Raskausoireet

Varmaan paras olis jos vaa aamusin söis.. Ite en pysty. Porkkanaa ja omenaa ja sen sellast oon kyl aamusin syöny, mut eihän ne mitää auta ku silti jää nälkä ja nälkä aiheuttaa pahemman olon.. :sad001 varmaa pitäis illal tehä joku voileipä jääkaappii valmiiks ja sen söis heti herättyää. Tää raskauspahoinvointi on siit huono ku oksentaminen ei paranna oloo yhtää...
 
Oih. Hyvä kun tulin lukemaan teidän juttuja. Olen ítsesäälissä vellonut huonon oloni takia, mutta luulen, että pääsen silti vielä monia vähemmällä. En ole yhtään oksentavaa tyyppiä, joten selviän ilman sitä. Mutta jokapäiväinen tai -öinen ällötys on kyllä päällä. Eniten illalla ja yöllä huonoa oloa..mutta sit taas tänään yö meni hyvin, mutta aamusta asti äklöttänyt. Suolaiset ruoat maistuu ja kun vaan alkaa syömään, niin maistuu ihan normiruoka. Mutta ei tee mieli kyllä. Heti kun huono olo väistyy, niin karmee nälkä ja syön kolmen edestä. Hmm, ei kai kaksoset kuitenkaan, heh. :woot:
 
Mulla ei ole vielä pahoinvointia ollut, tänään rv 5+0, voi siis olla että alkaa vasta viikon päästä. Rintojen aristus ja alavatsan "kouraisut" nopeissa liikkeissä (esim. Jos kumarrun) ovat tällä hetkellä ainoina oireina sekä mahan turvotus. Housut kiristää vyötäröltä. Onko muilla ollut kouristuksia yms. Jos teette jonkun nopean liikkeen?

Aamulla tuli liuskatestiin punainen selkeä viiva, mutta ei vielä yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Pissa ei kyl ollut kovin vahvaa, joten varmaan johtui siitä. Tekis mieli tilata digitestejä, mutta mies ei halua että tilailen enään mitään testejä. Tottahan se on, että ei se testi kerro sitä pysyykö vauvanalku matkassa :/ ultraan "enään" 2,5 viikkoa.
 
Mulla ainaki nopeissa liikkeissä ja nostoissa tuntuu repäisykipuja.. Samoin mulla ihan kauhea nälkä koko ajan... Roskaruoka ainut mikä maistuu ja mitä tekee mieli.. Ei hyvä juttu pidemmän päälle :sad001
 
Mulla kanssa karmea ällötys olo ja tappava väsymys. Mulla hiukan pahoivointiin auttanu pähkinöiden syönti. Onhan niissä kaloreita, mutta toisaalta ne sisältää myös proteiinia ja vähän hiilaria... Vaikeus mulla on aamuisin, kun pitäis syödä kilpirauhaseen tyroksiini 10min ennen aamupalaa. Mutta tuon odottelun aikana pahoivointi yltyy niin etten meinaa sit aamupalaa nieltyä. :sad001
 
Mitä jos plussapallo ottaisit tyroksiinin sängyn viereen ja vettä pulloon. Heti ku heräät nappaat tabun ja käyt sitte vessassa ym, niin sitte olis jo melkein 10 minuuttia menny? :)
 
Jännä että niitä kouristuksia tulee näillä viikoilla, kun eihän kohdun vielä pitäisi kasvaa? Mulla on kans tyroksiini lääkitys. Nykyisin olen laittanut herätyskellon tuntia ennen pakollista herätystä soimaan ja otan tyroksiinin. Sitten jatkan unia :) toki kaikilla tuo systeemi ei toimi, jos ei saa uudelleen unta. Jostain luin että annostusta pitäisi nostaa 0,25 mikrogrammaa kun on tehnyt plussatestin, mutta itse en ole uskaltanut nostaa..
 
Viikolla 7 kohtu on appelsiinin kokoinen, että kyllä kai se kasvaa jo hyvin. Kyllä mä muistan ekasta raskaudesta ne repäisyt ihan ekoina oireina. Nyt niitä ei oo kyllä ollu yhtään..
 
Ai se on jo 7 viikolla niinkin "iso" ton tiedon oon missannu ihan kokonaan. Kaippa se sit jo kasvaa vaikka on vasta 5+0 tänään.
 
Mitä se repäisykipu tarkottaa, taisiis mitä sillon tapahtuu kun semmosta tuntuu?

