Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla vähän vaihtelee toi öinen vessaravaaminen.. Joskus tarvii nousta ja joskus ei. Luksusta jos ei tarvi :D vaikka ei se masukaan mikään iso vielä ole..
Viime yönä kun jouduin hetken valvoon kuopuksen kitinöiden takia, niin jalat oli aivan turvoksissa. Illalla nukkumaan mennessä ei mitään, mutta oli yön aikana ilmaantunut, ja oli niin kamalan tuntuiset. Vettä ja kaikkea muutakin tuli juotua kyllä päivän aikana, mutta silti se mokomakin turvotus iski jalkoihin.
Siinä mietin itsekseni, että jos vaan voisin niin nukkuisin jalat kohti kattoa :D
Rv 16+2

Mä kans välillä huomaan miten sormet on turvoksissa, kun sormukset puristaa hirveesti. Ja sillon tuntuu, ettei sormet taivu mihinkään.. Sillon viimeistään huomaa, että on pakko ruveta juomaan jotain.

Onneksi sai viime yönä kuitenkin vihdoin nukuttua kun siirryin sohvalle ja katselin hetken telkkua, siihen sitten nukahdin :D Pitääkin seuraavaan kerran koittaa nostaa jalat ylemmäs jos se auttaisi näihin levottomiin jalkoihin..
Aamulla oli taas järkyttävä yllätys kun paino noussut viime neuvolasta yli kaksi kiloa!! En ymmärrä.. Mihin se paino tulee? En näytä lihoneelta tai mitään.. Aina ollut tyyppiä etten millään liho niin nyt jostain syystä painoa kertyy tosi paljon tosi nopeasti. Liikun säännöllisesti ja syön säännöllisesti ja suht terveellisesti.. Oon ihan äimänä mistä tää johtuu! :(

Pauliina24 muistaakseni luin jostain että viikon 13 jälkeen paino alkaa nousta koko ajan :) vissii lähinnä lapsiveden määrä ja pienen koko kasvaa :)

Aijaa no helpottavaa tietää! Kiitos :) Jotenkin vaan niin kauhistuttaa itseä tää tahti.. Mut on toi mahakin jo kyllä hirveen kokoinen :D

Ilouutisia selkäsäryistä ja jalkakivuista kärsiville! Tukisukat oikeasti auttaa :) Uskaltauduin tänään Sokokselle tukisukkaostoksille kun jalat ja varsinkin päkiät ja jalkapohjat on olleet niiiin kipeät. Ihan kuin jalat olisi tulessa. No, laitoin tukisukat jalkaan ja helpotti heti! Ostin Housen 7 euron polvisukat ja nää toimii! Ei siis suuri sijoitus. Oon täällä ihan onnesta soikeana kun sohvaltakin pystyy nousemaan ilman että joutuu ähkimään (vaikka maha ei ole vielä kasvanutkaan).

Ja sitten ne selkäsäryt. Ja hartiakivut. Oon aikani googlettanu ja joka puolella sanotaan että selkäkivut ja hartiakivut johtuu huonoista rintsikoista ja rinnat on tosiaan päässeet kasvamaan. Käytän aina kaarituellisia liivejä ja ne juuri on huonot raskausaikana. Ostin sokokselta semmoset kunnon mammaliivit, samalla sukkakeikalla. Eli beiget napakat ihanat upeat mun parhaat ystävät tästä lähin. Tuntui että ryhtikin parani heti. Nää ei ole kauneimmat mutta itku meinasi tulla onnesta kun puin ne pukukopissa päälle. Sain vieläpä tosi hyvää palvelua, kun kerroin että en ole koskaan ostanut muita kuin kaarituellisia liivejä ja tosiaan heti löytyi sopivat. Nää oli marks & spencerin ja maksoi 27e. Myyjä sanoi että 3 kk päästä ois hyvä tulla ostaa uudet jos rinnat on kasvaneet niin kuin normaalisti käy..

