Raskausoireet

Päivä päivältä tuntuu, että entistä enempi kuvottaa. Onneksi tämä on ohimenevää eikä jää loppuelämäks.

MindiS eilen tein itelleni jauhelihakastiketta pottujen kans. Eilen se oli ihan ok, mutta tänään kun sitä oli eväänä töissä, niin hyi olkoon! Närästää täällä myös. Ihmettää, että mikä näin varhaisessa vaiheessa oikeen närästää?

Minä olen tehnyt vatsoja. Alkuraskaudessa lienee ok, istumaannousuja ei suositella ainakaan myöhemmässä vaiheessa. Kannattaa kuunnella mitä oma kroppa kertoo.

Mulla on menkkamaisia tuntemuksia, tasaisempaa juilimista, repäisyjä mahan alueella. Ja mahaa ei pysty vetään sisäänpäin...
 
Tää päikkäreiden jälkeinen olo on kans aika raikas. Kuvottaa, olo on ku krapulassa tai kuumeessa eikä millään jaksais nousta. Päikkärit on silti pakolliset :)

Huomasin eilen, että toissapäivänä tehty ja silloin hyvälle maistunut pizza oli eilen ihan järkyttävän kamala ajatuskin. Sen sijaan aloin himoita kalapuikkoja :D Niitä mä sitten läksin hakemaan...paljon!! Mies sai syödä pizzaa. Lisäks se hiton Hesen kanahampurilainen pyöri munkin ajatuksissa sydämenmuotosessa kuplassa :D
 
Metsäläinen helpottava kuulla että sielläkin juilimisia ja repäisyjä! Ja kiitos vahvistuksesta että vatsoja voi tehdä vielä tässä vaiheessa raskautta! :) hahhaa joo mua etoi jo eilen se jauhelihakastikkeen haju ja jatkuu edelleen. Mies raukka kun saa varmaan loppu viikon syyä pelkkää jauhelihakastiketta :'D

Anannaa mulla himottanut mäkkärin juustoburgeri, valkosipulimajoneesi ja ranut. Tänään kun niitä sain niin voi sitä kuolan ja ilon määrää :'D
 
Tiiättäkö miten pahalle marinetti haisee.. Hyiyök..
Mä alan olla sitä mieltä et meijän imetykset taitaa olla pikkuhiljaa lopussa. Tänäyönä jätetään yösyötöt ja saa nähä millon loppuu kokonaan.. Sattuu nii paljon ja sit toi kohta 11kuinen ei yhtään helpota asiaa repimällä ja tappelemalla tissin kans syödessään.. Kovempi itku on syönnin jälkeen ku ennen syöntii.. Herun vissii liian hitaasti nii neiti ei tykkää.. Raukka äitin vauva❤
 
Miten usein/harvoin teillä tuntuu noita kohdun kasvukipuja? Siis niitä venymiskipuja..

Mulla tuntuu melko harvoin, ehkä kerran viikossa, jos ihan sillonkaan.
Mieli tekee taas kepposia että onko pikkunen enää elossa, kun tuntuu ettei niitä kipuja oo ollut nyt vähään aikaan.
Myös rintojen kipuilu on hellittänyt.
Yököttää kyllä silti välillä, mutta ei vaan nyt tunnu siltä, että kaikki olis ok. Ekaan ultraan vielä tasan 3 viikkoo, että sinnekin on vielä aikaa. Mutta huomenna puolestaan ekaan neuvolaan :)
Rv 9+0
 
LiMinni, mulla tuntuu kyllä ihan joka päivä. Ei mitään kovia mutta juilii vähän. Muutamia vihlaisujakin on tullut jos on tehnyt jotain, esim just sitonut kengännauhoja.
 
