Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on aina raskauksien aikaan painunu halut täysin pakkaselle. Ei kiinnosta siis yhtään. Halaukset ja pusut on ihan ok, mutta kaikki muu on sitten niin vastenmielistä.

Viljonkk4 menee ohi viimeistään vauvan synnyttyä mutta mulla ainaki meni jo raskausaikana ohi palatakseen taas takasi.. Mut synnytyksen jälkeen ei palannut

Ne halailut ja pusutki oli siinä ja siinä ku tuntu et kaiken takana on halu saada seksiä ja se ei kiinnostanu pätkääkään vaan inhotti. Nyt onneks vielä kaikki tuntuu hyvällle mut tuota odotellessa.. Se on jo kahessa raskaudessa ollu nii en usko et nyt skipataan..

Onko muilla ongelmana levottomat jalat? Ärrrrr kun on ärsyttävää välillä varsinkin nukkumaan mennessä ei mikään asento ole hyvä ja tuntuu et jaloissa koko ajan semmone levoton olo.
Uutena 'oireena' tullut myös todella kipeät jalkapohjat. Tänä aamuna oli niin hellänä ettei kävellä melkei pystyny, ihan ku olis koko yön juossu jossain kivikossa, niin outoa :D Aamuisin siis varsinkin ovat todella kipeät..

On!!! Levottomat jalat, kädet ja silmätki! Ja se on kauheeta! Ei auta vaikka nousis ja kävelis tai jtn pitää vaa yrittää olla keskittymättä siihen yhtään ja keskittyä hengittämiseen että uni tulis äkkii o.o

Pauliina: mullakin on kipeet jalkapohjat! Siis noi päkiät erityisesti, ne on niin kuivat ja kipeet, että iltaisin aina särkee..
Ja toinen kylki on ihan hullun kipee. En oo sitä mihinkään lyöny tai mitään, mutta on lähes kosketusarka.
Ja on myös tota jalkojen levottomuutta. Varsinkin illalla tarvii väännellä jalkoja ja varpaita vähän väliä.

Mulla myös kylki kipee tai ehkä se on semmonen kylkipistos enemmänkin, tänä aamuna sellanen tuli.. Onko muilla nännit tai tissit kuivaneet? Mulla välillä ihan hilseilee ja sit niitä pitää rasvata. Tosin mies tekee sen oikein mielellään ;)

Os. Meinasin eka kirjottaa et JYRKIpistos :D :D Haha, mun pomo on jyrki nimeltään ja just kävin hänen juttusillaan niin jäi mieleen kummittelee :D

Mulla oli muutama viikko sitten toinen kylki ihan todella kipeä, ihan kuin siellä olisi ollut jättikokoinen mustelma. Meni sitten muutamassa päivässä ohi.

Täällä on kanssa levottomat jalat! Mulla on ollut aina, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Odotan kauhulla miten pahaksi jalat muuttuvat tässä raskauden aikana. Onneksi oken ainakin toistaiseksi saanut nukkuttua aika hyvin. Kesälomasuunnitelmat piti tosin jo muuttaa tämän takia, Japanin matka muuttui Euroopan lomaan, koska en olisi kestänyt 9 tuntia paikallaan lentokoneessa.

LilMinni mulla just myös erityisesti päkiät!! Eilen illalla mies sitten rasvas ja hiero jalkapohjat niin ei tänä aamuna olleet niin kipeät! Ihanaa :) Ja tukisukat!! Vihdoin otin ne käyttöön ja eipä vaivanneet levottomat jalat viime yönä! Luksusta :D

Hitsi alkoi viiltää alakertaan kun purettiin miehen kanssa juhlatelttaa ja kyykin ylös ja alas monta kertaa. Pakko oli lähtee ottaa pitkälleen lepoa kun tuntui niin pahalta. Muutenkin tuntuu tällä hetkellä kurjalta kun en oo tuntenut sitä kuplintaa.. Olo aika hysteerinen vaikka eihän tietenkään ole varmuutta että ne aikaisemmin tuntemat tuntemukset olisi ollut liikkeitä :/

14+6

Tukisukat tietääkseni on myös ehkäsemään suonikohjuja? Oikaiskaa jos olen ihan hakoteillä :D

Mistä ootte hankkinu tukisukkanne? Mä tarttisin vissiin sellaset korkeemmat jotka ylettyy puoleen reiteen ku tulee noita suonikohjuja tonne jalka taipeeseen :/ sit mulla on viel geenivirhe joka saattaa altistaa laskimotukoksille ni tukisukat olis tosi tarpeen

Eli häh mäki ihmetelly mihkä noita tukisukkia käytetään? Tukemaan? :D ja ehkäseen suonikohjuja? Ja mitä? Pitääkö verenkierron jotenkin paremmin liikkeessä?

Joo, muaki mietityttäny se että mihin niitä käytetään jne. Oon kyllä kuullu että seisomatyössä etenki oisivat tarpeen, mut en tiiä miks ja mitenkä ne helpottaa oloa jos jalat väsyy jne.

Ne tosiaan pitää verenkierron paremmin liikkeessä kun estävät turvotuksen. Auttaa levottomiin jalkoihin ja estämään suonikohjuja ja ilmeisesti myös jonkin verran estävät syviä laskimotukosia kun lääkäri mulle niitä suositellu.

Ärrrr voi unettomuus ja levottomat jalat!! Tais viime yönä ollakin miehen ansiota ettei levottomia jalkoja näkynyt, nyt jäin ilman hierontaa illalla ja vaikka on tukisukat jalassa niin näistä oo mitään iloa sen suhteen :(

Täällä nukuttu vöhän niin ja näin. Kusettaa joka käänteessä. Janottaa. Levottomat jalat... Grääf. Onneks on perjantai. Mulla jalkojen nostaminen tyynyllä ylemmäs vähän auttaa tuohon levottomat jalat ongelmaan.

Takaisin