Raskausoireet

Mä en tiä oonko syöny itteni turvoksiin, vai onko ihan raskaudesta johtuvaa turvotusta.. Varmaan sekä että.
Mulle on näköjään nyt taas palannut iltapahoinvointi, kun se kerkes jo välillä meneen ohi. Eilen jouduin ihan oksentaan kesken hammaspesun, ja tänään selvisin pelkällä yökkäämisellä.
Rinnat aristelee edelleen, välillä paleltaa hirveesti. Ja kauheen heikko olo ja tärinä iskee, jos on liian kauan syömättä.
Rv 8+5
 
Metsäläinen joo ittekkin oon helpottunut että muillakin on tätä turvotusta jo näi pienillä viikoilla. Alussa olin ihan maassa ku aattelin että oon lihonu (paino ei tosin ole noussut vaikka kuvittelin sen nousseen).
Onneks tää turvotus on iha normaalia :D mulla on onneks töissä aina ollu semmosia siistimpiä löysiä toppeja niin ei maha pääse vielä pullahtamaan esiin :D jospa tämä turvotus ei paljoa kasvais enää ennen viikon 12 ultraa! :)

Rv 6+2
 
Pitäs olla kaupungilla kaikki päivät nii ois 70% vähempioireinen mitä kotona. Kiva tää ällötys..
Mitähän mä sanosin ku joku kysys viikkoja.. ❔❓
 
Täällä aivan järkyttävä olo.. Ei hyvää päivää.. Vitjasti oksettaa, mut ei okseta kuitenkaan. Maha kipee ja paska tuntuu lentävän ihan urakalla. Viimeyönä itkua tuotti järkyttävä närästys kun ei voinu mennä pitkälleen ollenkaan. Nukuin kaks tuntia koko yönä kun oisin saanu nukkua 10 tuntia :angry1.. Alkaa kyrsiä ja oon ihan täynnä tätä oloo. Välillä on valitettavasti ollu huonompiakin hetkiä ja oon ajatellu, että voi kun menis kesken niin ei tartteis kestää enää tätä oloo.. Oon varmaan huono äidinalku kun ajattelen noin!!
 
Wildside_: älähän tuollaisia puhu, varmasti tulet olemaan hyvä äiti! :)
Välillä olo vaan käy niin kamalaksi, ettei tiedä miten päin olisi ja mitä ajattelisi, mutta odotus kyllä palkitaan lopulta. :)
Myönnän itsekkin, että tekisi välillä mieli palauttaa nämä kaksi muuta lasta johonkin, kun hermot oikeen kiristyy, mutta ei niitä vaihtaisi mihinkään :)
Raskaus on toisinaan melkoinen koettelemus, mutta viimeisillä viikoilla iskee jo epätoivo, että eikö se vauva synny koskaan, kun oma olo alkaa olla todella tukala. Öisin et saa nukuttua, kun vatsa on kokoajan tiellä, pissalla joutuu juoksemaan yhtenään, selkä on kovilla, kävely vaikeaa ja olo muutenkin todella raskas.
Kunhan alkuraskaudesta selviää, niin kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu. :)
 
Et oo wildside! Munkin on pakko tunnustaa et mäkin oon miettiny tosi monta kertas et kumpa en ees olis raskaana ku tää on niin hirveetä.. mulla jatkuu nyt jo neljättä viikkoa tää jokapäiväinen oksentaminen ja Paha olo. eilen kävin verikokeissa ja tänää selvii miltä näyttää vai olisko tarvetta käydä hakee vähän nestettä tipassa. Sellanen olo kyl olis mut ei vaan millään viitsis mennä. Mun pointti oli, et on ihan normaamia miettiä tollasia viel ku lisänä kaikki ihanat hormonit sekottamassa mieltä! Kyllä me kestetään tää!! :Heartred
 
Samat ajatuksen on käyty läpi myös täällä esikoisen aikana. Eihän se mikään ihme oo jos olo on ihan kauhea mutta vauva on kuitenkin vielä aika häälyvä asia mielessä. Tsemppiä kovasti kaikille pahoinvointiin :Heartred

Tänne onkin nyt iskenyr ihan kunnon väsymys, jännästi tälleen myöhässä. Unta tarvis yöllä 14 tuntia + päikkärit ja päätä alkaa särkeen joka aamu jos on nukkunut alle 10 tuntia. Samaan syssyyn vielä esikoiselta jäi päikkärit pois ja hän nukkuu sen 10 tuntia yössä...

