Raskausoireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
eipä edelleenkään kummempia oireita, meneeköhän tääkin raskaus "tylsänä" ja oireettomanao_O:grin ja ei en valita, kummastelen vain:grin
ai nii rv 8
 
Tänään rv 7+1, ja aamun vessakäynnin yhteydessä ilmaantui paperiin pyyhittäessä hiukan verta. :(
Toistaiseksi ei mitään suurempia kipuja, mutta pientä ajoittaista kolotusta/nipistelyä alaselässä.
Seurailen tämän päivän, ja huomenna varmaan sitten yhteys neuvolaan.
 
Lilminni jospa ois ihan viatonta pientä limakalvovuotoa. Taatusti säikäyttää. Tsemppiä sinne <3

Manitoba mullakin valkkari lisääntynyt ja välillä ihan säikähtää kun saattaa lörähtää kunnolla! :O rv4+4
 
Vielä toistaseks oon pysyny ihan rauhallisin mielin, kun vuotoo ei ilmaantunu sen enempää. Toivottavasti ei ilmaannukaan..
 
Tänään tehty vielä digi, näytti raskaana 2-3 viikkoa ❤ oireina etovaa oloa jotakuinkin kokoajan, välillä enemmän välillä vähemmän. Vatsaa nippailee ja välillä vihlasee sieltä täältä. Järkyttävä turvotus edelleen, rinnat vähän kipeät, etenkin aamuisin. Ja nämä tunteet, itkuherkkyyttä ja järkyttävää vit***sta vuorotellen asiayhteydestä riippuen..

Kertoisko joku mulle että mikä se mun oikea viikko ja päivä on menossa, kun eri sivustot heittää päivällä tai kahdella. Menkat alko viimeksi 24.3, kierto 26pv. Eli onko nyt rv4+3, rv 4+4 vai mikä?? Yks laskuri sanoo etttä LA 27.12, toinen 28.12 .. Tokihan ne vielä muuttuu sit ultran ja neuvolan jälkeen mutta että nyt jotai ees tietäisi..

Niin ja sit tämä jatkuva pelko perseessä, en oo ikinä ennen ollut raskaana tai saanut plussaa näkyviin ja osittain ehkä siksi kauheasti pelottaa että menee kesken. Täältä kun vielä lukee muiden kommentteja että onkin ollut tuulimuna tai kemiallinen ja jotenkin sit saa käsityksen että sulla on pakko mennä ainakin yks tai kaks raskautta kesken jollain tavalla ennenkun voit päästä loppuun asti niin sit ahdistaa vielä enemmän!

Toki on niitä joilla koskaan ei tule keskenmenoja ja kaikki menee hyvin, mutta sit tosiaan täältä kun saa lukea niin paljon niitä toisenlaisia tarkoita että välillä ihan ahistaa tulla tänne lukemaan juttuja mutta sit taas toisaalta kun on uutta kaikki ja ei vielä voi kertoa kellekään tutulle niin hakee sitten täältä sitä henkistä tukea ja kanssasisaria..

En tiedä kirjoitinko selvästi vai epäselvästi, pointti se että minä, esikoistani odottava melkein kolmekymppinen nainen pelkään tällä hetkellä järkyttävästi että miten tässä käy, enkä oikein osaa nauttia tästä elämäni suurimmasta ja tärkeimmästä asiasta yhtään. (ja kohta mä taaaas itken!!!)
 
Täällä on jotakuinkin 5+5 meneillään ja etova olo vaan pahenee koko ajan. Mulla alko etova olo jo viime viikon maanantaina (siitä sit tajusin epäillä raskautta) ja on ollut jokapäiväistä tähän asti. Yleensä sitä on ollut joko ennen tai jälkeen aamupalan, mutta eilen esimerkiksi sitä oli aamupalan jälkeen ja sit töissä noin kympistä kahteentoista... Todella mukavaa :(

Lisäksi oon kauheen herkillä. Yks päivä otin äidin keskenmeno ym. puheet niin pahasti itseeni, että aloin epäillä todella pahasti omaa raskauttani ja olin ihan varma, että käy huonosti ja mieli oli tosi maassa. Ei sit auttanut muu kuin pistää poikaystävä hakemaan vielä kolmas raskaustesti minulle. Tulipahan sit varmistettua tää raskaus vielä kerran. :D Nyt oli liuskatestissä paljon vahvempi viiva kuin viikko sitten! :) Eilen tuli myös itkettyä ihan hirveänä, kun opettaja oli taas kerran mollannut minun opinnäytetyötäni... En yleensä tuommosesta rupee itkemään... Ja yks päivä vollotin kun hoitamani kummityttö itki ikäväänsä äitiä ja isää kohtaan :D Hermostuttua on myös tullut välillä ihan typeristä asioista...

