Raskausoireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muakin huimaa välillä, mutta luulen verenpaineen vaan vähän heittelevän.. Jos siis nousen liian nopeasti ylös, niin päässä saattaa alkaa pyöriä oikeen kunnolla. Sitten taas jos joudun kumartumaan, niin se on toinen mistä alkaa huimata.
 
Täällä palannut järkyttävä väsymys, hävetti olla ystävän kanssa eilen kaupungilla kun haukottelin vaan koko ajan..

13+0
 
Ummetus lähtee luumuja syömällä. Kermajäätelö toimii myös. Niin ja pikku kävelylenkki auttaa tukalaa oloa. Mulla oli ummetus mutta nyt kun olen ollut lomalla kaksi viikkoa niin vatsa toimii taas normaalisti, eli löysästi (mulla on aina vatsa löysällä). Kiire ja stressi kovettaa vatsaa, ehkä teilläkin vatsan toiminta normalisoituu kun pääsette kesälomalle.
 
Onko muilla muuten verenkiertohäiriöitä? Mulla puutuilee paikat, esim. koko oikea jalka jalkaterästä nivusiin asti. Tai jos istuu bussissa ja nousee ylös 10 min kuluttua niin jalat on ihan puuduksissa. Noin yleensäkkin jalkaterät on tosi kipeät, vähän kuin ois juossu maratoonin.
 
Tiiän että on normaalia ja varmaan raskauden edetessä muuttuu kauheemmaksi, vissiin tämä rv 13 viikon jälkeinen aika on raskauden parasta aikaa ja tämä tuntuukin siltä, pahoinvoinnin jälkeen ja mahan kasvua ennen. Mietin vain että onko teillä vinkkejä miten helpottaa kipuilua, saunaa ja kylpyjä olen testannut.
 
Nuppu mulla kans puutuu helposti kädet ja jalat vaikka ei välttämättä istu /ole niiden päällä.
 
Liikunta varmasti auttaa tähänkin. :) Pitäisi ostaa tukevammat urheilurintsikat, kun rintoihin sattuu jos yhtään yrittää hölkätä kävelyn sijaan.
 
Mullakin tota käsien puutumista on ollu. Yhdistin sen ensin niskajumiin mut vois liittyä kyllä raskauteen.

Nii ja jos joku haluais vaihtaa ummetuksen löysään vatsaan vaikka viikoks?! Mulla ei hanuri kestä enää pyyhkimistä! :D
 
Anannaa täällä yks innokas vaihtaja!!! Mielellään ottasin ees viikoks löysemmän vatsan!!! :P
Eilenki sai juosta joka kerta ku pieras ni vessaan pöntölle että entä jos sieltä yks papana kimpois samalla mut turha toivo! :D

Täällä nyt tänää tuntuu tuossa vatsalihasten kohdassa että ihan ku siinä ois joku iso mustelma sisäpuolella!? Kasvukipujako? :O
 
Täällä sairastellaan. Flunssa vaivannu pari päivää ja kävin jo terveyskeskuksessa hengittelemässä jotain maskin kautta, kun ei henki meinannut kulkea. Eikä meinaa vieläkään, vaikka astmalääkkeet päivittäisessä käytössä. Ikinä en ole flunssan aikana ollut näin pahassa kunnossa. Huoh....
Näin raskaana on alkanut joka asian suhteen alkanut pelkäämään pahinta. Nyt oon varma, et mulla on joku kuumeeton keuhkokuume :D
Jännä, että en päässyt tk:ssa edes lääkärin vastaanotolle. Hoitajat luukulta passittivat hengittelemään maskiin ja tervetuloa uudelleen mikäli oireet pahenee..
Vilijonkk4 14+6
 
Mulla on tänään ollu niin oireeton päivä (jos rintojen turvotusta ei lasketa), että ei uskois olevansa raskaana. Mutta niin sitä luki tän päivän kohdalla tuolla vau.fi:n sovelluksessakin, että se on todella tyypillistä tässä vaiheessa, että tulee tämmönen fiilis.
Rv 14+3
 
Mulla ollu ihan samoja "mustelmakipuja" kuin sulla mindiS! Tosi outoa. Oon ittekin ihmetellyt, miten on ihan hellänä joistain kohti, jos ihoa edes silittää. Sama tunne kuin ois mojova mustelma, mutta mitään ei näy. Mulla kipu on suunnilleen samalla korkeudella kuin housujen yläreuna, niin mietin, oisko ne syypää, vaikkei tunnukaan puristavilta.

