Raskausoireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ei pahoinvointi ota myöskään loppuakseen. Rv 11+1 ja oksentelua on pitkin päivää ja päätä särkenyt jo monta viikkoa päivittäin :/
 
Täälläkin myös ollut etenki iltapäivästä iltaan asti ihan hirvee päänsärky!
Ittellä ei aiemmin ole ollut matkapahoinvointia mutta nyt tullut raskauden myötä :/ onneksi veljeni melkein varmasti lupas tuoda mut savoon omalla autollaan tiistai iltana niin pystytään pysähtelemään jos mulla pahoinvointi yllättää kesken matkan :) lupas vielä jäähä meille vierailemaan pariksi päivää sitten :)

Ja ihan totta turisette että kyllä tämä kaikki "kärsimys" on sen arvoista jos sen pienen nyytin saa syliin sitten loppuvuodesta tai sitten tammikuun puolella <3
 
Mindis, kyllä luolaan mahtui ;-) Kunhan oot hajuton ja tuoksuton ni eiköhän se yhteiselo suju.

Täällä myös ollut herkästi päänsärkyä. Pari päivää sitten tuli koko ilta maattua horkassa sohvalla kun kaikki valo sattui ja päänsärky aiheutti jäätävän huonon olon. Ja ihan kirjaimellisesti jäätävän, koska palelin myös koko illan.
 
Itse kekkasin viime viikolla mistä mun joka iltanen päänsärky johtui. Mulla ku on jo luonnostaan F kupin tissit, niin tissiliiveissä alko tissit painaa niin paljon et hartiat meni jumiin. Se rintsikoiden olkain paino hartioita jne.. Vaihdoin urheiluliiveihin ja mies aukas hartiat hieromalla. Sen jälkeen ei oo tarvinnu särkylääkettä ku ei oo ollu kipee pää enää. Kehotan siis miettimään mistä pääkipu voisi johtua. Toki on mullaki vieläniitä särkyjä, mut täysin hormooniperästä eikä läheskään joka ilta oo enää.. Ja sit toinen mitä kannattaa kokeilla on rautalisä, joskus hemppa laskee sen verran et alkaa koskee päähän. Ja niitä rautatabletteja ei voi syödä liikaa. Oma kroppa ottaa siitä tabletista vain sen minkä tarvitsee ja loput poistuu kehosta. :)
 
Huh wildside, onneksi ei käynyt pahasti!

Mindis mulla kans toi autossa istuminen on todella paha. Perjantaina matkustin lähes koko matkan silmät kiinni, yrittäen nukkua kun oli niin huono olo. Eilen istuessa poikkeuksellisesti takapenkillä olin ihan hätää kärsimässä. Nyt olisi 3 viikkoa aikaa päästä tästä oireesta eroon, muuten tulee todella hankala ajomatka Pohjanmaalle ja siitä Norjaan.
 
Heikun hui!! En uskaltais lähtee kuvittelemaan automatkaa noi pitkälle ku norjaan!! :O tosin voihan se olla että hyvällä tuurilla ne matkapahoinvoinnit alkaa helpottaa kuukauden sisällä? Toivottavasti ainaki! :)
Meilläki jää tänä kesänä se tallinan reissu suosiolla väliin kun jotenkin luulen että laivassa tää pahoinvointi tulee olemaan vielä kauheampaa! :O

Wildis ittekki epäilen että ainakin osittain mun päänsärky johtuu siitä että mulla menee tosi herkästi niska/hartia/yläselkä jumiin! Onneks mies on innokas hieroja ;)
 
Mulla on nyt lisääntynyt ehkä menkkamaiset alavatsajuilinnat, ja välillä ne on ikävän tuntoisiakin. Välillä on ihan rauhallista, mutta aamuisin herätessä monesti tuntuu ikäviä juilintoja. Onko nämä nyt niitä kohdunkasvukipuja?

Myös niitä repäsytuntemuksia nivusissa on lisääntyvässä määrin viime päivinä. Sängyssä kääntyillessä ja ylös noustessa, niistäessä jne...

Eilen särki päätä, mutta en ottanut mitään lääkettä ja kipu oli mennyt nyt yön aikana ohi.

Mitäs vielä... Niin viime ja toissayönä oon herännyt aamuyöstä sillain, että en enää oo saanut 1-2h uudestaan unta. On tullu kauhee kuvotus ja eka yönä oli pakko syödä vähän, että kuvotukselta meni niska poikki. Tämmösiä täällä.

Ja se masu näkyy siis jo ulkopuolisillekin - ei pelkästään mulle. Nyt kauhistuttaa, kun viime torstaina tein töihin huonon asuvalinnan, sellainen mekko joka omasta mielestäni ehkä paljasti kumpuni, mutta ajattelin, että kuvittelen vain (!!!) eikä muut nää samaa. Masuni sai kuitenkin katseita jo torstaina osakseen. Kukaan ei ole töissä kehdannut kysyä. Ehkä kerron asiasta huomenna lähimmälle työparilleni... kun ei tätä enää voi kovin hyvin peitellä.

RV 10+4 :)
 
Täällä alkaa pahoinvointi sekä yleinen väsymys/haluttomuus pikkasen helpottaa.

