Raskausoireet

Siitähän tämä palsta juuri on ihana, että saa omia tuntemuksia purkaa ja saa lohtua, kun monella on samanlaisia. Sillä maalaamisella tarkoitin itseäni, kun aikaisemmin kerroin myös niistä omista erilaisista tuntemuksistani aikaisemman ja tämän raskauden aikana. Ei ollut tarkoitus hermostuttaa ketään.
 
Hauskaa, M&S :) siis sama ikäero. Meillä esikoinen on syntynyt 23.11

Mulla oli viime raskaudessa tosi kovia, viiltäviä kipuja, mutta ei ne olleet mitään. Jotain kasvukipuja ehkä? Nyt on välillä ollut samanlaisia lievempinä.
 
Paleleeko muita? Mulla useampana päivänä jo ollut. Nytkin untuvatäkin alla olen, normi yöpuvun lisäksi fleecepusero päällä kuten viime yönäkin. Ei tullut viime yönä edes kuuma. :-)
 
Mulla juilii alavatsassa aika usein, lisäks heränny nyt muutamana aamuna ihan hiestä märkänä. Rinnat on kans kasvanu aika paljonki mun mielestä. Nyt tässä illalla alko allergiaoireet, kurkkua kutittaa, nokka vuotaa ja korvaa kutittaa, tiedä sit mistä johtuu sekin.

Mua pelottaa tosi paljon, tuleeko jossain kohti pahoinvointia pahastikin. Kammoan oksentamista ja siitä tulevaa heikkoa oloa ja sitä, kun mikään ruoka ei maistu :sad001
 
Tullukka, Hupsista :D voisko tässä nyt syyttää vähän väsymystä ja hormooneja kun takerruin tolleen sun viestiin ja olin varma että tarkoitit erästä mun vanhempaa viestiä.
Ituitu pyytää anteeksi ja aloittaa tän päivän hieman rennommilla mielin :D
 
Mä olen palellut jo viikkoja ja tuntuu vain lisääntyvän. Viime yönä huonompi olo myös kuin aiemmin. Huomenna 6+0.
 
Mulla ei oikeastaan muita oireita vielä ole, kuin lämmöt koholla. Yks ilta palelin kovasti ja mittasin 37,1 astetta. Sitten alavatsa on tosi turvonnut ja pinkeä ja alavatsaa juilii, ihan kuin menkat alkais hetkenä minä hyvänsä. Nyt on vasta kp29 eli muut oireet tulee varmaan myöhemmin jos on tullakseen :)
 
Mulla oli ekassa raskaudessa noita vihlaisuja paljonkin. Aina pelotti esim. aivastaessa ja yskiessä, että kuinka lujaa ottaa kipeää. Ne liittyi muistaakseni kohdun kasvuun ja kohdun kiinnikkeiden muutoksiin ja on ihan normaaleja. Tällä kierrolla ei oo vielä tullu kertaakaan. Ehkä, kun on jo kertaalleen kohtua koeteltu, niin enää ei tuukaan..? :)
 
Nyt tänään ei oo tuntunu mitään oireita mitä aiemmin oli, kamala räkätauti vaan yön aikana iskeny. Häirii kun maha ei ookaan kipeä vähän väliä niinkun aiempina päivinä. No nyt on kuitenkin varattu varhaisultra 2.3., jotenkin pitäis sinne asti malttaa ootella. Heti kauhee hermostus kun oireet hävinny :/
 
Eipä tuo mitään Ituitu. Mä olen nyt kans vähän herkkätuntoinen ja tulee sanottua lapsille ja miesraukalle vähän kärkkäästi toisinaan. Itku tulee silmään myös tosi helposti jos ajattelen jotain liikuttavaa asiaa tai telkussa on joku hellyttävä lapsitilanne. Eilen en edes tajunnut, että itkin yhtä ohjelmaa, ennenkuin kyynel valui leualle.. :) Yhtenä iltana pyytelin 14 -vuotiaalta anteeksi hermostumistani, mutta en halunnut vielä paljastaa todellista syytä. Sanoin kyllä, ettei oikeastaan johdu hänestä...
Muuten oireita ei pahemmin ole ilmaantunut, paitsi alavatsaa joskus jomottaa lievästi menkkamaisesti, varsinkin jos rehkii jotakin. Lumen kolaaminen oli esimerkiksi semmoinen, joka aiheutti tuntemuksia. Ruoka maistuu edelleen :)
 
Täällä oli alku todella oireeton ja olo oli kummallisen levollinen ja tyyni :)
Sittemmin tullut hurja väsymys, viimeistään ysiltä oltava nukkumassa :D
Palelu ja jatkuva nälkä. Sekä öinen pissalla ravaaminen :)
Rinnat on herkät ja vatsaa nippailee :)

Ja kyllä ! Minäkin kuulun siihen porukkaan joka kyttää oireita siinä pelossa, että ne häviää :D voi kuinka huonon mielen siitä saakaan !
Nyt on kyllä todella paljon vahvemmat oireet kuin keskenmenneissä joten peukut on pystyssä :)

Mukavaa perjantaita naiset !!! :)
 
Uoh, aivan järkky pahoinvointi yöllä. Pari tuntia valvoin sen kanssa.
 
