Raskausoireet

Kiitos MindiS ja Pepita kommenteista. Kyllä mulla tällä viikolla on ollut siis tuota kuvotusta ja etomista etenkin heti herättyä jonnekin iltapäivään, mutta niin oli siinä tm-raskaudessakin. Meillä ei neuvolantäti heltynyt millekään varhaisultrille, kun kerroin taustani. Mutta olen nyt 2,5 viikon päästä menossa yksityiselle kätilölle. Siihen asti joutuu oleen vähän ristiriitaisissa tunteissa... Toivotaan, että pelkomme ovat aivan turhia! Hassua, kun siinä edellisessä raskaudessa en oikeen osannut edes pelätä mitään ja tm-raskaudesta en ollut kuullutkaan!

Vilijonk4, minä kans hengästys rappusissa ihan kybällä, saa hävetä silimät päästään, kun puuskuttaa, kun höyryjuna töihin saapuessa!

Menkkamaista jomottelua alaselässä on ollut muutenkin aina välillä, ja tosiaan seksin jälkeen myös. Ehkä siis ihan normaalia, kun täällä monella sama homma.

6+1
 
Muokattu viimeksi:
Tääl on kans pahanilman lintu ollut eilen käymässä... Töissä kiehuin päänsisäisesti joka asian vuoksi ja kotiin tultuani poikaystäväni sai kestää kiukutteluani...

Pahat olot vaihtelee tääl. Välillä ei oo mitään, mut välil taas tulee huono olo jos on syömisestä liian kauan, joku paha haju tulee nokkaan tai muuten vaan rupee etomaan. Tää ei myöskään koske vaan aamuja vaan sitä voi olla mihin kellonaikaan vaan.

Eilen koin pelottavia kipuja ajaessa autoa. Alkoi voimakkaasti vihloon mahaa ja varsinkin liikkeet (kytkimen käyttö vaihetta vaihtaessa) pahensi kipua. Kipua kesti noin 10-15min. Mietin, et johtukohan tuo nyt raskaudesta (kohdun kasvamisesta tms) vai raskauden aiheuttamasta ummetuksesta...

Muuten kaikki hyvin ja olo pääosin hyvä. Rv 6+5
 
Täällä alkaa raskausoireet pikkuhiljaa nostella päätään, koska viime yönä heräsin siihen että rinnat on niin julmetun kipeet ettei ees kyljellään voi nukkua!! Eli jospa se kahen kilon painon nousu onki siirtyny tisseihin :wink

Metsäläinen etkö pääse aiemmin sinne alkuraskauden ultraan? No on kyllä että neuvolassa ollaan noin nihkeitä!
 
Haa! Viime yö meni ihan pipariks mutta tänään vaan etoo lievästi. Ei oo ollut näin hyvä olo koko odotusaikana eikä ollut varmaan esikoisen kohdalla missään vaiheessa. Jee!

Eilen illalla iski joku aivan ihmeellinen ylävatsakipu, koko ylävatsa turposi ihan palloks enkä pystynyt suoristautumaan ollenkaan. Onneks meni yön aikana ohi.
 
Mulla ja sillä ultraneuvolalla ei mee ajat yksiin aikasemmin... Enkä toisaalta liian aikaisin halua käydä... Vaikka onhan tää odottaminenkin aika rasittavaa... Toivotaan, että odotus palkittais parhaalla mahdollisella tavalla!

TSC92 mulla on tollasia kipukohtauksia joitakin kertoja vuodessa. Nyt viimeks ollut sillon kun oli ehkä kiinnittymisajankohta kilkkeillä. En tiedä miestä nuo kivut johtuu. Ne alkaa mulla melko yhtäkkiä ja kestää puolesta vuorokaudesta pitempään. En pysty oikeen oleen missään asennossa enkä liikkuun. Viimeks googlettelin ja aloin epäillä, että onkohan mulla virtsakiviä... Mistäs sitä tietää. Toivottavasti nyt raskausaikana ei noita kohtauksia kauheesti tulis, koska panadolilla niistä ei selviä...
 
Soitin just neuvolaan ja sieltä soitetaan mulle kohta takasin et saanko millon ajan varhaisultraan :) tää tunne on vaan kasvanu et kaikki ei oo hyvin ni halluu kyllä varmuuden ennen eka neuvolaa!
 
