Raskausoireet

Täällähän oli tällänen raskausoire ryhmäkin! Saisko tänne hyvällä omatunnolla vielä vähän avautua tästä olosta mikä mua on 3 viikkoa piinannu. Oon sairaslomalla koko ton ajan ku oksennan päivittäin useita kertoja (puhutaan siis kymmenistä), mikään ei oikein pysy sisällä ja on niin paha olo että mitään ei pysty tehdä kun maata. Tipassakin käyty ja mietin et koskahan kehtais mennä uudestaan. Tänään pomppas ekaa kertaa lämmötkin sinne 37,5 ja on todella kuumeinen olo, mulla on melkoisen alhainen lämpö normaalisti (suunnilleen siellä 35,3 paikkeilla) ja jo pelkästään toi tähän asti ollu 36,5 suunnilleen on ollu mulle kohonnut lämpö nyt tän raskauden ajan. En olis koskaan voinu kuvitella et tää on näin hirveetä, ja tällä hetkellä tuntuu et tää on eka ja vika raskaus puhumattakaan vielä siitä et synnytyskin in edessä :/ vaikka onkin maailman ihanin syy kärsiä niin alan olla jo melkoisen väsynyt tähän. Tuntuu että vaan harvat ymmärtää mitä tää oikeasti on, ystävilläkään ei ole olkut pahoinvointia lähes ollenkaan heidän raskauksissa. Mietityttää mitä töissäkin ajatellaan, vaikkei pitäis stressata sitä ollenkaan...

Pahoinvoinnin lisäks mulla on ollut rinnat kipeät ja etenkin nännit tosi herkät ja nukkuminen on vaikeaa. Ehkä muihin oireisiin ei sit oo tullu kiinnitettyä huomiota tältä pahoinvoinnilta.

-rv 8+5-
 
Mee vaan reippaasti tippaan, pistä itsesi ja vauva etusijalle ja vaadi että sua kuunnellaan. Ekassa raskaudessa oksensin synnytykseen asti ja tippaan pääsin vasta kun tajusin mennä yksityisen kautta, neuvolassa hoettiin että kyllä se helpottaa viikolle 13/20/30... jne mennessä. Vaikka on ihan totta että raskaus sinänsä ei oo sairaus niin tiedän hyvin että olo voi raskauden takia olla kuin sairaalla.

Omalla kohdallani vannoin ekan odotuksen aikana että uudestaan en tähän ala ja tässä sitä ollaan... Aika näyttää varmasti sunkin kohdalla miten tuntemukset muuttuu.

Tsemppiä pahoinvointiin, pidetään peukkuja että olo paranisi pian, ja tiedän ettei se nyt paljoa lohduta, mutta kyllä se aikanaan, ennemmin tai myöhemmin loppuu.
 
Minulla ei ole ollut ihan noin pahaa pahoinvointia kuin sinulla sarina. Kuitenkin ekan kohdalla oksentelin ja mikään ei oikeun sisällä pysynyt. Neuvolasta sillon väläyttelivät tiputuksesta jos ei ala vointi parantumaan. Rv 12+ olo onneks korjaantu. Sillon kyllä oli sellainen fiilis ettei enää ikinä! Aika kuitenkin aika hyvin kultaa muistot. Tokassa raskaudessa ei ollut niin pahaa pahoinvointia ja tämäkin on onneks huomattavasti lievempää ekaan verrattuna :)
 
Kiitos tsc92 ja tiuh teidän sanoista! :) Harmi että sulla tsc kesti koko raskauden ajan oksentelu. Toivotaan et teillä menee nyt helpolla ja hyvin nämä raskaudet :) On jotenkin hurjaa ajatella, jos koko 9kk menisi oksennellessa... minullekin neuvolassa sanottiin että "yleensä" helpotta viikoilla 12-16, mutta siihenkin on vielä aikaa ja aika iso haitari muutenkin tuo. Ei tässä auta kun mennä päivä kerrallaan ja toivoa et tää loppuu. Pahinta tässä on se, että oksentaminen ei helpota oloa toisinkun esim oksennustaudissa. Ja lisäks se, et tää on ympäri vuorokauden eikä vaan vaikka aamuisin, heräsin viimeks toissayönä 4 oksentamaan kun oli niin paha olo. Onneksi olin sen verran hereillä heti et ehdin mennä vessaan... no mut sit vimeistään synnärillä tää on ohi :D
 
