Raskausoireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mie kävin tänään vuodon vuoksi ultrauksessa. Selvisi, että tuulimuna oli... :'( rv 11+0 ois ollu nyt.

Toivotaan, että muut saisivat vain hyviä uutisia!
 
Voimia Salamanterille <3

Täällä taas on pahoinvointi lähtenyt uuteen nousuun. Nälkä on koko ajan ja tekis mieli syödä mut ruoka tulee usein ylös jo parin minuutin päästä. Kaikki alkaa vähitellen ällöttää, päätä särkee jatkuvasti ja jatkuva nälkä tekee pahantuuliseks. Iltaisin on ollut aika paljon harjotussuppareita ja kipeitäkin juilintoja. Mutta ennen kaikkea, NÄLKÄ. Oikein itkettää kun tekis niin mieli syödä mut ei pysy sisällä...
 
TSC92 ootko muistanut juoda riittävästi? Mulla ainakin heti särkee todella kovasti päätä kun oon unohtanut juoda.

Mulla on tänään enemmän ja vähemmän tuo maha ja selkä kipuillut. Jotenkin saman tien ajattelen että nää on keskenmeno oireita kun edellisen kerran kipuili myös.. Vaikka voi ihan hyvin olla normi kasvukipuja.
 
Voi Salamanteri! :( Surullista. Itselläni vuosi sitten alkoi vuoto 10+0 ja se lisääntyi loppuviikkoa kohti, kunnes 10+6 tuli kaikki ulos, ja tuulimuna oli. Tiedän miten kamala kokemus se on. Mutta onneksi siitäkin selviää vähitellen ja uudelleen raskaaksi tulo on mahdollista. Itselleni oli tällä kertaa tosin vaan välttämätön se alkuraskauden ultra, että sain rauhan sen suhteen, ettei tällä kertaa ollut kyse tuulimunasta.
 
TSC92 liian vähäinen juominenkin voi aiheuttaa harjotussupistuksia, näin mulle terkka sano ku mainitsin supisteluista..
 
Mun päänsäryt aiheutuu suureksi osaksi aivojen rakenteesta, mulla on siis ollut näitä ihan pienestä lapsesta asti eikä ennen kunnon magneettikuvia löytynyt mitään syytä eikä mikään lääkkeet auta. Unenpuute ja fyysinen ponnistelu (niinkun vaikka oksentaminen) laukasee usein säryn.

Juonut oon huomattavasti enemmän kun yleensä. Oon normaalisti sellanen kameli etten kauheesti aamukahvin ja 1-2 maitolasillisen lisäks juo päivässä, paitsi töissä sitten menee 0,5 litraa tunnissa. Nyt menee nesteitä (vettä, mehua, maitoa, vissyä) reilut 2 litraa päivässä, ja enempään en oikein pysty kun sit tulee ylös. Mulla on joku jännä ominaisuus että jo parin vesilasillisen jälkeen mun mahasta alkaa kuuluun kauhee hölskyminen ihan kävellessäkin ja sit tulee huono olo. Mutta tosiaan oon nyt ja esikoisen kohdalla tsempannut nesteytyksen kanssa. Voihan se silti toki olla kun kroppa tarvii tavallista enemmän nestettä ja oksentelu kuivattaa :/
 
Onko teillä mitään fyysisiä kipuja? Mulla on ollut jo vuosia selän kanssa ongelmia (varsinkin töissä kipeytyy), mutta sen kanssa on ihan pärjänny. Nyt alkaa selkäkivut pahentumaan ja siihen päälle tullut iskiasvaivoja. Myös johonkin tonne kohdun alapuolelle? alkaa sattumaan, jos ei pääse lepäämään välillä. Olen töissä ravintolassa ja välillä päivän aikana käydään vain pikasesti syömässä, kun on niin kiire.
Olin lomalla pari viikkoa ja eilen tein ekan vuoron loman jälkeen ja olin todella poikki sekä henkisesti (väsymys alkoi painamaan), että fyysisesti, kun joka paikkaan sattui. Toivottavasti säryt ei ainakaan lisääntyisi, tykkään nimittäin ihan olla töissä...

Onko teillä ollut kipuja ja särkyjä jo heti 12 viikon jälkeen? Mistä tuntee, että pitäisi esimerkiksi jäädä sairaslomalle tai olla edes yhteydessä lääkäriin? Vapaapäivinä suurilta selkäkivuilta on vältytty, mutta alavatsaa nipistää välillä ihan kunnolla. Taitaa kyllä johtua siitä, että kohtu kasvaa?

