Raskausoireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lilminni ootko syöny nestemäistä maltoferia? Musta se on ihan ok makuista :)
Mäkään en osannu niellä pillereitä enneku tytön syntymän jälkeen tuli kohtutulehdus ja kahet antibiootit, niin järkyn makusta murakattuna et väkisin nielin. En ois uskonu et opin ikinä. Sen jälkeen oon osannu niellä ja kyllä on helpompaa :)
 
En oo ikinä syöny, mutta täytyy pistää muistiin.. :)

Joo, mulla oli joskus vaikeuksia pelkkien e-pillereidenkin kanssa. Jos tarvii jotain isompaa pilleriä ottaa, niin joudun ottaan sen jugurtin kanssa puolitettuna tai murskattuna, muuten ei mee alas.
 
Mulla on enmpi ollut löysällä - välillä ihan ruikulla - maha. Normaalisti mun vatsa on enempi kovaan taipuvainen, joten en valita tästä. Juu joskus tukevamman aterian jälkeen alkaa vatsassa kiertää kipeestikin ja sitten ropisee varpuset pönttöön.

Eilen illalla alko kova vatsakipu. Enempi ylävatsakipua, tuntui heti tuossa tissien alapuolella. Luulen, että sekin oli taas jotain suolistoperäistä, Tein eilen iltapäivällä tortillalättyjä, joihin täytteenä jauheliha-papuseosta. Ja ahneena piti kaks lättyä vetästä. Joko se oli liian suuri kerta-annos tai ne pavut...??? Mutta valvotti aamukolmeen, Sitten pakotin ihteni koirien kans pihalla ja koitin kävellä kivusta huolimatta suorassa n. 5-10min. Sen jlkn kun palasin sänkyyn, niin sain unen ja herätessä kipu oli vähän hävinny. Mutta ei tässä edelleenkään ihan uskalla alkaa papuseosta nassuunsa vetää.

Kuvotus oli eilen kokonaan poissa! Ja tämäkin aamu valjennu ilman kuvotusta. Jokohan se nyt alkaisi hellittää?

Rv 11+4
 
Mulla kanssa tuota hiilariummetusta ja pahoinvointia... En kyllä normaalistikaan voi syödä perunaa, bataattia tai maissia ilman parin päivän ummetusta, mutta nyt raskausaikana ei tunnu maha sietävän ollenkaan. Kaikki hiilaripitoisempi taas laukaisee pahoinvoinnin, yks päivä teki kamalasti mieli mehujäätä ja voi hemmetti sitä oloa sen jälkeen ja seurava päivä meni kans oksentaessa. Kun pitäytyy omassa normaaliruokavaliossa, niin maha toimii kohtuudella, mutta raskausaikana jo pienetkin muutokset saa mahan joko aivan jumiin (ja jumeja seuraa älytön pahoinvointi) tai sitten sekasin ja saa vessassa ravata. Pahin pahoinvointi on onneksi muuten jo helpottanut, että jos se sullakin Metsäläinen ois jo pahin takana :)

Warheart 13+5
 
LilMinni, ihan niskan ja hartioiden venyttelyä tarkoitin :)
Itsenikin pitäisi taas ryhdistäytyä ja lähteä salille tekemään kevyttä treeniä. Mulla on yläselkä kiero joten yläselän lihakset jumiutuvat todella helposti. Säännöllisellä salitreenillä ja selkäjumpalla oon saanu sen pidettyä aika hyvänä, mutta nyt alkuraskauden väsymyksen aikana en oo jaksanu tehdä mitään tuollaista. Nyt selkä on aika pahana taas ja olo on sen takia huono :( Muuten on kaikki oireet hävinny tai tosi lieviä enää.

11+1
 
Mulla kans välillä aivan järkyttävän kova päänsärky päällä. Luulen kyllä että omalla kohdallani kostautuu saman tien jos juo liian vähän..
 
Mulla on ollu koko raskaus melkoisen oireeton, siksepäilinki vahvasti et onko mahassa ketään tai että oisko menny jo alussa kesken mutta niin se sydän vaan sielä vahvasti sykki =) Nyt oli eilen iskiastyylistä kipuilua, se onneks yönaikana hellitti, tissit on tosi kippeet mutta pahastaolosta ei oo tarvinnu kärsiä =) Eikä ees kummosista mahan turvotuksista, niinku tuulimunassa mulla oli hirvee ilmapallo maha.