Mulla ei oo ollu tänään mitään oireita, menkkajomotuksetkin on hävinneet. Olo on oikeestaan ihan normaali,vaikea uskoa että raskaana tässä ollaan. Aika jännä, ensin huolestun menkkakivuista ja sitten kun niitä ei ole, ihmettelen sitä :wink Eilen illalla oli kuumeinen olo ja palelin,mittasin lämmön ja näytti 36,8 eli vähän oli koholla.
 
Mulla ollut nyt kolme päivää ihan hirveetä huonoa oloa, joka kestää pahimmillaan iltapäivään asti, mutta on kyl jonkin asteisena jatkunut edelleen iltaankin. Kunnon lämmin ruoka ei maita yhtään, samaten aamupuuron syömisestä ei tule mitään. Tarvii alkaa näköjään elään kylmillä ruoilla! :D Hajut ottaa selkeesti nenään. Kokoajan tuntuu, et tarvii olla napostelemassa jotain hedelmää ettei tule öklö olo. Maha tuntuu muka kokoajan tyhjältä :D Oksensin keskiviikkona ensimmäisen kerran, nyt saanut pysyyn onneks ruuat viä sisässä, ainoostaan yökkimistä välillä ja kuvottavaa oloa. Töissä vaan tosi vaikee olla, kun ei meinaa ees seistä jaksaa välillä. Nyt siis rv 6+5 (tosin itse epäilen, et oikeesti ollaan viikko vähemmän vasta menossa). Viime raskaudessa kokeilin pahoinvointirannekkeita jotka mielestäni auttoi kyllä vähän ja nyt sitten kaivelin taas ne esiin :) Ei kai niistä voi olla mitään haittaa jos joka päivä käyttää? Yöksi otan pois. En ainakaan netistä ole löytänyt mitään sellaiseen viittaavaa.
 
Olot on pukannu melkein kerta rysäyksellä. :meh: Palelee, kurkku on karhea, etoo vähän väliä, nälättää, kiukututtaa... Rintojen hellyys on onneksi hieman helpottanut, mutta tilalle tuli sitte tuo etominen. Syömällä etominen helpottaa.
M&S : kuulostaa tosi ikävältä! :sad001
 
Täällä etoamista ole havaittu , muita oireita kyllä on. Kokoajan vois olla syömässä. Sitä täytyy rajoittaa :D

Nyt tää flunssa verottaa oloa...
 
Täälä olen huomannut suurimmaksi oireeksi mielialojen vaihtelut. Suuttuminen ja itkeminen tulee ihan yhtäkkiä ja kovalla voimalla. Välillä ottaa päähän ihan sikana ja toises hetkes oon onneni kukkuloilla Lievää väsymystä on myös havaittavissa ja välillä etoo. Ja nyt kun luin noita muiden oireita niin minuakin palelee paljon, mistä yleensä en kärsi. En ees tajunnut et sellanenkin vois olla raskausoire
 
Mulla ei ole ollut juurikaan oireita yli viikkoon. Ainoa sellainen tuntuva oire on ollut rintojen arkuus erityisesti aamuisin. Hirmuinen turvotuskin on laskenut. Olen yrittänyt ottaa ilon irti tästä hyvästä olosta ja liikkua ulkosalla. :)
 
Mulla on nyt rv 4+5 tai 5+1 vähän raskauslaskurista riippuen. (Miten ne heitteleeki samoilla tiedoilla noin...) ja oireet on toistaiseksi ollu ihan ok. Oon ollu väsyneempi ja syödä pitää useasti ja osa ruuista on jo karsiutunu pois, kun ei niin tee mieli, mutta varsinaista etomista ei (vielä) oo. Rinnat on raskaat ja nännit herkät. Palelen myös kovasti ja pissattaa usein. Maha on myös toiminut välillä vähän liiankin tehokkaasti. Henkisesti mielialat välillä heittelee, mutta yleisesti on sellainen hyvä ja onnellinen fiilis.

Esikoista odottaessa pahoinvointia oli suunnilleen rv 7/8-12/13 ja samaan aikaan väsymys oli ihan kuolettavaa. Mielenkiinnolla odotan, onko samoin tässä raskaudessa.
 
Just tuolla plussassa valitin ettei oo oireita mutta hei noi kuulostaa tutuille ^ kun sulla! Mut silti huolettaa.
 
Takaisin
Top