Vilijonkk4 13+1
 
Täätä löytyy yksi selkäkipuinen! Ekassa raskaudessa oli kans sama, että jo jostain rv 6-7 alkoi iskiaskivut, kuten nyt tässäkin raskaudessa. Seisominen/istuminen pahentaa kipua ja jalka lähtee välillä alta kun niin kovasti sattuu. Liikunta auttaa ja lepääminen, lenkille lähtiessä saattaa olla, että meinaa jokaisella askeleella tipahtaa, mutta hetken kun reippaasti kävelee, niin kipu lakkaa. Sairaslomalle jouduin itse jäämään päiväkotihommista ekassa raskaudessa noiden selkäkipujen vuoksi, koska eihän siitä mitään tullut kun ei meinannut pystyssä pysyä. Jatkossa saikuttelut meni sitten pahoinvoinnin piikkiin... Se täytyy vaan omaa oloa ja jaksamista arvioida, että onko tarvetta sairaslomalle.

Selkäkipujen lisäksi melkoisen jäätävä pahoinvointi alkoi rv6 ja nyt vasta alkanut helpottaa. Kaikki vähänkin hiilaripitoinen pahensi oloa ja eihän tietenkään muuta tehnyt mieli... Turkkilainen jukurtti ja maito olleet sellaiset jotka menneet alas alusta asti ja tovin jopa pysyneet sisällä. Nyt ei tarvitse enää päivittäin oksentaa ja pahin etova olo on pari tuntia aamupalan jälkeen. Muistaa vaan litkiä vettä tarpeeksi, niin olo helpottaa, aluksi ei vettäkään voinut juoda kun aivan pieniä siemauksia.

Järkyttävä niskajumi ja päänsärky on vaivannut, tuskin suoraan raskausoireeksi luokiteltava, mutta pahoinvoinnista johtuen nukkuma-asennot olleet mitä on, niin ei ihme jos on niska jumissa!

Liitoskipuja tuntuu jo nyt, samoin oli edellisessä raskaudessa, että lähes alusta asti niistä sai kärsiä.

Maha alkanut mukavasti pyöristyä ja myös järkyttävä väsymys alkanut väistyä, jospa tästä raskaudesta uskaltaisi alkaa kohta jopa nauttimaan!

Warheart 13+0
 
Kävipä sitten tänään niin hienosti, että hampaasta irtosi pala, kun pureskelin purkkaa...! :o
Mä oon vielä niin hammaslääkärikammonen, ja nyt on sitten sinnekin mentävä.
No eipä siinä, viime kerrasta on aikaa vähän liiankin kauan, mutta nyt tarvis jostain kerätä rohkeutta..
 
LilMinni olen pahoillaan sun hampaasta! :D mullekkin tule aika suuhygienistille ja pelottaa ihan kauheasti mennä. Ei se itse hygienisti, vaan jos se löytää reikiä. Mulla kun ei niitä ole vielä ikinä ollut :o
 
Mielenkiinnolla odotan mitä hammaspesusta tulee.. Onneks löyty kaapista suuvettä, niin saa sitten purskutella, jos ei saa kunnolla harjattua..
 
Kannattaa muuten olla varovainen noiden suuvesien kanssa. Mulla nimittäin on yhtä suuvettä, jota mies sano ettei saa käyttää raskauden aikana koska imeytyy ikenistä verenkiertoon jotain mömmöö jonka nimee nyt en muista enää.
 
Ja mies siis farmaseutti. Tosin mun suuvesi on ihan apteekista. En tiedä miten on asian laita, jos on jostain normi kaupasta.
 
Wildside hyvä kun sanoit, pitääpä itsekin katsoa.

Lilminni :/ Tsemppiä hammaslääkäriin!
 
Täällä pahoinvointi loppui kaksi viikkoa sitten, kuinka ihana tunne se onkaan! Väsymys jatkuu mutta ihanaa kun kaikki ei haise eikä kuvota ja voi syödä muutakin kuin hedelmiä.
Eilen alkoi pissanpidätysongelmat, onko teillä samaa vaivaa? Olen jumpannut lantionpohjanlihaksia, toivottavasti se auttaa. Inhottavaa että housuihin lirahtaa kun nousee, nauraa tai aivastaa tai ihan muuten vaan. :D
Mutta raskaus on kuitenkin maailman parasta aikaa <3

rv12
 
Takaisin
Top