Väsymys on myös nyt iskenyt! Oon yleensä kauhee yökukkuja mut eilen simahdin sohvalle jo vähän kymmenen jälkeen. Siinä nukkuin pari tuntia, kunnes poikaystävä sano, et siirrytään sänkyyn. Siinä sit ehkä puol tuntia hereillä kunnes taas nukahdin ja nukuin ysiin asti aamulla. :D :D Unta riittää... ja vieläki väsyttäis!!

Rinnat tääl on olleet tosi kipeenä ja melkeen koko ajan nännit nöpöttää :D turvotus on ihan hirvee jos syön jotain tosi hiilaripitoista tai suolasta...
 
Eikiko täälläkin tehty digi tänään ja voi miten pelotti odottaa tulosta mutta 2-3 viikoa raskaana <3 aivan ihana tunne <3
Mulla menee ihan samoilla päivillä kun sulla eli menkat alkanu tismalleen samana päivänä ja jotku näyttää LA 27.12 ja jotku 28.12.. itte veikkaan että mulla on 4+4 nyt.
Mulla ei edelleenkään suurempia oireita, vähän etoo aamuisin, äkkiliikkeitä tehdessä vähän repäisykipuja ja sit tissit on vähän kipeet ja nännit nöpöttää ja on arat. Oon kyllä tyytyväinen ettei ole enempää oireita :)
Voin myös niin samaistua tuohon pelkoon ja jännitykseen joka on koko aika. Meillekkin molempien ensimmäinen lapsi ja pelottaa että jos tämä viedäänki meiltä pois, niin ei uskalla innostua liikaa.

Salamanteri itsekkin oon nyt alkanut nukkua päiväunia! Eli meen vaan vähäks aikaa pitkäkseen ja hups kohta herään kuolavanaan ja siihen että oon nukkunut tunnin :'D
 
Eikiko: minulla ihan sama tunne. Odotan siis esikoistani ja olen koko ajan pelko perseessä. Tietty tässä on tullut ihan liikaa luettua kaikkia palstoja, mutta itselle on jäänyt myös tunne, että keskenmenot ovat enempikin sääntö kuin poikkeus. Näinhän ei tietenkään ole. Täytyy muistaa pitää mielessä, että keskenmeno pysyy keskusteluissa pinnalla koska a) kaikki pelkää sitä b) sen kokeneilla on tarve puhua asiasta (ja hyvä niin!).

Olen yrittänyt itse pysyä vain tyynenä ja pitää maalaisjärjen kädessä SEKÄ sisäistää sen, että teen itse parhaani sen eteen, että Jyvä pysyy matkassa ja kunnossa, ja että itsekin voin hyvin. Jos menee kesken, en voi ainakaan itseäni syyttää.

MindiS: Ihanaa! Ajattelin itsekin tehdä huomenna vielä digitestin. Silloin ovat kuukautiset viikon myöhässä. Eihän sitä tosiaan tarvisi tehdä, mutta kun pakkohan se on :)

Oireista sen verran, että nyt on nännitkin laajentuneet ja kunnolla. Kunnon utareet, he heh.

Manitoba 4+6
 
Muokattu viimeksi:
Manitoba joo, pakko oli tehä vielä digi ku on niin uskomaton olo :D mut kun viikot näytti digissä ihan oikeelta ni oli helpottavaa :) suosittelen siis lämpimästi digin tekemistä :) ittelläki nyt siis menkat myöhässä vasta viikon.
 
Lilminni toivottavasti vuoto viatonta <3

Eikiko ja Manitoba yrittäkää olla murehtimatta (helpommin sanottu kuin tehty).

Itsellä takana yksi raskaus - 06/11 ja yksi keskenmeno 01/15. Ensimmäisen kohdalla ei niinkään keskenmeno pelottanut, mutta toisen kohdalla kyllä. Omassa tapauksessa keskenmenon taustalla oli todella sairas vauva/sikiö ja niin kamalalta kuin se kuulostaa niin näin oli parempi.

Tämän uuden raskauden kohdalla pelottaa aivan älyttömän paljon. Asenteella pessimisti ei pety mennään tod. näk. loppuun asti mikäli kaikki menee hyvin.

