Raskausoireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä löytyy oireina turvotusta, väsymystä ja kuulema hermostun helposti o_O Alussa olin jopa kauhuissani, kun rinnat eivät olleet ollenkaan kipeät. Onneksi kuitenkin nyt sitä kipua on tullut :D Neuvolastakin kyselin onko se ihan normaalia vai onko jokin vialla. Ainakin sieltä sano, että niin vähillä viikoilla se on normaalia ja kaikki raskaudet on erialaisia. Nettiäkin paniikissa selailin :wink
 
Täällä kans ei oo tissit kipeet ollenkaan, ainoastaan terhakammat ;) Kaikissa edellisissä kolmessa keskenmenneessä raskaudessa oli tissikipu ihan järkyttävää.
Jospa tämä merkitsisi onnistumista vihdoin ja viimein.

Te muut joilla on turvotusta, koska teillä seturvotus alkaa vai onko koko aikasta? Itselläni siis turvotus painottuu iltaan. Kahen jälkeen alkaa ja kestää koko illan. Helpottaa kun pääsee pitkäkseen ja aamulla normaali olo sinne kahteen asti.
Samoin myös nipistely ja menkkajomotukset alkaa samaan aikaan turvotuksen kanssa. Toki aamullakin pientä nipistelyä tuntuu mut enemmän illasta. :)
 
Wildside_ minulla sama juttu että iltapäivällä turvotus alkaa ja kestää iltaa. tuntuu että iltaa kohti turvottaa vaan koko ajan enemmän.. luulen että se alkaa aina ruuan jälkeen se turvotus kun saa suolaa..
 
Tänään oli ekaa kertaa oikeasti paha olo :x ei tullut oksennus, mutta kurkussa ja mahassa tuntui että tulee :/ Olin kaikenlisäks iltavuorossa ja kotihoidossa kun oon töissä niin sain rampata 14 asiakkaan luona, ei ollut hääviä :D Paha olo lähti heti pois kun sain syötyä ja sen olenkin todennut, että nälkä ei saa tulla tai muuten tulee paha olo :)
 
Jännä kyllä tuo turvotus. Itelläni ei tarvitse edes syödä että alkaa.

Tisseissä tuntuu välillä sellasta kihelmöintiä, sellasta ihan ku suonenvetoa. Ja nännejä kutittaa välillä. Muuten eivät siis oo kipeet ollenkaan.
 
Toivottavasti Ninni pahaolo ei pahenisi tuosta.
Jännityksellä odotan millon mulle tulee ja kuinka mulle töissä käy. Teen seisoma työtä ja kovin fyysistä, puuseppä siis olen. Jännittää pitääkö jossain vaiheessa työpisteen viereen laittaa ämpäri minne oksentaa :D meillä ku on vessat älyttömän kaukana niin ei niihin kerkee juosta.
 
täällä ei edelleenkään mitään pahempia oireita, hetkellisiä kuvotuksia ja huippailua lukuunottamatta, ei kuitenkaan sellaisia mitkä menoa haittais. tasasin väliajoin jotain vähän yrittää syödä ja juoda. ai no joo jotkut housut alkanu välillä kiristämään:shifty::grin
 
Mulla eilen iltapäivästä iltaan oli ohan tajuttoman huono olo mutten kuitenkaan oksentanut! Muissa raskauksissa niin onnistuneessa kun keskenmenneissä ei oo missään ollut yhtään pahoinvointia. Närästys on kans inhottavaa ja mulla on maha ihan sekasin :D Mulla turvotus alkaa jo heti aamupalan jälkeen mut iltaa kohti toki sit vaan pahenee.. Hermot menee kans älyttömän helposti ja voisin vaan nukkua!

4+4 tänään
 
Viime raskaudessa paha-olo alkoi tasan 6+0. Eilen oli 6+0 ja nyt olen kaksi päivää vaan yrittänyt olla oksentamatta. Ruokakaupassa meinas jo käydä köpelösti, mutta sain pidettyä kaiken alhaalla nieleskelemällä. Eli nyt kahdeksan viikkoa pahaa oloa edessä, jei.
 
Kuinka kauan teillä on kestänyt menkkamaiset kivut ja nipistelyt? Välillä kirpasee ihan tosissaan ja aina ajattelee, että tässäkö tämä nyt oli. Ainakin vielä on sisällä, tänään noin 6+5.
 
Mulla ollu jo viikon.Nyt tänään mietin johtuuko ummetuksesta tms nää mahakivut .. Mut joo. Meinasin loppuvk kysyä neuvolasta tästä..
 