Tää nyt ei ole mainospuhe vaan kannustusta että menkää tekin ihmeessä ostamaan. Jos joku ois painostanut että hei kokeile nyt niitä mummosukkia ja mammaliivejä että ne oikeasti auttaa noihin kipuihin niin.. :)

Poikaystävä ei ole jaksanut hieroa ihan joka ilta, ja nyt ei ehkä tarviikaan. :) Kuumageelit ja kylmägeelit ei auttanu hartiakipuihin sitten ollenkaan mutta nää liivitpä auttoi heti.

Hyviä vinkkejä Nuppu<3 kiitos :) Itselläni on ollu kaapin perukoilla noi tukisukat (pitkillä lennoilla oon käyttänyt) ja olis kyllä aika kaivaa esiin. Varsinkin yövuoroissa tuntuu käpälät turpoavan.
Suurinosa rintsikoistakin on jo käynyt liian pieneksi niin uusia sitten sokokselta kattomaan ;) Oon melko rintava, D-kuppi niin kieltämättä epäilyttää tuo kaarituettomuus. Tukevatko ne tosiaan riittävästi? Oon valmis tinkimään ulkonäöstä kun vaan istuis hyvin ja muutenkin olisi passelit.

Taitaa olla munkin aika mennä rintsikka-ostoksille. Muutamia urheiluliivejä lukuunottamatta, mun kaikki liivit ovat kaarituettuja. Toisaalta, kun tuo kuppikoko on ollut jo ennen raskautta E/F-kokoa, joten on tähänkin asti tullut panostettua kunnon liiveihin. Mies kylläkin lupasi ostaa uudet. Katotaan, onko samaa mieltä enää huomenna, kun näkee hinnat. :p

En nyt oikein tiedä mihin osastoon tämä kuuluisi, mutta laitampa nyt tänne. Eli onko muita, jotka pelkäävät (siis ehkä normaalia enemmän) lapsen kuolemaa? Mulla edellinen raskaus päättyi keskenmenoon 10+, en tiedä onko siitä johtuvaa. Nyt viikolla 17 pelkään edelleen keskenmenoa ja kun päästään pidemmälle niin kohtukuolemaa. Pelkään myös, että vauva menehtyy synnytykseen tai viimeistään vauvaiässä. Pelko on läsnä päivittäin ja on todella ahdistavaa. Onko muita? Oon jostain syystä ihan varma, että tämä(kin) lapsi viedään meiltä. Saatan myös välillä ajatella, että se olisi (tai keskenmeno oli) rangaistus pahoista teoista, mitä on itse tullut joskus tehtyä. Ajattelin, että pelko jäisi, kun nt-ultrassa kaikki oli loistavasti. Mutta ei. Ahdistavaa!!

Vilijonkk4 17+0

Täällä taas ravattu yö kusella ja jalkoja särkee.

Viljonkka jossain määrin täytyy varmaan hyväksyä, että huolet ja pelot omaa pienokaista kohtaan tulee olemaan aina läsnä. Ensin keskenmenopelot sitten kasvavan lapsen kanssa tulevat pelot. Ne on osa vanhemmuutta, näin se taitaa olla. Mutta jos nuo pelot tosiaan alkaa tuntua ihan häiritsevän ahdistavalta ja niihin liittyy ajatuksia, että on itse tehnyt jotain ansaitakseen lapselle sattuvan jotain rangaistuksena, niin kehottaisin ottamaan asian esille oman neuvolan kanssa. Ylenpalttisen ahdistuksen kanssa ei kannata jäädä yksin vatvomaan. Ja missään tapauksessa et ole tehnyt itse mitään mistä sinua rangaistaisiin lapsesi kautta. Itselläniki siis eka raskaus päättyi keskenmenoon rv10+6, minun kohdallani ultrat ja ekan kolmanneksen ylitys rauhoitti mieltäni tässä raskaudessa, mutta toki niitä huolia ja pelkoja tulee edelleen. En kuitenkaan koe niitä ahdistaviksi. Toivottavasti sinäkin saisit apua mielenrauhoittamiseksi. Halauksia.

