Raskausoireet

Mua pelottaa, että on taas tm-raskaus.... Etonut ja kuvottanut joka päivä tällä viikolla. Samalla lailla alkoi tm-raskaudessakin näillä hilkkein tää huono olo...
 
Metsäläinen eikös sullakin ole vasta jotai 6+0 menossa? Sehän voi hyvinki olla että vasta nyt alkaa raskausoireet muutenkin nostamaan päätään. :)
 
Metsäläinen mullakin vasta eilen alko mahassa/kohdussa olemaan tuntemuksia! Ihan säikähin niitä! Navan kohdalla oli pistelevää kipua, repäisykipuja oli nopeissa liikkeissä, lihasjumikin tuli kohtuun kun nousin istuma asennosta. Itsellänikin on yksi todistettu tuulimunaraskaus ja yksi tuulimunaraskaus epäily, niin tottakai muakin pelottaa ja paljon. Mutta koetan vaan ajatella että koska mulla ei tähän mennessä ole vielä ollut sen suurempia tuntemuksia kohdussa tai muutenkaan niin jospa vasta nyt alkaa mun kroppa tajuta raskauden ja alan saamaan raskausoireita :)

MindiS 5+4
 
Se pitäis olla 8+4... Menkkojen laskun mukaan.
Lääkäri oli kirjoittanut että "hyvin alkuvaiheessa "?!? Mitä sekin nyt tarkoittaa :sad001 ärsyttää :mad:
 
Soitin tonne ultraajalle jolle on ens viikolle varattu aika. Se sanoi että lääkärin mukaan viikot vastais 5-6... Miten se on mahdollista?? Se tk tyyppi sano vaan ettei ole välttämättä kehittynyt normaalisti... Ootan nyt että tämä samainen lääkäri soittaisi mulle.
 
Mun oireita, ja nyt mennään vissiin viikolla 6. :)

-PALELTAA! Ihan älyttömästi! nukun yölläkin poolopaita ja flanelli housut jalassa kahden peiton alla..
-Päätä särkee
-värkkiä vihloo :D (...tai ehkä paremminkin nivusia..)
-turvottaa
-häjy olo, mutta ei okseta varsinaisesti
-NÄLKÄ.
-Rinnat turvonnu ja on tosi arat.
-finnit.
-tajuton väsymys.
-parantunu haju- &makuaisti.
 
Täällä ollut tänään myös etova olo koko päivän. Viikkoja varmaan aikalailla 6+0 nyt. Onko teillä muilla ollut ripulia tai muuten vatsa vähän löysällä? Mulla ei oo oksu tullu vielä mutta tosiaan mahassa kiertää koko ajan..ilmavaivoja on kauheesti ja haju ihan kamala. Röyhtäilen kans paljon. Toivottavasti teillä sohvinen ois siellä vauvanalku kunnossa!
 
Voimia sohvinen :Heartred ikävä kyllä pakko sanoo mutta mulla meni edellinen raskaus noin kesken. Ultrassa piti olla varmasti jo viikkoja 8+0 mut ku mentiin niin vastas viikkoo 4-5 sit parin viikon päästä uus ultra vastas viikkoo 5 sit vielä yks ultra ja sillon epäilivät olevan viikolla 5 vieläkin. Sairaalaan pääsin sit ja siellä saivat vasta kunnon viikot katottua ja viikkoja oli 6+1 alkio näky mut oli menehtyny ja viikkoja mulla piti tuollon olla jo 10+... Oli siis ihan alku tekijöissään hidastunut kasvu mut oli jaksanu kehittyy viikolle 6+1. Myöhemmin sain tietää, että tällä vauvalla oli vaikea kromosomipoikkeavuus ja sen takia kesken mennyt.

Mut tsemppiä sulle, voihan se olla että ultraaja oli vain osaamaton.. Toivon todella, että tekin sen nyytin saatte :Heartred ja anteeksi kovasti tuo kirjotus, yritän vain pitää sun silmät auki ettet putoa korkealta jos kaikki ei menekkään niinkuin pitäisi. Ja jos seuraavassa ultrassa tulee hyviä uutisia niin aina tietenkin parempi.
 