Sarina1 ehdottomasti mäkin suosittelen että menet vaan sinne tippaan koska sun ja pienen hyvinvointi on tärkeintä :) toivotaan että alkaa jossain vaiheessa (toivottavasti pian helpottamaan tuo valtava pahoinvointi)! :)

En edelleenkään pääse kirjautumaan foorumille puhelimella niin kysäsenpä nyt äkkiä että kun täällä oli muitakin kenellä nyt raskaana on alkanut iho huonontua? Itsellä alkaa olla ohimoilla melkosia patteja! Niin kävittekö ihan lääkärissä hakemassa apua vai mitenkä ootte ihoa nyt hoitanut? ei ainakaan mun naama ole hehkeä näin raskaana :'D

mindiS 6+0
 
Sarina, just se mustakin oli kurjinta kun se olo ei helpottunut oksentamalla. Yöpahoinvointiin mulla auttoi jossain vaiheessa se että nukuin alasti ihan superkylmässä, vissiin 15 asteessa.

Mulla oli mindiS esikoisen odotusaikana naama ihan kamala, sellasia isoja patteja tuntui ihon alla monta päivää ennen kun kunnon finni puhkesi. En käynyt missään niitä näyttämässä mutta näin jälkikäteen ajateltuna olisin ehkä marssinut apteekkiin kysymään olisko mitään ihonhoitotuotteita jotka voisi auttaa. Tällä kertaa iho on pysynyt kunnossa ihan samoilla aineilla kun ennen raskauttakin, vähän tavallista enemmän rasvoittuu mutta yli kuukauteen ei oo nyt tullut uusia finnejä.

Täällä alkaa oireet helpottaa, pari päivää jo ilman oksentamista! Huono olo on ja saa varoa ettei mikään haju pääse yllättämään, mutta ai että on ihanaa kun ei tarvii halailla pyttyä. Tissit on valitettavasti ihan ennallaan, turvotusta on vaan alavatsalla, mutta siellä varhaisultrassa sanottiin että ekan synnytyksen jäliltä mun kohtu on laskeutunut alemmas eteen, joten johtunee siitä. Oon ponnistanut niin raivolla että kohtu on laskeutunut mukana :D

9+4
 
Toivon tosiaan sarina, että sinulla helpottaa pahoinvointi :) Oksennustauti on kyllä tosiaan siitä armollisempi, että se helpottaa nopeammin :D

Olin jo tosi onnellinen, kun muutama päivä mennyt ettei okseta jos muistaa vaan syödä tarpeeksi usein. Tänään taas huonompi päivä, mutta ei ole tarvinnut vielä pyttyä halailla. Välillä on tosi oksettava olo, mutta yökkääminen on riittänyt.
 
Mindis ootko kokeillu silleen että et oo kirjautunu koneen kautta tänne. Mulla teki samalla tavalla jossain vaiheessa kunnes tajusin että koneelle oli jääny kirjautuneena sisään niin ei päästäny kännyltä.

Täällä pahoinvointia, eilen oli hyvä olla mut tänään tää olo tuli takas.

