Raskausoireet 😷

Uutena oireena jäätävä ummetus. Haastavaa kun väsymyksen takia liikunta jäänyt vähemmälle ja ruokahalu on liiankin hyvä. Yrittänyt syödä enemmän kuitupitoista, Vi-sibliniä, marjoja, kasviksia yms.
 
Täällä hermot riekaleina ja kaikki ärsyttää ja pinna on hemmetin lyhyt 😅🙈 En voi katsoa edes lastenohjelmia, kun olen myös niin itkuherkkä ja liikutun kaikesta. Rinnat helkkarin kipeet! Tänään oksensin jouluruuan jälkeen kahdesti, mutta en tiedä johtuuko se tästä raskaudesta vai ei. Olen todella huolissani, kun aamupahoinvointi puuttuu. Aiemmat raskaudet menneet alusta asti ihan sinne pitkille viikoille hyperemeesin parissa ja ihan tipassakin, niin nyt koko ajan pelko perseessä kun ei okseta samalla tavalla eikä ole mitään etomistakaan. 🥺😔
Iho on kuiva ja huulet toooosi kipeät ja huulirasvaa meneee kymmeniä kertoja päivässä!
Mutta kiusallisin ja noloin oire....peräpukamat 😭 Mulla tuo vatsa turpoaa ihan kamalasti välillä ja se työntää nyt jo sisuskaluja jotenkin ja tulee pukamia. Edellisissä se oli mulla vasta loppuraskauden oire. Noista pukamista on paha mieli, vaikka enhän mä niille mitään voi... 😔
 
Mulla ekat päivät etoi ja oksetti kunnes söin, nyt viime päivät on enemmänkin hyvä olo kunnes syön, sitten rupeaa etomaan ja sydän hakkaa sataa ja tuhatta.
Eilen kerkesi taaperon kanssa tehdä pitkähkön päikkärilenkin, sepä teki tosi hyvää kun sai kunnolla raitista ilmaa ja ainakin omassa mielessä jouluturvotus vähän laski 😅
Iltasin heti kun taaperon saa unille on valmis sammumaan itekin mutta sitten joskus puolen yön jälkeen herään (pissahätään) ja sitten valvotaan..
 
Mulla auttaa tuohon yöunien jälkeisenä tavoitteena heikkoon oloon, kun herätessä yöpöydällä on pillimehu ja viinirypäleitä.

Eilen olin vielä masis, kun ei ole huonoa oloa... Illalla sitten oksensin kaiken pihalle ja tänään herätessä ei ollut pelkästään heikko olo, vaan etoo. 😅
 
Joo täälläkin aktivoitui 6+0 pahoinvointi. Eilen nukkumaan mennessä en tienny meniskö vessaan pissalle vai oksentamaan. En kuitenkaan oksentanut, mut kesti nukahtaa kun oli ihan karsee olo. Otin eilen yhden tabletin Xonveaa (edellisestä raskaudesta jääny) nukkumaan mennessä. Nyt aamulla ihan ok olo kai, kamala väsymys yhä. Mulla ei ole tarpeeks tabletteja et riittäis seuraavaan gyne tapaamiseen asti, mut pakko selvitä nyt näillä, täällä Saksassa niihin tarvitaan resepti :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Kumpa tätä pahinta pahoinvointia kestäis vaan pari viikkoa..
 
Tää pahoinvointi on kyllä niin kokonaisvaltaista ollut nyt viime päivinä, ei rajoitu vaan aamu aikaan vain tasaisesti ellottaa koko päivän. Kun ei nyt tästä pahenisi. 2. Lapsen kohdalla aikanaan olin useaan otteeseen tiputuksessskin kun mikään ei pysynyt sisällä🤢 tänään 5+6
 
Täällä väsymystä, vilutusta, ärsyyntymistä ja ruokahaluttomuutta.
Etomisia ei onneksi oo ja toivottavasti ei tuukaan. Tämä on seitsemäs raskaus ja toivottavasti kolmas pahoinvoinniton.
 
Mulla vaihtelee oireet tosi paljon, joka toinen päivä ok olo ja joka toinen päivä kunnon kuvotus ja pahoinvointi. Ruokahalu on kadonnut, päivällisenä pystyn syödä vain kaksi suolakurkkuleipää. Lounas onneksi vielä menee.

Tosi outo raskausoire on seksihalujen lisääntyminen. Ei tarvi kuin ajatella seksiä niin alkaa alapäässä tapahtua. Mies on ottanut tästä kaiken ilon irti. Meillä on ollut aiemmin tosi runsas seksielämä, mutta esikoisen raskaudessa halut loppui kokonaan ja nyt pikkulapsiarjessa vaikea löytää aikaa.. Mutta nyt hormonit hyrisee kuin teini-ikäisellä.
 
