Raskauskilot

Gnome

Tietävä tietäjä
Elokuunmammat 2014
Huhtimammat 2016
Helmimammat 2018
Tänne voi tilittää jahka elopainoa alkaa kertyä.

Mulla tuli viime raskaudessa sellaset 24 kg, joista vielä noin 5 jäljellä :oops: Tällä kertaa olis tarkotuksena tähdätä pienempään painonnousuun, ei niin että olisin viimekskään erityisemmin yrittäny haalia sitä painoa. Sitä vaan jotenkin tuli... :facepalm:
 
Ite jouduin kantamaan viimeksi 20kg, joista 4kg jäi. Toivottavasti tällä kertaa painoa ei kertyisi samalla tavalla.. itellä varmaan vaikutti se, että edellisessä raskaudessa hemppa putosi rajusti (jotain alle 90), joten en pystynyt kävelemään lyhyttäkään matkaa ilman huimausta/tähtiä näkökentässä. Liikkuminen jäi täysin. Nyt tulen olemaan esikoisen kanssa kotona niin katotaan miten käy..
 
Mulla tuli ekassa raskaudessa +13kg, joista kaikki oli pois 2kk synnytyksestä. Ekat 5kg tuli jo alkuraskauden aikana muualle kun mahaan, mutta silti hikoilin imetyksen aikana kaiken pois. Olin pelkkää luuta ja nahkaa. Nyt tuntuu että kroppa alkaa olla taas normaali (8,5kk synnytyksestä) ja heti uutta raskautta perään. Saa nähdä miten nyt käy.. En ekassa raskaudessa juurikaan tarkkaillut syömisiäni, herkuttelin ihan normaaliin tapaan.
 
Mä lihosin ekassa raskaudessa +25kg ja n. 2 kg jäänyt. Ekassa raskaudessa söin ihan varmasti 3 edestä

Tässä raskaudessa on jo alku ihan erilainen ja uskon, että ei tuu tällä kertaa yhtä paljon kiloja lisää. Mut sen sit näkee miten itsekuri pitää. Yritän kyl kovasti tarkkailla. Nyt on onneksi aika säännöllinen ruokailu jo pelkästään eSikoisen takia.
 
Mulla eniten tohon painonnousuun vaikutti se, että puolivälissä raskautta meni lonkat sellaseen kuntoon, ettei liikuntaa pystyny enää ollenkaan harrastamaan. Sit vikalla kolmanneksella meni myös selkä, joten edes kävely ei tuntunu enää hyvältä. Ruokahalu kyllä pysy ennallaan, ja muutenkin oon aina ollu lihomaan taipuvainen niin voilá!
 
Mulla tulee raskauskiloja raskauskilojen päälle :D Pituuttakin löytyy hurjat 160cm niin tässä varressa näkyy kaikki ylimääräinen. Joku 10kg saisi neukkutädin mukaan tulla tässä raskaudessa, siihen totesin että juu tulee varmasti jo kahen ekan kolmanneksen aikana :P
 
Mulla tais viime raskaudessa tulla jotain 20kg, siitä 6kg jäi synnärille ja nyt on varmaan joku 10kg vielä ylimääräistä :oops: ihan hirvittää paljonko tämä raskaus tuo tullessaan :nailbiting:
 
Mulla jäänyt milemmista se 5kg aina päälle ja nyt on se 10kg yhteensä liikaa.. Paljon en lisää kiloja huolis, mutta riippuu tiesti kaikesta mitä tekee ja miten syö ja miten mikäkin ruoka vaikuttaa.
 
Mulle tuli ekan raskauden aikana 10kg jotka karisi synnytyksen ja imettämisen myötä nopeasti. Ja kun jatkoin pitkään (yli vuoden) imettämistä, lähti vielä lisää eli olin jo ihan liian laiha. Nyt olen saanut kevään ja kesän aikana painon takaisin normaaliksi ja heti raskauden turvotus on alkanut näkyä illalla jos punnitsen itseni...ero voi olla vuorokauden aikana 2kg!! Nyt varmaan kilotkin tarttuu helpommin, kun on yks raskaus takana. Kaipaan kyllä sitä aikaa kun imetin ja sain syödä ihan surutta herkkuja!!
 
Voi järkytys, mulla oli paino noussut 1,5kg Jo nyt parissa viikossa! Eihän näin alussa pitäny vielä nousta? Tarkottaakohan tää nyt että tulee se yli 20kg kaikkiaan? Nälkä on vaan ja väsyttää..

Edit: aamupaino olikin 2kg alempi, eli -0,5kg lähtöpainosta. Turvotusta sit kai?
 
