Raskausoireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vkolla 5+2: tuntuu että turvotusta olisi. Rinnat aristaa kun oikein painele. Alavatsa ja - selkä kipuilee myös ajoittain. Se alavatsavihlonta pelottaa, vaikkakin varmasti normaalia. Keskenmeno pelottaa! Myös jumpissa pulssi nousee helpommin ja korkeammalle.

Mulla taas päin vastoin ton ihon kanssa, kunto parantunut huimasti.

Tää alkuaika on kyllä niin ärsyttävää aikaa kun ei oikein tiedosta olevansa edes raskaana.
 
Heikun: mulla kans välillä todella rajua vihlontaa. Mullaki ihonkunto parantunu huimasti ;)

Hei muistattehan naisen käydä pissikokeissa. Mulla oli edellisessä piilevä pissitulehus eikä sitä oikein muusta osannut arvailla kun tiheni vessassa käynnit vaikka luulin ensin johtuvan vaan raskaudesta ja nipisteli enemmän alamahaa eikä rakko tyhjentyny täysin.. Siis enhä minä nuita ekana yhistäny pissitulehukseen, mut kävin kovien kipujen kanssa päivystyksessä niin yllätyksekseni sieltälöyty pissitulehus. Mulla siis muuten oireeton..
 
Täällä kyllä on oireita semmosessa pyörityksessä, että melkein hirvittää.
Pahoinvointi vaan lisääntynyt, ja iskee koska tahansa - vuorokaudenaikaan katsomatta. Välillä yököttää urakalla, vaikka oksentaa ei ole tarvinnut. Sitten kun pahoinvointi menee ohi, tilalle tulee närästys.
Rinnat on ihan hullun kipeet, kävellessä kun tärähtelee, niin johan tekee kipeetä.
Alavatsalla tuntuu kipuilua vähän väliä, mutta on varmaan niitä kohdun kasvukipuja ja liitoskipuja. Väsymyskin iskee ihan superhelposti.
 
Ei oo mullakaa mindis vielä alkanu vessassa juokseminen. Normaalistikki käyn pari kertaa yöllä vessassa niin käyn vieläki samalla tavalla. Hmmm.. Myöskään kauheeta janoo ei oo vielä tullu, paitsi illalla kun oon hampaat pessy. Hammastahna jotenki tekee..

Anskumama mäki aattelin torstaina pyytää ku meen sinne ultraan naistenpolille, että laittaavat labraan pyynnön pissitulehuksesta. Aattelin aamulla varautuu pidättelemällä. Tuleepahan se suljettua itsellänikin pois. :)
 
Wildside ihana kuulla etten oo ainut jonka rakko ei vielä oo reagoinu tähän raskauteen :D mullakin välillä tulee semmosia kauheita vesijano kohtauksia!
 
Ihanaa toisaalta ettei vielä tartte yöuniaan menettää vessassa juoksun takia. :) Eiköhän seki aika meille vielä mindis koita ;) Sitä odotellessa. Viikkojakin vasta niin vähän, tänään rv 5+0 kohta taas 5+1. Eli voi sanoa jo että ollaan kuudennella viikolla :)

Hei kun ootte lukenu netistä noita raskausviikkoja, mitämilläki viikolla tapahtuu jne.. Jos teillä on menossa 5+0 niin oletteko lukeneet raskausviikko 6 vai raskausviikko 5? Tää on mun jotenki hankala käsittää vsikkae tiiän miten noi viikon oikeesti menee. Mut joissaki lähteissä on erilaista tietoo. Niinku esim. 6 rv kohdalla olevat tiedot oli toisessa lähteessä rv 5 :O kummallista sanon minä! Oon kuitenki ite nyt lukenu rv 6 koska sehän mulla tässä alkaa.
Oliko mahdollisimman sekavasti selitetty? :D
 
Ymmärrän Wildside, mitä tarkoitat! Tuossa apteekista saamassani oppaassa on selvennetty, että esimerkiksi 7. (seitsemäs) raskausviikko tarkoittaa viikkoja 6+0 - 6+6, eli menkoista laskettuna olisin nyt itse kahdeksannella raskausviikolla. Luulen, että tämä riippuu siitä, mihin muotoon se on kirjoitettu (kahdeksas raskausviikko vs. raskausviikko kahdeksan). Onpa kivaa, että tämäkin asia on tehty mahdollisimman hankalaksi ymmärtää :scratch

Äyriäinen 7+2 (6+3)
 
