Raskausoireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mul katos hetkeks kans mut tänään alko pahoinvointi
Oon kans ajatellu, että kun loppui oireet eikä ole vieläkään alkanu uusia oireita, niin ne varmaan tulee takas vaan entistä pahempina :S
 
Täällä menossa 5+4 tänään...raskausoireet on
-kuvottava olo (lähinnä aamuisin)
-tarkentunut hajuaisti
-hirrveän kipeät ja arat rinnat, kasvaneet
-väsymys
-hajamielinen (liikaa vissiin jo tuo masu papu mielessä <3)
-ärtyneisyys myös korostunut, pinnat menee nopeaa!
-iho kukkii

Että täällä tämmöistä ihanaa ;D
 
Oireita on ollut ihan kiitettävästi jotenkin arvasin et näin se menee ku menkatki aina ollu hirmuset.. Tänään 5+4 ja näitä olen kokenut:
- älytön väsymys
- menkkamaiset juilinnat alavatsassa
- finnit!!!
- jatkuva nälkä
- kuumotus ja palelu
- tissien kasvu
- turvotus vatsassa
- äärimmäisen tarkka hajuaisti
Ja sit mentaalipuolella hirmuset mielialavaihtelut ja lahopäisyys. Ihanaa tämä alkuraskaus aika moni pitää varmaan sekona ku eivät tiiä syytä!
 
Huojentavaa kuulla että täällä on muitakin kenellä ei kauheesti oireita ole. :) Jotenkin pelottavaa tää oireettomuus. Ehkä ne oireet vielä tulee.
 
Muakin on stressannut oireettomuus tähän asti ja oon oikeen kateellisena kuunnellut kun mulla ei oo tullu ees yhtä finniä naamaan :rolleyes: mut tänä aamuna se kaikki sit muuttukin. Oon halaillu pönttöä koko aamun ja mikään ei pysy sisällä. Ihan hirveä olo, tuskahiki, kädet tärisee ja huippaa. Hyh. Kumpa tää olis vaan joku tällänen päivän juttu. Vaikka niitä oireita onkin toivonu et tuntuis ees joltain ni onhan tää nyt ainakin aivan hirveetä.

Sarina ja pikkuherne ehkä 5+3? :)
 
Siis voi luoja.nivuset on koetuksella ? Normaalia? Koko ajan pelko et alan vuotamaan.en ees uskalla soittaa vielä edes neuvolaan..
 
Mulla nyt menossa 6+0 ja alavatsassa nippailee epämiellyttävästi aiempaa enemmän, samoin alaselässä nyt tuntemuksia jonkin verran. Hiukan ehkä menkkatyyppistä, en tosin hetkeäkään epäile etteikö olisi ihan normaalia, kohtu se siellä varmaan pikku hiljaa turpoaa ja verenkiertokin lisääntyy :)

Mulla tullut nyt pahaksi oireeksi aivan tajuttoman kamala väsymys. Voisin nukkua oikeasti 24/7 ja tuntuu ettei uni edes piristä. Lisäksi en oo aiemmin huomannut mitään tihentynyttä virtsaamisen tarvetta, mutta nyt tänään ja eilen on tarvinnut juosta vessassa ihan taukoamatta, yöuniltakin heräsin viime yönä 3 kertaa vessareissulle.

Pahoinvointi on ehkä hiukan jopa vähentynyt. Aika ajoin huimaa tosi paljon.
 
Mulla on kans menkkamaisia alavatsakipuja pelkään kovasti keskenmenoa vaikka ei ole ollut yhtään vuotoja :/ kai alavatsan nippailu on ihan normaalia?
 
Ihmeen oireetonta ollu... 4+4 vai mitä niitä nyt oli eikä paljoa muuta ku ummetusta lievänä ja ajoittain väsyttää ihan hirveesti. Alavatsa pullottaa aivan aavistuksen jo :Heartred Esikoisesta oli tässä kohtaa jo kunnolla etova olo iltaisin.
 
Palelua on täälläkin... ja nälkä kokoajan, mutta niin mulla on normaalisti muutenkin :D Rinnoissa ei edelleenkään oo mitään tuntemuksia, mutta johtunee siitä, kun edelleen imetän. Tuntuu vaan oudolta, kun viime raskaudessa just tissit turpos heti ihan silmissä! Pahoinvointia on välillä, mutta jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin ne KUNNON olot iskee päälle vasta ensi viikolla....Tosin niitäkin oikein odottaa, että sais ees vähän varmuutta siitä, että tuolla kohdussa jotakin tapahtuu!
 
Oireet tällä hetkellä: Tissit kipeet, mahaa juilii ja siellä on hassu paineentunne, väsyttää,pahoinvointia jos ei hoksaa syyä tasasesti, oikeaa munasarjaa pistää(keltarauhanenkö?)
 
täälläkin melko oireetonta, lievästi huippailee välillä ja aamusin etoo mut oksentelulta vielä välttyny juomalla mehua. nii joo ja täälläkin kahvin juonti jäänyt pariin kupilliseen normaalin pannulisen sijaan:grin ja edelleen välillä kramppailee mahaa ja nyt parina päivänä tuntunu ku ois elohiiri kylessäo_O
 
Ai hitsi mikä tässä onki herään näin aamuöisin aina kunnon mahan juilintaa. Tää ei mun väsymystä yhtää helpota :-P
 
Nää aamut on aina kauheita kun tekis mieli olla pää pöntössä! Ihan aamusta en voi syödä kun on kilpparilääkitys joten yleensä syön sitten vasta töissä kahvitauolla.

Kissa tallo eilen illalla toisen tissin niin jumalaare kun sattu! En tiedä kumpi säikähti enemmän :grin
 
Mulla rv4+5 ja oireina ollu jo pari viikkoa ennen plussausta pahoinvointi, raudan maku suussa, väsymys, mielialan heittely ja rintojen kipeytyminen. Välillä tulee kans sellasii menkkakipumaisia vihlasuja, varsinki maatessa jos käännän kylkeä tai muuten jos teen äkkiliikkeitä. Nuo mahakivut pelottaa vähän :S onko muita ehkä kokeneempia odottajia jotka on kans kärsiny noista mahakivuista jo näin alkuraskaudesta?
 
Mulla juilii kans mahaa ja selkää silloin tällöin mutta se on ihan normaalia niin kauan kuin kipu ei ole ihan jatkuvaa, lisäänny ja muutu sietämättömäksi ja siihen ei liity kuukautisvuotoa suurempaa verenvuotoa :) Mulla ollut jo ennen plussausta näitä tuntemuksia ja edelleen jatkuu, nyt 6+1 menossa.

Syy nippailuille on kohdun ja lantion alueen verenkierron lisääntyminen ja jossain kohtaa alkaa pikku hiljaa kohtu turvotakin, mitä nyt oon asiaa opiskellut.
 
Takaisin
Top