Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja väsymys on valtavaa myös minulla!! Eipä vaan paljon saa nukkua, koska esikoinen ja arkisin työt klo 6-14 :arghh:

Meneekö toi oikeasti läpi..raskausoireena se, ettei kuuntele puolison juttuja. ;)
Noi ruokamieliteot voi vielä muuttua. Mulla alkoi 7+0 tienoilla muuttua ja nyt PepsiMax ei maistu (täysaddikti), rasvainen ruoka ällöttää ja makeanhimoa vähemmän. Viime viikolla vielä menin erikseen ärrälle hakemaan karkkipussia sokerinhimossa. Toisaalta mä en ekassakaan raskaudessa saanut paljoa ylikiloja, mutta se kyllä johtui turvotusolosta, joka ei vielä ole onneksi alkanut. Rautatabut sen tais viimekskin vasta aiheuttaa sen turvotuksen. Niitä ei tarvii popsia ennen neuvolan hemoglobiinimittauksia, heh.

Heh joo, voi olla niin, että aina ei mene läpi selitys "korvat lukossa" puolisollekaan ;) Nämä nykyiset mieliteot alkoi mullakin 7+0 suunnilleen, sillä nyt 7+2. Ja sama tapahtui, että cokiksesta meinasi yrjö lentää, vaikka aiemmin olisin voinut elää pelkästään colajuomilla. Toisaalta eipä tee kahviakaan pahemmin mieli - keho taitaa hylkiä siis kofeiinia.

Kaethe, oletko kokeillut sitrushedelmiä pahoinvointiin? Mun oloa on helpottanut verigreippi ja sitruunamehulla maustettu jäävesivesi. Myös hapokkaat marjat lievittävät oloa. Esim. Karpalomehu tai puolukka-mustaherukka-banaanismootie, jossa pikkaisen omenamehua ja rahkaa.

Mulla oireina järkyttävä palelu, käsien ja jalkojen puutuminen ja huimaus. Osaako joku sanoa mistä tuo huimaus johtuu ja auttaako siihen mikään? Joka kerta kun nousen seisomaan, silmissä sumenee...

Heippa Jemppu, raskauden aikana verisuonet laajenevat ja verenpaine voi laskea. Tämä voi aiheuttaa sinulle huimausta. Alhainen verensokeri voi myös aiheuttaa pyörryttävän olon. Koska veren määrä tuplaantuu ja hormonitasot nousevat hyvin äkillisesti raskauden aikana, olo voi olla heikko. Kannattaa ainakin kiinnittää huomioita verensokereihin ja syödä kuitupitoisia täysjyvätuotteita, jotka vapauttavat energiaa tasaisen hitaasti. Kuidut auttavat myös hyvin yleiseen raskauden aikaiseen ummetukseen. Juo myös vähintään 2 l vettä päivässä.

Mulla ei edelleenkään ole pahoinvointia, mutta sellainen kummallinen tyhjä olo vatsassa jos ei ole syönyt, mutta jos syö niin on kauheen täysi olo. Ehkä röyhtäys tulee kurkkuun helpommin kuin normaalisti..Selkä on nyt mennyt parina päivänä kipeäksi jos on seisonut tai kävellyt pitkään. Aika vähäisiä ovat oireet ja tuntuu, että oon kuvitellut koko raskauden. Onneksi ylihuomenna on ultra 7+2. Sen jälkeen ajattelin soittaa neuvolaan jos on aihetta.

Itselläni oli tänään aivan mahtava päivä! Ensimmäisen kerran tuntui, että oksentelunsekaisen tunnelin päässä on valoa. Kokeilin Neurofobian B-vitamiinisekoitetta ja ei ole sen jälkeen oksettanut ollenkaan. Alas menevien ruokien skaala on edelleen hyvin kapea, mutta eipä se haittaa, kun pystyy syömään vain terveellisiä ruokia ja mikä tahansa roskaruoka aiheuttaa etomista. Todella huikea fiilis. :) Toivottavasti vaikutus on sama myös huomenna.

Kiitos Nomen nescio! Verigreippi ei todennäköisesti mene alas, mutta pitää kokeilla muita sitruksia. Mies teki mulle jääpaloja appelsiinituoremehusta ja ovat olleet aivan huippu keksintö!

Itsekin olen valmis kokeilemaan mitä vain. Ostin netistä pahoinvointirannekkeet, jotka perustuvat akupunktioon. Alkuviikosta pitäisi saapua. Olen hyvin epäileväinen, mutta eipä siinä rahallisesti paljon häviä kun maksoivat vain 17 € postikulujen kanssa. Voin sitten tänne raportoida käyttökokemuksesta :)

Mäkin ostin apteekista tollaset rannekkeet lauantaina. Testaan ny ihan kaikki, ku aiemmissa raskauksissa oon joutunu ihan sairaalahoitoon voimakkaan pahoinvoinnin seurausena tulleen kuivumisen takia. Ny mulla vasta viis viikkoo kasassa, ällötys pientä palan tunnetta kurkussa. Tuon ainaki saan näillä rannekkeilla pois. Jännityksellä odotan pysynkö pystyssä tulevina viikkoina. Mä ku en suostu ny tohon pahoinvointipainajaiseen... Enenen :)

Mullaki on rannekkeet ranteissa, tilasin iherbistä 6 dollarilla. Hankalimpia on illat ja iltapäivät, joten laitoin nyt jo aamulla rannekkeet, niin jospa ilta olisi helpompi.

