Raskausoireet

sain ajan lääkärille ja kaikki oli onneksi hyvin :Heartred:love7 hoitaja oli nuori nainen ja hyvin asiallinen :) kertoi että raskauden alussa keltarauhashormooni saattaa vielä yrittää valekuukautisia tehdä mutta se vähenee raskauden loppua kohden :) katsottiin vielä ultralla ja siellähän se oli ihan oikeassa paikassa ja sydän löi :D näytti pienenltä makaronilta kun vielä näin alussa raskaus on :Heartred papa näyte saatiin samalla otettua kun kohdun suu oli hyvin auki eikä istukka ollut edessä :) toivottavasti lumikatriina menee kaikki hyvin ja saat mielenrauhan kun pääset neuvolassa käymään :) onnea muillekkin odottajille :happy093
 
Täällä tais olla painosta puhetta ja en itte oo ees uskaltanu käyä puntarilla :D saan kuitenki neuvolassa varmaan kuulla kahen viikon päästä tästä mun painosta että ku on tosissaa se kolme kiloo yli ihannepainon. Saas nähä mitä se puntari sillon kahen viikon päästä näyttää :D
 
Viljonkka kyselit painosta! Mä pääsin käymään eilen vaa'alla kun ei kotona ole, ja multa oli kans nyt kahden viikon takaisesta ekasta neuvolakäynnistä tippunu reipas 3kg ja jo siellä neuvolassa yllätyin painoa joka oli pari kg vähemmän kun itse ajattelin. Mulla kyllä jatkuu edelleen tää kauhea oksentelu, et tiedän kyllä mistä johtuu ja mullakin on kyllä varaa tippua mut kyllä silti vähän mietin et mihin asti se on turvallista....?
 
Lumikatariina Anteeksi❤ En halunnut loukata. Ja mistä tietää vaikka itekki oisin samassa tilanteessa antanut pullon. 1v8kk ikäsellä kuitenki omaa tahtoa löytyy ja se osataan näyttää.. Mulla on noi vierotettavat ollu pienempiä nii ei oo kokemusta yli 11kuisen imettämisestä. Mutta tärkeintä että teillä voi perhe hyvin, pullo ei tosiaan ole maailmanloppu :) Ja hyvä että huoli pullon tissin sijaan, se on jo paljon varmasti sun omien tuntemusten kannalta..
 
Darkminttu, se oli tosiaan omien tuntemusteni kannalta hyvä juttu, että pullo kelpasi ilman huutoa. En olisi halunnut tehdä huutovieroitusta, niin nyt ei sitten tarvitse. Tuo on niin totta, että vajaa parivuotiaalla tahtoa on jo niin hirveän paljon ja uhmaa pukkaa jo päälle. Mutta ehkä tämä on hyvä näin: tyttö pääsi rinnasta hyvissä ajoin ennen seuraavaa asiakasta. Kahden edellisen kanssa ei ole ollut tätä, vaan hädin tuskin sain imetettyä heidät puolen vuoden ikään, kun koko ajan oli vaikka minkämoista rintaraivaria. Lopulta imetin keskimmäistämme pimeässä kylpyhuoneessa edestakaisin kävellen. Edes pesukoneen valo ei saanut palaa ja jos liike lakkasi, alkoi silmitön huuto. Kaikkea nuo minityypit kehittävätkin!

Älä sinä missään nimessä murehdi yhtään tuota asiaa, kun pahoitin mieleni. Asia on nyt ohi ja ihana jakaa kokemuksia kanssasi :Heartred
 
Sais kyllä alkaa helpottamaan tää olo.. En oo uskaltanut käydä edes vaa'alla. Pelottaa miten paino noussut kun koko ajan pakko syödä jotain.

Tänä aamuna herätessä selkä olo todella puutunut ja vessaravaaminen raivostuttaa.

Huomenna olisi eka neuvola :)

8+1
 
Heikun: et ole sitten ainoa suursyömäri :D

Tuli omasta neuvolareissusta mieleen, kun luettelin muutaman raskausoireen terkkarille, niin hän siellä heti tokaisi, että ollaanko tyttöä harjoiteltu, kun meillä on ennestään kaksi poikaa :D yllätys olisikin melkoinen, jos tulisi tyttö tällä kertaa! :)
 
Sarina, mulla laski esikoista odottaessa paino viikolle 20 asti mut vauva kasvoi silti normaalisti, siitä sitten se paino kääntyikin nousuun ja ehdin seuraavien 20 viikon aikana kerätä 10 kiloa lähtöpainon päälle :)
 
Aina välillä luulen että pahoinvointi on menny ohitse kun rupeaa olemaan jo paree olo.. No tänä aamuna kerkes tulla Aamupalat ylös ennenku ehdin kissaa sanoa.. Hmh. Saa nähdä millainen työpäivä edessä :/ muutenki tuntuu ettei töissä enää oikein huumori riitä.. Eilen jouduin tehdä yksin aika paljon kun työpari teki kaikkea muuta.. Osasto on hoiva vuode tasoa..
9+6?
 
Täällä kans paino tippunut muutaman kilon tässä parin viikon aikana. En oo oksentanut kertaakaan, mutta äklöoloa ja vatsanväänteitä sekä ripulointia on ollut. Oon 158cm mittanen ja paino on ollut siinä 63 tietämillä ennen raskautta. Tänä aamuna vaaka näytti 60,2. Oon aina ollut kova syömään herkkuja (karkkia, pullaa, jäätelöö) ja nyt ei mitkään makeat maistu, siinä lienee syy painonputoamiseen. Syön kyllä mielestäni riittävästi, vähän pienempiä annoskokoja kylläkin ettei tulis niin paha olo.
 