Mindeli mulla kans suoli toimii tosi tehokkaasti! Normaalisti siis korkeintaan kerran viikossa toimii mun suoli mut nyt pari päivää ennen plussaa ja edelleen toimii kerran/kaks päivässä! Oon siitä kyllä tosi onnellinen että suolen toiminta on mulla ainakin parantunut :)

Sohvinen jospa siellä ois tosissaan ollu vaan epäpätevä ultraaja. Kait saitte uuden ajan että tilannetta tarkkaillaan?!
 
Mindeli minulla on ollut useampana aamuna vatsasekaisin (sen enempää kuvailematta) :)

Toivotaan sohvinen, että teillä kaikki hyvin!
 
Arvelinkin että varmaan hormoneista johtuu tuo suolen toiminta. Mitä asiasta googlailin niin monella vissiin ihan normaalia raskausaikana :) mulla pari päivää oli ihan kunnon ripuli, nyt onneks tavara jo kiinteempää mutta eron ennen raskautta ja nyt kyllä huomaa :D
 
Hei te viisaammat onko mulla mahdollinen pissitulehdus vai liittyykö vaan raskauteen tämmöinen että pari päivää on nyt pissi ollut tosi tummaa ja haissut tosi väkevälle virtsalle?
Kysäsen nyt täälläkin tätä pissiasiaa :'D
 
Mindis mulla pissi muuttunut jännän vihertäväksi. Hajussa en oo huomannu eroa. Kannattaa varmaan käydä näyte varmuuden vuoks antamassa :)
 
Heei mulla kans plörisee ja lurisee mahassa koko ajan! Ehkä tän voi sit laskea oireeksi!! mindis, juothan paljon vettä? Mä oon huomannu että jos joku päivä unohtuu vähemmälle veden juonti niin pissa menee todella tummaksi ja voimakkaan hajuseksi.. Raskaus aikana veden tarve lisääntyy, pitäs ainaki se 3l juoda vuorokaudessa! Itellä tuntuu tosi hankalalta tuo veden lipittäminen ku muutenki saa juosta pissalla koko ajan
 
Jepulis loistava pointti!!! Kyllä sitä ihminen on joskus tyhmä ja hajamielinen!! :'D taidanpas kokeilla nyt parin päivän kunnon nesteytystä! Eli vettä ja paljon vettä! :) kiitos! Tulipas tyhmä olo :'D
 
metsäläinen : mulla oli kans tm-raskaus joka meni kesken helmikuussa, nyt en osaa iloita tippaakaan tästä raskaudesta kun olen aivan varma että se onkin taas vain tuulimuna :sad001 Jakun ei ole MITÄÄN oireita niin vaikea uskoa muutenkaan tähän raskauteen... Pittää soitella neuvolaan ja pyytää lähetettä varhaisultraan kun oli puhetta et sinne pääsisin lähetteellä... Nyt rv 5+6
 
Pepita ihana olisi jos pääsisit neuvolan kautta varhaisultraan niin saat mielenrauhan :) itsekkin mietin että pitäisiköhän ne mullekkin neuvolasta ultraan lähetteen koska mullakaan ei ole oikeestaan oireita tai oireet on niin huomaamattomia etten niitä huomioisi ellen olisi tehny positiivista r-testiä.. minullakin siis yksi tm-raskaus takana joka on tk:ssa todettu ja yks epäily.
 
Hengästyttääkö teitä tavallista helpommin? Tuntuu, että henki tosi ahtaalla ihan jopa istuskellessa. Luulis, että olisi toisinpäin, kun on lopettanut tupakoinnin ja ottanu astmalääkkeet päivittäiseen käyttöön. Ei tarvi ku kavuta yläkertaan, niin tuntuu ku olis juossu kilometrin :D
 
Takaisin
Top