Raskauskilot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gnome
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun lähtöpaino oli 56kg ja nyt painan 71kg joten tullut +15kg. puntarilla käydessä tuntuu kyllä hurjalta, vaikkei musta hirveesti näykkään et mihin ne kaikki kilot on tulleet?! Neuvolassakin hieman kyseli, et mistä vois johtua, mut oon niin pitkä ja laiha (ollut),et mulle sw on kuulemma suotavaa..Oon aika sinut asian kanssa, koska ekaa kertaa elämässä hyvän asian vuoksi saa paino noustakin tällä hetkellä siis rv 32+2.
Pakko lainaa kun osu niin lähelle noi kilot ja viikot!
Mulla tänään 32+1, alkupaino 58 ja paino nyt 75. Mullakin ensimmäinen tulossa, ja ei omasta mielestäni noi kilot edes huomattavasti näy. Näytän raskaana olevalta, en mitenkään ylilihoneelta! Vaikka mä en kyllä ole pitkä ja hoikka. Ennemminkin normaalimitoissa kaikin puolin :)

Mulakin tullu aika paljon lisää painoo. Ekalla neuvolakäynnillä 52,8 ja nyt 60 kg about. Pituutta on sellanen 168. Viikko 52 menossa. Varmaan viä reilusti tuleekin lisää painoo..Vähän hirvittää, mutta eiköhän se lähde joskus sitten :D

Mul on tullu varmaan yli +10 kiloo :banghead: no torstai sen näkee kun on lääkärineuvola

Mulakin tullu aika paljon lisää painoo. Ekalla neuvolakäynnillä 52,8 ja nyt 60 kg about. Pituutta on sellanen 168. Viikko 52 menossa. Varmaan viä reilusti tuleekin lisää painoo..Vähän hirvittää, mutta eiköhän se lähde joskus sitten :D
No tuohan nyt on aika vähän jos 7kg, laita kymppi lisää siihen nii oot samoissa kun mä ;) samoilla viikoilla ollaan, ja mä oon vielä viitisen senttiä lyhkäsempi. Nii elkää ihmiset stressatko, täällä foorumilla on ainakin yks jolla tullut eniten, mä ;) ;) haha

:D kyllähä sitä painoo väkisinki tulee ja pitääki tulla. Kyllä mullaki reilusti yli 10 kg menee varmasti viä .

Muokattu viimeksi:
Itsellä lähtöpaino 55,5 kg (pituutta 169) ja nyt parin viikon takaisessa punnituksessa vaaka näytti jo lukemaa 67,2 kg. Paha. Olokin tuntuu kyllä aika järkälemäiseltä. Toinen tulossa ja ekasta painoin synnärille lähdettäessä reilut 69 kg, ja painoa kertyi yhteensä n. 12 kg, eli nyt ei hyvältä näytä. Neuvolantäti käski jättää herkut pois ja antoi mukaan vielä verensokerimittarin. Itkuhan siinä meinasi tulla, kun en herkkuja nyt mitenkään kovasti edes syö, vaan ihan tavallisella ruualla on kilot hankittu. Nyt pitäisi muka sitten niistä vähistäkin säälinameista luopua, vaikka verensokerikin on normaali. :smiley-angry017

Tällä hetkellä lohduttaa kuitenkin se, että ainakin esikoisen synnytyksen jälkeen ensimmäiset 10 kiloa lähti kahdessa viikossa. Toivossa on hyvä elää. :grin

Itsellä lähtöpaino 55,5 kg (pituutta 169) ja nyt parin viikon takaisessa punnituksessa vaaka näytti jo lukemaa 67,2 kg. Paha. Olokin tuntuu kyllä aika järkälemäiseltä. Toinen tulossa ja ekasta painoin synnärille lähdettäessä reilut 69 kg, ja painoa kertyi yhteensä n. 12 kg, eli nyt ei hyvältä näytä. Neuvolantäti käski jättää herkut pois ja antoi mukaan vielä verensokerimittarin. Itkuhan siinä meinasi tulla, kun en herkkuja nyt mitenkään kovasti edes syö, vaan ihan tavallisella ruualla on kilot hankittu. Nyt pitäisi muka sitten niistä vähistäkin säälinameista luopua, vaikka verensokerikin on normaali. :smiley-angry017

Tällä hetkellä lohduttaa kuitenkin se, että ainakin esikoisen synnytyksen jälkeen ensimmäiset 10 kiloa lähti kahdessa viikossa. Toivossa on hyvä elää. :grin

Sulla näköjään la 10.4? Eli pitkällähän sä jo olet, eikä kuulosta sun aloituspainoa ajatellen miltään kamalalta, kun oot ollu tosi hoikka... Millä viikolla tuo paino nyt siis mitattiin?
Mulla oli lähtöpaino 61kg (pituus 170cm) ja nyt h32+3 neuvolassa painoa oli 74,2kg. Omasta mielestäni mulla menee yläkäyrällä paino... Mutta neuvolantäti totesi että "Sullahan on tämä painonnousu ollut maltillista"...

Hei nyt oikeesti. Sä olet ollut bmi:n mukaan tosi hoikka lähtöpainoltasi ja olet edelleen, vaikkei painoindeksiä toki raskausaikana kuulukaan laskea. Ja olet tukevasti kolmannella kolmanneksella, joten raskaus on loppusuoralla. Ja silti tuo painonnousu on muka paljon? Nyt vähän suhteellisuudentajua tähän hommaan.