Lilminni, mullakaan ei tunnu kovin paljoa niitä kohdun kipuja. Tosin mulla on edelleen niin paha olo kokoajan et sekin voi olla syynä etten oo edes keskittynyt. Oon huomannu et ehkä 2-3 kertaa viikossa iltasin etenkin vähän juilii ja jomottelee eikä pelkästään alvatsaa vaan myös alaselkää. Kaipa sielä jotain tapahtuu :)
 
Joo samat sanat ku sarinalla! Illalla sit alkaa juilimaan selkää ja alamahaa. Päivisin nykysin nii pahaolo että en huomaa varmaan mitään muuta :D
 
Mulla ei oo selkä enää oireillut. Toissayönä puutui lonkka, kun olin nukkunut kyljellään pitkään.

Tää koko aikainen nälkä ei oo kyllä yhtään kivaa. Heti syömästä päästyä alkaa jo melkein miettiä että mitähän söisi seuraavaksi.

Lilminni mulla ei oo vähään aikaan tuntunut kohdussa mitään tuntemuksia, tissitkin aristaa edelleen melko vähän. Täällä kans pelon sekaisin tuntein mennään, että onhan kaikki hyvin.
 
Heikun: Mullaki samanlainen fiilis tuon ruuan suhteen. Ärsyttää todella ja kun ei keksi enää mitään syötävää. Sit pitäis olla jotain täyttävää ja pitkään nälkää pitävää mut ei mikään kestä mahassa niin pitkään... Eilen söin jäätelöö närästykseen ja hallelujaa miten ihanasti se autto. Kaikki kylmät ruuat on tosi jees.. :)
 
Mulla on kans ihan päivittäin noita kohdun kasvukipuja. Päivällä tosin niin pahaolo, etten oo noteerannu, mut kunhan pahaolo helpottaa niin nipistelytkin alkaa. :)

Rv 7+jotain
 
Mulla nuo kivut ovat alkaneet vähentyä ja loppua lähes kokonaan. Ensiviikkoina oli tiuhaan, nyt ei enää. Gyne sanoi, ettei moisesta tarvitse huolehtia. Joillakin niitä ei ole ollenkaan, toisilla vähemmän, toisilla enemmän.

8+1
 
Mulla on nuo mahatuntemukset sellaisia menkkamaisia ja tuntuu myös alaselän puolella. Onko teillä muilla näät tuntemukset menkkamaisia vai jotenkin erilaisia?
 
Menkkamaisia täälläkin. Mut myös sellasta pientä nipistelyä ja "kuplintaa" ja vihlomista.. Mulla ei alaselässä asti koskaan oo tuntunu noi menkkamaiset kivut.. Noi menkkamaiset on sellasia toispuoleisia aikalailla, mulla tuntuu oikeella puolella kun oikeelta irtos munasoluki.

Täällä on alkanu pahoinvointi helpottaa. Tänään on ollut tosi hyvä päivä ja toivottavasti perjantaina pääsee takas arjesta kiinni ku saikku loppuu. Siitä ei ookkaan pitkään enää ku seuraava ultra on, jossa toivottavasti pieni vielä matkassa. :)
 
Mulla ei ole menkkojen aikaan oikeestaan mitään sen kummempia tuntemuksia massussa joten nyt en osaa sanoa että onko nämä nipistelyt ja kuplimiset menkkamaisia vai ei.. mutta aika jänniä ne on :)
 
Mietin että vaikuttaako se mitään niiden kasvukipujen tuntumiseen, että monesko lapsi on tuloillaan...? Mulle tää on kolmas, ja kun paikat on jo pariin kertaan venyny, niin olisko tää sitten helpompi niiden osalta..
 
Mulla on myös menkkamaisia ne vähäiset kivut mitä on..
Iltaisin on myös usein alaselkä kipeä nukkumaan mennessä.
 
Minä olen samaa miettinyt. Mullakin tosiaan neljäs, niin varmasti siitä johtuu, ettei niin paljon ole kuin aiemmin. Ekassa olivat ihan mahdottomia ja tosi rajuja nuo kivut.

8+2
 
Takaisin
Top