Raskausoireet 😷

Mulla ei ainkaan (vielä) ole pahoinvointioireita tullut, mutta itseasiassa ensimmäinen ja edelleen läsnä oleva vaiva on rintojen arkuus. Aiemmissa raskauksissa ei ole ollut vastaavaa!

Sitä pahoinvointia "odotellessa", luulen, että tulee viikon pari sisään...
 
En tiedä olisiko voinut johtua kiinnittymisestä vai mistä, mutta jo noin viikko ovulaation jälkeen meinasin yökätä kun mies paistoi jauhelihaa 😂 se haju oli ihan kamala!

Maanantaina tällä viikolla toivoin, että etova olo olis merkki raskaudesta, mutta sitten vietinkin aamupäivän vessassa ja illan kovassa kuumeessa. Tiistaina olo oli jo taas täysin normaali. Voi siis hyvin olla joku ihme vatsapöpö tai ehkä liittyy raskauteen!

Viimeksi ummetus oli täällä myös vahvasti läsnä ja yritin syödä joka päivä luumupilttiä ja lääkettä, siksi tuo maanantain päinvastainen olotila vähän huolettaa 🙈
 
Mulla on vähän etova olo myös, ja rinnat ovat arat. Leposyke on noussut aika paljon - normaalisti n. 50 ja nyt 65+.

Mulla on joku pakkomielle koko ajan kokeilla, ovatko rinnat vielä arat. 🤣

Mä teen samaa. 😅 Vaihteleeko sulla rintojen arkuus päivän mittaan tai eri päivinä? Mulla on vaihtelua, josta oon ollut kyllä välillä vähän huolissani. 😞
 
Mulla on vähän etova olo myös, ja rinnat ovat arat. Leposyke on noussut aika paljon - normaalisti n. 50 ja nyt 65+.

Mulla on joku pakkomielle koko ajan kokeilla, ovatko rinnat vielä arat. 🤣

Vahva sama! 😁😁 Yleensä teen töitä kotona niin tänään toimistolla huomasin et avotoimistossa puristelin tissejä, onneksi täällä tänään vain vähän porukkaa. 😁
 
Mä teen samaa. 😅 Vaihteleeko sulla rintojen arkuus päivän mittaan tai eri päivinä? Mulla on vaihtelua, josta oon ollut kyllä välillä vähän huolissani. 😞
Joo vaihtelee! Ja illalla ovat jostain syystä aremmat. Kyllä aina vähän huolestuttaa, mutta onneksi arkuus sit kuitenkin palaa.
 
Vahva sama! 😁😁 Yleensä teen töitä kotona niin tänään toimistolla huomasin et avotoimistossa puristelin tissejä, onneksi täällä tänään vain vähän porukkaa. 😁
Ihanaa, että en ole ainoa. :tears::tears: Mä oon nyt onneksi tammikuulle asti etänä, mutta eilen kävin kaverilla kylässä, ja varmaan vähän ihmetteli kun tökin rintoja jatkuvasti tai keksin tekosyitä pomppia. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Meillä miehellä on kotitoimisto ja mä olen tosiaan kotirouvana kotona. No, kun tuo tulee toimistostaan pissatauolle niin käy samalla puristamassa stressitissejä, eipä tarvi itse etumusta kopeloida tietääkseni et kyllä ne yhä vaan sattuu :rolling:

Muistan kun esikoisen raskaudessa se kipu hävis tasan 12+0 ja itkin et nyt tuli varmaan keskenmeno.. En tienny et ensimmäisen kolmanneksen jälkeen se kipu hellittääkin :No Evil Monkey:
 
Mulla ei ole yhtään arat rinnat.. toki niissä on jo maidontuotanto jo käynnissä, kun just lopetin imettämisen ja se säilyy noin 40 päivää, eli tammikuun puolelle ja pikkuhiljaa vaihtuu maitorauhaset rasvakudokseen. mut varmaan raskaana, niin ei tapahdukkaan näin, niin saa nähdä mitä käy :D
 
Mun rinnat ei ollut muistaakseni kipeät viime raskaudessa, ei ainakaan näin aikaisin, mutta nyt on ollut todella arat ihan kiinnittymisestä asti. Kokoa on tullut vähän lisää jo myös. Olen kanssa tarkistanut useita kertoja päivässä, että on edelleen kipeät 😂
 
Tänään on taas sellainen päivä, että rinnat eivät ole oikeastaan kipeät, ja vähän huolestuttaa. Heräsin puoli viideltä, enkä saanut enää unta, kun aloin tarkkailla niitä. Järjellä ajateltuna tiedän, että tää on ihan tyhmää, mutta edellinen kkm oireili niin, että rintojen arkuus loppui.
 