Vilijonkk4: kyllä se aika-ajoin mielessä pyörii, että mitä jos tuleekin myöhäinen keskenmeno, tai kohtukuolema, tai sitten synnytyksen jälkeen kätkytkuolema. Hyvähän se on toisaalta olla vähän varuillaan, mutta ei niitä nyt liian paljon kannata miettiä. Muuten ei voi nauttia raskaudesta :)

Niinku metsäläinen sanoi niin ne pelot tulee olee aina läsnä, mutta hormoonien tasaannuttua ne ei oo enään niin voimakkaita. välillä noita rakkaita katsoo itkusilmässä ja ajattelee etten selviä jos niille käy jotain. Nyt pelottaa kun tyttö aloittaa koulun syksyllä et mitä jos jää auton alle tai kaatu koulun pihalla ja lyö päänsä kiveen tai jos joku tekee sille jotain pahaa koulumatkalla jne.. Mut niit on turha rupee miettimään sen enempää kun ikinä ei tiedä mitä seuraavassa hetkessä tapahtuu ja jos elää jatkuvassa pelossa jää eläminen kokonaan. On vaan hyväksyttävä ettei kaikkeen pysty vaikuttamaan ja ainut mitä voi tehdä on tehdä parhaansa jotta lapsi voi hyvin. Lapset kasvaa ja napanuora venyy ja äidille se on kaikkein raskainta kun pitäis päästää kauemmaks ku toisen kehitys sen vaatii mutta äidin sydän on erimieltä. Ne lapset on rakkaimpia maan päällä ni ihmekkös se että pelätään niiden puolesta jo heti alkuraskaudesta lähtien <3 jos pelot kasvaa liian raskaiksi kannattaa niistä käydä juttelemassa.

Vilijonkk4 kyllä täälläkin pelot pyörii jatkuvasti mielessä, mutta koita nauttia silti raskaudesta <3

Täällä tänään huomattu rasvaillessa että rinnat on ku mustelmat! Etenki tuo rintojen alapuoli eli puolet rinnasta! :O whaaat, aika pelottavan näköset :O pitänee miehen kanssa touhuta pimeessä ettei se vaan säikähä näitä mun tissejä :'D
Napakin muuttunut tummaksi ja karvoja alkanu tulla tummana navasta biksurajaan asti! :O
Kylläpäs kroppaan tulee kummia värejä :O

Mindis mulle on haalee linea negra tullu tohon mahaan. Eilen huomasin suihkussa. Alkaa tuosta rintojen alta ja loppuu napaan. :O Toivottavasti ei kauheesti vahvistu. En miellä tuota kauheen kauniiksi.

Wildis en ittekkää voi kehuu että noi rinnat kauheen seksikkäät ois vaikka kokoo niillä löytyyki mut toi kirjavuus niissä on kaikkee muuta ku kaunista :O
Tosi outoa seurata ku kroppaa ei enää tunnista omaksi :O

No niimpä. Mulla on toisessa nännissä niitä ihme rasvanäppyjä. Ihan finnin näkösiä :D ja toinen ihan normaali. Outoa. Toivottavasti toi kokokin tasaantuu ku toinen reilusti isompi ku toinen :D

Ai että mua ärsyttää mies ku se ei tuua mulle aamupalaa sänkyyn :D ihan tyhmä juttu, mut otin vähän kierroksia ja sanoin etten syö sitte ollenkaan :D

Hahhahaha, voi wildis :'D mäki aina kiukkuan jos en saa jotai ja sanon että en minä sitä tarvii mut pieni ;) nykysi iha ittee naurattaa tuo mitenkä oon jossai välissä sanonu kiukussa iha tosissaan tuon että "en minä mut pieni" :'D

Täälläkin mustat nännipihat.. Paljon kyllä keho muuttuu.

Tänään töissä tuntui että sormista katkeaa verisuoni kun oli niin turvonneet.. Miltäköhän sekin näyttäis, onneksi ei katkennut.

Kirjoitin aiemmin noista rintaliiveistä, kyllä ne kaarettomat tukee tosi hyvin, kun löytää oikean kokoiset ja laadukkaat. T-paitarintsikoita en kokeilisi, sellaista t-paita kangasta. Jos kangas tuntuu napakalta niin ne tukee paremmin. Mulla nää toimii yhtä hyvin kuin uheilurintsikat, niitäkin suosittelen, mutta näissä ei ole sitä litistävää ominaisuutta niin kuin urheilurintsikoissa.

Takaisin