Raskausoireet

Minä olen jo gynen kanssa puhunut asiasta ja vakuutti, ettei moisesta tarvitse murehtia :). Viikko sitten kävin eikä silloinkaan enää noita kipuja ollut, mutta kaikki oli erinomaisesti.
 
Onkohan mulla syytä huolestua? Nyt on rv 8+2, aamulla herättyäni huomasin että hieman tiputtelee ruskehtavaa vuotoa ja silloin alamahaa nipisteli. Purskahin sitten hormoonipöllyissäni itkuun, että nyt on joku vikana :sad001 vuoto on kuitenkin parin tunnin aikana vähentynyt ja mahaan ei satu enää ollenkaan. Lääkärille ajattelin kuitenkin varmuudella soittaa ja kysyä, mutta sekin aukeaa niin myöhään täällä meillä päin. :sad001 huoli on kova, vai murehdinko turhaan? :crybaby2
 
Vieläkö vuoto jatkuu? Luulisin ettei hätää ole jos vuoto oli tosi vähäistä. Mutta voithan soittaa neuvolaan ja kysyä, niin ei tarvitse yksin asian kanssa hätäillä. Toivotaan että se on täysin harmitonta ja pikkuinen tiukasti matkassa mukana :) Tsemppiä!
 
Täällä sama tänään ja samat viikot: aamulla hulahti ruskeaa vuotoa, mutta nyt ei ole enää tullut ollenkaan lisää. Menen gynelle 12.30. Olen ihan kauhuissani.
 
Mulla tuli edellisessä raskaudessa ihan kirkasta verta ihan pönttöön asti ja sitä jatku viikolle 20 asti eikä mitää hätää ollu. Lääkäri ei koskaan löytäny syytä vuodoille vaikka useasti kävin tarkistuksessa. Terve poika kuitenkin syntyi. Toivottavasti on harmitonta teilläkin
 
Vauva unelmointia jospa vuoto olisi harmitonta. Tsemppiä sinne ja soita sinne lekurille!! Jospa saisit ajan pian niin pääsisit tarkistamaan että pieni sydän lyö siellä :)
 
Täällä laitettiin fiksuna tänään töihin valkee tuubitoppi sekä siihen päälle edestä auki jäävä pitkähihainen. En laita toiste. :D hyvin näkyy pömppis kun istuu työpisteellä, aikasemmin oon aina vasta illalla kotona huomannut et turvottaa ja maha näkyy :)
 
Vauva unelmointia ja Lumikatriina mikä tilanne? Vieläkö vuoto jatkuu? Toivottavasti on harmitonta :Heartred

Huomasin tänään kuinka muutama asiakas katsahti pariin otteeseen mun mahaa mutta ei sanonut mitään.. Kohta alkaa varmaan kyselyt. Ja vko 8 käynnistyy huomenna :D Voisi noi katseet muutaman viikon vielä pysyä poissa.
 
Laitoin tuolla toisessa ketjussa viestiä, että asiat kunnossa. Vauva voi erinomaisesti: vastasi päivälleen viikkoja ja liikuskeli menemään. Mulla on vain niin huonossa kunnossa olevat limakalvot, että ovat vereslihalla ja tulehtuneet. Vuoto tuli noista haavoista. Nyt illalla alkaa viikon mittainen antibioottikuuri. Tähän loppui sitten nykyisen kuopuksen imetys. Imetys kuulemma tekee limakalvoista tuollaiset. Luvassa huudontäyteinen ilta...

8+3
 
Lumikatariina oon saattanu jo kysyy mut minkäikänen sun nykyinen vauva on? Kuin paljo imetät? Itelläki lopettaminen aikeissa mut jos menis yhtä helposti ku esikoisenki imetyksenlopetus.. Se loppu 10,5kk iässä rv 20. Tää on kohta 11kk ja yöimetykset loppu pari yötä sitte. Esikoiselta lopetin eka yösyötöt ja 1,5kk siitä oli viimenen imetys, poika pikkuhiljaa lopetteli ite. Oliko gyne sitämieltä et kerrasta poikki vaan?
 
Neiti on jo vuosi ja kahdeksan kuukautta. Hän on päivät perhepäivähoidossa ja on ollut rinnalla enää aamuisin ja iltaisin. Nyt sitten ajattelin vain jättää pois tästä illasta lähtien. Taidan ensin tehdä niin, että kokeilen pullolla antaa, niin ei olisi niin iso shokki. Tuntuu pahalta, mutta ei se auta. Tyttö pärjää ilman rintaa, mutta vauva tarvitsee terveen alapään.
 
Mä en tiiä lähtisikö antaa ton ikäselle enää pulloo. Auttasko vesipullo tai nokkamuki vedellä (sellanen missä venttiili). Tietenki oman jaksamisen mukaan, saahan sen pullonki sit pois.
 
Listaanpa tähän ketjuun vähän omia oireita niin voi sitten myöhemmin katsoa mistä on "kärsinyt" :) Nyt siis viimeisimmistä kuukautisista laskettuna 6+5, mutta ovisoireista päättelisin että olen lähempänä 6+1.