Rv 7+1
 
Wildside hyvä idea! Pitääpä kokeilla tuota että jos kirjaudun koneelta ulos niin jospa sit alkais toimia! :)

Tsc niin se varmaan on tehtävä että mentävä ens viikolla apteekkiin kyselemään mitä vippaskonsteja voisin tähän ihoon käyttää :);

Tänään tuntuu muutenkin että alkaa puskea pikkuhiljaa oloja päälle! Jäätävä väsymys on ollut nyt pari päivää ja kaikki hajut saa etomaan ja päänsärkyä on ollut nyt myös pari päivää. Tissitkin alkaa olla aikalailla samaa kokoa, kun ensin kuvittelin olevani toispuolisesti vaan raskaana kun toinen tissi kasvoi yhdellä kuppikoolla mut nyt toinenkin tissi alkaa jo kuroa koko eroa umpeen :'D
 
Onko kukaan huomannut hiusten kasvussa suurta muutosta? Minulla viikossa n. 0,5 - 1cm lisää juurikasvua nimittäin värjään mustalla hiuksia niin näkyy todella hyvin.. Katsoin äskön peiliin ja totesin että huhhuh :-o viime viikolla värjätty juuri.. Hullua :-B
 
Toivottavasti Sarina pahoinvointi helpottaa pian.

Täällä myös toi pahoinvointi vaivaa. Kun et syö oksettaa ja kun syö niin oksettaa. Mitään ei oo tullut ulos, vaikka välillä tuntuu että pitäiskö käydä vessassa väkisin yökkäämässä, jospa vaikka helpottais. Muita oireita ei juurikaan ole. Näppylätkin tuntuu elävän ihan omaa elämäänsä, tulee ja menee miten tykkää.

7+0
 
Tänään tulisit taas huimauskohtausta :sad001 tosin evästyksien väliin kerkes tulla vähä pidempi väli ni varmaan sit johtu siitä. Olin vaan eläin kaupassa, onneks tuttu myyjä, ni häneltä piti pyytää vettä ens hätään... 8+5
 
Täälläkin oli pari päivää jo ihan kohtalainen olo ja ei kuvottanut. Mutta tänään palasin rytinällä todellisuuteen..vessaa imuroidessa iski totaalipahaolo, joten eikun imuri kädessä laattaamaan pöntölle :depressed: Ja menihän tässä taas 1,5h ihan siedettävässä olossa..
Toi mies on kyllä ymmärtäväinen pääasiassa, mutta välillä ei ymmärrä ollenkaan, vaikka kuinka yritän selittää, että on aivan jäätävä väsymys ja todella kuvottava olo...että nyt en vaan kykene nousemaan sohvalta.
 
Mulla kans ollut pari parempaa päivää olojen kans, olen kyllä ulkoillut paljon, niin oisko sillä positiivinen vaikutus:).
Tänään kyllä alko sitten voimakkaat hajut etomaan, kun olin kaupassa ostamassa konetiskiainetta, niin piti nopsaan napata paketti hyllystä :yuck:

6+4
 
Mulla ei oo ollu kahessa edellisessä raskaudessa, eikä näköjään tässäkään mitään kummempia oireita. Esikoista ku ootin, sain töissä ihan kamalan "väsymyskohtauksen" alkuillasta ja testi oli nega vielä tässä vaiheessa. Parin päivän päästä oksensin muutaman kerran ja seuraavana päivänä tuli plussa. Siinä oli oireet ja oksentelut. Toista ku aloin oottaan, lopettelin esikoisen imetystä ja luulin siks että tissit on niin kipeet. Taas nega testi ja sit alko järkyttävä palelu ja muutaman päivän päästä plussa. Nyt kolmatta ootan ja plussatestipäivänä huono olo ja myös seuraavana. Sen jälkeen ei mitään. Myös tässä ehdin tehdä negatestin ku menkat päivän myöhässä. Mulla ei siis kovin herkästi oo testit näyttäny plussaa. Ihan tässä oottelen niitä oireita, niin tulis todemmaksi tämä raskaus, vaikka ihan tyytyväinen oon näinkin :)
 
Mulla on kyllä totaalisesti kadonnut kaikki oireet, ja jotenkin sellainen paha aavistus ettei kaikki oo hyvin.. :sad001
Sen takia en oo nyt kertonutkaan mun vanhemmille raskaudesta, kun piti se vappuna tehdä.. Vielä kaks viikkoa pitäis ultraan odotella :sad001
 
Takaisin
Top