Mulla on jännästi toinen rinta paljon kipeämpi kuin toinen. Tämä kipeämpi rinta on se, joka esikoista imettäessä tuotti maitoa paremmin ja imetyksen loppuajan imetin vain siitä.
Mä myös imetin loppuajan vain toisesta rinnasta ja lopetettuani imetyksen vain tämä rinta kipeytyi aina menkkojen yhteydessä:Grinning Face: Tällä hetkellä molemmat rinnat on kipeät, mutta mulla on kaikissa raskauksissa kipeytyneet molemmat rinnat heti alussa.
 
Mulla kans tissituntemukset vaihtelee, arat eivät oikeastaan ole ollenkaan olleet (missään raskauksissa) vaan semmoset erituntuiset. 😁 Tavallaan kovemmat. Nyt just tuntuvat ihan normaaleilta, mut "onneksi" närästys on ja pysyy niin tietää olevansa raskaana 😎
 
Tänään on taas sellainen päivä, että rinnat eivät ole oikeastaan kipeät, ja vähän huolestuttaa. Heräsin puoli viideltä, enkä saanut enää unta, kun aloin tarkkailla niitä. Järjellä ajateltuna tiedän, että tää on ihan tyhmää, mutta edellinen kkm oireili niin, että rintojen arkuus loppui.
Mulla oli aamulla sama huoli, rinnat ei ollu kovin kipeät :disappointed-face: Mut nyt ne on taas kipeytyneet tässä päivän mittaan ja oksetti hieman kun kävelin esikoisen kanssa päiväkotiin, niin kai sitä on pakko vaan uskoa et kaikki hyvin..

Toinen jännä oire on semmonen kihelmöinti tuolla alapäässä, ei siis kipua mut semmosta outoa kihelmäintiä, en osaa selittää :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Sitä oli eilen illalla, googlen mukaan johtuu vaan siitä et raskauden takia verenkierto alapäässä vilkastuu 🤔
 
Kiitos - helpottaa lukea teidän tissituntemuksistanne. :smiling-eyes: Varmasti vaihtelu on ihan ok. Mulla myös tänään vähän huono olo, mikä tässä mielentilassa on ihan kiva. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Däumeline, mulla on myös välillä ollut epämääräistä alapään kihelmöintiä - kiva kuulla, mistä se johtuu!
 
Ensimmäinen asia mistä aistin että oon ehkä raskaana oli 1 viikko sitten kun maistoin kahvia töissä ja ajattelin et joku on keittänyt jotain myrkkykahvia😂 ei uponnut, eikä kahvi mastunut kotonakaan.

Viikonloppuna alkoi ruokahaluttomuus, palelu, hajuherkkyys ja jatkuva etova olo (ei onneks niin paha että oksentaisin, mutta semmonen että kaikki ällöttää)

Tällä hetkellä hajuvedet haisee kamalalta, jääkaappi ja ruuan paistaminen🤢

Väsymys on myös liittynyt joukkoon😂 mulla toinen raskaus ja viime raskaudessa oli myös etova olo noin kk ajan ja onneks en silloin oksentanut kertaakaan🙏 toivottavasti menee samalla kaavalla nytkin
 
Kolmen keskenmenon jälkeen raskautumisoireet tutut samat: rinnat järkyttävän kipeät, turvotus ja unettomuus. Ei tarvinnut raskaustestiä tietääkseni että nyt tärpännyt 😆🤭
 
Väsymystä, nukahdan iltaisin esikoista nukuttaessa. Menkkakipuja ja paineentunnetta vatsalla. Suussa maistuu pahalle. Rinnat kipeänä. Esikoista odottaessa oli kova raskauspahoinvointi, vähän pelottaa tuleeko tässäkin.. vielä toistaiseksi maistuu ruoka.
 
Mulla tissit aaltoilevasti arat. Ei kosketusarat mutta sellaista tunnetta, että ne on raskaat ja välillä ”polttelee” 😁. Vaikea selittää. Väsymys, jatkuva pissahätä ja turvotus myös läsnä.
Pahoinvointi loistaa poissaolollaan ja kaikki ruuat vielä toistaiseksi maistuu 😊. Vaihtelevasti myös erilaisia nippailuja kohdun ja munisten kohdalla. Myös menkkatyyppistä juilintaa vaihtelevasti, mutta lievempänä kuin menkkoja ennen. Ainiin ja valkovuotoa on 😁.
 
Takaisin
Top