Selvästi kuitenkin illalla tuleva pahoinvointi on sitä pahempaa mitä enemmän on päivän aikana syönyt. Niinä päivinä kun olen syönyt pieniä naposteluannoksia jogurttia, vispipuuroa, mehukeittoa, hedelmiä, tomaatteja, hapankorppuja ym. mitkä tällä hetkellä maistuvat, niin iltaisin ei tule kovin paha olo, mutta heti kun "ryhdistäydyn" ja teen jotain ihan kunnon lämmintä ruokaa, niin kyllä on hirveä olo illalla. Tällöinkin syön vain pienen annoksen, mutta jotenkin ei kuitenkaan tunnu sopivan elimistölle tämmöinen. Pahoinvointi alkaa yleensä väsymyksellä ja torkkumisella siinä viiden aikaan iltapäivästä ja sitten kun siitä horroksesta herää, niin olo on aivan kamala :hungover:

Eilen vielä pahimman pahoinvoinnin aikaan poika pissasi sohvalle, joten piti sitten sitä alkaa pesemään vaikka oksettikin :sad001

Ai niin, rv 11+6
 
Onko täällä muita, jotka joutuu yökkimään kesken hammaspesun?
Mulla on niin herkkä yökkimisrefleksi, että hyvin monesti rupeen kakomaan, kun pesen hampaita.
Sillon kun pahoinvointi vaivas vielä, niin se yökkääminen oikeestaan helpotti sitä pahaa oloa.
 
LilMinni, minä ilmottaudun!! Muuten ei oikeestaan oo pahoinvointi vaivannu enkä oo kertaakaan oksentanu, mut hampaiden pesu saa yökkörefleksin aikaan. :(
 
Tääl on ny pari tuntia ollu pientä vuotoa ja menkkamaista kipuilua :'( kauhee huoli. Päivystykseen eivät ottaneet, yksityiset kiinni. Huomenna aamulla soitto neuvolaan jos voivat kuunnella sydänääniä. Jos eivät niin sit yksityiselle ultrattavaksi. Toiv kaikki ois hyvin!!!

RV 10+6
 
Salamanteri : toiv. masussa on kaikkki hyvin ja vuoto ois ihan viatonta! Mulla nyt rv 10+4 ja kokoajan saa pelätä et vuoto taas alkaa kun viimeeksi alkoi rv 10+0 ja 10+4 verta sitten jo lorisikin pönttöön :( Ei todellakaan ole tarkoitus lisätä sun huolta mutta ymmärrän kyllä että pelottaa :( Huomenna mennään kuunteluttamaan sydänäänet, toivon että tälläkertaa ne kuuluis ja mahassa asustelis pieni papunen <3
 
Salamanteri, toivotaan, että kyse ei ole mistään vakavammasta. Tulehan tänään kertomaan, miten neuvolassa kävi.:Heartred
 
Salamanteri toivottavasti kaikki hyvin siellä ja pieni vaan ihan turhaan säikyttelee <3
 
Toivottavasti Salamanterilla kaikki hyvin!!

Mulla raskausoireet ovat olleet niin vähäisiä, että huolestuttaa, että onko masussa ketään. Aamupahoinvointia ei lainkaan, hieman vatsakipuja, hajuaisti hieman parantunut, mutta mitkään hajut ei aiheuta kuvotusta. Väsynyt olen, mutta toisaalta olen ollut jo pitkään ennen raskautta, joten se ei ole "uusi" oire.
Hampaiden pesu on aiheuttanut muutaman kerran yökkimistä.
Toisaalta varhaisultrassa näin kaverin ja kuulin sydänäänet, joten jatketaan uskomista. Perjantaina nt-ultra, joten eiköhän silloin asia varmistu.
Hämmentää, koska oma äiti on voinut todella pahoin jokaisen lapsen kohdalla kuukausia. Tiedän, että raskaudet on erilaisia, mutta kun olen äidin perinyt melkein kaikessa muussa, niin hassua että tämä on jäänyt kokonaan välistä. (En halua kuulostaa kiittämättömältä, on ihan mukava ettei tarvitse oksennella, mutta hämmentää vain.)
 
Nepatti mulla taas äidillä ei ole kummassakaan raskaudessa ollut yhtään mitään oireita mutta ittellä on tätä etovaa oloa, oksentelua, väsymystä, päänsärkyä jne. Että uskon että oireettomuudesta kannattaa vaan nauttia kun oot pienen jo ar-ultrassa nähny :)
 
Täällä on oireet ollut todella vähäisiä ja mietteet oli hyvin samanlaiset ennen nt ultraa kun sulla nepatti. Mutta perjantaina ultrassa oli kaikki hyvin, joten etköhän siäkin siellä pienen kunnossa nää :) Mulla myös oli tunne että maha ei oo kasvanut toviin ja siksi siellä ei ehkä kaikki oo hyvin, mutta onneksi tuokin oletus oli väärä :)
 
Toivottavasti olis salamanterilla kaikki hyvin..

Mulla kans tulee yökrefleksi hampaita pestessä, mutta mitä oon huomannu ittellä, nii mitä enemmän juon vettä aamusta, sitä suuremmalla varmuudella lentää oksu :/ ei kiva :(
 
Takaisin
Top