Kuinka kauan teillä on kestänyt menkkamaiset kivut ja nipistelyt? Välillä kirpasee ihan tosissaan ja aina ajattelee, että tässäkö tämä nyt oli. Ainakin vielä on sisällä, tänään noin 6+5.
Mulla kans tänään 6+5. Ne menkkamaiset kivut on kadonnut oikeastaan, mutta mahakivut ei ole lähteyt mihinkään. Vaikea selittää, mutta kyllä niitä mahakipuja on. Kaveri odottaa kolmatta lastaan ja sanoi että ne kivut saattaa kestää koko raskaudenkin ajan. :S
 
Täällä joka päivä menkkajomotuksia ja nipistelyjä. Ajottuu tosin iltaan enemmän. Mulla tuntu jo ennen plussausta noita kipuja ja niistätiesinki että on tärpänny. 11 päivää oviksesta plussasin ja vieläki kivut jatkuu. Eli nyt tulee viikko. Toki on viikossa vähän vähentyny, mikä sitten alkaa huolettaa.
 
Täällä on oireina ympärivuorokautinen väsymys, vaikka olis yönkin nukkunu hyvin. Mitään ei jaksa tehdä kun on niin poikki. Nännit on ollu kipeenä, mutta nyt on kyllä melkein menny ohi. Makuaistin muutokset, vatsan turvotus mikä alkaa iltapäivän puolella ja jatkuu iltaa kohti. Aamuksi aina turvotus hävinnyt.
Välillä hiukan etovaa oloa, mutta voi johtua muustakin. Mielialakin heittelee, välillä kiukuttaa ja itkettää tavallista herkemmin. Ja välillä selällään maatessa tuntuu semmonen pieni painon tunne alavatsalla.

Ehdin jo tossa panikoida pari päivää, että onkohan menny kesken kun rinnat oli ihan lässähtäny ja nännit ei ollu yhtään kipeet.
Edit: unohdin mainita herkän hajuaistin.
 
Muokattu viimeksi:
Jouduin tänään käymään lääkärissä, koska olin varma että mulla on korvatulehdus (koko yön valvottuani korva/puolinaamaa kivun takia). No ei ollut lääkärin mielestä tulehdusta, katsoi korvat tarkkaan. Käski syödä paracetamolia kipuun.

Lääkäri näki mun ilmeestä etten ole kovin innokas alkuraskaudessa syömään mitään lääkkeitä, joten sitten ehdotti vaihtoehtokokeilua :) "Pilko sipulia, lämmitä mikrossa, kiedo ne ohuen pyyhkeen sisään ja pidä poskea/korvaa vasten, kipu kohdassa." Tätä esikoista on odotettu ja yritetty jo kauan, joten olen vahvasti alkanut jo harkitsemaan tota sipulikokeilua. Onko muilla kokemuksia tällaisista riskittömistä "vaihtoehtohoidoista"? :D Ai niin, asutaan ulkomailla ja täällä rakastetaan luonnonlääketiedettä ja homeopatiaa (itse en kyllä tähän usko).
 
Itse olen kans tätä esikoista toivonu ja halunnu todella pitkään ja myös sitä mieltä että en ota yhtään ainutta lääkettä. Paitsi tietenki se progesteroni kunhan saan sen aloittaa. Muuten yritän olla ilman esim särkylääkettä, jos ei ole todella paha kipu.
Ainut mikä mulla voi olla "vaarana" on migreeni mutta kun ei saa ottaa sitä migreenilääkettä niin pitää vaan yrittää kärvistellä..
 
Täällä on oireina ympärivuorokautinen väsymys, vaikka olis yönkin nukkunu hyvin. Mitään ei jaksa tehdä kun on niin poikki. Nännit on ollu kipeenä, mutta nyt on kyllä melkein menny ohi. Makuaistin muutokset, vatsan turvotus mikä alkaa iltapäivän puolella ja jatkuu iltaa kohti. Aamuksi aina turvotus hävinnyt.
Välillä hiukan etovaa oloa, mutta voi johtua muustakin. Mielialakin heittelee, välillä kiukuttaa ja itkettää tavallista herkemmin. Ja välillä selällään maatessa tuntuu semmonen pieni painon tunne alavatsalla.

Ehdin jo tossa panikoida pari päivää, että onkohan menny kesken kun rinnat oli ihan lässähtäny ja nännit ei ollu yhtään kipeet.
Edit: unohdin mainita herkän hajuaistin.
Ihan samat oireet kun mulla :)
 
Tiiättekö muuten kummasta munasarjasta teillä solu irtos? Mulla oikeelta (en vissiin ovuloi vasemmalta ollenkaan) mut siis perjantain ultrassa kuitenki varmistettu että oikeelta. Tuntuuko teillä jomottelua/nipistelyä/kipua välillä munasarjoissa? Itelläni tuntuu ja luvin jostain, ettäkeltarauhanen voi oireilla silleen.
 
Takaisin
Top