Raskausoireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos tsempeistä Äyriäinen,Nessu ja Esma <3 on lohduttavaa kuulla että muillakin hävinny välillä oireet ja silti palannu ja kaikki kunnossa <3
 
Voi kuinka huojentavaa lukea muiden vaihtelevista oireista, täällä sama juttu. Mitään voimakkaita oireita ei vaan ole ollut alun alkaenkaan. Viimeksi tiesin raskaudesta jo ennen testiä, kun rinnat oli oikeasti niin kipeät että suihkussa käyminen sattui. Kyllä se siitä sitten helpotti, mutta ainoat raskausarvetkin tulivat rintoihin. Nytkin luulin arvaavani raskauden etukäteen juuri kipeistä rinnoista, mutta pientä kihelmöintiä on ilmennyt vasta tänään jo useamman päivän testin jälkeen. Runsas valkovuoto ja joku pieni aavistus sai tekemään ekan testin.
Närästys kyllä taitaa alkaa taas heti alusta lähtien.

Täällä saadaan sentään hermoilla yhdessä, kun pieni epävarmuus kuuluu tähän alkuu. Mies vaan ihmettelee kun vuorotellen suunnittelen elämää uuden vauvan kanssa ja epäilen olenko edes raskaana.
 
Täällä ollut viime päivinä ihan järkyttävää pahoinvointia ja viikkoja siis vasta 5+3..
 
Munkin vähäiset oireet on kadonnut, mutta jotenkin varmempi olo raskaudesta silti.
 
Mulla oli esikoisen raskaus todella oireeton, tissit oli kipeät ja nälkä mutta muuta mulla ei koko raskausaikana ollutkaan :) Eli ei se oireettomuus aina huono juttu ole.

Nyt sitten mulla onkin ihan kamala närästys! Poikaa odottaessa ei närästänyt koskaan, tämä alko jo viikko sitten ja nyt vasta 3+6. YYH. Kamala nälkä on myös, voisin vaan syödä ja syödä mikä onkin erittäin hyvä yhdistelmä tuon närästyksen kanssa :D
 
Itsellä viime raskaudessa ei oireita olllut, muuta kun loppuraskaudesta nivuset kipeät. Hyvin sujui koko raskaus ja niin näyttää tämäkin menevän, ainakin tähän asti oireettomasti 5+6 :) joten huolet pois, ei aina tarkoita pahaa jollei oireita koko ajan ole, helpompihan se on itellekin olla :) Itekin mietin aina esikoista odottaessa, että näinköhän siellä edes mitään on, mutta onneks täällä on tätä tukea ja erilaisia kokemuksia :)
 
Minulla on viikkoja kasassa tällä hetkellä 5+0 ja voin valehtelematta sanoa kärsineeni päivittäisestä pahoinvoinnista viimeiset kolme viikkoa eli ovulaatiosta asti. Lisäksi on ollut jonkin verran mahan nippailua. Plussasin perjantaina ja samana päivänä alkoi verinen vuoto, vähän niin kuin menkoissa, mutta se tyrehtyi heti lauantaina. Olen lukenut jostakin, että voi olla alkuraskaudessa ihan normaaliakin tuollainen.

Ja mitähän muuta? Tanssiharkoissa alkaa aina kummasti turvottaa vatsaa. Ei kärsi paljon hyppyjä tehdä, kun sattuu ja tulee niin paha olo. : D
 
Jostakin syystä en nyt saa muokattua tuota edellistä viestiä, mutta yhtenä oireena ehdottomasti järjetön väsymys, josta huolimatta en silti saa iltaisin unta. Aamulla kyllä nukuttaisi vaikka miten pitkään. : D Ja vaikka nukkuisi tarpeeksi niin silti väsyttää.
 
Muokattu viimeksi:
Epäillystä.. vessassa käynyt useammin.Väsynyt.menkkamaiset jomotukset. Iltapäivällä tein varsin skaupan testiliuskalla testin ja näytti plussaa.aamulla uus testi kehiin.huomenna pitäis menkat alkaa. Muita oireita ei
 
Alaselkää juilii. Ja tuntuu et esikoista odotan kun viimeksi ollut raskaana on siitä useampi vuosi. En muista yhtään oireita.
 
Itsellä ei juurikaan oireita :) alavatsaa ja selkää vähän juilii mutta muuten normaali olo :3
Niin joo moten saatoin unohtaa tämän järkyttävän tissien arkuuden ja paisumisen :D ihan vain viikossa kasvanu kikit varmaan koolla :0
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli pari päivää karseet "menkkakivut" ja paha olo...onko muilla ollut alavatsakipuja? Muistaakseni tälläistä ei ollut ekassa raskaudessa..
 
Täällä niin hirveitä alavatsakipuja ollut tänää et pelännyt koko päivän et tuleeko tääki kesken..
 
Olo on ihan jees. Alaselkää ja nivusia sattunut ja mahaa. Vessassa juossut kun tuntuu et housuun tulee.mutta ei. En yhtään muista miten aiemmissa ollut..
 
Viikonlopun aikana oireet ovat lievää pahoinvointia lukuunottamatta kadonneet. Myös rusehtava vuoto jatkui tänään ja hieman alkanut pelottaa, jos meneekin kesken... Pitänee vain toivoa parasta.
 
Viikon verran heräsin joka yö 1-2 välillä järkyttävään "menkkakipuun" mutta sillon en vielä älynnyt että raskaudesta kysymys.

Nyt pari yötä oon saanut nukka mutta väsyttäis myös päivällä aivan vietävästi, mielenkiinnolla odotan huomista työmpäivää.

Jos syömis välit on virunut liian pitkiks ni sitten on ollut havaittavissa etovaa oloa. Vessassakin oon ravannut ihan kiitettävää tahtia...
 
melko oireetontakin täälläkin, pieniä mahakramppeja huomannu jos jotain rivakammin tekee, ja yhtenä aamuna ollu etova olo mikä sit meni ohi limsahörpyllä(joo, tiedän ei kovin terveellistä :grin)
 
Viime viikolla oli vielä menkkamaisia kipuja, ei ole enää. Pahoinvointia mutta kaikki pysyy vielä sisällä. Ruokahalu kasvanut. Ei tee mieli syödä mitään makeaa eikä rasvaista. Hieman turvotusta. Heräilen yöllä helpommin. Rinnoissa ei ole tällä kertaa mitään tuntemuksia, mutta se johtuu aika varmasti imetyksestä.
 
Oireet kadonnu varmaa viikko sitten eikä uusia oireita ole tullut tilalle..
 
Takaisin
Top