Muokattu viimeksi:
Mulla nousi ekassa paino 32kiloa tarkalleen ottaen, mutta se oli nestettä jota alkoi kertymään heti alussa.. Ei vaan aineenvaihdunta pelannu kunnolla. Synnytyksen jälkeen parin kk:n päästä oli lähteny 25kiloa mutta loput sit jäi laihdutettavaks..noh 6 kiloa mulla oli nyt enemmän kun lähdettiin liikkeelle kuin mitä mulla aikoinaan oli... Mutta nyt toimii kroppa ainakin toistaseks eikä ekassa neuvolassa ollu tullu yhtään lisäkiloa thank god! Kun pituutta on kummiski 185cm niin moni ei huomannu kuinka tankki mä olin... Mutta kyllä minä olin! Toivon sydämestäni että nyt menis toisin.
 
Voisinkin syyttää raskautta, mutta ekasta kaikki 13kg oli jälkitarkastuksessa ja pois. Muuten hommattu. Nyt kuitenkin sain laihdutettua itseni normaali painoon, ennen tätä toista. Ja nyt on jo tullut par kiloa! :/ 6+0 Toivotaan, ettei sama jatku :D syön jopa terveellisemmin kuin ennen.....
 
Täälläkin melkein pari kiloa ilmestynyt kuukaudessa :D Tosin lopetin eräänlaisen laihduttamisen kun tulin raskaaksi, joten on tullut herkuteltua melkein päivittäin.. Pakko skarpata!
 
No minäkin kyllä lopetin sen laihdutuksen ja myös tupakin, joten syytän sitä. :D
 
Voi ei, taas on se aika kun pitäisi neuvoloissa seisoskella vaa'alla. Jo puhelimessa neuvolantäti kyseli, että missä painosta on lähdetty ennen raskautta...mutta kun ei mulla ole mitään tietoa. Painoa on jo lähtöön "muutama" kilo enemmän kun pitäisi. Esikoista odottaessa sain n.10 extrakiloa mutta silloin jo ajatuskin herkuista ällötti. Nyt herkut maistuisi liiankin hyvin niin saas nähdä :shy:
 
Ekassa raskaudessa päivää ennen synnytystä +3kg. Nyt synnytyksestä 7kk ja 10 kiloa tippunut painosta jossa olin ennen ensimmäistä raskautta:happy:
 
Mulla tuli 16kg edellisessä raskaudessa. Aika nopeasti ne lähti. Jossain vaiheessa oli painoa jo vähemmän mitä ennen raskautta mutta imetyksen lopetettua on palattu siihen normaalipainoon. Koita etten ota niin kovaa stressiä painon noususta mutta saa nähdä taas mikä fiilis kun pitää jatkuvasti nousta siihen vaa'alle neuvolassa. Huh! Ihan kammoksuttaa se jo.
 
Huhhuh, mua kans ahdistaa painonnousu. Jatkuva väsymys ei oikeen edistä liikkumista vaikka oonkin yrittänyt pakottaa itseni lenkille. Huono-olo taas pysyy kurissa vaan napostelemalla.. Nyt tullut jo melkeen kolme kiloa ja ennestäänkin oli muutama liikaa. Iso osa kyllä varmaan vaan turvotusta. Huomenna on eka neuvola ni katsotaan nyt siellä sanotaan :sad001

Nyt siis 9+1
 
http://m.iltasanomat.fi/viihde/art-1441432960915.html?pos=most-popular

Äääh... jotenki ahdistaa tämmöiset uutisoinnit ja kuvat :sad001 Ja varsinkin just kun itse ei oo heinäkuun jälkeen urheillu ku muutaman kävelylenkin ja ehkä kahdesti tehny muutaman jumppaliikkeen... (en nyt koko kesänä sitä ennenkään kovin paljoa, keväällä olin vähän reippaampi kotijumpan suhteen!) Ja nyt tää väsymys ja huono-olo ja koulutöihin + työhön (+jatkuvaan syömiseen!) kuluva hereilläolo aika. Toki aattelen että vauva on kaikkein tärkeintä, eikä mikään timmiyden tavoittelu... Mutta onhan tämä epäterveellistäkin :sad001

Ja kun jotenkin en ollu varautunu tällaiseen uupumukseen ja jatkuvaan nälkään!!! Milloinkas sen energisen keskiraskauden siis pitäiskään alkaa? Sitä odotellessa :)
 
Mua kans väsyttää siihen malliin, ettei liikunta normaaliin tapaan suju. Välillä menee koiran lenkit mateluksi ihan täysin, rinnat ja maha ei juoksemista tykkää yhtään nyt...Vielä ei oo painoo kertyny ku tuo huono olo rajottaa pahasti syömisiäkin, mutta mieluusti ottaisin tuon liikunnan takas jos voisin. Mutta oon nyt antanu kropalle mitä se tahtoo eli lepoa. Jospa se jossain vaiheessa kääntyy energiseksi vielä. Kävelyä kuitenki tulee pari tuntia päivässä ja pakolliset spinning tunnit, mutta salille haaveilen edelleen, ettei lihaskunto häviä ihan täysin.
 
Takaisin
Top