Ruusa, tuo tulos tuli viikolla 30. Tilanne vähän säikäytti, kun sf-mittakin oli nyt yläkäyrällä ja 3,5 kg esikon kanssa puolestaan mentiin loppuun asti alakäyrällä. Normaalikokoisen vauvan synnytyskin (käynnistys vko 42) oli sen verta traumaattinen kokemus, että tällä kertaa saliin mennään pelkopolin ja terapian kautta. En tietenkään aio pelkästään noiden kilojen takia ryhtyä panttailemaan ja vauva saa kasvaa niin suureksi kuin tahtoo, mutta vähän tuppaa stressaamaan, jos jatkossakin tuolla lailla neuvolassa säikytellään. Onneks ei ole enää kuin 2 kk laskettuun. :wink

Ruusa, tuo tulos tuli viikolla 30. Tilanne vähän säikäytti, kun sf-mittakin oli nyt yläkäyrällä ja 3,5 kg esikon kanssa puolestaan mentiin loppuun asti alakäyrällä. Normaalikokoisen vauvan synnytyskin (käynnistys vko 42) oli sen verta traumaattinen kokemus, että tällä kertaa saliin mennään pelkopolin ja terapian kautta. En tietenkään aio pelkästään noiden kilojen takia ryhtyä panttailemaan ja vauva saa kasvaa niin suureksi kuin tahtoo, mutta vähän tuppaa stressaamaan, jos jatkossakin tuolla lailla neuvolassa säikytellään. Onneks ei ole enää kuin 2 kk laskettuun. :wink

Lähinnä siis ihmettelin että kuinka se neuvolantäti reagoi noin voimakkaasti...

Mun on pakko lohdutella, että ei ison vauvan synnytys välttämättä vaikeeta oo. Esikoinen paino 3,1kg syntyessään ja tosikko 4,3kg ja tää toinen synnytys meni paaaljon paljon helpommin ku eka :wink Eli jos eka synnytys on sujunu sillai hyvin ilman kummempia komplikaatioita ja tullu "pieni" tai "normaali" vauva ni uskon että ainakin uudelleen synnyttäjä kyllä pierasee parisataa grammaa isommankin ihan helposti pihalle :grin

Hei nyt oikeesti. Sä olet ollut bmi:n mukaan tosi hoikka lähtöpainoltasi ja olet edelleen, vaikkei painoindeksiä toki raskausaikana kuulukaan laskea. Ja olet tukevasti kolmannella kolmanneksella, joten raskaus on loppusuoralla. Ja silti tuo painonnousu on muka paljon? Nyt vähän suhteellisuudentajua tähän hommaan.

Siis en tarkota et ois liikaa tms..mut jotenki liki +10 kg kuulostaa hurjalta. Vaikka tiedänki että sitä painoo pitää tulla. Ehkä ne vaa on näitä hölmöi ulkonäköjuttui jotka on iskostunu päähän tms. Vauvan takii oon kyl iha valmis saamaan kiloja lisää :D

Täällä samat viikot ja samat lisäkilot. Oon sua kyl 6cm lyhyempi, neuvolan ekassa punnituksessa lähtöpaino oli 13kg enemmän ja painoo uskoisin tulleen sen 8kg. Tänään siis meillä neuvola ja ennen neuvolan puntarille nousua oma veikkaus tämän hetkisestä painostani on 74kg. Ymmärtääkseni mennään siis alakäyrän puolella painon nousun suhteen. Itseäni on alkanut tuo lantion leveneminen mietityttämään, että mahtuuko synnytyksen jälkeen vanhat housut jalkaan, vai pääseekö koko housuosaston uusimaan. Yläkropasta en ole niin huolissaan.

Huh, iso huokaus! Tänään olin neuvolassa niin ei oo tähän mennessä tullu kun +6kg :happy:

Mulla ei ole tullut lähtöpainoon kuin 800g... En tiedä miksi...neuvolatäti kysyi syönkö tarpeeksi, mutta muisteli kuitenkin että mulla ei tullut kauheasti painoa kahdessa edellisessäkään raskaudessa... Mutta nyt kyllä taitaa kertyä vieläkin vähemmän... Noooh, kerkiäähän sitä vielä tosin tulla. Viikko 29+2 menossa

Mä en oo varmaan viikkoon noussu vaa'alle! Ennen menin joka aamu ja harvoin siitä lukemasta hirveästi iloitsi! Tulee mitä tulee mä en jaksa enää stressata! Jäljellä enää 4-8viikkoa niin saa tavata sen tärkeimmän <3

Mulla on painon nousu nyt vähä tasaantunu. Edellisessä neuvolassa nousu oli 120g/vko, sitä ennen n.700g. Sais pysyäkin tuossa. Neuvolan laskujen mukaan n. 13kg nyt tullu, mutta omalla matikalla "vähä" enemmän :oops:

Mulla myös painon nousu nyt tasaantunut ja oli mukava kyllä kuulla ettei enää tuu 900g/vko 3vkossa oli tullut nyt 900g joten ehkä pysyy alle 20kg painon nousu lähtöpainosta ☺ alkaa nimittäin jo tuntumaan noi kilot..

Takaisin