Mulla vaihtelee oireet tosi paljon, joka toinen päivä ok olo ja joka toinen päivä kunnon kuvotus ja pahoinvointi. Ruokahalu on kadonnut, päivällisenä pystyn syödä vain kaksi suolakurkkuleipää. Lounas onneksi vielä menee.

Tosi outo raskausoire on seksihalujen lisääntyminen. Ei tarvi kuin ajatella seksiä niin alkaa alapäässä tapahtua. Mies on ottanut tästä kaiken ilon irti. Meillä on ollut aiemmin tosi runsas seksielämä, mutta esikoisen raskaudessa halut loppui kokonaan ja nyt pikkulapsiarjessa vaikea löytää aikaa.. Mutta nyt hormonit hyrisee kuin teini-ikäisellä.
Täällä myös seksihalut melkoiset! 🙋🏻‍♀️😅 Hieman ristiriitaista tähän huonoon oloon nähden, mutta silti... 😅
 
@Livie jep 😅 Mieskin välillä vähän epäluuloinen, että "...ootko nyt ihan varma?", kun aiemmin ollut pää pöntössä ja sit yhtäkkiä hormonit hyrrää 😂😂
 
Mulla alkoi oireet tissikipuna tissien pingotuksena ja se jatkuu edelleen mut ihan suht mietoa kuitenkin. Muistan esikoisesta että suihkussa käyminenkin sattui tisseihin. Nyt ei kyllä oo semmosta.
Mut yök mikä närästys mulla on. Mä elän närästyslääkkeillä. Oksennusta suussa kokoajan. Onneks ei oo pahoinvointia muuten (paitsi jos tulee kova nälkä). En muista tämmöistäkään aiemmista näin alussa.
Ja tää jano. Se alkoi ennen plussaa. Tätä en oo kokenu ennen. Vettä pitäis saada vähän väliä. Mut mä normaalisti juon varmaan liian vähän, niin sitä ongelmaa ei oo nyt.
Se mikä myös erottaa aiemmista on se, ettei mulla oo aurallista migreeniä. Aiemmista se alkoi ennen plussaa. Ehkä 4 x viikossa aurakohtaus. Ja mulla ainoastaan raskaana ollut auralliset johtuen hormoneista. Nyt ei mitään. Kummallista.
Ja tietty toi alavatsan pingotus ja lievä kipuilu on läsnä.
Nyt ehkä 5+4.
 
@LauraTB mullakin kauhea jano koko ajan!!

Tissikipu on jotain järkyttävää, välillä sen vuoksi valuu kyyneleet silmistä :/
 
Kun saa rintsikat pois päältä, on ihanan vapautunut olo. Mutta myös tuskallisen kivulias kun liivit ei oo enää tukemassa kudoksia. Ja nännit lähtee varmaan irti kun on niin arat. 😅
 
Tosi epävarma aamu täällä! Ajattelin marraskuisen km jälkeen, että testaan viikottain raskauden ja tein sen nyt keskiviikkona viimeksi. Selkeä plussa ja kaikki hyvin.
Huono olo ollut päivittäin, välillä vähemmän ja välillä enemmän. Rinnat aristelleet jatkuvasti, mut ei ne nyt niin pahat ole, kuin vois olla. Oon huomannut, että alavatsa on tosi arka ja semmosia liikkeitä ei parane tehdä, missä vatsalihakset on kovasti käytössä. Esim. Sohvalta pitää nousta varovasti.

Mutta tänään sit tein voileipäkakun heti herättyäni uuden vuoden kunniaksi, niin koristeita asetellessa tajusin et onpa epämukava olo. Ihan hirveet menkkakivut iski, joita ei aiemmin oo ollut. Menin sit heti lepäämään ja olo helpotti. Nyt on pelko, että alkaako vuoto ja mitä tää nyt on. Onko nyt se aika kuusta, kun kuukautisten pitäisi alkaa. Onko nää mun muut oireet nyt sittenkään niin ihmeellisiä. Tuleeko menkkakramppeja lisää...

Huonovointisuus kuitenkin jatkuu. Nyt ois joku 5+5.

Noh, katsellaan miten oireet jatkuu vai katoaako kokonaan tai alkaako vuoto vai oliko joku väärä hälytys.
 
Mulla ainakin on sellaiset menkkakramppikivut alavatsalla ollu nyt alusta asti aallottain. Oli jo aiemmissakin raskauksissa. Vahingossa jos aivastaa niin jestas miten se sattuukin. Ihan normaaleja tuntemuksia kun kohtu kasvaa.

Tää pahoinvointi on ihan järkkyä. 🤢
 
Hei, Rekisteröidyin nyt uutena foorumille, nyt olisi ovulaatiosta laskettuna rv 6+0 ja menkoista 6+3. Huolestuttaa, kun vatsassa ei ole oikein enää tuntemuksia? Onko teillä muilla? Alussa oli kovastikin erilaisia tuntemuksia ja tunne, että jotain siellä "tapahtuu"..
 
Takaisin
Top