Raskausoireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huhhuh. Olen normaalivartaloinen.. ulkopuolinen voisi luulla että olen silikonit hankkinut nimittäin vasta 7+1 ja rinnat ovat kasvaneet jo niin että jouduin tilaamaan isompia rintsikoita kun tursuaa ulos :0 tissit ovat jotenkin luonnottoman isot kroppaan näin kun peiliin kattoo hahha. Saapa nähdä millaaset lollot näistä kasvaa ku nyt jo on niin isot :'D noo eipä mies valita ainakaan ...
Kurjaa vaan kun ei mahallaan nukkuminen ole enää mukavaa kun rinnat arat ja niin isot.. Sama kun nukkuisi tyynyn päällä..
 
Hei mites teillä muilla huimauksen kanssa? Onko sitä? Mulla on ollut alusta alkaen satunnaisesti pientä huimausta, ehkä kerran päivässä. Vähän toki, mutta se voi tulla istuessakin. Verenpaine on kunnossa. En ole käynyt vielä neuvolassa, joten hemoglobiinista ei tietoa. Oletteko te aloittaneet jo ajoissa raudan syönnin? Mä en taida uskaltaa ottaa sitä ennen kuin hg on tiedossa. Jossain tosin luki, että olisi tärkeää syödä rautaa alusta alkaen, mutta koska eka neuvola-aika laitettiin täällä triljoonan vuoden päähän, niin eihän tässä vielä mitään mistään tiedä. Mulla on myös päänsärkyä ja tosiaan jo mainittu mieletön väsymys. Täsmäisi raudanpuutokseen. (Olen vielä kaupan päälle kasvissyöjä.)
 
Millä viikoilla teillä ollu/on eka neuvola? Mulla on rv5+6 ja sain ajan 21.5, eli sillon rv10. Vajaa kuukausi siis pitäisi vielä odotella.... :-/
 
Mulla oli alussa paljonki huimausta ja nyt ollu lähinnä ylös noustessa. Mulla on aika alhanen verenpaine ja se laskee ennestään aina raskaana. Rautaa ei tosiaan kannata turhaan syödä. Voithan sä soittaa lääkäriin ja pyytää et hemoglobiini mitattas jos epäilet sen johtuvan siitä. Muista juoda vettä säännöllisesti ja syödä säännöllisesti ni se saattaa vähän auttaa. Mulla autto myös niska hieronta :) eli pistä mies hieromaan ;)
 
Mulla tuli äsken ekaa kertaa huimaus"kohtaus".. Kävin kollegaa auttamassa ja sitten siinä seisoskelin tovinaikaa ja sit vaan rupes huippaa ja heikottaa. Otin juomista ja kävin istumaan ja jatku vaan. Sit piti lähtee pukkarin sohvalle hetkeksi huilimaan.. Noh, vieläkin vähän heikko olo ja väsyttää kauheesti. Ja vielä 2h työpäivää jäljellä! :dead:

Ja tää kauhee kuumotus poskilla.. Helotan kun paloauto.
 
Eikiko täällä toinen paloauto ;) kuumotus naamalla on kyllä nii tuttua ja välillä helotan ihan rintakehää myöten :D

Mulla ei pahemmin ole huimausta ollut ainakaan vielä.

Ohoh siellähän menee neuvolat pitkälle, luultavasti täälläkin saa ootella neuvola-aikaa jonnekkin toukokuun loppuun, niin en viitsi etes vielä soitella aikaa kun vasta 4+4 menossa.
 
MindiS: mä olin innokas ja soitin neuvolaan pari päivää plussauksen jälkeen :) Noissahan voi olla jonoakin, niin ihan kiva oli hoitaa se heti alta pois.

Muutoin koko neuvolasta jäi vähän ihmeellinen vaikutelma, en odota sitä mitenkään innolla (paitsi tietty vauvan terveyden näkökulmasta tietenkin). Terveydenhoitaja kuulosti lähinnä kyllästyneeltä. Tosin onhan se varmaan rankkaa päivästä toiseen kuunnella yli-innokkaiden plussamuijien puheluita :laughing002Toivottavasti hän on livenä vähän iloisempi tapaus. :grin
 
Mä soitin kans heti kun plussasin ja mä en odota mitenkään erityisen innolla sitä tapaamista. En saanut aikaa omalle neuvolatädille vaan joudun menee jollekin miehelle ja se ei kuulemma ole mikään penaalin terävin kynä. Toivottavasti se on se miesvain tän ekan käynnin.

Tänään on taas alaselkä ja lonkat jomottanut ihan kivasti. Tyttö haettu päiväkodista ja makoilen sohvalla jalat ylhäällä. Great!
 
Yks inhottava oire. Toi itetehty lastenruoka haisee ihan järkylle! Kuiteskaan ei jaksais kaupasta raahata mössöjä ja niitä antaa.. Muutenki suurinosa ruuasta haisee pahalle..
 
Manitoba hih ihana kun oot noin innokkaasti heti varannut neuvolan :) jospa se neuvolatäti ois livenä vähän pirteempi tapaus!
Pitänee varmaan ittekki soitella vapun jälkeen se neuvola aika, jospa täällä ois kivoja neuvolatätejä ni uskaltaa kaikkee tyhmää kysellä ;)
 
Minä myös pari päivää plussauksen jälkeen soittelin neuvolaan :)

Darkminttu minuakin yökötti tänään, kun tein lasangnettea :/ Ite en voi edes kuvitella syöväni, mutta lapsille oli kuitenkin tehtävä :)
 
MindiS: piti kato päästä hehkuttamaan raskauttaan jollekin ulkopuoliselle - miksei vaikkapa sitten kuivakalle neuvolatädille :laughing002 No vähän lässäyttävä kokemushan se oli, mutta kyllähän kermaton ja hilloton pannukakkukin kelpaa täytekakun puutteessa.

Sen jälkeen liityinkin tänne foorumille. Paljon parempi. ;)
 
Muokattu viimeksi:
Hirvee hysteerisyys hiipii takavasemmalta. Kaks edellistä päivää vihlo ihan kunnolla välillä alamahaa. Ja tänään ei mitään! :( Ainoana oireena menee oikeastaan et tissit on kipeät (aamusin ei yleensä ja päivän kuluessa kipeytyy ja kipeytyy). Lisäks nyt tullu sellasia veemäisiä kivistyksiä alaselkään.. Mut hitto. Mahakivut loppu. Pelkäsin niitäkin ja nyt pelkään olla ilman niitä. Voi helvetti....
 
On ihan normaalia että on välissä päiviä ettei oo tuntemuksia. Ei mullakaan tuntunu kolmeen päivään alamahassa mitään, kunnes tänä aamuna taas alkoi ja nyt on taas vähän hiljasempaa.. Älkää naiset ressailko noista oireista, oireetkin tulee ja menee yksilöllisesti. Ei kaikki oireet oo välttämättä koko aikaa päällä.
Hyvin siellä kaikki on ninnu, elä huoli! :)
 
Darkminttu joo pastat on pahimpia. Spagettia en myöskään voi kuvitella laittavani suuhun. No nämä on olleet joka raskaudessa eli ei päässet yllättämään :) viime raskaudessa himoitsin ranskalaisia ja nyt myös tekis mieli! Ja tarkotan sellasia kunnollisia maalaisranskalaisia (vai mitä ne leveät ravintolan ranskalaiset on nimeltään) :wink
 
Takaisin
Top