Raskausoireet

Marsi

Onpa kiva että löytyi tämä foorumi. Vertaistuki samojen tuntemuksien kanssa painiskelevilta ja neuvit jo kokeneemmilta kyllä arvokkaita!

Oirelistaan vielä tosiaan palelu ja pienoinen rintojen arkuus. Pahoinvointia ei kuulu vielä, toivottavasti säästyn oksentelulta
 
Kiitokset vinkistä Plussapallo! :) Pähkinöiden syönti onnistuu ongelmitta, vaikka mikään muu ei juuri mene alas.

Tyhjällä mahalla oksentelu on tosiaan hyvin ikävää. Pakotan itseni aamuisin juomaan lasin maitoa ennen sängystä nousemista niin onpahan mahassa edes jotain
 
Mulla oli esikoista odottaessa pahoinvointiaikaan aina mehua pullossa, kun vesi ällötti. Mehusta sai koko ajan vähän jotain, niin tyhjämahaellotus ei päässyt niin pahaksi. Myös sängynviereen jotain voileipäkeksejä purkkiin, niin voi mutustaa jotain ennenku nousee ylös.
 
Ei pitäsi puhua ääneen! Vasta kiittelin, ko ei oo etonu nii mitä nyt... 6+0 tänään (mikä tässä viikossa tekee ko muillakin kerta tullu) ja aamu oli aivan hirveää etomista. Oksella ei oo tarvinu käyä. Kolmatta päivää pala kurkussa. Voiko tämähi olla joku oire? En keksi muuta järkevää syytä tälle palan tunteelle. Oon koittanu juoda ja saaha sillä sen palan pois, mutta ei se liiku mihinkään suuntaan. Todella tympeä tunne!
 
Ainakin hormonitaulukon mukaan kuudennella viikolla nousee hormonit jo aikamoisiin lukemiin. Tai yksilöllisesti tietty, mutta jos on noustakseen kovasti, niin tuo on se vaihe.
 
Mun oireet on onneksi hyvin vähäiset. Pientä väsymystä on ja rinnat jomottaa. Viime viikko oli hirveitä kuukautisjomotuksia, ei enää kuin äkkinäisissä liikkeissä. MUTTA mulla on kokoajan maha ihan täyden tuntuinen, nälän tunne tulee kyllä, mutta ähky olo ja huokailen niin että itseäkin naurattaa. Kollega eilen töissä kysyi että oletko raskaana? Maha on todella turvoksissa että saan tarkkaan miettiä mitä puen päälleni että saa piiloon. Joka raskaudesta ollut sama homma! Oikeesti 5+5 ja maha hirveä pallo. Olen muuten tosi hoikka ja pitkä, vatsalihaksen näkyy.
 
Mulla Kaethe alkoi pahoinvointi ja samanlainen pala kurkussa tunne juurikin viikoilla 5+5. Ja vielä jatkuu eikä ole helpottunut.

Suuta myös kuivaa aika usein. Uskon että mulla osasyy on vähäinen veden juominen. Tuntuu että sekin etoo niin ei vaan tee mieli..
 
Kuudennen viikon alusta lähtien oloni on ollut erityisesti aamusella hyvin etova. Herään ennen viittä oksettavaan oloon, enkä saa unta. Sitten aina välillä päivemmällä olo helpottaa. Kanan tai minkä tahansa lihan tai kalan syöminen ällöttää tosi paljon. Samoin kaikki makea kuvottaa. Nyt tekisi mieli syödä verigreippejä ja kirpeitä marjoja. Rinnat ovat tosi kipeät, raskaat ja turvonneet, eivätkä ne mahdu enää liiveihin. Masukipuja ei onneksi ole ollut juurikaan.
 
Kylmä, kuuma, ajoittain rintojen turvottelua, ehkä joka toinen pv. Alaselän särkyä ja jalkojen puutumista. Kutina nesässä, painon tunne alapäässä. Pissattaa.
 
