Raskausoireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niinpä, en voi sanoa kokemuksesta mutta vierestä olen nähnyt, kuinka kamala se äidin tuska voi olla. Toivottavasti teidän ei enää ikinä tarvitse kokea sellaista!
 
Kysyin muuten ultrassa lääkäriltä (joka oli sama ku ultraili meidän neitiä ja hois sen sektion), et voiko äiti raskausoireillaan reagoida sikiön sairauteen, ni kuulemma voi. Puhu mirror effect:istä. Mulla siis oli mitä kummallisempia ja tosi voimakkaita oireita aina sektioon asti.
Toi ehkä vähän lohdutti, vaiks lekuri sano, et mm. turvotus voi viitata siihen, enkä mä oo ikinä ollu raskauksista tippaakaan turvoksissa.
 
Meillä osallistutaan seulontaan, mutta lähinnä ajatuksella että jos jotain todetaan niin siihen voi "valmistautua". Kokemusta erityislasten kanssa työskentelystä on ja keskeytys ei tulisi omalla kohdalla kyseeseen missään nimessä. Mutta kaikilla on oma kantansa :)
 
Tänään tuossa kaverin kanssa jutellessa hoksasin että mulla on iltasin aina alkanut alavatsaa/kohdun seutua nipistelemään.. kaveri tokas että hänellä oli myös raskaana iltaisin aivan samanlainen meininki massulla siinä raskaudessa joka meni loppuun asti.. eli aika rauhallisin mielin täs nyt koittaa oppia nauttimaan näistä uusista tuntemuksista :)
 
Onko kellään virtsatieongelmia? Mulla on välillä ollu lievää paineen tunnetta joka mennyt karpalomehulla ohi, nyt tuntuu et pahenee. Ei siis satu pissillä käynti tai mitään, mutta tosi inhottavaa paineen tunnetta rakossa ja tuntuu että vaikka juon kauheasti niin tarvii tosi harvoin käydä pissillä. Ja jää semmone inha tunne! Onkohan siellä joku tulehdus vai mikä ihme tää on.. :(
 
Kannattaa Pauliina käydä otattamassa pissakoe, ettei oo virtsatientulehdusta. Mulla ei nyt ensimmäisessä keskenmenneessä raskaudessa eikä sen jälkeen ole ollut tulehdusta, mutta sitä ennen kärsin virtsatietulhduksista 1-2 krt vuodessa. Se on tosi ikävä vaiva ja jos ei sitä hoida ja se pahenee, niin se voi olla vaarallista. Että suosittelen tutkituttamaan asian pikimmiten. :)
 
Täällä ollaan varhaisaamiaisella, kun heräsin ja huono olohan se tuppasi olemaan... Onneks pääsee vielä takaisin ihaniin vällyihin nukkumaan!
 
Wildside itte ihan aloin säikkymään tuossa ensin niitä iltaisia nipistelyitä kun oli niin uus juttu, mutta eilen osasin jo alkaa nauttimaan niistä koska sitten ainakin tunnen että siellä jotain tapahtuu vaikka oiskin muuten oireeton päivä :)
Tosin nykysin mun etova olo painottuu vaan iltaan. Uutena on tullut ummetus! Eli vasta kun se kakka lensi ympäriinsä kaaressa koko ajan niin nyt ei pariin päivään ole tullut. Eli tänään kiiwi kaupoille :'D
 
Joo täytyy varmaan alkuviikosta käydä. Tää on vaan niin ristiriitaista kun nyt aamulla ei ole mitään ongelmia.. Painottuu enemmän aina iltaan. Mutta eipä siinä mitään häviä jos käy testaa, päinvastoin saa selvyyden asiaan :)
Täällä on lähes oireetonta, turvotusta lukuunottamatta.. Huomenna onneks ultra niin ei tarvii kauan enää miettiä onko siellä mitään elävää :)
 
Itsekkin ekassa raskaudessa säikähdin noita nipistelyjä, mut nyt niistä nauttiin kun tietää että pikkunen raivaa vain tilaa. :) Mulla myös alkanu ummetus kun alkuun suoli toimi niin hyvin. Tääkin on ärsyttävää kun suoleen kertyy tavaraa niin mulla se painaa jonkinverran kohtua ja kohtu kipeytyy. :(
 
Pauliina ihana kun jo huomenna pääset ultraan tiirailemaan pikkuista :)