Mulla on hedelmäallergioita paljon, niin ei voi niitäkään syödä. Ei sillä, että tekis ees mieli. Eilen ainoa asia, jonka pystyin ostamaan kaupasta oli sitruunamehu-vichy.

Onko sulla Tähtityär kipeytyny noi helmien kohdat iholla? Mulla aika arat ku pitäny pidemmän aikaa putkeen.

Mä oon juossut vessassa joka raskaudessa vähintään kerran yössä,ja tietty heti kun kauppaan pääsee niin pitäs mennä pissalle! :) Nyt sama homma alkoi heti hedelmöitymisestä, hurraa! Mielialan vaihtelut. Myös tuo huimaus joka mulla johtuu alhaisesta verenpaineesta. Mitäs vielä...pahoinvointia odotellessa, rannekkeet valmiina kaapissa.

No, niin. Tänään oli oikeastaan eka päivä, että piti avata farkkujen vetoketju kesken päivän, kun maha on niin pallomaisen turvonnut. Toppahousutkin jätin auki illemmalla, kun eivät sovi kiinni enää! Hä, miten tää maha tämmöseksi turpos yhtäkkiä? Tänään on muutenkin enemmän raskaana olevan tuntoista kuin kertaakaan aikaisemmin.. Mitenkähän huomisessa ultrassa käy, vähänkö jänskättää!

Juu täälläkin on ihan jäätävä turvotuskessi varsinkin iltaisin. Voi hyvin mallata miltä tulee näyttämään sitten ku tuhannen vuoden päästä se oikea raskausmaha pullahtaa :)
Nyt en tiedä että kehtaanko edes kirjottaa tätä, mutta koska tän täytyy vahvasti liittyä raskaus"oireisiin" niin kerron, että mulle ilmaantu vkl aikana elämäni ensimmäinen PERÄPUKAMA :S
Olen ihan kauhuissaan ja ärsytyksen ja inhotuksen vallassa täällä. Joo siis todella pieni se on mutta on silti.
Mulle ei tullut edes edellisessä loppuun menneessä raskaudessa tai synnytyksessä ja nyt sitten viikolla 7+3 mulle ilmaantuu tällänen vaiva. Yäääähhh. Kiva mennä sinne ar ultraan ylihuomenna kaikkine paukamineni :(

Nyt sitten täälläkin pamahti eilen oireet päälle kun 6+0 täyttyi; repäisykipuja alavatsalla kun esim aivastaa, röyhtäilyä, etovaa oloa, ja kyllä vain - myös mulla ihan jäätävä turvotus, näytän siltä että olis jo puolivälissä raskaus :wideyed: Presiis samat oireet oli esikoisestakin, toivon vaan että pahoinvointi jäis vähäisemmäksi...

Katson kutsukaa kätilö - sarjaa koneelta ja itken ihan koko ajan kun vaan vauva tai raskausmaha ruudussa vilahtaa :smiley-ashamed005

Mulla on tässä parin viikon sisällä ollu koko ajan normaalia useemmin jano, mut nyt tuntuu et voisin juoda kokonaisen järven, eikä tälle janolle näy loppua! Ärsyttävää.
Lisäks toinen inhottava oire, sydän hakkaa kauheen voimakkaasti, koko aika tuntuu et koko rintakehä pomppii. Vois ehkä liittyä siihen, että herneen sydän alkaa vissiin näillä viikoilla pumppaamaan sydämellänsä jonkun nesteen sijasta verta..?

Huoh. Oksettava olo oli muutaman päivän aisoissa kunnes eilen illalla iski kanakastiketta lämmittäessä hirveä olo. En kuitenkaan oksentanut. Tänään sitten pitkästä aikaa junaan ja meni alle tunti kun alkoi hirveä pahoinvointi... piti sitten mennä oksentamaan, junan vessaan. Joka haisee kuselta ja paskalta heti kun oven aukaisee. Itketti jo siinä vaiheessa kun tiesin että pää pönttöön vaan :D

EIKÄ SIELLÄ OLE KUNNON VESIHANAQ JOLLA HUUHTOA NAAMAA JA SUUTA :((( loppumatkan olenkin pidätellyt oksennusta..

Muistan menneistä raskauksistani nuo tunteet ja olon. Vielä tässä juuri alkaneessa ei oo ollu ku pientä ällötystä. Toivon noiden pahoinvointirannekkeiden toimivan, edes helpottavan. Ainakin tähän pieneen ällötykseen ne tuntuu tehoavan.

Takaisin