Tääl on ollu paripäivää oireetonta ja tänäänki syön samaa aamupalaa mitä en oo voinu syyä koko raskausaikana mitä yleensä syön aina. Alaselkä on nii jumissa ja kipee ku voi vaan olla. Pelottaa tää oireiden loppuminen, päivällä eka neuvola.. Mut enpä mä siellä viisastu yhtään :/ Ei tääl oo ultraa ja mun ultra-aikaki on ties millon.. :/
 
Darkminttu, täälläkin ollu oireetonta jo muutaman päivän. Rinnat vähän arat mut muuten ei mitään. Ar-ultra olis keskiviikkona ja sinne oon menossa hieman pelonsekaisin tuntein. Ei kuitenkaan lannistuta nyt, me kuulutaan niihin joilla oireet on tosi vähäiset?! :)

7+2
 
Mulla on myös melkosesti oireet vähentyneet, mutta toki jotain vielä on. Rinnat hiukan kipeät ja turvonneet. Tänään tuntunut jonkun verran kasvukipujakin, tai jotain muuta vastaavaa paineenomaista tunnetta. Edelleen väsynkin tosi helposti.
Nt-ultraan meen vähän reilun kahden viikon päästä, sillon viikkoja tasan 12.
Tänään rv 9+5.
 
Täällä on näitä "krapula-aamuja" (ílman päänsärkyä kylläkin) on ollut jo ihan kiitettävästi. Oksennusta ei onneksi ole vielä tullut mutta, olo on muutoin hyvin samantyylinen kun kunnon bileillan jäljiltä.

Onko teillä muilla vatsalla paineen tunnetta? Esim. itse en voi oikein enää kyykkiä tai kumartua kunnolla, muutoin tulee mahan päälle sellainen paine ja siitä seuraa huonoa oloa. Ja myöskään mitään muutakaan painetta ei vatsa siedä (nojailua esim. pöytää vasten, vyörärön on oltava joko tissien alla tai ihan vesirajalla..)

Ja selällään ei oikein ole enää hyvä, tykkään esim. saunassa maata selälläni peppu kiinni saunan seinässä jalat kohti kattoa, mutta nyt ei oikein sekään tunnu hyvältä. Hetken pystyy olemaan, mutta sitten alkaa tuntumaan vatsan aluella huonolta.

Ja sen olen huomannut että jotenkin käsi/kädet on jatkuvasti mahan päällä, välillä päällä, välillä siellä alavatsalla "kannattelemassa" tuota kumpua. Ja se tuntuu hyvältä, siis vähän esim. kädellä nostaa mahaa ylöspäin.

Minulla on tuota ylimääräistä tuossa vatsalla ja sitten kun siihen päälle turvotus niin näytän ihan siltä että oisin pidemmälläkin raskaana. Saa jo hieman töihin miettiä millaista vaatetta laittaa päälle.

Nyt siis 7+1, mutta laskeskelin että voisi myös olla hyvällä tuurilla jo 7+6 sillä ovulaationi saattoi tulla hieman aikasessa, mutta mennään tuolla 7+1 jokapauksessa eteenpäin.
 
Joku tuolla ihan viestiketjun alkupäässä mainitsi sydämen tykytyksen. Onko siis kellään sellaista? Itse olen miettinyt, että pitääkö soittaa lääkäriin ja kysyä vai odottelenko ensi viikon neuvolaan. Parin minuutin välein sydän jysäyttää normaalia kovemmin, todella inhottava tunne.
 
Mulla oli tollasia oireita viime kesänä ja kävin ekg:ssäkin mutta syy oli vain nestehukka. Jos ne menee pahaks ja sua pelottaa ni soita lääkäriin jo nyt. Mutta jos on ohi meneviä eikä aiheuta kipua tai ahdistusta rinnassa niin odottelisin neuvolaan (mulla niin usein erilaisia sydänoireita et siks uskaltaisin odottaa mut jos vähääkään epäilyttää ni lääkäriin )
 
Ei ne aiheuta kipua eikä muuten ahdistakaan, kuin vaan sen hetken kun muljahtaa. Äsken kävin kävelyllä koirien kanssa ja huomaan, että muljahtelee hieman reippaammassa liikkeessä tiuhemmin. Nyt levossa ei tule kuin silloin tällöin. Välillä sitä jää miettimään, että joko nyt tämän ikäsenä ylipaino aiheuttaa sydänoireita. Veikkaampa, että odottelen neuvolaan kun ei nuo nyt mitenkään pahemmin pelkoa aiheuta.
 
Mulla kans välillä tuntuu noita muljahteluja, mitä lie rytmihäiriöitä.

Nyt hittoon tää pahoinvointi! Tyttö ihan ihmeessä ja huolissaan kun puhisen ruokapöydässä ja ravaan vessaan kun ei tiedä tuleeko ylös vai ei. "Äitillä on varmaan oksennustauti, pitääköhän äitin mennä lääkäriin?"

Tänään on rinnat tuntunut selkeästi kipeiltä, tää on mahtava fiilis kun tissit on kuin milläkin p*rnotähdellä :D
 
Takaisin
Top