//Ja tosiaan 10+0 tänään :)
 
Wildside ja sarina oon niin pahoillani että teillä on noi järkyttävää tuo pahoinvointi :sad001 mut lopussa kiitos seisoo kun saatte pienet nyytit joulukuussa syliin :Heartred toivotaan että teillä alkais pikkuhiljaa olot helpottamaan kun raskaus pääsee pidemmälle. Voimia :Heartred

Tsc muakin väsyttää koko aika! Tuntuu että aamulla jaksaa pari tuntia olla 10h yöunien jälkeen hereillä ja sit pitäis jo päästä päiväunille! :D

Täällä meinasi oksennus lentää eilen kun mies teki jauhelihakastiketta!!! Yleensä menen sitä kastiketta jo syömään pannulta suoraan mutta eilen en pystyny olemaan lähelläkään keittiötä kun jauhelihakastike haisi niin pahalle! Tiskiaine on toinen joka haisee järkyttävälle! Tiskasin illalla ja yökkimistähän se projekti vaan tuotti! :O
Saa mies syyä ison pannullisen jauhelihakastiketta ihan yksin :'D pahaolo tuntuu että on taas tänään voimakkaampi ku eilen! Kertaakaan en vielä oo oksentanut ja toivon ettei tarviikkaan.
Yöllä heräsin myös ihan hirveään kylkikipuun! Olikos täällä muita joilla kylkeen sattunnut? Oli semmoinen pistävä kipu ja samalla jomotti alamahaa sekä ristiselkää! Säikähin yöllä kuollakseni että tämä oli nyt tässä, mutta kivut loppui ja jatkoin nukkumista. Nyt nippailee vain alamahassa.
Eilen tosin tein illasta suomen peliä katsellessa vatsalihas treeniä, niin jospa pieni oranki ei nauttinut siitä :O

Rv6+3
 
Vatsalihastreeniä ei saa mun muistaakseen raskauden aikana tehdä! Jostain luin täältä silloin että joku oli salinpitäjältä kysynyt mitä salilla ei saa tehdä raskauden aikaan ja just esim vatsoja ei saa treenata.
 
Siis iha kotona tein vatsalihaksia en siis salilla painoilla.. ai :O mun käsittääkseni vatsoja saa tehä alkuraskauden ajan omaa kunnon mukaan? Olenko siis ihan väärin lukenut raskauden aikaisesta urheilusta? :O
 
En muista tarkkaan miten oli, voi olla että muistan väärin ja olikin just että ensimmäisellä kolmanneksella saa tehdä. Itse oon ottanut varman päälle enkä oo enää uskaltanut tehdä ollenkaan.. Mut täällä on jossain se keskustelu raskaus ja treenaaminen tjtn niin sieltä löytyy :)

Rv 10+3
 
Joo on nää kyl melko hurjia nää olot ku pistää ajattelee omasta vauvasta noin!

Löysin helpotusta mun oloon ja se on vichy.. Vois luulla et se pahentaa mut ei ku tulee siedettävä olo, oisko se kun röyhtäyttää niin helpottaa!! Ihanaa pitkästä aikaa hetken edes on hyvä olo :)
 
Tuli tosta mieleen että jos teitä närästää niin sanokaa asiasta neuvolassa! Mä esikoisen aikaan kärsin TODELLA kovasta närästyksestä ja ne käski syömään rennietä.. no mä niitä karkkeja napsin sitte lähes koko raskauden eikä niistä ollu mitää hyötyä. Joskus loppuajan lääkärikäynnillä sit ohimennen mainitsin lääkärille että ku niistä ei ole apua ollenkaan ja että makuulle meneminenkin jo alkaa oksettaa ku närästää niin kovasti niin sehän päivitteli että hyvänen aika olisit ny aikasemmin valittanu! ja määräs sit vahvempia resepti troppeja närästykseen. loppuviikot oliki sitte helpompia. :)
Tästä viisastuneena nyt jo ekalla soitolla neuvolaan sanoon että paappas se naapurihuoneen lekuri määräämään mulle e-reseptillä närästysroppia. Ja niin myös kävi :) ..Toki ne on VIELÄKIN apteekissa ku en oo jaksanu lähtee liikenteeseen.. Pitäs samalla allergialääkkeitä hakia ku on tää ihana siitepölykausi.....
 
Onko muilla ollut selkäkipuja ? mulla tuli yöllä töissä issiastyylinen kipu selkään,edelleenki jomottaa... Mitään mahakipua tai vuotoa ei onneksi ole!!!
 
Pepita mulle tuli yöllä ekana pistävää kipua kylkeen ja sit lopulta koski sekä selkään että kylkeen. Aattelin että tää oli sit tässä, mut ei tullu mitään verta ainakaan vielä. Uskon että meillä molemmilla vaan on kasvukipuja jotka säteilee selkäänkin :)
 
Itseasiassa nyt mulla on tunnin ajan tuntunu alamahassa jännää tunnetta. Ihan kuin lihaskipua tai jotain. Jospa se kohtu vaan nyt ois ottanu kasvupyrähdyksen :)
 
Mulla puolestaan viime jälkeen vichy on alkanut kuvottaa. Eka maistui juuri se, ja nyt pelkän pullon näkeminen kuvottaa. Jännästi nämä kyllä vaihtelevat: mikä maistui eilen, onkin tänään maailman kuvottavinta ruokaa.

8+0
 
Takaisin
Top