5+5
 
Heikun jospa tämä kaveri ois terve ja pysyis matkassa loppuun asti!! :)
On tää kyllä ihanaa, ja jännittävää ja pelottavaa ja kaikkea :)
 
Mulla on ollu sellasta pientä menkkakipuilun tyylistä nippailua mahassa. Toivottavasti on vaan jotain kohdun laajenemista tai vastaavaa. Sit välillä tulee sellasii oksennusröyhtäisyjä (hyvin hurmaavaa!) Miehen mielestä itken enemmän :D
Mä oon aina ollu hirvee aamusyöppö, pakko saada ekana ruokaa ja syön siis paljon. Esim puuroa ja leipää. Jos en saa ruokaa tyyliin ekaan tuntiin, niin tulee huono olo. Nyt raskauden myötä tuntuu, et tää on vaan korostunut. Nyt pitää saada ruokaa puolen tunnin sisällä :D

Ai niin 4+5
 
Kettukuittaa mullakin aina välistä tuommosia pieniä nippailuja massussa. Uskosin ainakin että ois kohdun laajenemista että papulla ois tilaa kasvaa :)
Mulle kans tuttuja noi oksennusröyhtäilyt ja pahinta sillon ku oon vetäny omega3 vitamiineja ja sit alkaa tulla jotai kalaröyhtäyksiä :D yöks!
Mulla taas päinvastoin ku sulla! Normaalisti oon aamulla tyhjällä mahalla tehny lenkin ja lihaskuntoo ja käyny suihkussa ja sit vasta alkanu aamupalaa syömään mut nyt pakko syyä aika heti ku herää tai muuten tulee heikotus ja pahaolo :O
 
KettuKuittaa mulla on just sama homma aamupalan kanssa. Jos en heti saa jotain tulee aivan järkyttävä olo ja se ei helpolla hellitä.

Ens viikolla ultraan jee! Neuvolaanki enää 2,5 viikkoa.

Rv 6+5
 
Mulla taas toisin päin. Yleensä herään nälkäsenä ja syön tunnin sisään aamupalan, nyt ei tarvii edes haaveilla muusta kun vedestä ekaan kolmeen-neljään tuntiin. Lounasaikaan pystyy jo näykkiin jotain suolakeksejä ja yleensä sit iltaa kohti ruokahalu paranee. Paitsi taas sitten jos liian myöhään erehtyy syömään niin yö menee pahoinvoinnin kanssa. Koitan siis aina iltapäivällä ja alkuillasta tankata, välillä tosin vähän hankalaa kun oon parhaan ruoka-ajan puol viidestä puol kymppiin töissä.

8+0
 
Eikiko, LA:n voit laskea niin että päivä jona sulla olisi pitänyt alkaa kuukautiset on 4+0. Keskenmeno pelottaa melkein kaikkia mutta kannattaa ottaa se asenne ettei sille voi itse mitään ja luonto poistaa niin sairaat pikkuiset jotka eivät olisi selvinneet. Ei kaikki niitä keskenmenoja saa kuitenkaan. Kemiallinen raskaus meinaa sitä että munasolu on yrittänyt kiinnittyä mutta on vain hipaissut niin että raskaushormoonia on ihan pikkasen päässyt erittymään ja kuukautiset alkaa yleensä ajallaan tai pari päivää myöhässä mutta on kuitenkin keritty tekemään ennen sitä positiivinen testi joka on useimmiten hyvin hyvin hailakka, siks ei suositella liian aikaista testaamista. Tuulimuna on harmillinen kun se saatetaan todeta vasta viikon kastoista ultrassa ja on keritty jo sisäistää raskaus jne. Siks moni käy varhaisultrassa viikoilla 6-7 jotta näkee että siellä on myös alkio..
 
Täällä oireina on kipeet tissit (imetäppä siinä sit, sattuu). Etoo etoo etoo varsinki iltaisin, ikinä en kolmessa raskaudessa oo oksentanu mut tää olo on kauhee.. Nälkä mut mitään ei tee mieli syyä, onneks on oltu nyt paljo mummulassa nii siel ei oo nii paha.. Raskausviikkoja on 4-8, kierto imetysaikana on mitä on.. Eilenillalls plussasin ja tiesin ennen testin tekoa et plussa tulee..
Pissalla saa rampata useemmin (myös öisin, yleensä en öisin käy). Minkäänlaisia selkä- eikä mahakipuja oo ollu, muissa raskauksissa kyllä on ollu.
 
Kettukuittaa: ihan on normaaleja nuo alavatsan nippailut. Itsellä on myös ja johtuu tuon kohdun laajenemisesta ja muistaakseni lantion alueen verekkyyden lisääntymisestä.

Manitoba 4+6
 
Takaisin
Top