Raskauskilot

Ei noista raskauskiloista kannata kauheen huolissaan olla, joillekin niitä kertyy enemmän, joillekin vähemmän. Joiltain ne lähtevät nopeammin pois, toisilta taas ei sitten millään. Mitenkään ei voi näitä etukäteen ennustaa! Itelläni on tullut +10kg tässä vaiheessa, ihan samoissa lukemissa mennään kun esikoista odottaessa. Kaikki tippui muutamassa kuukaudessa imettäessä pois. Syömisiä en ole tarkkaillut juuri lainkaan, herkkujakin vetelen ihan hyvällä omallatunnolla:p
 
Mä taas oon vähän "laihtunut". Ensin tuli 14 kiloa, hups. Tammikuusta tähän päivään viisi kiloa lähtenyt. Varmaankin raskausdiabetes ruokavalion takia. En valita kyllä yhtään. Varsinkaan jos tossa samassa pysyy koko ajan. Sehän tarkoittaa että kilot on samat tai alle kun lähtöpaino kun olen synnyttänyt ja nesteet poistuu. Ihan kiva.

Lääkärille sitä ihmettelin ja oli sitä mieltä että kun vauva jaksaa noin remuta ja on ihan terve sekä istukka toimii, niin painonlaskusta ei ole vaaraa. Etenkin kun itselläni on liikapainoa. Siitä ei ainakaan imetys jää kiinni :)
 
Mä oon kyllä vähä kade Iltatähti! Mä vaan lihoin sillä ruokavaliolla :confused: Tosin en oo tottunu syömään leipää. Mutta sit ku jätin leivän taas pois, painon nousu tasaantu, mutta vs arvot rupes heittelee.
 
Mä oon kyllä vähä kade Iltatähti! Mä vaan lihoin sillä ruokavaliolla :confused: Tosin en oo tottunu syömään leipää. Mutta sit ku jätin leivän taas pois, painon nousu tasaantu, mutta vs arvot rupes heittelee.
Mä ihmettelin sitä ruokavaliota leivän takia. Yleensä tullut vaan lisää kiloja ruisleivällä. Mutta tällä mennään ja synnytyksen jälkeen katsotaan taas uusiksi ruokavalio.
 
Mä ihmettelin niitä määriä kans! Ei kai kukaan syö niin paljoo leipää päivässä?! Mut kai se on just, et pitää saada riittävästi niitä hiilareita. Mut mä en voi oikein syödä mitään leipää vatsavaivojen takia, ni kauhee soveltaminen :dead:
 
Neuvolavaaka näytti tänään ettei kauheasti painoa tullut lisää sitte viime kerran (eli yhteensä tullut se 7kg lisää rv 33). Mutta tällä hetkellä on jäätävä massakausi meneillään muuten, yöllä herään nälkään ja päivän aikan pitää saada ruokaa - ja usein. tosin isoja annoksia ei pysty vetämään. Ja maitotuotteita pitää saada!
 
Rv 37,ja jostain syystä paino tippunut 2kg... Ehkä närästyksellä ollut vaikutus... Eli alkupainosta yhteensä alle 6kg...
 
Rv35+4 ja kiloja tullu +19 ekasta neuvolakäynnistä :woot:
Ei oo radia eikä mitään muutakaan, kaikki arvot ollu koko raskauden ajan tosi hyvät, paino vaan nousee kuin itsestään o_O Mut luulenpa et on hormoneista johtuvaa ja luultavimmin puolet jää jo synnärille, niinkuin esikoisen kanssa, loput sitte imettämällä.. On vaan hirveen iso olo kun en minäkään oo kun 155cm, niin siinnä 20 lisäkiloo jo tuntuu :bag:
 
Hui. BaBy2 Aika hurja kantaa noin paljon kiloja. Minä saman pitunen suurinpiirtein ja kymmenenkin kiloa tuntuu ihan työltä!
 
Mä menen samoissa BaBy2 kanssa. 157 cm pitkä ja lisäkiloja tullut rv 38+0 mennessä tasan 20 kg. Kyllä tosiaan tuntuu ja näkyy!
 
Mulla on tasan 9kg tullu lähtöpainoon (eli 56kg:sta noussu 65kiloon). :) Mitään nestekertymiä ei oo tullu koko raskauden aikana ja moni sanonuki, että jollei vatsaa näkyis niin ei edes tietäis, että oon jo ihan poksahtamispisteessä (tänään 39+2).
 
Mä oon kans kaikki 158cm pitkä ja kiloja tullu 20. Mut ainaki viimiset 5kg tullu ehkä reilu kuukauden aikana ja ihan kamala turvotus päällä, että paljon sit on oikeesti raskauskiloja, ni en tiiä. Mut kyllä jo pelkkä kaupsssa käynti tuottaa vaikeuksia ja tuntuu pahalta, jalat on muutenki ku pökkelöt, ni saatika ku yrittää vielä kävellä niillä :dead: Voi että ku pääsis jo synnyttää, vaikka läskit jäis, mutta helpottuis edes tää muu oleminen ja liikkuminen. Tänää rv 37+4 eli jokohan sitä uskaltais sanoo että kuukauden sisään :rolleyes:
 
Joo, kun kropan painopiste n ihan väärässä paikassa nyt, muutenhan hyvää reisitreeniä :) Huomaan välillä että seison esim ihan selkä notkolla sen sijaan että olis selkä suorana - joka muutenkin helpottais oloa...
 
Täälläkin kertynyt jo 14 kg, joista 2 kg tullut kahden viime viikon aikana. Turvotusta on kyllä enemmän kuin ennen, sormukset ei mene sormiin ja rinnatkin tuntuvat turpeammilta. Nooh, kohta tää loppuu :)
 
Täällä tullu nyt 10 kg ja viimeset 3 viikkoa tullu kilo per viikko, joten turvotusta paljolti tullu viimeaikoina.
 
Mulla on tasan 9kg tullu lähtöpainoon (eli 56kg:sta noussu 65kiloon). :) Mitään nestekertymiä ei oo tullu koko raskauden aikana ja moni sanonuki, että jollei vatsaa näkyis niin ei edes tietäis, että oon jo ihan poksahtamispisteessä (tänään 39+2).
Just kun pääsi sanomasta, ettei nestettä ole tullu koko aikana niin tänään ollu sormet ja jalat turvoksissa.. :hilarious:
 
Tänään neuvolavaaka näytti, että 10kg on tullut yhteensä lisää (rv38+4). Eli edelleen nätisti keskikäyrällä...varmaan se 12 menee rikki ennen kuin tää yks sit syntyy reilusti yliaikaisena ja minä en ole koskaan sit painanut niin paljon elämässään (ja toivottavasti en tämän setin jälkeenkään tule painamaan :) )
 
Jännä ku tosi moni sanoo et ei oo ikinä painanu niin paljoa kun nyt raskaana.. Mä kerkesin juur ennen raskautta laihduttaa saman määrän mit tuli ja nyt oon taas tällänen valtava möykky :/
 
Jännä ku tosi moni sanoo et ei oo ikinä painanu niin paljoa kun nyt raskaana.. Mä kerkesin juur ennen raskautta laihduttaa saman määrän mit tuli ja nyt oon taas tällänen valtava möykky :/
Vaunulenkit saavat kyllä möykyn muuttumaan muodoksi. Ja sit kun imetys loppuu niin voi ihmetellä minkälainen kroppa sitä olikaan (mulla ainakin kroppa oli muuttunut erimuotoiseksi, vaikka kiloja oli saman verran)....kunnes seuraava raskaus tekee taas "ihmeitä" :)
 
Takaisin
Top