Raskausoireet 😷

Mä olin lähes varma ettei tärpännyt tästä kierrosta, kun aamulämmötkin oli niin matalat. Olin jo vähän unohtanutkin koko asian kunnes eilen havahduin ettei menkat alkaneetkaan😄
Mutta nyt jälkeenpäin kun miettii, ummetus oli varmaan eka selkeä oire sekä tihentynyt pissaamistarve.
Eilen myös posket helotti🙃
 
Mulla ekoina oireina on ollut ummetus ja närästys. Sekä välillä menkkamainen juilinta. Huonoa oloa on ollut vaan jos syönyt liikaa tai liian vähän. 😁 närästystä mulla usein muutenkin, mutta nyt on kyllä vielä enemmän kun ennen 😬
 
Ei tarvinnut enää jännittää raskaustestin tekemistä kun kuukautisten ollessa päivän myöhässä rupesin oksentamaan lavuaariin kun taaperon vaipparoskiksen tuoksu leijaili nenään 🤢 tää oli ihan uutta kun esikoisen kohdalla ei ollut mitään pahoinvointia. Väsymys ja mieletön palelu on tälläkin kertaa🥶
 
Eka oire oli ummetus, alkoi jo muutama päivä ennen ekaa hailuraplussaa 😅 sama oli myös esikoisessa. Tosin tässä tokassa ummetus kaikkosi jonku vajaan viiko jälkee, nyt kiusana vähän liiankin herkästi toimiva vatsa 🙈 sitten tuli aivan jäätävä jano, mitä en esikoisesta muista. Rinnat kipeyty nyt huomattavasti myöhemmin kuin ekassa, jossa tissikipu alkoi samaa aikaa ummetuksen kanssa. Pahoinvointia ollut reilun viikon ja ylävatsa turvoksissa pitkin päivää vaikka mitä söis tai tekis. Välillä on nii tuskane olo et ei voi muuta tehä ku pötkötellä. Ja närästää, onneks Rennie autaa, vielä 😅 nyt meneillää 7+0
 
Mulla on myös ollut tänään välillä hyvinkin huono olo, mutta en osaa sanoa, johtuuko raskaudesta vai koronasta. Vai molemmista 😅 Mieskin kyllä valitellut kuvottavaa oloa ja vauvakin oksennellut, joten ehkä ennemmin korona syypäänä.
 
Nukun huonosti, näen erikoisia unia, ruokahalu on häiritsevän hyvä eli tuntuu että on vaikea hillitä ja syödä sopiva määrä ruokaa.
 
Lisäksi ajoittain lievästi etova olo, tavallista väsyneempi ja syke nousee herkemmin. Vaikka raskaus on sinänsä tosi alussa, kroppa tuntuu jotenkin kömpelömmältä ja kankealta.
 
Minä plussasin tänään ja ei ole tietoa missä vaiheessa raskaus on menossa tarkalleen. Kun tein muutamat lasketun ajan laskurit, niin elokuulle ne sijoittuvat. Eilen oli ihan hirveä pahoinvointipäivä ja mietin, että voiko ollakin raskaus vai vain huono ruokapäivä. Kuvotus jatkui iltaan ja jatkui heti aamulla kun päätin sitten testata.
Toissapäivänä tunsin repäisyjä alavatsalla, eilen tosiaan kuvotus ja ikävä tunne mahalla kun 4v pyöri sylissä sohvalla istuessa painaen välillä vatsasta.
Edelleen sellaista vihlotaa tai tuntemuksia alavatsalla, huono olo ja närästys. Rinnat on vähän hellänä, jospa se tuntemus voimistuu, niin tulee luottavaisempi olo.

Taustalla siis keskenmeno viime kuussa, kuukautisia ei ehtinyt olla edes välissä. Testasin marraskuun lopulla selvät negatiiviset testit, kun oli km epäilys. Joten hassua, kun taas plussasin. Taidan testailla joulun pyhinä ja ensi viikolla uudelleen varmistuakseni.
 
Mulle on alkanut ilmaantua oireita lisää. Tähän asti ollut ihmeen vähäistä. Nyt siis 6+2 ja pari päivää ollut huonovointisuutta jos en oo hetkeen syönyt. Toinen tissi on kipeytynyt. Viime raskaudessakin toinen oirehti ensin ja toinen sitten myöhemmin. Kyseinen tissi on imetyksissä ollut aina tuottavampi kuin toinen. Myös kohdun alueella on kipuja ja paineentunnetta aiempaa enemmän.
 
Vähän alkaa jännittää onko jouluna kovinkin oksettava olo. Toivottavasti pahoinvointi pysyis mahdollisimman lievänä edes joulun yli 😬 vielä on maltillista onneks.
 
Mä olen voinut esikoisen raskautta mukaanlukien kaikki muut raskaudet todella huonosti n.rv20 saakka. Alkanut aikalailla siinä rv 6-7 tienoolla, jännityksellä odotan miten nyt😁
 
Mulla oli eilen eka päivä kun en pystynyt syödä lounasta kokonaan, iski niin kova kuvotus. Tänään taas tosi oireeton päivä..

Mieli ei vielä oikein ymmärrä, että raskaana. Oon ollut sen verran kipeänä pitkään ja vauhtitaapero pitää huolen että on muuta ajateltavaa. Tosi hämmentävää. Esikoisesta raskaus oli koko ajan mielessä, varsinkin aluksi.
 
Mulla oli eilen eka päivä kun en pystynyt syödä lounasta kokonaan, iski niin kova kuvotus. Tänään taas tosi oireeton päivä..

Mieli ei vielä oikein ymmärrä, että raskaana. Oon ollut sen verran kipeänä pitkään ja vauhtitaapero pitää huolen että on muuta ajateltavaa. Tosi hämmentävää. Esikoisesta raskaus oli koko ajan mielessä, varsinkin aluksi.
Ihan samalta mustakin tuntuu, mieli ei vaan oo vielä mukana - energia menee tohon 21 riiviöön. 🥰
 
Taustalla siis keskenmeno viime kuussa, kuukautisia ei ehtinyt olla edes välissä. Testasin marraskuun lopulla selvät negatiiviset testit, kun oli km epäilys. Joten hassua, kun taas plussasin. Taidan testailla joulun pyhinä ja ensi viikolla uudelleen varmistuakseni.

Ihan vain lohdutukseksi, niin minun esikoinen syntyi juuri samalla tavalla, että edellinen ”kierto” oli kemiallinen km. Laskettu aika oli lopulta 5 päivää extraa vuodon alusta, eli rv1 alkoi 5 päivää vuodon alkamisesta.

Tää jatkuva krapulafiilis vähän syö kyllä joulufiilistä 😅 onneksi on siihen maailman paras syy ❤️
 
Täällä on alkanut myös kuvotus, joka tuntuu jatkuvalta söi tai ei. Tosi en tiedä voiko olla vielä 4+2 raskauteen liittyvää vai vain liiallisesta syömisestä johtuvaa🫣😁
 
Takaisin
Top