Wildside joo yöt on etenkin mulla tosi hankalia kun mahassa vääntää ja turvottaa niin pirusti että pitää oikeen koittaa ängetä että sais ees pierua ilmoille :/ ja sit kun se pieru tulee niin se ei ole mikään pieni söpö lähes äänetön piuu vaan koko sänkyä järisyttävä pitkä pommitus! :O
 
Mulla oli alkuraskaus jatkuvasti ummetusta, helpotti vasta siinä viikolla 10-11.. Se oli kyllä tuskallista kun maha niin kipeäkin siitä että tuntuu että se räjähtää! Olitko se just mindiS sinä joka annoit vinkin kiiveistä, niitä aloin syömään niin tiedä oliko yhteydessä siihen mut nyt maha toimii suht hyvin! :)
 
Mulla nipistelyt ja jomotukset ovat repäisykipuja lukuun ottamatta lähes loppuneet, mutta toki mulla on jo neljäs lapsi tulossa ja kudokset venyneet jo moneen kertaan. Mahakin on nyt kunnolla tupsahtanut esiin, ja kaivoin äitiysfarkut esiin.

Välillä on huonon olon suhteen helpompia päiviä, mutta tänään taas etoo. Äsken meidän taaperolla tuli kakka lattialle eikä puhettakaan, että olisin voinut sen siivota. Mies joutui siis siivoushommiin.

Nälkä on aivan jatkuva seuralaiseni. Luulen sen johtuvan siitä, että bmi oli lähtötilanteessa 18,5 ja iso osa elopainosta lihasta, joten elimistö yrittää nyt saada ravintoa riittävästi. Liikun myös huomattavan paljon.

Pari viikkoa nt-ultraan. Menisipä aika äkkiä.

10+2
 
Pauliina minähän se :) ittekkin siksi suuntaan tänään ostamaan sankollisen kiiwejä :'D söitkö sen kaks kiiwiä aina vai riittikö yks? Ja tosi hyvä jos auttoi ne kiiwit :)
 
Mulla viime sunnuntaina alko kesken rauhallisen kävelyn vääntään aina välillä mahaa ihan hullusti. Hyvä kun kerkisin kotiin ja ihan vesiripuli. Suoli varmasti tuli tyhjäksi. Semmoisella voimalla tyhjeni, että tuntui että munasarjat repiää! Mutta tuon jälkeen mulla menikin neljättä päivää, ettei tarvinnut kakkosasiaa yrittääkään ja olo oli ihan karsee. Maha pinkee ja kiree niin, että kipeetä teki. Nyt se on taas sitten toiminu päivittäin joskin kovalla linljalla mennään..

Mullakin on huomenna illalla ultra! Voi kun jännittää...

Menin tosiaan nukkumaan vielä varhaisaamiaiseni jlkn, mutta huono olo vähän seuraili ja melko pintapuolista unta. Äsken pakotin itteni ulos kävelylle koirien kans. Mua väsyttää aivan järjettömästi. Aivojen käskyt ei mee perille lihaksille... Taitaa mennä huiliessa tää päivä.
 
Mulla oli myös joskus viikon alussa, tosin heti aamusta niin maha ihan ripulilla! Huh, sekään ei kyllä ollut se mukavin vaihtoehto kun joutu ryntäilee vessaan..
Ihanaa et on muitakin jolla huomenna ultra!! Toivottavasti on kaikille mukavia näkymiä ❤️ Onko sulla metsäläinen jo nt-ultra?
Ja mindiS: noniin kiitos sinulle! Minä söin vaan yhden kiivin ja tuntu sekin jo hyvin auttavan :)
 
Pitänee itekki kokeilla noita kiiwejä, pitää mies passittaa tänään kauppaan :) Itse valvoin kolmeen asti yöllä kun oli ne serkun tuparit ja halusin antaa miehenkin pitää hauskaa pitkästä aikaa. Hän todella harvoin on viihteellä ja usein ei haluakkaan lähtee mun viereltä mihinkään. Annoin nyt sitten luvan kun kerran on vielä mahdollisuus ja nyt se potee pientä krapulaa tossa vieressä :D Noh meitä on kaksi :D Unirytmi päin prinkkalaa ja väsyttää niin perhanasti plus vielä tämä ummetus kun koko ajan on olo, että jotain tulee mut ei sitten tulekkaan.. Mulla myös pierut ei oo enää todellakaan mitään hiljasia vaan kovaäänisiä ja helvetin haisevia :D No ite saan aina hitonmoiset naurut, jos jotain hyvää pitää ettiä :D
 
Takaisin
Top