Äh, maanantaina pitäs palata asiaan uudelleen jos siltätuntuu... :sad001 kuulosti siltä että lääkäri ei luultavimmin hyväksyisi lähetettä kun vasta yksi keskenmeno takana...
 
Onko muilla sellasta et jos rehkii tai muuten enemmän touhuaa nii juilii mahaa sen jälkeen? Esim tänää ku kannoin matkalaukut autosta ja eilen kaukalon+9-kilosen lapsen ja ostokset.. Ei mitään järkyttävän raskasta mut kuitenki. Jätin sit kolmatta kertaa peräkkäin kahvakuulatreenin väliin niin näinköhän tonne saa enää lähettyy :s
 
darkminttu mulla sama juttu. Ei paljon tarvi tehdä, kun jo alkaa juilimaan ja tuntuu siltä ku supistaisi tai jotain...
 
Onko kellään semmosia ihan kunnon menkkakramppeja ollut? Mulla on välillä niin kovia että kökötän sikiöasennossa. Nyt oon istunut kyykyssä makkarin lattialla melkein puoli tuntia enkä pääse liikkuu kun koskee..
 
Eikä siis vuoda enää mitään mutta aivan jäätävää kipua joka kestää jonkin aikaa ja menee ohi...
 
Sohvinen ei ole mulla ainakaan ollut semmoista tosin viikkoja vasta 5+6. Mutta jos ei helpota niin kannattaisko käyä päivystyksessä?
 
sohvinen84: suosittelen et vaikka ees pirautat lääkäriin...Mulla alkoi keskenmeno sillä että tuntui sellanen viiltävä kipu jokakesti ihan hyvänaikaa ja alkoi sitten tuhrutella illalla,vuoto alkoi vasta 4pv kuluttua.
 
Sain eilen raivari kiukkukohtauksen kun mies osti väärää limua kun ei ollu sokeritonta :-? Hmm.. Jälkeenpäin naurattaa että kuinka niin pienestä voi mennä hermot :-D
 
Darkminttu, minulla on kanssa tuota juilimista ollut heti kun jotain touhuaa (haravointi, imurointi tms). Ja tuntuu kyllä tosi ilkeältä. Helpottaa levossa. Ja valkovuotoa tuntuu tulevan kans aika runsaasti.
 
Mulla ollut seuraavanlaisia oireita nyt melkein kaksi viikkoa:
- jatkuva pahoinvointi, jonka takia pystyn vain joitain ruoka-aineita pieniä määriä syömään
- nälkä (johtuu ehkä siitä kun ei pahoinvoinnin takia pysty paljoa syömään)
- vatsa arka ja turvonnut
- välillä päänsärkyä
- väsymystä ja yleistä haluttomuutta tehdä yhtään mitään
- rinnat ja nännit turvonneet ja olleet arat (ei tosin tänään)
Nuo rinnat on kyllä ihmeelliset... Mä voin tehdä hiuksille ja naamalle mitä tahansa ja ostaa mitä tahansa uusia vaatteita, niin mies ei huomaa mitään eroa kun kysyn, mutta kun sanoin saunassa, että taitaa olla rinnat vähän kasvaneet, niin tuli heti vastaus: "joo, mä oon huomannu kanssa!" :hilarious:

Tällä hetkellä viikot jotain 6+5.
 
Mulla menee ohi nuo kivut ja ne on kestäneet jo toista viikkoa ja ovat semmosia suht hetkellisiä. Välillä pidempään ja kovempaan ja välillä päin vastoin. Veikkaan että johtuu tosta endosta noi kivut. Nyt ei oo taas loppu päivänä koskenut ollenkaan. Joku aika sitten soitin kätilölle tästä niin epäili samaa.. Ja kun se sanoi sitä että kuhan se ei ole jatkuvaa, useita tunteja jne.niin kaiken pitäisi olla ok...
 
Mua väsyttää, ihan turkasesti. Mut ei puhettakaa et meijän lapset menis vielä kahteen tuntiin nukkumaan. Ja mun ei oo järkee nyt nukkuu ku en nuku sit yöllä muuten.. Hermot on sit nii kireellä väsymyksen vuoksi et lapsilleki vaan tiuskin, raukat❤
 
Takaisin
Top