Ruoka ei alussa maistunut lainkaan, ihan väkisin piti syödä. Eilen oli parempi päivä (tai parempaa ruokaa) ja maistui oikein hyvin.

Etomista ja pahaa oloa. Lähinnä ruokailun jälkeen, välillä muulloinkin. Ajoittuu enemmän aamupäiviin kuin iltaan. Ja voimakkaasti liittyy syömiseen, paras olo on noin 1-2 tuntia syömisestä. Ruokailuvälit on venynyt välillä tosi pitkiksi, kun heti syömisen jälkeen alkaa paha olo. Tuntuu siltä että on paha krapula...

Palelua välillä, ei koko ajan. Yksikin päivä valitin miehelle viltin alla villasukat jalassa että on niin kylmä. Mies kävi katsomassa sisälämpömittaria ja totesi että 23,6 pitää kyllä riittää. :)

Unettomuutta on enemmän kuin väsymystä. Herään lähes aina aamuyöstä vessaan ja sen jälkeen ei uni enää tuu. Tänään ylös klo 4:00.

Alavatsaa nippailee välillä ja se on sellainen "täyden" tuntuinen, en oikein muuten osaa tuota tunnetta kuvata.

Huimausta, mikä johtunee matalasta verenpaineesta. Normaalisti 120/65 ja jos olen ymmärtänyt oikein raskaus saattaa vielä laskea paineita.

Viimeisenä muttei vähäisimpänä: pelottaa ihan kamalasti. Tiedän ettei kannattaisi stressata, mutta en osaa olla stressaamatta. Pelkään niin kovasti että tämä viedään minulta pois. Yritystä takana lähes 1,5vuotta ja ikää kohta 37vuotta. Ensi keskiviikkona on naistenpolilla ultra, sen jälkeen lupaan relata :)
 
Ihana junttura kun teillä on ens viikolla jo ultra!! :) pääsette tarkistamaan että pikkuinen on tiukasti kiinni siellä! :)
Minulla on tuota pahaa oloa ympäri vuorokauden! Joskus klo13-17 on hyvä olo, mutta sitten illasta iskee olot yhtä pahana kuin aamullakin. Ruokaa ei ainakaan tule siis liikaa syötyä kun ei mikään maistu :'D
Palelua täälläkin mutta yleensä vasta iltaisin. Jatkuva väsymys myös seurana, vois vaan nukkua koko aika :'D
 
Täällä oireina kova väsymys, on-off yökötys (tulee ja menee siis pitkin päivää ja iltaa), närästys, arat rinnat, herkkä hajuaisti, palelu (iltaisin), hormonimyrskyt. Tossa varmaan ne selkeimmät, ja yöllä sitten vessassa ravaamista, jos oon sattunut illalla juomaan jotain - edes ihan vähän.
Kävin torstaina ekassa neuvolassa, ja valittelin kovaa väsymystä siellä. Hemoglobiini oli 122, joten ei ainakaan sitä voi syyttää. Terkkari sanoikin, että on todennäköisesti hormonaalista väsymystä.
Kyselin siellä myös niistä kasvukivuista, kun niitä tuntuu kovin vähän tässä raskaudessa, niin kyse on tosiaan siitä, kun kudokset on venytetty jo pariin kertaan aiemmissa raskauksissa, että kasvukipuja tuntuu siksi vähemmän.
Rv 9+3
 
MInä nyt teen näin, kun päästään helpoimmalla tällä tavalla. Kokeilin mukia ja huuto vain.Tyttö on todellinen tissinainen ollut. Ei se pullo nyt niin paha ole. Pakko vain nyt päästä imetyksestä eroon ja tosiaan teen tämän oman jaksamiseni mukaan.

Mulla muuten tuli vähän paha mieli, kun sanoit, ettet itse tekisi näin. Tämä imetys on kun tosi herkkä kohta ja kun vielä raskaushormonit hyrrää yhdistettynä eiliseen todelliseen säikähdykseen. Muutenkin olen koko ajan saanut kuulla ohjeita, kuinka mun pitäisi jo lopettaa imetys.En olisi edes halunnut lopettaa tällaisessa pakkotilanteessa ja olen tosi itkuinen muutenkin jo koko asian vuoksi. Tiedän kyllä järjen tasolla, ettet sinä tarkoittanut mitään pahaa :happy:.
 
Muokattu viimeksi:
Onko teillä paino laskenu raskausen aikana? Oon huonosta olosta huolimatta pystynyt syömään lähes normaalisti, ehkä pienempiä annoksia vaan. Herkkujakin on tullu syötyä no, ei nyt kaksin käsin, mutta lähes päivittäin :D Muuten syön kyllä melko terveellisesti. Mulla siis paino tippunu nyt joku 3kg. Muutama kilo onneksi on varaa tippuakkin.

Vilijonkk4 9+6
 
Mulle oli tullu jo 2kg lisää! :O
No mutta, sillon kun ei yökötä niin ruokaa menee kyllä reilusti.. Täytyis kyllä saada se hallintaan, muuten kärsin närästyksestä. Mutta ehkä se tässä tasaantuu vielä :)
 
Takaisin
Top