15+2
 
Joo, nämä kivut on kyllä tosi outoja! Ekana iha säikäytti, mut sit aloin ajattelemaan että jospa ois vaan jotai kasvukipuja :) ekana tottakai googlettelin kaikki kohdun ulkoisenraskauden oireet ja tuntemukset. Voi Google jokaisen raskaana olevan naisen pahin vihollinen :'D
Ja juurikin tuommoinen hellä kohta mullakin, ja ihan ku mustelma ois mut mitää ei näy.
Kokeilehan jos tosissaan laitat jotku löysemmät housut jalkaan niin jospa se kipu sillä helpottais?
Itte oon jo siirtyny löysempiin hoisuihin joissa kuminauha vyötärö ni ei purista eikä ahista ees iltavuoroa tehdessä kun maha turvoksissa iltasin :)
 
Joo täytyy koettaa mennä löysemmillä housuilla, jos ne vaikuttaa kipuun.
 
Kojdunulkonen oireilee mun mielestä joskus 7-8viikolla. Tässä vaiheessa (yli 10-viikol) ois jo munanjohdin räjähtäny ja kivut senmukaiset..
 
Mulla puutuu kädet, johtuu luultavimmin ainakin mulla rannekanavaoireyhtymässä ja oli mulla todettuna niska- ja olkavarsioirehtymäkin. Koko alkuraskauden tuntunut niska ja hartiat olevan ihan jumissa, aamut saa aloittaa venyttelysessiolla... Vähän saa puutumisia ehkäistyä, kun venyttelee kunnolla ja liikuttelee hartioita, kahvakuula erinomainen apu ja keppijumppaa monet suosittelee :)
 
Kerroin tuossa pari vkoa sitten, että jännittää seuraava ultra kun on vatsakipuilua ollut ja ekassa ultrassa päivystyksessä löyty kohdusta hematooma. Nyt käytiin viime viikolla ultrassa ja kaikki oli hyvin :) Pikkunen oli oikein sulosen näköinen ja teki uintiliikkeitä siellä :D <3
 
Mun äitipolin lääkäri sanoikin mulle ekassa raskaudessani, että Google pitäisi kieltää lailla raskaana olevilta :D. Nykyisin en sitten juuri googlaakaan, kun olen huomannut, ettei tule kuin pahaa mieltä ja huolta.

Mulla on nyt kipeytyneet rinnat ihan kunnolla. Hassua, vaikka alkuraskauden imetinkin, ei ollut kipuja, mutta nyt ovat tosi turvonneet ja arat.

15+0
 
Muita, joita inhottaa läheisyys nyt raskausaikana? Seksi tuntuu todella vastenmieliseltä ja halailut ym. tuntuvat ahdistavalta. Parasta, kun mies nukahtaa sohvalle ja saa itse vallata sängyn ilman häiriötekijöitä :D Meneekö tämä raskauden jälkeen ohi vai oonko kyllästyny mieheeni? Joskus, esim. töissä haaveilee että saa maata illan hänen kainalossaan, mutta illan tullen se oma sohvannurkka tuntuukin paljon paremmalta. Onhan muitakin?? Ja kertokaa, että tää menee ohi. En halua elää tälläsessä kylmässä suhteessa :(

Vilijonkk4 16+0
 
Mulla oli alkuun samanlaista mut tasottu nyt. Itekki haaveilin tuolleen toisen sylistä yms mut sitte ku siihen ois päässy niin torjuin vaan kylmästi. Taitaa hornoonit vaikuttaa.

Nyt seksi ja läheisyys maistuu entistä ihanemmalta. Ja ikävöin miestä jatkuvasti vaikka aiemmin ei pahemmin ikäväkään ollu.
 
Takaisin
Top