Mulla on suu kun santapaperia välillä. Paleltaa julmetusti ja unen päästä on helppo saada kiinni :)
Nyt tullut etominen kuvioihin, ensin etoo hiukan kun on nälkä ja kun sitten syö niin jestas mikä olo ! Vaikka kyllä näiden kanssa pärjää , ihanat oireet :)
Viikkoja nyt 5+6
 
Onkos muilla väsymyksen vastapainona unettomuutta? Mä olen jo useana aamuna herännyt viiden kuuden välillä, ilman kelloa ja unta ei enää saa.
 
L82 , olo myös täällä virkeä , iltaisin ei nukuta ja öisin heräilen :-):-), mulla aikasemmista tullu hiukka myöhemmin se raju väsymys.
 
Mää menin eilen nukkuun jo yhdeksältä! Silmät rupes meneen väkisin kiinni sohvalla. Mulla on ollu pari päivää taas lämpö 37 asteessa, ja olo sen myötä ihan vetämätön. Missäköhän vaiheessa raskautta lämpöily loppuu? Tänään rv 5+2.

Pahoinvointia ei vieläkään, ei sillä että sitä kaipaisin :)
 
Mulla huono olo aiheuttaa heräilyä ja unettomuutta. Ja levottomat jalat on ihan ärsyttävin raskausoire. Nyt on kyllä kolme päivää ollut huono olo vain päivällä ..koko päivän. Aivan järkky ällötys ja tänään pitäis urheilla. Muutenkaan en yhtään tykkää, kun lämpö heittelehtii edelleen ja huolestuttaa urheilla. Mutta ei voi kavereita jättää pulaan ja kyllähän sitä pitäisi voida raskaanakin urheilla. Ainakin vielä tässä vaiheessa!
 
Mulla noita menkkakivun tapaisia ollu plussaamisesta asti, ja nyt parina päivänä enemmänkin. Ei kuitenkaan niin kovia kipuja, että estäis mitään tekemästä tms, inhottavia vaan. Ja mulla kans toi jano, tuntuu et se iskee ihan puskista ja sillain, et tuntuu että heti koko kurkku kuivuu ja juotavaa on saatava nyt just heti.

Äsken meinas ekan kerran purjo lentää, kun paistoin miehelle valkosipulikanaa. Ite kun en syö lihaa pahemmin, niin jo se kanafileiden näkeminen siinä paketissa sai melkein yökkäysreaktion. Selvisin oksentamatta avaamalla ikkunan ja hengittämällä suun kautta, tässä nyt sit nieleskellään jälkimainingeissa...
 
Mä tosiaan myös herään ihan kesken yön 5-6 aikaan ja just tälleen iltapäivällä vässää siihen ihan törkeästi.

Mulle on tullut nyt etominen ja yhä on yskää, jonka lopuksi aina yökkään. Ei ollu esikoisesta tämmöstä.. Ja nyt vasta 6+4.
 
Tämä etominen vaan pahenee. *yök* Nyt kaikki kikat pahoinvoinnin loppumiseen!?
Syöminen ei auta, juominen ei auta. Pahoinvointirannekkeet on nyt käytössä, mutta ei niilläkään oo kummempaa vastetta. Vasta rv6+1 ja jos tätä jatkuu koko eka kolmannes niin apua!
 
Itsekin olen valmis kokeilemaan mitä vain. Ostin netistä pahoinvointirannekkeet, jotka perustuvat akupunktioon. Alkuviikosta pitäisi saapua. Olen hyvin epäileväinen, mutta eipä siinä rahallisesti paljon häviä kun maksoivat vain 17 € postikulujen kanssa. Voin sitten tänne raportoida käyttökokemuksesta :)
 
Olen ollut kovin oireeton, mutta nyt tännekin on saapunut etova olo. :hungover:Jos en syö lähes koko ajan, alkaa oksettaa ja huimata. Ei siinä mitään, mutta kun ainut mikä maistuu, on pizza, hampurilainen, sipsit ja paahtoleipä... Ei tiedä hyvää raskausdiabeteksen kannalta, joka vaivasi viimeksi, joten tod.näk myös nyt :nailbiting:Korvat ovat myös lukossa koko ajan, enkä tahdo kuulla kaikkea, mitä esim. mieheni puhuu..
 
Takaisin
Top