11+3
 
Mulla se eilinen kova päänsärky helpotti heti, kun pääsin illalla pötköttään sänkyyn. Hävis melkein samantien :)
Vatsa toimii aika vaihtelevasti. Joskus löysällä, joskus enempi ummetukseen kallistuvaa. Mutta hormonithan nyt tuntuu vaikuttavan kaikkeen..
Mulla on nyt myös alkanu ilmaantuun päiviä, millon ei oikeen suolaset (lämpimät tai kylmät) ruuat meinaa mennä alas. Nälättäis kyllä, mutta alkaa heti tökkiin. Vähän samantyyppistä oli ihan alkuraskaudessakin, mutta nyt alkoi taas. :o
 
LilMinni mulla on kans alkanu olee taas ruokahaluttomuutta. Nälkä kun on ja saa ruuan eteen, pari lusikallista ja ei tee enää mieli.. Pakko on ollut yrittää väkisin syödä, mutta en siitäkään huolimatta voi syödä saman kokoisia annoksia, kun ennen.

Vilijonkk4 14+0
 
Jes, tätä "raskausoiretta" on odotettu. Hiukset ei enää rasvoitu niin nopeasti. Ekassa raskaudessa pesin hiukset kerran viikossa muodon vuoksi, samaan tähdätään nytkin :).
 
Kuljen linja-autolla pitkästä aikaa ja en muistanukkaa miten iholle ihmiset voikaan tunkee.. Hyh ku mummot haisee pahalle ku ovat lätränneet kaiken maailman hajuvesiä! Ja heti ollaan puhumassa nuoresta ihmisestä pahaa, jos ei anna istuma paikkaa. Kyllä olen kohtelias vanhempia kohtaan, mutta kyllä minäki perhana vie saan joskus istua ja varsinki nyt ku on raskaana. Ei oo kauheen helppo seisoo pitkiä aikoja ku kusettaa ja sattuu selkään.
 
Ykäriina: mikä raskausoire toi tollanen on? :o
Mä en vois kuvitellakaan, että pesisin hiukseni vaan kerran viikossa. Mun on välttämätön pakko pestä parin päivän välein, muuten vois luulla että oon kaatanu pullollisen öljyä päähäni :D
 
Täällä käyty lääkärissä ja saatu 4vkon Omeprazol kuuri jo 6 viikkoa kestäneeseen jatkuvaan närästykseen.

Mikäköhän tässä kun tuntuu tulevan noi loppuajan vaivat, närästykset, jalkojen turvotukset, selkäkivut ym jo nyt alussa.

Mulla muutenkin taipumusta närästykseen...

Rv 12+5
 
Täällä alotettu työviikko oksentamalla ja ripuloimalla :/ ehin jo kuvitella että nää oireet on helpottamaan päin, mut eiiiiihh.. viikon oon ollu lomalla ja oireet väheni huomattavasti, tosin saatto johtua siitäki että aamulla sai kaikessa rauhassa heräillä ja vähitellen nousta ylös.. yök millä fiiliksellä ja oloilla täällä tapahtuu töihin paluu :/
Rv11+2
 
Mulla iski väsymyksen kaveriksi armoton ketutus! Ihan pikkuiset jututkin käy hermoille. Niin, minä olen meidän perheessä yleensä se, jolla on pitkät hermot ja joka rauhoittelee tuota miestä ja yrittää ymmärtää idiootteja.
 
Nepatti itte oon huomannu saman, tosin oon yhdistänyt sen ketutuksen siihen että se iskee tosi voimakkaasti kun oon väsyny, pahoinvoiva tai muuten vaan on tukala olla..
 
Mistä ootte saanut apua ummetukseen? Oon ajatellut, etten tulisi siitä koskaan kärsimään kroonisen suolistotulehduksen takia. Hieman outoo kun pariin päivään ei ole vatsa toiminut kunnolla, kun normaalisti saa istua vessassa useita kertoja päivässä. Oon ymmärtänyt, että ainakin jotkut apteekin valmisteet ei käy raskaana oleville... Ruokavaliolla on tietenkin suuri merkitys, mutta syötyä ei saa syömättömäksi :D
 
Mulla ainaki toimii rusinat :D Tuli aamulla kauhee himo ja vedin sen ison paketin kerralla ja kyllä aukes paska hanat muutaman tunnin päästä eikä nyt uskallaedes pierasta ku pelottaa että lurahtaa kakka housuun :D :D
 
Takaisin
Top