muuta. tosin esikoistakin odottaessa raskaus oli ns. tylsä, ei juuri vaivoja ollut
 
Mun ei tee nyt mieli syödä yhtikäs mitään. Jääkylmä jogurtti on ainoa mikä menee joten kuten alas, muista mun entisistä herkkuruoistakin meinaa tulla oksu :( Mulla ei varsinaista pahoinvointia ole, mutta ällöttää todella paljon ajatus esim. ruisleivän syömisestä. Ja juusto ja kinkku leivän päällä, hyi olkoon, nyt jo pelkkä ajatus saa vatsan vellomaan!

Iltavuoroon tarttis kohta lähteä ja ei kyllä mitään hajua että mitä otan evääksi. Varmaan litran jogurttipurkilla pitäs pärjätä. Hyy.
 
Huono- ja lyhytunisuutta lukuunottamatta ei juuri muita suuria oireita. Milloin teillä on alkanut tissit/nännit kasvaa, kuvotus tms tyypillisiä oireita...? Olenko liian hätäinen... KM:n jlkn vaan jotenkin kaipaa selviä merkkejä raskaudesta!
 
Metsäläinen ai onko huono- ja lyhytunisuus raskausoire? Sit multa löytyy se :D aattelin ettei mulla ole oireita oikeestaan ollenkaan rinnatkin on vaan vähän arat ei ees niin arat kuin yleensä menkkojen aikaan. Kait tämmösestä pitäis nauttia ettei ole oireita mut silti jännittää.
 
Takaisin
Top