Tänään on melkein tauotta ollu semmosta pistelevää kipua vähän vasemmalla puolella alamahassa. Aiemmin kivut on ollu nopsaa ohimeneviä, niin tää on nyt hämmentävää. Ei oo kuitenkaan missään vaiheessa mitenkään kovaa sattunu. Tästä tulee kyllä niin piinaavaa aikaa, kun heti kun oireet heilahtaa vähänki johonkin suuntaan ni taas ollaan ihmeissään :biggrin
 
Pitkästä aikaa jaksaa ja ehtii jotakin kirjottaa, puhelimella oon about kaikki viestit käyny lukemassa, mutta sillä ei viiti alkaa näpyttelemään sen enempää.

Mulla on ollut aivan kamala väsymys viikko: töiden jälkeen on ollut pakko nukkua päikkärit. Töissä (opettajana) on vielä kevään pahin koeruljanssi menossa, niin väsymyksen keskellä ei meinaa olla voimia tarkistaa kokeita. Ajatukset ei vaan pysy kasassa ja samaakin lausetta saatan joutua lukemaan useaan kertaan, että tajuaa mitä siinä lukee. Etomistahan mulla on ollu aiemminkin jo, mutta parina päivänä on voinu sanoa että se on pahoinvointia, joka tulee aaltoina. Oksentamaan ei oo tarvinnu vielä alkaa, mutta epäilen senkin vielä koittavan.
 
Mul on tuota alavatsa ja selkäkipua melkeen koko ajan, niinkuin menkkakipuja. Sitten vihlasut tottakai nää siis johtuu kaiketi siittä että kohtu alkaa valmistumaan raskauteen ja lihakset alkavat venymään..? Se niinku totutautuu uuteen tilanteeseen :D
 
Hyih. Tänäkin aamuna kutsui pöntönreuna :/ hirveää oksentaa tyhjästä vatsasta.
Mulla vaihtelee ihan selvästi päivittäin nää olot. Jonain päivänä ei oo mtn ja toisena taas yököttää ja ällöttää varmaan joku ruusun tuoksukin. .
 
Olen vasta alkuvaiheessa (laskurin mukaan RV 3-4), mutta oireina on ollut palelu ja väsymys. Ensimmäisen kohdalla oli raskausdiabetes, joten nyt aion seurata mitä syön ja liikkua kohtuullisesti. Pahoinvointia ei ollut ensimmäisen kohdalla, toivottavasti ei tule nytkään.
 
Tuli mieleen lisää oireita: itkuherkkyys, asioiden unohtelu (teen esikoiselle puuroa ja unohdan sekunnin kuluttua mitä olin tekemässä) ja ei-niin-kivat ilmavaivat :grin
 
Miullakin on välillä noita kohdun kasvukipuja.. Myös kamala väsymys, palelu ja rinnat tosi kipeät. Ja maha näyttää siltä, että paljon pidemmällä olisin. Esikoisen aikaan sama juttu, heti alussa kamala turvotus.. Niin ja naama kukkii ja joku dementiakin on iskenyt. :D
Pientä äklötystä pahempaa ei ole nyt ollut.. Toivottavasti tällä kertaa olisikin lievempää, esikoisen aikaan vietin näihin aikoihin jo hyvin paljon aikaani vessassa.

Pahimpaan oloon miulla auttoi silloin pahoinvointirannekkeet, kannattaa kokeilla! Helpottivat kyllä elämää todella. :)
 
Muokattu viimeksi:
Rinnat on kipeytynyt vähitellen ja viime yönä ei enää pystynyt olemaan yhtään mahallaan. Ihan erituntuista kyllä kuin muistelin.. Samoin yöllä ekat alavatsan pistelykivut, niitä olinkin jo odotellut. Ja eilen siis ihan koko päivän huono olo..arg. :yuck:
 
Yksi vielä unohtui, nimittäin räjähdysherkkyys :D Siitä osasin aavistaa, että oiskohan nyt jotain kun oon ollut niin kiukkunen aamuisin. Viime raskaudessa närästi paljon, se oli rasittavaa. Nyt kun sen raskauden on kerran kokenut niin osaa paremmin yhdistää mikä johtuu raskaudesta ja mikä ei. Vaikka hyvin tuon on unohtanut jo vaikka synnytyksestä vasta 9 kk aikaa..
 
Hei. Huojentavaa kuulla, että muillakin on menkkamaisia kipuja mahassa. Laskurin mukaan minulla 5+4. Esikoista odotellaan. Oireina jäätävä väsymys iltapäivisin, hieman raajojen puutumista ja tosiaan ajatukset on välillä ihan sekaisin unohtelua ym. Aamuisin myös nenän tukkoisuutta ja janottaa kovasti!

Nyt pari päivää ollut aika selkeitä menkkamaisia kipuja mahassa ja myös selässä. Pelottaa että enteileekö jotain ikävää. Alkuraskauden uä 23.2
 
Takaisin
Top