Raskausoireet

Mun mielestä ne sun listaamasi oireet on ihan selkeästi raskausoireita! Eihän ne raskaushormonitasot oo välttämättä vielä ihan pilvissä, niin ei kaikkia oireita voi eikä tarvi olla. :)

Mulla on välillä repäisykipuja tai muita mahatuntemuksia, mutta aika vähän.

Ai niin ja mahan turvotus on järkkyä. Siirryin kyllä esikoisestakin isompiin housuihin tosi aikasessa vaiheessa. Parhaimmat oli semmoset Noppiesin äitiysjeggingsit, joissa ei ollu mitään mahalärpäkettä vaan ainoastaan leveä kuminauhavyötärö. Menivät koko raskauden ajan ja oli koko ajan mukavat! Kirpaisi silloin ne hankkia, mutta mielelläni ne kaivan taas pian kaapista. :)
 
Muokattu viimeksi:
Palelu jatkuu 24/7. :confused: Mutta onko muilla käsien tai sormien puutumista? On kuulemma raskausoire tääkin..sinänsä loogista, kun verenkierto muuttuu.:joyful::joyful:
 
Hei Tähtityär, mullakin tämä masu on aikamoinen pömppis. Hyvä vinkki nuo äitiyshousut, täytyypä harkita investointia niihin. :)
 
Pömppömaha mullakin alkaa olla ja aika pallomainen olo muutenkin. Nälkä tuntuu olevan useammin kuin normaalisti ja syön enemmän kuin tavallisesti. En tiedä miksi, tarvetta ei pitäisi olla. Mahatuntemuksia on vähän ja ne on aika lieviä, enkä aina ole varma johtuuko ne suoliston toiminnasta vai tästä raskaudesta...Sen olen huomannut, että mulla nukuttaa tosi useasti päivällä ja eikä kauheasti huvita tehdä mitään. Se on minusta ärsyttävää, kun pitäisi muka jotain saada aikaankin. Niin ja tissit on vähän kasvanu miehenkin mielestä.
 
Tänään vissiin alkoi sit se tunnemyrskyily. Aamu alkoi kolmella peräkkäisellä itkukohtauksella. Niiden jälkeen oli lähinnä semmonen fiilis, että mitä ihmettä just tapahtu, oonko ihan sekasin :wideyed: Tänään ollu myös ällöttävä olo, ei onneks oksua oo kuitenkaan tullu. No, ekan kerran on sellanen päivä, etten yhtään epäile ettenkö olis raskaana :D Vaikka kyllä tossa tuli jo mietittyä, et mihin soppaan oon itteni pistäny ja mitenkä tästä hengissä ja edes suhteellisen järjissään selviää... :D
 
Mullakin oli tänään pikku tunnemyrsky. Kun olimme menossa tuttavapariskunnan luo lounaalle, kaunis auringonpaiste alkoi yht'äkkiä tuntua ällöttävältä. Päässä tuntui migreeninkaltainen jyskytys. Oli vähän kiire ja käveltyämme ulkona hyisessä, napakassa tuulessa kengästäni katkesi korko. Itkuhan siinä meinas tulla. Sitten palata takaisin kotiin ja kun piti sitoa toisten kenkien nyörit, niin olo oli ihan voimaton. Olisi tehnyt mieli jäädä kotiin pötköttelemään. Lopulta mies sitoi kengännauhani, kun mua kiukutti ihan liikaa (!). Sitten päivä onneksi muuttui paremmaksi, kun sai raitista ilmaa ja syödä hyvin mukavassa seurassa. :)
 
Nyt se edellisestä raskaudesta tuttu iltapahoinvointi on iskenyt taas. Myös palelu ja väsymys on sitä luokkaa, että kai tuolla jotain tapahtuu. Juuri eilen hehkutin miehelle että mä niin nautin tästä oireettomuudesta... :)
 
Mulla ei ole oikeastaan mitään oireita vielä. Väsyttää ja palelee, joo mutta niin mua muutenkin, ei ole mitään poikkeuksellista. Esikoisesta alkoi 6+0 järkyttävä etominen että sitä odotellessa... nyt siis vasta 5+1. Tosin semmoisen huomasin mikä oli hassua esikoisenkin raskausaikana, että karvankasvu hidastuu hurjasti. Yleensä joudun säärikarvat ajeleen joka toinen päivä, ja nyt ei ole ainakaan viikkoon tarvinnut! Ne vaan ei kasva samaa tahtia. Funny :playful:
 
Mulla 5+2 menossa ja oireina on alavatsakipu, joka klo 23 yleensä lisääntyy ja toisinaan keskellä yötä tulee kunnon vihlomisia. Tän lisäksi väsymystä, rintojen turvotusta ja ihan snadisti nännit kosketusherkät. Eilen töiden jälkeen oli ihan kauhea vilu. Mutta ei siis ihan hirveesti vielä oireita. Toi jokailtainen alavatsakipu on säännöllinen ja tuntuva oire. Hauska toi Pixiegin karvahomma;-) ei oo vastaavaa.
 
