Raskausoireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mindiS: ymmärrän kyllä, että esikoisen kohdalla sitä haluaa tehdä ja noudattaa kaikkia sääntöjä melkeinpä ihan viimesen päälle :) toisen kohdalla osaa ottaa jo paljon rennommin, eikä välttämättä tuu tuijotettua niitä ohjeita niin tarkasti :)
Mä taisin sillon esikoisen aikaan lopettaa ne vitamiinien napostelut siihen, kun eka kolmannes oli täynnä. Ihan senkin takia, että en meinaa saada ikinä mitään muitakaan pillereitä nieltyä. Joskus teki tiukkaa e-pillereidenkin kohdalla :D
 
Lilminni joo, luulen kanssa että sitten joskus jos meille toinenkin nyytti suodaan niin varmaan osaa ottaa paljon rennommin nyt vaan esimmäisen kohdalla on jotenkin niin tarkka kaikesta että ihan naurattaa oma höperöinti :'D
 
Joo A vitskuja ei saa syödä raskaana eli maksa ruuat jätettävä pois. Tai saa niitäki kait syödä jonkin verran, mut ite en riskeeraa. Tosin en syö maksaa muutenkaan.

Täällä oli villit unet viime yönä, näin ukosta jotain. Se teki siinä unessa jotain mistä suutuin ja sit heräsin ja hetken olin sille oikeesti äkänen :D Hahah, kummallisia unia nää tämmöset.
 
Wildside, mulla on ihan normaalistikin tota et nään unta jossa mies on tehnyt jotain ja sit seuraavana päivänä oon äkänen ja varmistelen että olihan se unta :D

Muuten täällä on unet muuttuneet hirveen agressiivisiks, harva se yö jahtaan ties mitä roistoja millon leipäveitsen, millon pistoolin kanssa >. < Ja kuulemma vedän unissani sellasta salsaa että mies harkitsee matolla nukkumista :D
 
Täällä 6+0. Raskausoireita on hirveä väsymys ja palelu, vois vaan koko ajan nukkua ja monta peittoa pitää olla päällä. Ruoka on alkanu ällöttään eikä mikään taho mennä alas. :depressed: Apteekista kävin ostamassa nuita mama-vitamiineja, niitä tuli syötyä myös viime raskaudessa. :)
 
Nuo viikot on mun mielestä ihan loogisia, kun ajattelee vaikka omaa ikää... Eli, kun on täyttänyt kolmekymmentä, elää kolmattakymmentäensimmäistä vuottaan. Toisin sanoen oma ikä on 30 vuotta ja x kuukautta, 31. elinvuotena. Sama periaate raskausviikkojen kanssa kuudennella viikolla (6. raskausviikko) on raskaus kestänyt viisi kokonaista viikkoa ja 0-6 päivää eli rv5+0 tai rv5+6.

En tiedä selvensikö tämä kenellekään muulle tätä hommaa, mutta itseä tämä ainakin auttoi...

Rv 5+4
 
Täällä etovaa oloa, vatsanippailuja ja aivan järkyttävä turvotus! Piti käydä eilen ostamassa kokoa isommat housut kun normikoko sattui ja painoi vatsaa inhottavasti. Onneksi kappahlista löytyi samanlaiset mustat strech kangasta olevat housut jotka minulta löytyy jo ennestään. Leveä kuminauhavyötärö, ihanan pehmeät jalassa, suosittelen!

Mutta tosiaan turvotus aivan kamalaa, näytän ihankuin olisin raskaana pidemmälläkin, toki vatsalla on muutama extrakilo pehmikettä ja taustalla suolisto/mahaongelmia joten ne vielä siinä lisäävät tuskaa..

Tänään vissiin rv 4+1 tai 2.. En oikein osaa varmaksi sanoa, menkat alko siis 24.3 ja kierto 26pv.
 