Joo kiitos tarkennuksesta. Muistelinkin, että joskus neuvolassa saamassani oppaassa oli samalla tavoin merkitty. Ihan liian hankalasti tehty. Miksiköhän sitä ei oo voinu laittaa niin, että kun on 6+0 niin siitä alkaisi kuudes raskausviikko, paljon loogisempi olisi. Mut se onkin aina montako raskausviikkoa on tullut jo täyteen. :O
 
täällä eilen alko vatsa vihlonnat,tai lähinnä vasemmalle kylkeen hetkittäiset pistot

rv 7+5
 
Wildside joo mä koitan nyt nauttia tästä lähes oireettomasta olosta niin pitkään kun tätä kestää :D
Mä sain eilen ku kävin jo kaikkee mammavitamiineja ostamassa apteekista ni kirjasen jossa oli äidille ja isälle erikseen selitetty raskaus viikko viikkolta ja oli siinä paljon muutakin infoa :) meinasin hypätä sen apteekkarin kaulaan kun se niin ihanasti mua onnitteli ja palveli :D
Mut joo eilen ihmeteltiin miehen kans yhdessä noita viikko asioita ja se ei ymmärrä tuota miks lukee viikkojen yläpuolella esim 5+0- 5+6. Kertokaahan mammat että mitenkä mä sen selitän että mieskin tajuaa? :O
Täällä vissiin menossa viikko 5. :)
 
mindiS oltiin samoilla asioilla eilen! Minäkin hain mammavitskuja sain tuon raskausoppaan. En tiennytkään, että raskaana ollessa ei sais syödä A-vitamiinia...:eek: Neuvolantäti sanoi niin, ja kehotti laittaan normivitskut vaihtoon. Nyt huomaan, että omega3 kapseleissakin on ADE-vitskuja... Gulp. Pitää vissiin etsiä jostain niitäkin sellaisia, ettei A:ta tulisi kaupan päälle.

Juu ja oireettomana täälläkin vielä nautitaan olosta!
Metsäläinen 4+6
 
Joo mies nauro että noi vitamiinit makso enemmän ku meiä ruokaostokset :'D mut kyllä se sit tuumas vaan että on valmis maksamaan mitä vaan että papu sinnittelis loppuun asti ja ois terve :)

Itte ostin mamma omega kapseleita ja sit jotai mammavitskuja joissa on foolihappokin mukana. :) pitäis varmaan pikkuhiljaa alkaa perehtyä mitä ei saa syä listaan :D onkohan naiset raejuusto ihan syötävää? Tai siis saakohan sitä syyä raskaana?
 
Hei! Taustaillut olen hetken aikaa ja varovaisesti uskallan liittyä seuraanne :-) Täällä rv5+4 ja oireina on mahan nipistelyä ja mielialan vaihtelua :-) mindiS, luin valion sivuilta näin:" Valio raejuustot valmistetaan pastöroidusta maidosta ja valmistusprosessissa on useita lämpökäsittelyvaiheita. Siksi raejuusto katsotaan listerian suhteen vähäriskiseksi tuotteeksi" :-)
 
mindiS: kyllä raejuustoo syödä saa, jos on tehty pastöroidusta maidosta :)

Mä yritin kans esikoista odottaessa popsia noita raskausajan vitamiineja, mutta enää viime raskaudessa en niitä syöny. Enkä ajatellu tässäkään raskaudessa. Pärjään ilmankin :)
 
Jenspa ja lilminni kiitos raejuusto infosta :) oon niin koukussa siihen ollu aina että tuskassa täällä mietin että pitääkö mun lopettaa sen syöminen :'D
Lilminni mulla esikoinen tulossa vasta niin haluan kaiken mahdollisen tehdä mitä vaan voin, koska eka kerta :D
 
Mulle määrättiin keskenmenon jälkeen vahvemmat foolihapot, kun vauvan suolet ei ollut siirtynyt sisäpuolelle. Jospa näistä nyt olisi apua ja pikkuinen muutenkin pysyisi terveenä loppuun asti. Edellisellä keskenmenneellä oli niin paljon kaikkea että tämä raskaus pelottaa aivan älyttömän paljon :(
 
Heikutin hirveesti liimaa ja tarroja että tämä pieni pysyy kyydissä loppuun asti ja saatte pienen terveenä syliin <3

Welcome aamupahoinvointi!!! :/ taitaa tämä nainen joutua heräämään jatkossa tuntia aiemmin että ehtii kävellen/pyörällä töihin. Ei sitä enää uskalla bussiin nousta :(
 
Takaisin
Top