Täällä pahoinvointi hyökkäsi kunnolla päälle viime viikolla. Odottelinkin alkavaksi 6+ viikolla, kun samoihin aikoihin alkoi esikoista odottaessa myös. Väsymys ja vilu vielä lisäksi niin töissä ei sitten kauheasti saakaan enää aikaiseksi. Yritän vaan selvitä jotenkin päivä kerrallaan. Viime raskaudessa pahoinvointi loppui 10+ viikolla, joten varovasti toivon, että nyt loppuisi myös silloin. Haluaisin päästä jo vähän harrastamaan liikkuntaa ettei ihan sohvaperunaksi muutu.
 
Mulle on taas tullu pigmenttiläiskiä selkään. Viimeksi ne tuli joskus kymppiviikolla, nyt jo 5+1.. Nyt niitä on vielä enemmän ja ne on isompia. Hohhoijaa :D
 
Niistäessä tuntuu todella ikäviä repäsyjä munasarjojen kohdilla. Muuten oireet tällä hetkellä maltillisia. Lähinnä vain väsymystä. Etomista ei ole yhtään ikävä. :happy: Flunssan takia paleleekin, mutta muuta ei juurikaan nyt ole. Vähäisistä oireista huolimatta mieli on aika zen nyt. Mulla on vaan tunne, että kaikki on hyvin (toivottavasti pitää kutinsa).

Minäkin voisin ottaa Pixiegin viimeisimmän oireen.:D
 
Mulla on kans pari viimeistä päivää ollu tosi huoleton olo, tuntuu että kaikki on hyvin :) Mikä on sinänsä outoa, koska yleensä kyllä mietin ja pohdin pääni puhki kaikki jutut, nyt jotenkin ihmeellisen rauhallinen fiilis.
 
Musta tuntuu että välillä ei oo oireita yhtään. Välilllä taas paleltaa ja väsyttää.
 
Mulla on sama juttu ku Pixiegillä ja siiralla! Ei mitään oireita, usein oon tosi väsyny ja palelen muutenkin. Jännä nähdä tuleeko jossain vaiheessa kunnon pahoinvointia, ku muuten sellanen on mulle tosi harvinaista enkä oo tälleen aikuisiällä oksentanukaan ku kaks kertaa. Ei haittais vaik jäisin siitä paitsi.
 
Melko oireetonta täälläkin. Väsymys, selvästi kasvanut ruokahalu ja aavistuksen arat rinnat. Eipä oikeastaan juuri muuta. Oon koittanut kuulostella, tuntuuko mahassa mitenkään erilaiselta, mutta en edelleenkään saa selvää onko tuntemukset suolistosta peräisin vai kohdusta. Toisaalta se on kivakin, kun pahoinvointi on niin ällöttävää, ettei haittaa, vaikka jäisi pois...
 
Mahan turvotus on järkyttävää! En pysty edes vetämään mahaa sisään. Kiva koittaa pukeutua löysiin vaatteisiin. Vaikka iltaa kohti tämä pahenee, että päivät menee töissä ok, kun vähän kattoo, mitä päälleen laittaa.

Väsymys ja palelu seurana edelleen. Nälkä koko ajan ja jos ei syö niin närästää. Mieliteot on myös siirtyny vihanneksiin. :D
 
Mulla viikot 6+1 ja aivan järkyttävä pahoinvointi ollu viikon verran en muista oliko näin paha ekassa raskaudessa. Mitään ei tee miel syyä, mut kahta kauheempi olo jos ei syö. etenkä oma tekemät ruuat ei maistu.. Vatsa on myös turvonnu eikä pysty vetää sisää ku alkaa nippailee.. Näyttää ku ois jo puol väli menos vaik alussahan täs vast ollaa. muutenki erilaisii tuntemuksii tuol mahas on.
 
Tälläkin hyökkäs heti 6+0 kunnon aamupahoinvoinnit. Todella varovainen saa olla mitä suuhunsa laittaa ettei heti oksenna pihalle. Eilisillä kokeiluilla oli karvaat seuraukset ja aamu menikin sitten vessassa. Tänään taas aika rajoilla, että pysyykö sisässä.
 
Eihän se pysynyt... Mites muut aamupahoinvoivat? Ootteko jo löytäny hyväks todettuja ja helposti syötäviä ruokia aamuille? Vinkkejä kaipaisin :)
 
Takaisin
Top