Hehee! :D ehkä vähän noloa myöntää vaikka tämä on jo kolmas raskaus, en ole ikinä ymmärtänyt noita raskausviikko jutskia :smiley-ashamed005 Nyt kuitenkin ehkä vähän selveni. Eli nyt kun on menossa 6+4 niin olen viikolla 7? Liian haastavia tämmöset :smiley-bounce013
 
Tiuh hihi joo mullakin meni vähän sormi suuhun ku mies pyysi selventämään mitä ne tarkoittaa noi ihme numerot aina :D
Ele84 tuo selvensi jo vähän niin voin koittaa miehelle selittää :D
Ekiko joo mullakin aina illasta ja syönnin jälkeen turvotusta mut aika nopeasti laskee ja aamulla ei olekkaan kuin ihan pienen pieni pömppis vain. Onneks meillä töissä käydään tauolla yksitellen niin saan tauolla istuskella aina housut auki :'D
 
Minä varmaan kärähdän töissä heti alkuraskaudesta kun vähensin kahvin ihan minimiin, valitan nälkääni/syön kokoajan ja sitten toki nirsoilen eri ruuista kun ne ei ylläri uppoo (ajatus jostain ruuasta saa etovan olon) ja maha on niin turvoksissa iltapäivällä ettei mitkään muut kun teltat sitä peitä.. Ja sitten vielä joudun istumaan nyt vähän takakenossa kun muuten tuntuu mahassa tukalalta tuon turvotuksen takia.

Ja tämä vit***s, ah, asiakaspalvelutyössä ja tuntuu että alkaa höyry nousta jo tiettyjen asiakkaiden näkemisestä ja sitten jos joku sattuu kyselemään jotain "tyhmää" (vaikkakin ihan aiheellista) niin saa ihan hammasta purra ettei töräytä jotai tyhmää vastaukseksi. Ja myös kollegan ihan hyväntahtoiset jutustelut tuntuu kauhean häiritseviltä ja tekisi mieli sanoa että suu kiinni minä luen nyt näitä vauva foorumeita eikä mua kiinnosta mikäään Hakkaraisen ministerisalkku!

Onneksi jään ensiviikolla lomalle noin viikoksi niin "saa" kasata hermoja rauhassa

Ja tämä pelko että onkin tuulimuna tai kemiallinen tai muutenvaan menee kesken, ihan hirveetä. Yritän ajatella että jos nyt niin kävisi niin sille on tarkoituksensa, ja toisaalta elää hetken kerralla nauttien näistä ihanan kamalista raskaus"oireista", otan kaiken vaikka triplana kunhan Hän vain pysyisi mukana.
 
Eikiko mulla on olo onneksi vielä ollut tosi seesteinen. Eli en ainakaan vielä ole menettänyt hermoja asiakkaisiin saati työkavereihin :D mutta eiköhän sekin vaihe tule vielä :'D
Minulla kans pelko että entä jos on tuulimuna tai menee kesken. En uskalla kauheasti tästä vielä intoilla ja koitan miestäkin toppuutella. Ihan tyhmää kyllä kun nyt pitäisi vaan keskittyä nauttimaan tästä ajasta ja uskoa vain että se pieni nyytti on sylissä sitten loppuvuodesta tai alkuvuodesta :)
 
Täällä ruokahalu palanut jotenkuten takaisin, söin viimeviikon vaan puuroa sopalla ja omenaa lähestulkoon joka päivä :D Ja vasemmalta puolelta alamahasta nippailua. Oksentelua ei onneksi ole (vielä) ollenkaan, voi te raukat jotka joudutte ravaamaan vessassa :(

Hirveesti on tullu juttua ku oli tässä päivä-pari väliä etten käyny foorumilla :D

Rv. 7+6 <3
 
MindiS, pakko yrittää itsekin ottaa iisimmin, mutta ensimmäinen lapsi ja ensimmäinen positiivinen kerta niin on pää ihan pyörällä, kaikki on niiin uutta! Oma ikä (syksyllä 30) tuo vielä omat paineensa kun jokapaikassa toitotetaan että siitä iästä ylöspäin on vaikeampaa raskautua, mutta itsellä ei vain aikaisemmin ole ollut sopiva hetki, tai pikemminkin emme ole olleet valmiita lapsen saamiseen.
 
Eikiko täälläkin esikois raskaus kyseessä meille molemmille miehen kanssa ja mullakin ikää 30v!! Niin tiedän kyllä täysin sun fiilikset ja pelot!
 
Onko täällä ketään muuta joka ei kärsi pahoinvoinnista ollenkaan, ja syö kuin possu? :D Tää on ihan järkyttävää tää nälkä ja miten paljon sitä pystyy vetää!
 
Takaisin
Top