Raskausoireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on tänään vaivannut hirveä päänsärky. Luultavasti hormonaalista ja väsymystä.. Koko päässä jyskyttää ja silmiin särkee.
Mulla on kyllä nyt melkein päivittäin esiintyny päänsärkyä, joten siks kuvittelen olevan hormonaalista.
Oon menossa tiistaina neuvolalääkärin pakeille, niin ajattelin sillon mainita asiasta.
Särkylääkettä ei kaapista löydy, joten tiedättekö mitään muuta mikä vois helpottaa?
Rv 13+3
 
Minkälaista venyttelyä meinasit? Hartiaseudun vai mitä? Pää niin jumissa, ettei järki oikeen juokse :D
 
Tissiliivit kannattaa vaikka vaihtaa urheiluliiveihin jos omaa isot tissit. Itelläni huomasin et tissit alko painaa normaali liiveissä ja ne liivin olkaimet paino hartioita ja hartiat meni jumiin ja sitä kautta pää kipeeks. Ei oo ollu päänsärkyä sen jälkeen kun vaihoin. Sit kannattaa ihan rautalisää kokeilla, rautaa ei voi liikaa ottaa vaan elimistö ottaa sen minkä tarvii ja loppu poistuu paskana. :) Kannattaa juoda paljon vettä ja syödä säännöllisesti. Myös uni vaikuttaa. Siinäpä muutama mitä itelleni tuli mieleen :)
 
Mies on niin patalaiska hieroon, vaikka pyytäis.. Mutta ei sitä kyllä ehtiskään, kun kaks muuta naperoo pitää niin kiireisenä pitkin päivää.
Enkä nyt mitään jättisuuria tissejäkään (D-kuppi) omista omasta mielestäni.
Viime yönä ainakin nukuin ihan hyvin, mutta se unen määrä yössä, on lyhentynyt n. kahdella tunnilla tässä lähipäivinä. Syöminen ja juominen nyt on vähän mitä on, mutta en pelkästään senkään syyksi laittais.
Toisina päivinä särkee enemmän, ja toisina vähemmän jos edes ollenkaan.
 
Entäs jos kokeilisit sitä rautalisää? Ehdotin sitä myls silloin joskus tuolla elokuisissa kun yksi valitteli myös jatkuvaa kovaa päänsärkyä ja hän otti neuvosta vaarin. Tuli kertomaan, että päänsärky oli tipotiessään kun alko niitä ottaa. :)
 
En ajatellut ruveta rautalisää ottamaan, ennen kun hemoglobiini on liian matala.. En saa mitään pillereitä nieltyä, joten joutuisin vetelemään nestemäistä. Ja sekin litku on niin kamalan makuista, hyh hyh..!
 
Hei,
En tiedä onko tästä ollut jo puhetta, mutta kysyn silti: onko kenelläkään muulla vatsa löysällä? Siis välillä ummettaa ja välillä tulee sitten ihan varpusparvea. Maha ihan sekaisin ja kun on ummetus päällä, myös oksettaa. Mitä ihmettä tämä on? Heti jos syön vähänkin epäterveellisesti, hiilaripitoisesti, menee maha jumiin ja tulee myös paha olo. Ennen raskautta tällaista ei koskaan ollut. Jos syön terveellisesti, pitää juosta vessassa monta kertaa päivässä varpustelemassa ja vatsa on välillä ihan kipeä ennen helpostusta. Olen myös kokeillut maitohappobakteereja, mutta niistä ei ole ollut hyötyä.
 
Helmi mulla käyttäytyy maha ihan samalla tavalla. Just tuo että kun ummettaa niin on turvotukset ja ällötykset ja närästykset.. Sit mulla kans vääntää mahaa ennenkun paska lentää. Taitaa olla massut vähän sekasin hormooneista jne.. Pittää vaan yrittää löytää jotain sellasta mitä voi syödä. Ite otan ummetukseen niitä pussiluumuja ja se helpottaa ilman että mahaa vääntää ja paska lentää. Kiiveistä meni maha iiiihan sekasin. Mynthonit myös vähän auttaa ummetukseen.
 
Olenkin miettinyt, että hormooneista tämän täytyy johtua. Voisiko myös toivoa, että tämä menisi ohi jossain vaiheessa? Itsellä toinen lapsi tulossa, mutta ensimmäisen kohdalla en ainakaan muista samanlaista.
 
Voihan ne tasottua jossain vaiheessa. Vaikee sanoo kun kuitenki kaikki ollaan yksilöitä. :) Toivotaan parasta :)
 
Mulla on myös niin outoa tää mahan toiminta, välillä on niin ummetusta et tekee tosi kipeää ja oksettaa, kun taas välillä on niin löysällä et saa monta kertaa päivässä juosta vessassa ja tuntuu ettei meinaa edes ehtiä vessaan asti. Voi unelma sitä alkuraskautta kun maha toimi täydellisesti!
 
Takaisin
Top